abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93932952
Beetje een ingewikkeld verhaal (laat een hoop details weg), maar ik heb een jaar of 2,5 geleden een laptop (incl verzekering) gekocht bij Paradigit. 5 januari jl ter reparatie aangeboden, kreeg ik een prijsopgave ¤ 612 voor terug. Heb hierna contact opgenomen met verzekeringsmaatschappij en we zijn tot overeenstemming gekomen om dit niet te laten repareren, maar dat ik een waardebrief zou ontvangen voor datzelfde bedrag. Echter is dit mijn tweede laptop bij Paradigit, en al twee keer heb ik ontzettend veel problemen met het apparaat en de service van Paradigit. Nu wil ik dus eigenlijk die 612 euro ergens anders besteden. Ik heb tevens officieel afstand gedaan van deze laptop, dus deze is inmiddels ook niet meer in mijn bezit.

Het idee is, zodra ik de waardebrief krijg, bij Paradigit een nieuwe laptop aan te schaffen, die vervolgens te retourneren (na 2 dagen oid) en geld (contact danwel op rekening gestort) te ontvangen hiervoor. Kan ik dit doen? Ik ben bang dat het kopen van een laptop met die waardebrief hier parten bij gaat spelen, of is dit niet zo?
pi_93933417
Als je dat ding in de winkel haalt is Paradigit niet verplicht dat ding terug te nemen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_93933519
Jawel hoor binnen 8 dagen mag je elk artikel ongebruikt zonder reden terug brengen en je geld of waardebon terug eisen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_93933545
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jawel hoor binnen 8 dagen mag je elk artikel ongebruikt zonder reden terug brengen en je geld of waardebon terug eisen.
Bron graag.
pi_93933641
De voorwaarden van Paradigit:

quote:
9. Ruilen en retourneren
9.1 De Klant kan bij elke vestiging van Paradigit een bij Paradigit gekocht product omruilen voor een of meer andere producten of retourneren tegen restitutie van de koopprijs binnen veertien (14) dagen na totstandkoming van de Overeenkomst, mits door de Klant aan de volgende cumulatieve voorwaarden wordt voldaan:
a. De Klant moet gelijktijdig de Kassabon overleggen;
b. Het product dient gekocht te zijn in een vestiging van Paradigit;
c. Het product en alle accessoires daarbij en onderdelen daarvan moeten ongebruikt, compleet en onbeschadigd zijn;
d. Het product moet als nieuw in de originele en onbeschadigde verpakking zijn verpakt;
e. Een eventuele verzegeling mag niet zijn verbroken;
f. Van cartridges en toners, al dan niet bij een product, mag de verpakking niet zijn geopend.
9.2 Uitgesloten van omruilen en retourneren zijn:
a. Licentiegebonden producten;
b. Software producten;
c. Hygiënische producten;
d. Speciaal voor u bestelde producten.
Een computer is een licentiegebonden product, of ze die zomaar terug nemen al vraag 1. Of ze producten aangekocht met een waardebon innemen in ruil voor geld weet ik niet, kan ik ook niet vinden in de AV.
pi_93933904
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:48 schreef Dennis101 het volgende:
De voorwaarden van Paradigit:

[..]

Een computer is een licentiegebonden product, of ze die zomaar terug nemen al vraag 1. Of ze producten aangekocht met een waardebon innemen in ruil voor geld weet ik niet, kan ik ook niet vinden in de AV.
dan doe je koop op afstand, dan mag je altijd binnen 8 dagen retourneren
Signature:
(max. 4 regels)
pi_93933942
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
alleen bij koop of afstand, bv internet koop

niet als je het direct in de winkel koopt hoor
Signature:
(max. 4 regels)
pi_93934071
[quote]Bron graag. [/quote[

Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.

Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_93934078
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:52 schreef TjibbeTjibsma het volgende:

[..]

dan doe je koop op afstand, dan mag je altijd binnen 8 dagen retourneren
Ik weet niet of zo'n bon ook online kan besteden, en meestal als dat wel kan wordt bij een retour het bedrag weer teruggezet op je waardebon.
pi_93934136
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.

Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
:')
pi_93934219
quote:

Eerder op onzin.com :') .

Een winkelier is niet eens wettelijk verplicht om een product terug te nemen . Bij koop op afstand gelden inderdaad andere regels.
pi_93934314
quote:

rofl, sukkel.... als je een uitspraak doet, zorg dan dat het klopt... :')

wat hij dus zegt klopt NIET!
Signature:
(max. 4 regels)
pi_93934338
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Eerder op onzin.com :') .

Een winkelier is niet eens wettelijk verplicht om een product terug te nemen . Bij koop op afstand gelden inderdaad andere regels.
dat dus
Signature:
(max. 4 regels)
  donderdag 10 maart 2011 @ 23:03:20 #14
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_93934676
quote:

Wat een bullshit :')
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_93934814
quote:
Heeft u spijt van uw aankoop (bijvoorbeeld omdat de gekochte das niet kleurt bij uw overhemd), dan is de winkelier niet verplicht het product terug te nemen. De meeste winkeliers verlenen deze gunst echter wel; u hebt vaak de mogelijkheid het product binnen een bepaalde termijn om te ruilen voor een ander product. Kunt u niets van uw gading vinden, dan krijgt u waarschijnlijk een tegoedbon. Grote winkelbedrijven gaan vaak nog verder in hun service en geven het gehele aankoopbedrag terug. Ruilen en/of terugbrengen kan alleen als het product nog ongebruikt en onbeschadigd is. Informeer altijd voordat u een product koopt, of u het terug kunt brengen en of u dan uw geld terugkrijgt.
Signature:
(max. 4 regels)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:49:30 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_93945060
quote:

_O-
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:58:03 #17
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_93945206
quote:

Haha, misschien toch wel handig om eerst even je 'feiten' te controleren voordat je grootse uitspraken als "is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten" doet :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 08:59:02 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_93945226
quote:

Whehe, jij wel ja :') _O-
pi_93946279
quote:

Het is maar goed dat niet iedereen dit weet hè :)
pi_93950375
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

Hahaha ongelofelijke prutser...
pi_93953389
ls dit zo is, waarom doen alle mij bekende winkels het wel dan? Ik heb nog nooit een winkel gezien waar het niet kon.
pi_93953484
Ja leuk, die welles nietes discussie. Maar heeft iemand een echte bron voor me? ;)
pi_93953722
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd. Mij is alleen maar bekend dat een winkel dit MOET doen. Overal lees ik dit, hoor ik dit en medewerkers in winkels zeggen het ook zelfs. Het is mij nog nooit geweigerd.
Kom niet aan met service of wat dan ook, want zelfs de meest slechste winkels, die ik ken, doen dit zelfs. Die geven dan alleen wel tegoedbonnen.
Op kassa/radar en andere consumentenprogramma's hoor ik dit ook dan een winkel hiertoe gewoon verplicht is.
pi_93953952
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:24 schreef plakkert- het volgende:
Ja leuk, die welles nietes discussie. Maar heeft iemand een echte bron voor me? ;)
tuurlijk
http://www.trosradar.nl/i(...)tnews[tt_news]=24145

quote:
Bertine Olij koopt in een opwelling een lamp. Als ze thuis komt, valt hij haar echter totaal tegen. De olgende dag gaat ze ermee naar de winkel om hem terug te brengen. Ze krijgt te horen dat ze haar geld niet terug kan krijgen, maar alleen een tegoedbon voor dat bedrag.

Dat wil ze niet, omdat ze in de winkel weinig ziet wat ze leuk vindt. Ze wil gewoon haar geld terug, maar heeft ze daar recht op?

Nee. Sterker nog, zelfs het geven van de tegoedbon door de winkelier is een gunst. Hij hoeft dit niet te doen. Dat je bij veel grote winkelketens wel kunt ruilen of geld terug kunt krijgen, is louter service van deze firma's. Ze zijn immers volgens de wet niks verplicht.
Signature:
(max. 4 regels)
pi_93953977
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd. Mij is alleen maar bekend dat een winkel dit MOET doen. Overal lees ik dit, hoor ik dit en medewerkers in winkels zeggen het ook zelfs. Het is mij nog nooit geweigerd.
Kom niet aan met service of wat dan ook, want zelfs de meest slechste winkels, die ik ken, doen dit zelfs. Die geven dan alleen wel tegoedbonnen.
Op kassa/radar en andere consumentenprogramma's hoor ik dit ook dan een winkel hiertoe gewoon verplicht is.
Het is gewoon basiskennis, als je in een winkel iets koopt geldt in principe koop=koop.

Voor plakkert: Bel Paradigit even op en vraag of je niet gewoon je geld kan krijgen? Lijkt me voor hun ook handiger :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')