Maar dan moet je toch alsnog toestemming vragen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:40 schreef Anthraxx het volgende:
Nee. De Nederlandse wet is heel simpel. Je mag overal trouwen waar een dak boven zit. Mits de eigenaar toestemming geeft
Alle gasten voor de ceremonie moeten in klederdracht, hoewel het ook geweigerd mag worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:40 schreef golfer het volgende:
Alle gasten ook in klederdracht van 1850?
En wat was er toen in de mode?
tss weet je dat echt niet?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
DE, zijn jullie nou getrouwd of niet?
Oh dat was de trouwdatum? Niet eerste keer ontmoeten ofzo?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haar trouwdatum staat in haar sig, man
nee men dat was vorige eeuwquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Oh dat was de trouwdatum? Niet eerste keer ontmoeten ofzo?
Vergeef mij als het onjuist isquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:47 schreef Sunnythesun het volgende:
zwarte petten, witte kapjes.. verder erg kleurrijk!! Dat terwijl het toch protestant gebied was/is toch??
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:44 schreef golfer het volgende:
Onderkleding uit die tijd:
[ afbeelding ]
Anna dus flink ingesnoerd met een corset.
Jaquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef golfer het volgende:
Maar jullie vinden het zelf dus wel leuk, zo'n folklore-huwelijk?
Nou idd, tof hoor. Ben echt erg benieuwdquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja. We houden er wel van om wat historische dingen te herleven e.d. Zo'n bruiloft maakt het natuurlijk wel echt af
.
Ik krijg nog recentere foto's opgestuurd per e-mail. Als ik ze heb post ik ze wel of PM ik ze wel. Afhankelijk of ze openbaar mogen zijn of nietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nou idd, tof hoor. Ben echt erg benieuwd
Annie....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:21 schreef Anthraxx het volgende:
Ook maar hier even. Ons geregistreerd partnerschap gaat niet door 12 mei.
Daarentegen... 15 september trouwen wij op een oud Groningse manier. Het is hier in het dorp van Anna een feestweek en ze zochten een bruidspaar. Wij hebben net een gesprek gehad en ze willen ons graag hebben.
Wat houdt het in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanaf de Menkemaborg vertrekken wij per koets naar de kerk in het dorp.
[ afbeelding ]
Daar trouwen wij (niet kerkelijk trouwens) en gaan weer terug naar de borg. Op de borg is het bruiloftsfeest met een bruilofts diner. Het feest wordt afgesloten door een ouderwetse dans en dat is dan de dag. Daarna zijn wij vrij om te organiseren wat wij willen, eventueel in dezelfde borg.
Alles in de stijl van 1850 trouwens. Ook de kleding, koetsen, het eten en de aankleding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |