www.knmi.nlquote:Op maandag 14 maart 2011 23:29 schreef Light het volgende:
[..]
De tsunami van 2004 is ook tot de oostkust van Afrika gekomen, en daar zijn toen ook nog mensen omgekomen.
Dat er in Nederland grond omhoog gekomen is, heb ik nog niet eerder gehoord. Heb je daar een bron bij?
quote:14 maart 2011 - De Nederlandse bodem is door de aardbeving voor de kust van noordoost Honshu afgelopen vrijdag maximaal 2 tot 3 centimeter op en neer gegaan. Dit blijkt uit de metingen van de seismische KNMI-meetstations in Nederland. Deze op-en-neergaande bewegingen duren enkele minuten en gaan te langzaam om te voelen.
Mwah, denk het niet. Maar het zal ook niet bij een paar duizend blijven, vrees ik...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:44 schreef Jumparound het volgende:
toch vraag ik me af... zal het aantal doden op gaan lopen tot "tsunami 2004" aantallen?
Als je die huizen weg ziet drijven, en al die auto's....
*brr*
Dan was die beving wel heel erg ver te voelen, Japan en Nederland liggen heel erg ver uit elkaarquote:
Bevingen, ook minder zware en ook in het verre buitenland, worden altijd ook in Nederland gemeten. Apparatuur is zo gevoelig dat dat geen probleem is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:11 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Dan was die beving wel heel erg ver te voelen, Japan en Nederland liggen heel erg ver uit elkaar
Ja, beetje krom geformuleerd. Maar ook weer nietquote:Op maandag 14 maart 2011 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
Frutsel, eigenlijk zijn hier juist wel veel vaste usersalthans, in dit sub_forum van de elementen dan.
2012 pasquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:56 schreef Stephan1237 het volgende:
Wanneer houden die naschokken eens op
Snap ik eigenlijk niet, waar zijn dan die 9500 vermisten uit dat ene dorp?quote:CNN: 2,734 dead, 3,743 missing from quake and tsunami in Japan, police say.
Het zullen de offiiciele aantallen tot nu toe zijnquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Snap ik eigenlijk niet, waar zijn dan die 9500 vermisten uit dat ene dorp?
Allemaal teruggevonden?
Zijn die mensen niet "officieel vermist" dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:12 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het zullen de offiiciele aantallen tot nu toe zijn
Ze vermoeden dat de helft van dat dorp/stad het niet gehaald heeft..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zijn die mensen niet "officieel vermist" dan?
Had ik het toch goed gezien gisteren. Kwam in een flits voorbij.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:17 schreef aloa het volgende:
Aan die boot kun je goed zien hoe hoog het water is geweest.
[ afbeelding ]
Die antiTsunami muren waren 10 meter hoog.Oggetuigen zeggen dat de golven (op sommige plaatsen) minstens 14 meter hoog warenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef aloa het volgende:
Dat water moet toch minimaal 8 meter hoog zijn geweest.
Aan de foto's te zien kan dat wel kloppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Die antiTsunami muren waren 10 meter hoog.Oggetuigen zeggen dat de golven (op sommige plaatsen) minstens 14 meter hoog waren
http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo Hier livemeting van de straling. Tenminste, wat het NRC me doet geloven. Als iemand er meer verstand van heeft, dan mag diegene me graag vertellen hoe deze gemeten eenheden in de context van bijv. 400 millisievert staan. CPM=millisievert bijvoorbeeld? Thnx!quote:De stralingsniveaus rond de centrale waren vanmorgen opgelopen tot 400 millisievert, een vijfde de jaarlijkse dosis die een mens krijgt. De niveaus wisselen overigens sterk.
nrcquote:Update 13:25 Volgens het internationaal atoomagentschap is het niveau van radioactieve straling scherp gedaald rond de installatie in Fukushima. Dit meldt Reuters.
nrcquote:De autoriteiten blijven overigens het officiële dodental met enige regelmaat naar boven bijstellen. Het meest recente officiële dodental is 3.373.
bijgesteld naar 10 kmquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:55 schreef Frutsel het volgende:
MAP 6.1 2011/03/15 13:31:46 35.322 138.552 1.0 EASTERN HONSHU, JAPAN
WTF, die diepte![]()
op 1 km? ook nog op land? Kan nog wel eens flinke schade geven
[ afbeelding ]
bron: nrcquote:Update 20:25 Japan heeft alsnog de EU om hulp gevraagd. Het land wil graag ondersteuning bij hulpverlening aan slachtoffers. Gisteren zei Japan nog geen hulp van de EU nodig te hebben.
Update 20:22 BBC-correspondent Chris Hogg in Tokio meldt dat de autoriteiten zich nog steeds zorgen maken over de situatie bij reactor vier van de Fukushima Daiichi installatie. Het waterniveau is nog steeds te laag, wat betekent dat de splijtstofstaven nog altijd gedeeltelijk bloot liggen.
Tot wanneer zijn het naschokken, en wanneer worden het weer 'normale' aardbevingen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:40 schreef aloa het volgende:
Tot nu toe 30 naschokken. (vandaag)
Ik hoorde op cnn dat die naschokken nog wel een jaar aan kunnen houden.
Goeie vraag...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:10 schreef kepler het volgende:
[..]
Tot wanneer zijn het naschokken, en wanneer worden het weer 'normale' aardbevingen?
Half jaar tot een jaar kunnen er nog naschokken plaatsvinden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:10 schreef kepler het volgende:
[..]
Tot wanneer zijn het naschokken, en wanneer worden het weer 'normale' aardbevingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |