Lamborghini_LP640 | donderdag 10 maart 2011 @ 20:07 |
Zie de TT Een vriend van mij beweerde dus dat hij 2 kilometer had gereden met de handrem nog aangetrokken. Hij was vergeten de handrem los te trekken, zei hij. Maar zelf denk ik dat dat toch onmogelijk is gezien je auto dan bijna niet kan rijden of dat de auto dan oncontroleerbaar is doordat de handrem alsnog is aangetrokken. Maar omdat ik het dus niet helemaal zeker weet open ik dus maar hier een topic ![]() Graag antwoord ![]() | |
Dennis101 | donderdag 10 maart 2011 @ 20:08 |
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je behoorlijk goed kan rijden met je handrem erop ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 maart 2011 @ 20:08 |
De Mazda van mijn ouders kon dat ook.. Dus het kan wel. | |
Joran-Joran | donderdag 10 maart 2011 @ 20:11 |
Hangt ervan af, met een nieuwe auto zal het wat moeilijker gaan dan bij een Honda Civic uit 92 ![]() | |
deadly_kiss | donderdag 10 maart 2011 @ 20:32 |
dit kan ![]() ik heb dit ook eens gehad... ik rij automaat en mijn pa had mijn auto geleend omdat de die van hem bij de garage was.. hij had de auto terug gebracht en de handrem erop gezet... echter gebruik ik die dus nooit ik zet hem gewoon in P ![]() ik reed dus weg en ik dacht wel van nou wat moet ik veel gas bijgeven aangezien die normaal uit zichzelf gaat ''rollen'' maar dit komt weleens vaker voor... 3 km later zat ik pas dat lampje branden en heb ik hem er toch maar af gehaald ![]() | |
GizartFRL | donderdag 10 maart 2011 @ 20:33 |
Zo snel mogelijk ontvrienden en niet je auto aan hem uitlenen. ![]() Het kan inderdaad wel, vooral als je handrem niet goed werkt merk je er niet veel van. | |
jitzzzze | donderdag 10 maart 2011 @ 20:40 |
| |
LoggedIn | donderdag 10 maart 2011 @ 21:29 |
Ik had het een keer met een auto van iemand anders, pas op de rijksweg viel me op dat dat lampje brandde ![]() Anyway, bij het wegrijden zette ik 'm gwn in zn achteruit, koppeling op laten komen en dat ding ging bewegen, dus verder nooit op gelet of de handrem erop zat.. Als ie zo slap is, kan het vast ook niet veel kwaad toch? ![]() | |
BazzieK | donderdag 10 maart 2011 @ 22:08 |
Kan gewoon, zeker als je stevig doorrijd merk je er vrij weinig van als je er niet echt op let. | |
rycemasta | donderdag 10 maart 2011 @ 22:34 |
Ligt aan het type handrem, de staat ervan en hoe ver die is aangetrokken. | |
Palomar | donderdag 10 maart 2011 @ 22:35 |
idd, als ie maar 1 of 2 tandjes is aangetrokken merk je bij veel auto's ook niet eens dat ie er nog op zit. Zal dan ook wel niet heel schadelijk zijn. | |
daNpy | donderdag 10 maart 2011 @ 22:35 |
Je remblokken/voeringen verbranden, verder maakt het niet veel uit nee. | |
2cv | donderdag 10 maart 2011 @ 23:26 |
Merk/type/bouwjaar ? Toen bij mijn auto aan één kant de handrem bleef hangen was er haast niet mee te rijden (in de 2e versnelling trok de motor het net wel/net niet) + de remschijf werd roodgloeiend en + de remblokken waren verkoold + het kopervet was verkoold. Ik kon 1 remklauw repareren en 4 remblokken + 2 remschijven vervangen. Maar je kan er ook gewoon mee doorrijden natuurlijk, het zijn je remmen maar ![]() ![]() | |
Dennis101 | donderdag 10 maart 2011 @ 23:30 |
Het is me tot nu zonder problemen gelukt in een 206 uit 2004 en een clio uit 2003. Dan wel geen 2 kilometer, maar wel zonder problemen in de tweede versnelling door een woonwijk heen (max. 300 meter ofzo). | |
08gnoT. | donderdag 10 maart 2011 @ 23:32 |
| |
Piles | donderdag 10 maart 2011 @ 23:33 |
| |
Dennis101 | donderdag 10 maart 2011 @ 23:33 |
Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die dat ding wel eens vergeet. | |
2cv | vrijdag 11 maart 2011 @ 00:09 |
Sja, ik heb dan ook een hydropneumaat. | |
Palomar | vrijdag 11 maart 2011 @ 00:15 |
Heb wel es met een fiat panda (oude model) 30km gereden met een vastgevroren handrem ![]() ![]() | |
en_door_slecht | vrijdag 11 maart 2011 @ 00:35 |
Dat hebben toch alle Citroenrijders, luch in de remleiding? ![]() | |
2cv | vrijdag 11 maart 2011 @ 01:52 |
Nope. Misschien wat stikstof. Maar bij een hydropneumaat is de handrem 'iets' heftiger uitgevoerd. | |
penny-wise | vrijdag 11 maart 2011 @ 19:43 |
Heb, toen ik nog aan het lessen was, een keer stiekem de auto meegenomen van mijn ouders toen ze op vakantie waren. Na een tig kilometers zag ik een rood lampje branden. Ik kijken in het boekje...Oh handrem er nog op ![]() Ik vond hem al traag gaan maar ja, ik was alleen de lesauto gewend. Verder niks aan de auto overgehouden gelukkig ![]() | |
Habork | vrijdag 11 maart 2011 @ 19:56 |
Met mijn eigen auto merk ik er weinig van. Met traktor op het werk merk je het gelijk als je de koppeling intrapt, dan sta je gelijk weer stil. | |
Oksel | vrijdag 11 maart 2011 @ 20:00 |
Moest ooit een auto terugbrengen voor iemand. Zo'n klein Jeep dingetje. Dus hij zet mij in z'n Ford Cobra replica af, bij z'n 2e auto, die ik dus terug moest rijden. Maarja, onduidelijk dashboard, onbekende auto.. automaat, en een snelle auto die je bij moest houden. Dus ik dat ding flink doortrekken, en verbaasd dattie zo traag was. Stinken joh, toen ik aankwam.. ![]() | |
Lamborghini_LP640 | zaterdag 12 maart 2011 @ 15:15 |
maar verbranden dan niet je remschijven door de wrijving? of iets in die richting? ![]() | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:39 |
Remschijven/remtrommels raken oververhit waardoor de metaalstructuur verandert. De remblokken verglazen of verschroeien. | |
Yoda87 | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:44 |
Mijn handrem blijft wel eens hangen als ik hem erin parkeer (gebeurt vrij weinig). Dan kom ik wel weg, maar merkt het wel. | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:47 |
Gefeliciteerd, je brandstofverbruik stijgt zodat jij je handremmerij kan slopen ![]() ![]() | |
Yoda87 | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:53 |
Er zijn veel makkelijkere manieren om je brandstofverbruik te laten stijgen hoor. ![]() Alleen betere manieren om een rem te slopen moet ik nog tegen komen. | |
Palomar | zaterdag 12 maart 2011 @ 20:40 |
remmen en gasgeven tegelijk? ![]() | |
fespo | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:11 |
met mijn rijexamen reed ik weg op de handrem dus ja het kan zeker. ben trouwens wel geslaagd ![]() | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:16 |
Handrem nog wat verder aantrekken. | |
Biogarde | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:17 |
Moet je huilen? Je reageert zo overdreven. Waarom maak je je druk over brandstof en de remmen van iemand anders? Bellen ze je van de vereniging van remdruk en remschijven Nederland waneer iemand dat doet? Sure, het is slecht voor je remmen. Maar een gemiddelde rammelbak uit '97 remt nog altijd beter (na 600 km op de handrem) dan een Frans gevaar op de weg uit '66 ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:20 |
Ervaring mee ? | |
#ANONIEM | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:32 |
Dat had ik laatst ook. Ik kwam er pas aan het eind van de week achter ![]() | |
daNpy | zaterdag 12 maart 2011 @ 22:32 |
Trommelremmen remmen beter ![]() | |
Biogarde | zaterdag 12 maart 2011 @ 22:59 |
In 1932 ja. Nee. Maar je maakt zo druk om wat andere mensen per ongeluk overkomt. Snap wel dat je je ergens druk om moet maken, maar je kan overdrijven. | |
daNpy | zaterdag 12 maart 2011 @ 23:25 |
Schijfremmen zijn simpeler te onderhouden. Daarom zitten ze op auto's, niet omdat ze beter remmen. Op auto's met trommelremmen is ook geen rembekrachtiger nodig he, dat zit er pas op sinds de schijfremmen kwamen. Een auto met schijven zonder bekrachtiger remt helemaal waardeloos. Probeer zelf maar eens een fietswiel af te remmen door hem tussen je vingers te klemmen. | |
Markster | zaterdag 12 maart 2011 @ 23:30 |
Met mijn oude Ford Escort uit 96 kon dat ook. Bij alle andere auto's waar ik in rij/gereden heb, kon dat niet. | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 23:40 |
Het zijn remmen. Vaak duwen de handremblokken tegen dezelfde delen als de voetremblokken. Veiligheid enzo Liever een lamp kaduuk dan geroosterde remmen. | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 23:43 |
Bij een Eend met trommelremmen aan de voorkant moet ik anders harder trappen dan bij een Eend met schijfremmen aan de voorkant. In beide gevallen zit er geen rembekrachtiger op. | |
daNpy | zaterdag 12 maart 2011 @ 23:45 |
Dan moet je wel voering op je remschoenen hebben natuurlijk ![]() | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 23:52 |
Die voering was netjes aanwezig. Technisch waren beide Eenden gewoon OK. | |
daNpy | zaterdag 12 maart 2011 @ 23:53 |
En hoe heb je gemeten? Op "gevoel" is natuurlijk een aanduiding maar geen meting ![]() | |
Palomar | zaterdag 12 maart 2011 @ 23:59 |
Mn mountainbike met schijfremmen (hydraulisch, maar uiteraard niet bekrachtigd) remt ook veel beter dan een stadsfiets met trommelremmen. Ik vergelijk dan wel 2 soorten fietsen, maar idee is hetzelfde en ben het met 2cv eens dat schijfremmen beter/feller remmen. Staat me ook iets bij dat trommelremmen slechter remmen als ze warm worden, waar schijfremmen minder last van hebben. Bijv. bij langdurig bergaf rijden. | |
daNpy | zondag 13 maart 2011 @ 00:02 |
Ik had een mountainbike met schijven en die remde ook slecht. Wel met kabel volgens mij. Trommelremmen hebben een veel groter oppervlak en andere techniek dan schijven waardoor je er beter mee kan remmen. Wat betreft bergaf rijden; zowel remblokken als remschoenen verglazen waardoor de remmende werking afneemt. Maar als je daarbij veel remt ben je gewoon dom bezig. | |
Yoda87 | zondag 13 maart 2011 @ 09:40 |
Als een rammelbak uit 97 al beter remt, wat moet een goeie auto uit 90 dan wel niet doen. ![]() | |
nero7 | zondag 13 maart 2011 @ 13:58 |
Ik reed proef in een gare golf3 met de handrem nog op. De reden dat ie gaar was, is omdat je er weinig van merkt. | |
snoekiesnoeksnoek | zondag 13 maart 2011 @ 21:10 |
Ik heb het ook heel af en toe (let er nu meer op). Laatste keer kwam ik er achter omdat ik opeens niet meer harder dan 80 kon rijden op de snelweg ... | |
Lamborghini_LP640 | zondag 13 maart 2011 @ 21:12 |
Dat klinkt naar mijn zeggen een beetje gevaarlijk... Ah, zo zit dat dus ![]() | |
snoekiesnoeksnoek | zondag 13 maart 2011 @ 21:19 |
auto reed niet vreemd, ik was alleen zelf wel bang dat ik iets gemold had, sindsdien parkeer ik hem altijd in de 1e versnelling (behalve bij water), is de kans kleiner dat ik het vergeet. |