abonnement Unibet Coolblue
pi_93994998


Minecraft is een sandboxgame gemaakt in Java, waardoor hij in je browser speelbaar is, en ook nog is op elk besturingsysteem, zowel windows, mac als linux. Momenteel is het spel nog in ontwikkeling, maar desondanks erg populair. De bedoeling van het spel is simpelweg om te overleven en te bouwen. Je begint in een random gegenereerde wereld met lege handen. Het is verstandig om vervolgens zo snel mogelijk een schuilplaats te vinden want als de zon onder gaat zijn er allerlei creeps die je willen doden!


Ook is er een multiplayer modus waar je samen met je vrienden of onbekende verschillende bouwwerken kunt maken of jezelf verdedigen tegen monsters in een zelfgebouwd fort.

Soorten blokken: http://imgur.com/y5mmt.png
Minecraft Wiki: http://www.minecraftwiki.net



SPOILER: Toothless/Dostya Server
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Berend. Server
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


www.minecraft.net Officiële website. Hier kan je de game spelen in je browser of het spel aanschaffen.
www.minepedia.net Dé Minecraft wiki. Handig om te kijken hoe je voorwerpen moet craften en voor de FAQ.
www.minecraftforums.net Forum waar heel veel te lezen/zien is. Van screenshots tot filmpjes en tutorials.
www.crafthub.net Blog over Minecraft.
www.twitter.com/notch Twitter van de ontwikkelaar van Minecraft.
www.notch.tumblr.com Blog van de ontwikkelaar van Minecraft.



Minecraft 13 - waar creepers niet welkom zijn
Minecraft 14 - Waar wij rustig verder bouwen.
pi_93995012
quote:
Je kan ook gewoon 2 portal maken. De ene zet je neer bij de spawn. De andere zet je dicht bij je huis. Als je de portal ingaat bij de spawn dan kom je in nether. Maar als je terug gaat dan kom je bij je huis :)
pi_93995431
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 10:14 schreef Berend. het volgende:

[..]

Dan moet je nog naar de spawn toe om die portal te plaatsen :p
pi_93995728
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 10:36 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Dan moet je nog naar de spawn toe om die portal te plaatsen :p
Yup :P
pi_94000344
Teamspeak: ts3server://85.236.109.28:10727

Voer dat in in je adress balk :)
pi_94003975
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:25 schreef Berend. het volgende:
Teamspeak: ts3server://85.236.109.28:10727

Voer dat in in je adress balk :)
Ik kan daarmee niet inloggen :\
pi_94006196
Ik heb hem gekocht, multi doet het ook. Checkte even met Berend z'n server.

[ Bericht 84% gewijzigd door Yuri_Boyka op 12-03-2011 16:28:20 ]
If not now, then when.
pi_94006638
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:18 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Ik kan daarmee niet inloggen :\
ts3server://

dit weghalen.
pi_94006980
Mijn beeldscherm doet een beetje raar, ik kom zo wel weer online :P
pi_94008021
Omdat ik natuurlijk de server mooi en goed wil houden zou ik graag een mening van jullie weten! Daarom vraag ik om deze lijst in te vullen en op te sturen. Ik zal dan ook een PM terug sturen mocht het nodig zijn. Alvast bedankt!

Wat vind je van de server?
Heb je tips voor de server?
Hoe vind je Berend zijn werk doen?
Heb je nog tips voor Berend?
Heb je nog commentaar?

Alleen via PM, danku!
pi_94009475
-gelukt-

[ Bericht 49% gewijzigd door Yuri_Boyka op 13-03-2011 16:01:42 ]
If not now, then when.
pi_94041225
kutimageshack
pi_94049701
Omdat de teams nu te niet goed verdeeld zijn gaan we een nieuwe map doen + nieuwe teams. Iedereen heeft hier mee toegestemd. Want Team Berend heeft gewonnen. Hierbij dus de POLL wat via Teamspeak is besproken!

Poll: Nieuwe gameplay, wat nu!?
Free for all
Zelfde als nu
Teams van 2
Teams van 3
Teams van 4
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_94050184
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:07 schreef Berend. het volgende:
Omdat de teams nu te niet goed verdeeld zijn gaan we een nieuwe map doen + nieuwe teams. Iedereen heeft hier mee toegestemd. Want Team Berend heeft gewonnen. Hierbij dus de POLL wat via Teamspeak is besproken!
woha, heb ik het weer gemist? :'(
In the coolest little capital of the world
pi_94050435
Is de Deadline om 16:30?
  zondag 13 maart 2011 @ 16:21:44 #16
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_94050483
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:16 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

woha, heb ik het weer gemist? :'(
Volgens mij zag iemand de waterval bij jullie base, net toen je offline was.
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
pi_94050867
Volgens de POLL gaan we dus Teams van twee doen. Er zijn wel een aantal goede regels hiervoor.
1. Afstanden maximaal -1500 en +1500
2. Je moet minimaal 7 blokjes buiten zetten(bij je base). Dit mag niet van dirt zijn, denk aan hout of smooth stone :)
3. Je moet dus wat buiten bouwen, anders vind niemand ooit wat. Je moet ook verplicht twee fakkels buiten zetten.

Mocht je je niet aan deze regels houden krijg je gelijk een ban. Reden als "we waren nog niet klaar" is dus geen reden. :P
  zondag 13 maart 2011 @ 16:31:35 #18
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_94050970
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:29 schreef Berend. het volgende:

3. Je moet dus wat buiten bouwen, anders vind niemand ooit wat. Je moet ook verplicht twee fakkels buiten zetten

Mocht je je niet aan deze regels houden krijg je gelijk een ban. Reden als "we waren nog niet klaar" is dus geen reden. :P
.. En dit controleer je hoe?
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
pi_94050986
Haha je haalt de woorden uit me mond
pi_94051279
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:31 schreef MrEarcheese het volgende:

[..]

.. En dit controleer je hoe?
Ik word controleur en ga veel langs de base van iedereen. Ik zal tips geven etc :P

Ik ga dus zelf ook geen team opzetten, helaas.
pi_94051436
Als we dan toch op een nieuw speltype overgaan is het misschien ook handig om vast te stellen wanneer je een 'win' hebt.
Bijvoorbeeld toch een soort 'capture the flag' idee. In plaats van de complete basis van de tegenstander te griefen op een legitieme manier zoeken naar de vlag, zoals bijvoorbeeld een bepaald blok uit de nether waar je in deze wereld niet aan kan komen.
Op het moment dat jouw blok overmeesterd is, krijg je dan een nieuw blok en of je dan in de huidige basis blijft of een nieuwe basis bouwt mag je zelf weten.
Degene die na een bepaalde tijd de meeste van dit type blok heeft, is dan de winnaar.

Ik zou het leuk vinden als er wat meer continuiteit in het spel zat,zodat je niet steeds dagen achter elkaar besteed aan het maken van iets wat vervolgens compleet vernield wordt (met een grote kans dat je er zelf niet eens bij bent).

Ik snap ook dat deze spelmanier om meer regels vraagt, die misschien moeilijk te controleren zijn, maar ik denk dat als we zo'n manier kunnen uitvoeren het plezier in het spel langer leuk blijft. Op dit moment ben ik weinig gemotiveerd meer om weer tijd te stoppen in een nieuwe basis die toch op een moment als ik er niet ben weer met lava overgoten wordt.

edt: en hoe worden de teams samengesteld? kunnen we dat zelf kiezen? zo ja, dan start ik bij deze een sollicatieronde voor team drebbel :)
In the coolest little capital of the world
pi_94051634
We doen het gebied toch maar van -2000 en +2000 (kijken met F3)
pi_94051686
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:40 schreef Drebbelman het volgende:
Als we dan toch op een nieuw speltype overgaan is het misschien ook handig om vast te stellen wanneer je een 'win' hebt.
Bijvoorbeeld toch een soort 'capture the flag' idee. In plaats van de complete basis van de tegenstander te griefen op een legitieme manier zoeken naar de vlag, zoals bijvoorbeeld een bepaald blok uit de nether waar je in deze wereld niet aan kan komen.
Op het moment dat jouw blok overmeesterd is, krijg je dan een nieuw blok en of je dan in de huidige basis blijft of een nieuwe basis bouwt mag je zelf weten.
Degene die na een bepaalde tijd de meeste van dit type blok heeft, is dan de winnaar.

Ik zou het leuk vinden als er wat meer continuiteit in het spel zat,zodat je niet steeds dagen achter elkaar besteed aan het maken van iets wat vervolgens compleet vernield wordt (met een grote kans dat je er zelf niet eens bij bent).

Ik snap ook dat deze spelmanier om meer regels vraagt, die misschien moeilijk te controleren zijn, maar ik denk dat als we zo'n manier kunnen uitvoeren het plezier in het spel langer leuk blijft. Op dit moment ben ik weinig gemotiveerd meer om weer tijd te stoppen in een nieuwe basis die toch op een moment als ik er niet ben weer met lava overgoten wordt.

edt: en hoe worden de teams samengesteld? kunnen we dat zelf kiezen? zo ja, dan start ik bij deze een sollicatieronde voor team drebbel :)
Yup je kan alles zelf kiezen. We zijn zelfs al begonnen.
pi_94051797
Nog een update(allemaal beetje wennen :P )

Iedereen krijgt 1 stuk netherrack mee. Deze moet je in het midden van je base plaatsen. Wie na een week de meeste netherrack heeft wint. Als je nether is gestolen dan speel je dus gewoon mee voor spek en bonen :) Of je moet eentje stelen van je team mate of eentje zoeken.

Als je met z'n twee speelt dan krijg je dus ook 2 nether, deze kan je dus verspreiden over meerdere base's. :)

Let op: verplaatsen van nether doe je alleen maar met een stone/iron/diamond pick axe :)
pi_94056137
Update: Fakkels hoeven niet meer. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')