abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:16:11 #101
282667 mrhaas
Op zn konijntjes
pi_94020214
Ik ken zelf geen mensen direct. Maar het geeft me idd. wel altijd vragen. Zeker dat je zomaar in een trein spring. Zag laatst ook een hyves van een meisje dat voor de trein was gesprongen, was ontzettend knap, daar verwacht je het er helemaal niet van. Alleen jammer dat ze er andere mensen bij betrekken soms. Ik heb wel het gezicht gezien van de conducteurs die met hun grote accu zaklampen naar buiten gegaan waren na een aanrijding. Dat zal geen prettig gezicht zijn.

Heb zelf trouwens ook wel paar keer in m'n gedachten gehad. Maar toch ergens altijd de drang om te leven, en de gedachte aan de rest van m'n famillie die er wel altijd voor me is. Maar het kan zijn dat het soms ook gewoon zo'n zijn dat het zo'n impuls reactie is bij sommige mensen. Maar ik denk dan van, als jouw leven zo bagger is, zorg dan dat jij iemand anders zijn leven beter kan maken. Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten met wat anderen soms mee hebben gemaakt.

Wat ik me wel afvraag, hoe weten jullie dat sommige fokkers zelfmoord hebben gepleegd? hebben ze dat van te voren aangekondigd? :?
pi_94020279
http://www.nederlandmeet.nl/

Dit jaar al bijna 300 zelfmoorden
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:22:42 #103
282667 mrhaas
Op zn konijntjes
pi_94020519
Ik dacht dat er al 260 ongeveer paar jaar voor de trein alleen al springen. Balen dat je er niks aan kan doen. Zeker als je dan die verhalen hoort van mensen die dan helemaal misbruikt zijn enzo.
pi_94027656
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:16 schreef mrhaas het volgende:

Wat ik me wel afvraag, hoe weten jullie dat sommige fokkers zelfmoord hebben gepleegd? hebben ze dat van te voren aangekondigd? :?
Familieleden geloof ik. Of bekenden hebben dat gemeld.
pi_94027675
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:17 schreef RoW_0 het volgende:
http://www.nederlandmeet.nl/

Dit jaar al bijna 300 zelfmoorden
Ja ik hoorde dat er meerdere zelfmoorden per dag plaatsvinden...ik vind dat echt schrikbarend veel.
  Admin zondag 13 maart 2011 @ 01:48:41 #106
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_94030203
Even een trolletje verwijderd, carry on.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_94030304
Niet specifiek van heel dichtbij, maar toen ik in de 2e op de middelbare zat heeft er een meisje dat een paar jaar hoger zat dan ik zelfmoord gepleegd door voor de trein te springen. Het was uitgegaan met haar vriend en ze zat ook aan de drugs, dus het is waarschijnlijk een combinatie van die twee geweest.

Een oude klasgenoot van mij is wel voor de trein gekomen, maar dat was een ongeluk. Wel heb ik in het begin gedacht dat het eventueel zelfmoord was.
pi_94031541
Een neef van mij heeft zelfmoord gepleegd, ongeveer 3 jaar geleden.

Hij had schizofrenie, bleek dat toen hij zichzelf had opgehangen hij al een tijdje zijn medicijnen niet had genomen.

Ik kende hem niet zo goed, had wel paar keer de mogelijkheid daartoe maar het kwam er niet van (achteraf heb ik natuurlijk spijt dat ik niet contact heb gezocht).

Zijn leven was ook verziekt, hij had veel/alles verloren door de ziekte en de medicijnen verneukte zijn lichaam/uiterlijk (zal ook wel meespelen met het niet willen innemen van zijn medicijnen).
Why stay small, if you can grow big..
  zondag 13 maart 2011 @ 02:55:21 #109
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94032835
Nouja sinds ik het zelf van dichtbij heb meegemaakt heb ik zelf nooit meer de behoefte gehad. Ik weet dat het niks uitmaakt. Alles gaat gewoon door. Je bent er alleen maar niet. En ik weet wat voor effect het voor de nabestaanden heeft.
pi_94033909
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:55 schreef Mishu het volgende:
Nouja sinds ik het zelf van dichtbij heb meegemaakt heb ik zelf nooit meer de behoefte gehad. Ik weet dat het niks uitmaakt. Alles gaat gewoon door. Je bent er alleen maar niet. En ik weet wat voor effect het voor de nabestaanden heeft.
Idd, alles gaat door. Je bereikt er niks mee.
  zondag 13 maart 2011 @ 04:19:17 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94034652
Je bereikt ermee dat je zélf niet door hoeft.

Ook wel ervaring hiermee.

Een kennis van mij heeft vorige week zelfmoord gepleegd. Heb me op menig feestje met hem vermaakt. Was een opgewekte lieve jongen eigenlijk, ik kan er nog steeds niet goed bij met mijn hoofd. Maar ik rekende hem ook niet tot mijn vriendenkring eerlijk gezegd, dus ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan.

De ex-schoonmoeder van iemand uit mijn gezin heeft zich opgehangen, was echt niet leuk. Ook omdat je dan met de vraag zit of het gepast is om naar de begrafenis te gaan en zo.

Dan twee vrienden van een ander gezinslid: de één zijn moeder heeft zich opgehangen na een maand ernstige psychische problemen en 6 weken later heeft de ander zijn vader zichzelf in een kliko vergast.

Twee jaar na dato maakte ik onnadenkend in een groep een grap, iets mislukte steeds opnieuw en ik zei dat ik zou springen. Eén van de weinige momenten in mijn leven waar ik me nog steeds kapot voor schaam. Ik denk dat hij het me niet kwalijk neemt, maar iedere keer als ik daaraan denk voel ik me zeer ongemakkelijk.

De impact kan ik echter niet goed inschatten. Vraag het me wel eens af, hoe het zou zijn als iemand in mijn gezin zoiets zou doen. Als ik er te lang bij stilsta, dan ga ik vanzelf janken. Het bizarre is dat ik soms het gevoel heb dat het hen andersom niet eens zo heel zwaar zou vallen.
Resistance is futile.
pi_94037432
Seven, zo is het: je bereikt ermee dat je zelf niet door hoeft. En dat is ook de voornaamste reden van zoiets te doen denk ik. Niet zoals velen lijken te denken dat je zoiets zou doen om iemand een schuldgevoel te geven. Als je er iemand mee zou willen treffen, dan zou je eerder vermoorden in plaats van jezelf te doden. Soms kan het leven gewoon te zwaar zijn voor iemand, door relaties die niet goed gaan, door financiële schulden, door psychische problemen.
  zondag 13 maart 2011 @ 11:41:01 #113
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94038928
quote:
Op zondag 13 maart 2011 10:44 schreef welwel het volgende:
Seven, zo is het: je bereikt ermee dat je zelf niet door hoeft. En dat is ook de voornaamste reden van zoiets te doen denk ik. Niet zoals velen lijken te denken dat je zoiets zou doen om iemand een schuldgevoel te geven. Als je er iemand mee zou willen treffen, dan zou je eerder vermoorden in plaats van jezelf te doden. Soms kan het leven gewoon te zwaar zijn voor iemand, door relaties die niet goed gaan, door financiële schulden, door psychische problemen.
Dit ja.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94045832
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dit ja.....
Het blijft een kloterige egoistische daad. Mensen die het niet van heel dichtbij hebben meegemaakt zullen hier nooit mee eens zijn. Afgezien van het grijze gebied waar mensen dodelijk ziek zijn of iets dergelijks.
Le deuxième sexe
pi_94046116
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:39 schreef ad0rable het volgende:

[..]

Het blijft een kloterige egoistische daad. Mensen die het niet van heel dichtbij hebben meegemaakt zullen hier nooit mee eens zijn. Afgezien van het grijze gebied waar mensen dodelijk ziek zijn of iets dergelijks.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb het van dichtbij meegemaakt maar ik begrijp het wel en ik kan niet echt zeggen dat het egoistisch is.
Ik denk meer wat een nare innerlijke strijd heb je als je tot zoiets komt en het is voor de omgeving heel erg maar ik kan er gewoon niet kwaad op zijn , dat iemand gewoon niet meer wil kan. Het is jammer en had het graag gehad dat die er nog was maar kwaad ben ik niet op hem .

Ik denk zelf dat hij dacht op een zieke nare manier er misschien van overtuigd was dat hij zijn omgeving alleen maar tot last was.

Het is naar wat de omgeving meemaakt als je overblijft, want ja voor de nabestaanden is het gewoon moeilijk maar ik denk gewoon dat hij daar niet bij stil heeft gestaan wat voor verdriet hij veroorzaakt heeft.
pi_94046129
Mensen kunnen enorm hufterig reageren als ze horen dat iemand zelfmoord heeft gepleegd.

Toen Antonie Kamerling zelfmoord pleegde, vonden veel mensen hem een lafaard. "Hij had zo'n goed leven. Is beroemd, heeft een vrouw en twee kinderen. En dan is meneer nog depressief. En hij was egoïstisch en dacht niet na dat hij zijn gezin in de steek zou laten toen hij zelfmoord pleegde."

Je zal Isa Hoes maar wezen en zulke kutreacties aanhoren/lezen.

Sorry dat ik het zeg, maar als je zelfmoord meteen gaat veroordelen zonder je eerst af te vragen wat er in zo'n persoon om kan gaan, ben je zelf egoistisch.
pi_94046309
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:47 schreef Pulzzar het volgende:
Mensen kunnen enorm hufterig reageren als ze horen dat iemand zelfmoord heeft gepleegd.

Toen Antonie Kamerling zelfmoord pleegde, vonden veel mensen hem een lafaard. "Hij had zo'n goed leven. Is beroemd, heeft een vrouw en twee kinderen. En dan is meneer nog depressief. En hij was egoïstisch en dacht niet na dat hij zijn gezin in de steek zou laten toen hij zelfmoord pleegde."

Ja maar dat vind ik ook het nare, mensen kijken niet meer naar de persoon die hij was maar denken aan de zelfmoord.
Voor mij is het heel erg wat met die vriend gebeurd is maar uiteindelijk is die meer dan alleen zijn zelfmoord en moet je ook met prettige herinneringen over die persoon kunnen praten , want naast de zelfmoord was het een lief persoon die er altijd voor je wilde zijn.
Over andere mensen kun je makkelijker praten , maar zodra iemand is overleden aan zelfmoord dan kun je beter niet meer over degene praten en dat is eng en dat vind ik zo jammer.
pi_94046418
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:46 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb het van dichtbij meegemaakt maar ik begrijp het wel en ik kan niet echt zeggen dat het egoistisch is.
Ik denk meer wat een nare innerlijke strijd heb je als je tot zoiets komt en het is voor de omgeving heel erg maar ik kan er gewoon niet kwaad op zijn , dat iemand gewoon niet meer wil kan. Het is jammer en had het graag gehad dat die er nog was maar kwaad ben ik niet op hem .

Ik denk zelf dat hij dacht op een zieke nare manier er misschien van overtuigd was dat hij zijn omgeving alleen maar tot last was.

Het is naar wat de omgeving meemaakt als je overblijft, want ja voor de nabestaanden is het gewoon moeilijk maar ik denk gewoon dat hij daar niet bij stil heeft gestaan wat voor verdriet hij veroorzaakt heeft.
Ik heb het ook meegemaakt. En ja ik ben boos, omdat ze niet heeft nagedacht. Zo'n grote beslissing, zo'n impact. Dat doe je niet.
Le deuxième sexe
pi_94046691
quote:

Sorry dat ik het zeg, maar als je zelfmoord meteen gaat veroordelen zonder je eerst af te vragen wat er in zo'n persoon om kan gaan, ben je zelf egoistisch.
Eens. je kunt je gewoon niet voorstellen hoe diep in de put zo iemand moet zitten dat je alles wat je lief hebt achter wil laten. Zoals Antonie bijv. Die riep zelf ook dat ie er niks van snapte dat ie zo depressief was omdat ie juist alles had.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_94047149
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:59 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Eens. je kunt je gewoon niet voorstellen hoe diep in de put zo iemand moet zitten dat je alles wat je lief hebt achter wil laten. Zoals Antonie bijv. Die riep zelf ook dat ie er niks van snapte dat ie zo depressief was omdat ie juist alles had.
Daar denkt iemand die het doet op het moment zelf niet meer over na.

Bij Antonie vind ik het toch anders....
Le deuxième sexe
pi_94047278
quote:

_O_
pi_94047316
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:08 schreef ad0rable het volgende:

[..]

Daar denkt iemand die het doet op het moment zelf niet meer over na.
dat bedoel ik idd :)

quote:
Bij Antonie vind ik het toch anders....
waarom bij hem anders dan?
pi_94047362
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:13 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dat bedoel ik idd :)

[..]

waarom bij hem anders dan?
omdat hij geen naaste familie was...?
Le deuxième sexe
pi_94047396
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:14 schreef ad0rable het volgende:

[..]

omdat hij geen naaste familie was...?
ow zo hehe :P Ja ik dacht dat je t zelfmoord op zich bedoelde... Ja tuurlijk, ik heb er grofgezegd ook niet wakker om gelegen ofzo....
pi_94047581
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:50 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ja maar dat vind ik ook het nare, mensen kijken niet meer naar de persoon die hij was maar denken aan de zelfmoord.
Voor mij is het heel erg wat met die vriend gebeurd is maar uiteindelijk is die meer dan alleen zijn zelfmoord en moet je ook met prettige herinneringen over die persoon kunnen praten , want naast de zelfmoord was het een lief persoon die er altijd voor je wilde zijn.
Over andere mensen kun je makkelijker praten , maar zodra iemand is overleden aan zelfmoord dan kun je beter niet meer over degene praten en dat is eng en dat vind ik zo jammer.
Een vriend is wel anders dan je bloedeigen zusje.
Le deuxième sexe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')