En de rest door de afvoer? Och heit, arme zielquote:Op woensdag 16 november 2011 21:18 schreef mootie het volgende:
Zelf soep trekken, na een paar uur met een warrig hoofd afgieten. En het dan verkeerd om doen.
Daar stond ik, met een vergiet vol soepgroente, mergpijp en soepvlees
Geen drupje bouillon over.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de rest door de afvoer? Och heit, arme ziel
Gelukkig hebben jullie een rookmelderquote:Op woensdag 16 november 2011 21:42 schreef DuranK het volgende:
Een blunder van mijn moeder.
Ze was boontjes aan het koken en toen ging ze even naar de winkel. Ze dacht dat ze het vuur uit had gedaan, echter ze had het vuur op de hoogste stand gezet!!
Even later word ik wakker van gepiep (het was 's ochtends hoor). Ik denk, kut wekker. Nee is het niet, kut telefoon! Nee, ook niet. Loop ik de gang op, helemaal gevuld met zwarte rook en een kei hard piepende rookmelder. De boontjes waren ondertussen helemaal verkoold, net houtskool.
Oeps
Hier hang 1 rookmelder... op zolder.. zonder batterij.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:50 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben jullie een rookmelder
Zonde, is best lekker !quote:Op woensdag 16 november 2011 22:36 schreef Melleyn het volgende:
Ik had zo'n gratis zakje Braadstoom Geheimen of hoe heet het van Knorr, dus ik dacht die gaan we eens proberen. Oven voorverwarmd, kip, groenten en kruiden in de ovenzak en hup de oven in.
Kwartiertje later ging de rookmelder af. Had ik de over op grill gezet in plaats van hete luchtDe zak was over de hele boel heen gemolten
Ik heb het later nog een keer gemaakt (met de nodige grappen vooraf van mijn wederhelftquote:
Toen lag de vloer nog niet vol ofzoquote:Op woensdag 16 november 2011 23:59 schreef 19hunter91 het volgende:
Na 6 liter in de pan gegooid te hebben, kwam ik er pas achter
hier voor de placemets, die druipen heel mooi over t rekjequote:Op woensdag 16 november 2011 22:54 schreef junkiexp het volgende:
Wij gebruiken trouwens de oven vaak als bergruimte voor verse broodproducten.
De rest kunnen jullie wel raden
Mijn moeder vond de oven wel een mooie opbergplek voor de handleidingquote:Op woensdag 16 november 2011 22:54 schreef junkiexp het volgende:
Wij gebruiken trouwens de oven vaak als bergruimte voor verse broodproducten.
De rest kunnen jullie wel raden
het kraantje zat aan de achterkant.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:16 schreef DrNick het volgende:
[..]
Toen lag de vloer nog niet vol ofzo
"Will it blend?" (zie YouTube)quote:Op donderdag 17 november 2011 10:39 schreef rhubarb het volgende:
M'n huisgenote had niet door dat er nog een theelepel in de blender zat, tijdens het maken van pina colada...
Geweldig topicquote:Op woensdag 16 november 2011 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit topic
Boerenkool met een eigen wil.
Ik ontbijtkoek, wordt het ook lekker dikke jus vanquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:46 schreef Isegrim het volgende:
Dat is geen blunder, wij doen heel vaak speculaaskruiden in runderstoofpotjes!
voor mij was et gewoon smerig om te ruikenquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:46 schreef Isegrim het volgende:
Dat is geen blunder, wij doen heel vaak speculaaskruiden in runderstoofpotjes!
Een beetje zoals havermout maken en daar nootmuskaat overheen gooien in plaats van kaneelquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:23 schreef bonke het volgende:
[..]
voor mij was et gewoon smerig om te ruikenheb ook meteen die bus weggegooid want waarschijnlijk heb ik die verkeerd uit de winkel gehaald
Dat had me vader tamelijk vaakquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:27 schreef Naamah het volgende:
Een beetje zoals havermout maken en daar nootmuskaat overheen gooien in plaats van kaneel
Zo'n vergiet (nouja, eigenlijk een zeef, want de gaten van een vergiet zijn te groot voor rijst) valt haast niet schoon te maken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:44 schreef Isegrim het volgende:
Je bent wel weer aardig hè?
Waarom geen vergiet gebruiken voor de rijst?
Maarreh, afgieten is überhaupt niet nodig als je rijst kookt zoals het hoort, namelijk in afgepast water. Dan wordt je rijst ook nog eens veel lekkerder. Rijstkoker is helemaal makkelijk, dan heb je er geen omkijken naar.
Dan heb je niet de juiste verhouding rijst/water gebruikt òf je hebt tijdens het koken de deksel te vaak open gedaan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:16 schreef Madame_Paon het volgende:
Zo'n vergiet (nouja, eigenlijk een zeef, want de gaten van een vergiet zijn te groot voor rijst) valt haast niet schoon te maken.
En ik doe er altijd veel water in, want dan weet ik tenminste zeker dat het niet te weinig is (). Het is weleens gebeurd dat het water allemaal verdampt/opgenomen was, maar de rijst nog niet gaar was.
God straft direct en rechtvaardigquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:04 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Na vandaag maak ik alleen nog maar boemboes met veiligheidsbril op.
Oh man, wat deed die klodder die mijn oog in sprietste pijn. :-(
(meestal gebruik ik de blender, maar daarvoor was het een te kleine hoeveelheid)
?quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
God straft direct en rechtvaardig
Robin is al een paar dagen aan het mokken, zie boven ook haar "net goed" opmerking.quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Robin is al een paar dagen aan het mokken
wtfquote:Op woensdag 16 november 2011 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit topic
Boerenkool met een eigen wil.
Doe ik alleen als ik risotto maak, verder ben ik niet zo'n rijst purist. Rijstkoker heb ik niet, en ik eet zelden rijst. Dus verdrink ik snelkookrijst in een bad water.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:38 schreef RobinOok het volgende:
Onzin. Ik heb een 1/2 cup dingetje hangen, dat is precies genoeg voor 1 persoon. Dus ik schep 2 keer zo'n ding vol met rijst, in een zeef. Even wassen, dan in de rijstkoker, dan anderhalf keer zoveel water, dus 3 keer zo'n ding vol. Beetje zout erbij. Rijstkoker aan en geen omkijken meer naar. Hoef er niet op te letten of het overkookt, hoef het niet zachter te zetten en hoef het niet op een bepaalde tijd af te gieten (wat dan dus ook niet fout kan gaan). En altijd perfecte rijst. Met smaak, want die giet ik niet door de gootsteen.
Minder werk, beter resultaat.
(dat geldt voor jasmijnrijst, voor basmatirijst gebruik je twee keer de hoeveelheid water. Dus 2 kopjes rijst op 4 kopjes water)
Dit, even terug bij een vriend van me. Uitgebreide maaltijd; ik zou de eend even in de oven doen (die al helemaal ingesteld stond). Had ik per ongeluk op het knopje magnetron gedrukt - grijze eend die verschrompeld was tot de helft van het formaat...quote:Op woensdag 16 november 2011 22:36 schreef Melleyn het volgende:
Ik had zo'n gratis zakje Braadstoom Geheimen of hoe heet het van Knorr, dus ik dacht die gaan we eens proberen. Oven voorverwarmd, kip, groenten en kruiden in de ovenzak en hup de oven in.
Kwartiertje later ging de rookmelder af. Had ik de over op grill gezet in plaats van hete luchtDe zak was over de hele boel heen gemolten
Bakpapier op de grond?quote:Op zaterdag 19 november 2011 01:20 schreef Sorella het volgende:
Tarte tartin geprobeerd te maken, na 20 minuten uur begon het wel een beetje naar verbrande caramel te stinken maarja, 10 minuten later toch maar even kijken, oven opengedaan was de caramel uit het bakblik op mijn ovenvloer gedropen en zie dat er maar weer af te krijgen, niet dusIk deed al zo zuinig met mijn nieuwe oven met bakpapier op de grond enzo maar nu dus vergeten. Volgende dag meteen een dicht bakblik gehaald.
Misschien moet ik ook maar zo'n rijstkoker kopen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:38 schreef RobinOok het volgende:
Onzin. Ik heb een 1/2 cup dingetje hangen, dat is precies genoeg voor 1 persoon. Dus ik schep 2 keer zo'n ding vol met rijst, in een zeef. Even wassen, dan in de rijstkoker, dan anderhalf keer zoveel water, dus 3 keer zo'n ding vol. Beetje zout erbij. Rijstkoker aan en geen omkijken meer naar. Hoef er niet op te letten of het overkookt, hoef het niet zachter te zetten en hoef het niet op een bepaalde tijd af te gieten (wat dan dus ook niet fout kan gaan). En altijd perfecte rijst. Met smaak, want die giet ik niet door de gootsteen.
Minder werk, beter resultaat.
(dat geldt voor jasmijnrijst, voor basmatirijst gebruik je twee keer de hoeveelheid water. Dus 2 kopjes rijst op 4 kopjes water)
Mijn moeder bewaart haar ovenwanten in de ovenquote:Op donderdag 17 november 2011 10:20 schreef _Loki het volgende:
[..]
Mijn moeder vond de oven wel een mooie opbergplek voor de handleiding
Dat ging niet goed tijdens het voorverwarmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |