Maar dan moet je toch alsnog toestemming vragen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:40 schreef Anthraxx het volgende:
Nee. De Nederlandse wet is heel simpel. Je mag overal trouwen waar een dak boven zit. Mits de eigenaar toestemming geeft
Alle gasten voor de ceremonie moeten in klederdracht, hoewel het ook geweigerd mag worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:40 schreef golfer het volgende:
Alle gasten ook in klederdracht van 1850?
En wat was er toen in de mode?
tss weet je dat echt niet?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
DE, zijn jullie nou getrouwd of niet?
Oh dat was de trouwdatum? Niet eerste keer ontmoeten ofzo?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haar trouwdatum staat in haar sig, man
nee men dat was vorige eeuwquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Oh dat was de trouwdatum? Niet eerste keer ontmoeten ofzo?
Vergeef mij als het onjuist isquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:47 schreef Sunnythesun het volgende:
zwarte petten, witte kapjes.. verder erg kleurrijk!! Dat terwijl het toch protestant gebied was/is toch??
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:44 schreef golfer het volgende:
Onderkleding uit die tijd:
[ afbeelding ]
Anna dus flink ingesnoerd met een corset.
Jaquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef golfer het volgende:
Maar jullie vinden het zelf dus wel leuk, zo'n folklore-huwelijk?
Nou idd, tof hoor. Ben echt erg benieuwdquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja. We houden er wel van om wat historische dingen te herleven e.d. Zo'n bruiloft maakt het natuurlijk wel echt af
.
Ik krijg nog recentere foto's opgestuurd per e-mail. Als ik ze heb post ik ze wel of PM ik ze wel. Afhankelijk of ze openbaar mogen zijn of nietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nou idd, tof hoor. Ben echt erg benieuwd
Annie....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:21 schreef Anthraxx het volgende:
Ook maar hier even. Ons geregistreerd partnerschap gaat niet door 12 mei.
Daarentegen... 15 september trouwen wij op een oud Groningse manier. Het is hier in het dorp van Anna een feestweek en ze zochten een bruidspaar. Wij hebben net een gesprek gehad en ze willen ons graag hebben.
Wat houdt het in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanaf de Menkemaborg vertrekken wij per koets naar de kerk in het dorp.
[ afbeelding ]
Daar trouwen wij (niet kerkelijk trouwens) en gaan weer terug naar de borg. Op de borg is het bruiloftsfeest met een bruilofts diner. Het feest wordt afgesloten door een ouderwetse dans en dat is dan de dag. Daarna zijn wij vrij om te organiseren wat wij willen, eventueel in dezelfde borg.
Alles in de stijl van 1850 trouwens. Ook de kleding, koetsen, het eten en de aankleding.
Komen ze helemaal niet meer in de kamer?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:03 schreef PdeHoog het volgende:
Er zit me hier trouwens een kat te janken dat-ie naar binnen wilZouden ze het zat worden om in de gang te zitten?
nou lijkt me wel he?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:03 schreef PdeHoog het volgende:
Er zit me hier trouwens een kat te janken dat-ie naar binnen wilZouden ze het zat worden om in de gang te zitten?
Niet de schoenen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:49 schreef Duderinnetje het volgende:
In het zwart naar de nachtburgemeester.
The only red I am wearing, are my lips.![]()
Fijne avond allemaal!
Nee, ik wilde bij nader inzien totaal in het zwart.quote:
Ben benieuwd hoe je het vindt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:49 schreef Duderinnetje het volgende:
In het zwart naar de nachtburgemeester.
The only red I am wearing, are my lips.![]()
Fijne avond allemaal!
Klink lekker. Heb je nog veel over?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:15 schreef FutureFairytale het volgende:
ooh en mijn eten vnv was geslaagd!
de pangsit (recept van RobinOok) was super met de chilisaus en daarna grote bollen met hamburgers gemaakt met o.a. gesnipperd uitje, worcestershire saus, ketjap, munt en koriander. bol besmeerd met citroenmayo gemengd met chilisaus en sambal, daarboven sla, dan de burger met gesmolten cheddar, en dan daarbovenop een tomaten/uienprutje met tijm en oregano.
was jummie
pangsit is nog over, ligt in de vriezer (nog niet gebakken) want 35 stuks voor 5 man was een beetje veel voor een voorgerecht.quote:
Jammer, dan kom ik toch maar niet even langs.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:23 schreef FutureFairytale het volgende:
pangsit is nog over, ligt in de vriezer (nog niet gebakken) want 35 stuks voor 5 man was een beetje veel voor een voorgerecht.
van de burgers helaas alleen nog wat bolletjes.. het vlees was echt lekker mals; had kalfsgehakt en tartaar met elkaar gemengd.
haha grappig dat iedereen er zo verslingerd aan raaktquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:27 schreef DarkElf het volgende:
Lekker FF en sarabi ook lekker gekookt.
Wij gaan Dexter kijken.
Ik was na ep. 1 nog niet direct verkochtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:28 schreef FutureFairytale het volgende:
haha grappig dat iedereen er zo verslingerd aan raakt
ik heb me er nog niet aan gewaagd, misschien later
Hier Di.FM voor alle dancemuziekquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:40 schreef Stereotomy het volgende:
Sinds ik Spotify heb, luister ik geen internetradio meer.
Vroeger deed ik dat veel op http://www.sky.fm
Ach, je kunt ze vast via internet ook wel vinden, maar ik had er gewoon nooit naar gezochtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:40 schreef Stereotomy het volgende:
Je kunt ook heel veel zenders vinden via www.nederland.fmquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:40 schreef Stereotomy het volgende:
De Belgische versie heeft niet eens Klara Continuoquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:47 schreef LieLie het volgende:
Je kunt ook heel veel zenders vinden via www.nederland.fm
Internet-radiozenders....die moet ik ook kunnen luisteren volgens mij met de squeezeboxquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik was na ep. 1 nog niet direct verkocht
Superleuk trouwens, Meneer heeft een update geinstalleerd voor onze mediaplayer, en nu kun je ook massa's radiostations beluisteren. O.a. mijn favoriete klassieke zender (klara continuo), maar ook RSG (Radio Sonder Grense) wat we in ZA in de auto luisterden, en Radio Catolica uit Puerto Rico
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Internet-radiozenders....die moet ik ook kunnen luisteren volgens mij met de squeezebox
Heb jij eenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ach, je kunt ze vast via internet ook wel vinden, maar ik had er gewoon nooit naar gezocht
Akelige migraine trouwens weer - misschien moet ik daar toch eens goeie pillen voor vragen bij de dokter. Ik heb nu een artritispil van mijn knieoperatie geslikt die ik nog vond met twee paracetamol en nu gaat het wel weer, even daargelaten dat ik zo groggy ben als een russische dwerghamster en de randen van mijn beeld licht lijken te flapperen. Maar dat zou toch beter moeten kunnen.
Die staat altijd aan in de OKquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:47 schreef LieLie het volgende:
[..]
Je kunt ook heel veel zenders vinden via www.nederland.fm
Kiijkoperatie vanwege een rottige meniscus. Maar daarna voelt het twee weken alsof je artritis hebtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:01 schreef Stereotomy het volgende:
Heb jij eenknieoperatie
gehad?
En artritisJe bent nog zo jong
Ben je hypermobiel?
Wijn vanavondquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:02 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind het tijd voor whisky. En jullie?
Ik ben net wakker van mijn after-werk tukje, we moeten nog etenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:02 schreef PdeHoog het volgende:
Ja, toch een flinke snee wordt er gemaakt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kiijkoperatie vanwege een rottige meniscus. Maar daarna voelt het twee weken alsof je artritis hebt
The Alchemist Highland Park 16yr met Calvados-finishquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben net wakker van mijn after-werk tukje, we moeten nog etenLekker hoor, welke neem je?
Eigenlijk wel, maar ik ben doodmoe en moet morgen met zakken potgrond en tuinturf sjouwenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:02 schreef PdeHoog het volgende:
D'r zaten rafels aanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:04 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, toch een flinke snee wordt er gemaakt.
Wat was er mis met je menisci?
Ik heb er een filmpje van. Wil je het zien?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:10 schreef Stereotomy het volgende:
Osteofyten?En die zijn eraf geknabbelt?
Ga door CF![]()
![]()
Gooi maar onlinequote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb er een filmpje van. Wil je het zien?
Mij nog te vroeg. Voor 22:30 komt er bij mij nooit whisky in.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:02 schreef PdeHoog het volgende:
Het heeft ooit online gestaan, maar ik heb geen idee waar het gebleven is, kan het zo niet vinden. Wel superleuk om het binnenwerk van je eigen onderdanen te bekijkenquote:
Oh CF ik wil graag je blote condylen zienquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het heeft ooit online gestaan, maar ik heb geen idee waar het gebleven is, kan het zo niet vinden. Wel superleuk om het binnenwerk van je eigen onderdanen te bekijken
Klinkt goed, Pquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:25 schreef PdeHoog het volgende:
Ik lig nu op de bank met de laptop op schoot, muziek aan, whisky binnen handbereik en twee katten die heerlijk tevreden op de bank liggen te maffen
Ik vind hem erg verslavendquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:30 schreef DarkElf het volgende:
Klinkt goed P.
Vervelend CF.
En nog niet verslingerd aan Dexter maar ik vind hem wel funnykijken nu afl 5
Dankjequote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:33 schreef AnneX het volgende:
Jaaa wat een leuk nieuws van Anthraxxxx & Anna : de Menkemaborg (en betaald trouwen ).
Vanmiddag een zonnige middag en na het werk de eerste rit gemaakt met Ferdinand met zijn dak erop ( nog).
En hier gegeten : http://www.vroeg.nl/pagina/restaurant/10 muahh
En vroeg slapen als in nu !
Ja. Tot muffin weer over zijn nek ging. Het lijkt wel alsof-ie speeksel aan het opbraken is. Het is doorzichtig met een schuimlaagje erop. Ik snap er geen flikker van. Volgens mij eet-ie ook niet echt op dit moment.quote:
Zeil, laminaat en tegels hierquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:36 schreef Anthraxx het volgende:
Mja, die van ons deed / doet het ook hoor. Ook sinds de blaas problemen. Niet heel zorgwekkend geloof ik. Behalve dat het je vloerbedekking kan verzieken.
Nog even dan.quote:
Ja, erg tof en bijzonderquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nog even dan.
Ja. Wij zijn een aantal jaren geleden eens op vakantie in eigen land geweest.
Begonnen in Friesland met een paar dagen zeilen en hebben vervolgens onder andere Grun stad en Ommeland bezocht - een aantal borgen - Bourtange -
een spa in Nieuwerschans etc.
Uiteindelijk via de dierentuin in Emmen weer naar huis - koffers herpakken en door naar Brabant en Maastricht en België. Zoiets.
In ieder geval vind ik oude landhuizen en kastelen van tijd tot tijd eens bezoeken een erg leuke bezigheid.
Heel speciaal ook dat je zo'n feest daar mag vieren.
Nah, als ik m'n neus lekprik is het na een uur weer verstopt, dweilen met de kraan openquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:25 schreef Isabeau het volgende:
Helpt xylometazoline bij jou, Steer? Of gewoon wat zoutwateroplossing. Of stomen (zonder toevoegingen).
Mijn soepje is lekkerAls basis heb ik oa de pastinaak erin gedaan en dat met de staafmixer romig gemaakt.
TG in het Midden Oosten is echt briljantquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:53 schreef Sunnythesun het volgende:
@ CF: rottig is dat zulke aanvallen. Ik had Maxalt als medicijn, maar daarmee onderdruk je alleen de hoofdpijn. De bijverschijnselen, die eigenlijk net zo vervelend zijn, gaan daar niet mee weg. En zo ver ik weet is daar ook niets voor (maar wellicht inmiddels wel hoor..)
Zo, lekker even gesport, daarna de nodige telefoontjes gepleegd, dus nu tijd voor iets lekkers (te drinken) en Top Gear in het Midden oosten. En aangezien de Cristal Clear op is denk ik dat ik een glaasje whisky neem
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
TG in het Midden Oosten is echt briljant
Het einde.....da's echtquote:
ruilen met mijn neus?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nah, als ik m'n neus lekprik is het na een uur weer verstopt, dweilen met de kraan open
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |