Ik dacht dat het gewoon een afspraak was tussen oma Con en mamma Cons, maar blijkbaar loopt dit via jeugdzorg. Voor het kluizengedoe waren die kinderen al bij Con? en zouden ze er al de basisschool afmaken?quote:wo 29 jun 2011, 20:03
Kinderen Constanza blijven bij Conny Breukhoven
van onze redactie
AMSTERDAM - Oma Conny Breukhoven zal voorlopig op de kids van Constanza blijven passen. Volgens Conny zijn de geruchten dat haar adoptiedochter haar kinderen terug wil absoluut niet waar
Dit vertelt een emotionele Conny woensdagavond in RTL Boulevard. “De situatie is natuurlijk heel erg vervelend, het is net een verkeerde film. Ik zou er graag uit stappen.”
"Natuurlijk is het logisch dat Constanza haar kinderen terug wil, maar voorlopig kan dat nog niet. Als de kinderbescherming groen licht geeft, kunnen ze terug en dan is het zo. "Ik houd me aan de regels."
De rechtszaak tegen haar dochter Constanza is momenteel in volle gang, maar oma Conny probeert haar kleinkinderen daar niet mee te belasten. “Ik heb natuurlijk gemengde gevoelens, maar ik wil de kinderen er niet mee opzadelen. Ik moet vol lof over papa en mama praten. Ik probeer de kinderen hier volledig buiten houden.”
Hoewel de ex-vrouw van Hans Breukhoven zich met tomeloze liefde inzet voor haar kleinkinderen, is ze van mening dat Soraiya (4) en Semmy (3) bij hun ouders het beste af zijn. “Ik vind dat kinderen bij hun ouders horen. Maar als die zich niet aan de regels houden, is dit de beste oplossing.” Dat de zorgzame Conny het allerbeste met de kinderen voor heeft blijkt wel uit het feit dat ze bedankte voor een gastoptreden bij de Toppers. “Ik moest op de kinderen passen, dat heeft de hoogste prioriteit.”
Constanza mag momenteel één keer per week haar kinderen ophalen en dat zorgt vanzelfsprekend voor een ongemakkelijke confrontatie met Conny. “Ik heb laatst met haar gegeten. Het is allemaal heel moeilijk, maar het blijft je dochter.”
Voorlopig blijven de kinderen van Constanza bij Conny. Deze constructie zal zeker tot november duren. De kinderbescherming zal dan over de toekomst van Soraiya en Semmy beslissen.
Ik denk dat Con & Cons de details aanvankelijk binnenskamers wilden houden, maar nu Cons begint te dreigen en te muiten, dropt Con subtiel het woordje 'kinderbescherming' en daarmee staat Cons schaakmatquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:36 schreef doeka het volgende:
[..]
Ik dacht dat het gewoon een afspraak was tussen oma Con en mamma Cons, maar blijkbaar loopt dit via jeugdzorg. Voor het kluizengedoe waren die kinderen al bij Con? en zouden ze er al de basisschool afmaken?
quote:Oma Connie: 'Als de kinderbescherming groen licht geeft, kunnen ze terug'
Dit bericht is geplaatst op 30-06-2011
De droom van Connie Breukhoven om de kinderen van haar dochter Constanza, Soraya (4) en Semmy (3) tot het eind van hun lagere schooltijd te kunnen opvoeden is voorbij. Oma Connie Breukhoven zal voorlopig op de kids van Constanza blijven passen, maar zodra haar dochter ze opeist en de kinderbescherming akkoord gaat gaan ze terug naar hun moeder.
Conny raakt haar kleinkinderen kwijtEen emotionele Connie tegen RTL Boulevard. “De situatie is natuurlijk heel erg vervelend, het is net een verkeerde film. Ik zou er graag uit stappen.”
"Natuurlijk is het logisch dat Constanza haar kinderen terug wil, maar voorlopig kan dat nog niet. Als de kinderbescherming groen licht geeft, kunnen ze terug en dan is het zo. "Ik houd me aan de regels."
De rechtszaak tegen haar dochter Constanza is momenteel in volle gang, maar oma Connie probeert haar kleinkinderen daar niet mee te belasten. “Ik heb natuurlijk gemengde gevoelens, maar ik wil de kinderen er niet mee opzadelen. Ik moet vol lof over papa en mama praten. Ik probeer de kinderen hier volledig buiten houden.”
Hoewel de ex-vrouw van Hans Breukhoven zich nu inzet voor haar kleinkinderen, is ze van mening dat Soraya (4) en Semmy (3) bij hun ouders het beste af zijn. “Ik vind dat kinderen bij hun ouders horen. Maar als die zich niet aan de regels houden, is dit de beste oplossing.”
Constanza mag momenteel één keer per week haar kinderen ophalen en dat zorgt vanzelfsprekend voor een ongemakkelijke confrontatie met Connie. “Ik heb laatst met haar gegeten. Het is allemaal heel moeilijk, maar het blijft je dochter.”
Voorlopig blijven de kinderen van Constanza nog wel bij Connie. Deze constructie zal zeker tot november duren. De kinderbescherming zal dan over de toekomst van Soraya en Semmy beslissen.
Het is net andersom. De kinderen zijn begin december bij Con gekomen (Vanessa gaat weer moederen). Eind december zou de kluis zijn geroofdquote:Op donderdag 30 juni 2011 01:27 schreef Ole het volgende:
Een paar deeltjes eerder waren we al tot de slotsom gekomen dat de kids ongeveer na de kluiskraak (vanaf) bij con zijn
Dat gaat nog een leuke rel geven vrees ik ( voor de kids. demn die zijn onschuldig)
die is een paar weken geleden geschorst van voorlopige hechtenis, zijn uitspraak volgt, is nog niet bekend wanneerquote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af waar de vader van Semmy en Soraya is?
quote:Constanza Breukhoven in hoger beroep
AMSTERDAM - Constanza Breukhoven gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank in Den Haag.
Die bepaalde vrijdagmiddag dat zij schuldig is aan het kraken van de kluis van haar vader Hans. Volgens Constanza is de straf veel te hoog en heeft zij niets gedaan.
"Iedere straf is te hoog en te veel voor mij", reageert ze vrijdag in SBS Shownieuws. "Ik was alleen vergeten het alarm aan te doen. Ik doe dat niet expres en dat heb ik nooit gedaan", legt ze uit.
Constanza werd veroordeeld tot 38 dagen cel en een werkstraf van 240 uur. Toch hoeft ze niet de gevangenis in, omdat ze de opgelegde straf al uit zat in voorarrest.
Ook moet ze een bedrag van 61 duizend euro aan schade vergoeden. "Ik heb dat geld niet liggen. Hoe dat afloopt moet in hoger beroep worden uitgesproken."
Volgens de rechter zou Constanza onvoldoende respect voor Hans hebben gehad maar daar is ze het niet mee eens. "Dat vind ik nergens op slaan. Ik hou nog van hem."
Constanza, die de uitspraak vanaf haar vakantieadres hoorde, heeft geen idee waar de gestolen spullen zijn gebleven. De kluis van Hans Breukhoven werd rond de kerst leeggehaald. Er verdwenen onder meer 25 horloges, contant geld, aandelen en andere waardepapieren die samen zo'n 2,5 miljoen euro waard waren.
quote:Hans Breukhoven heeft het moeilijk met straf dochter
Hans Breukhoven heeft het moeilijk met de veroordeling van zijn adoptiedochter Constanza. Hans' dochter werd tot 38 dagen cel en 240 uur taakstraf veroordeeld, wegens het leegroven van haar vaders kluis. 'Dit is pijnlijk. Het is toch je dochter', zegt Breukhoven tegen RTL Boulevard.
Verder wil Hans geen commentaar geven, en ook moeder Connie houdt 'in het belang van de kleinkinderen' wijselijk haar mond. Het feit dat Constanza, wegens aftrek van haar voorarrest niet naar de gevangenis hoeft, maakt de situatie voor de familie niet minder pijnlijk.
De rechter bevond haar namelijk wel schuldig aan de diefstal van een horlogeverzameling (25 stuks) en zo'n tweeënhalf miljoen euro aan contact geld en waardepapieren, waaronder aandelen. Constanza gaat echter in beroep tegen de uitspraak.
Hans' dochter houdt namelijk nog steeds vol niets misdaan te hebben. 'Elke straf is te hoog en te veel voor mij', zegt ze tegen SBS Shownieuws. 'Ik was alleen vergeten het alarm aan te doen. Ik doe dat niet expres en dat heb ik nooit gedaan', voert zij aan. Waar de inhoud van de kluis gebleven is, weet Constanza niet.
Naast de taakstraf moet Constanza haar vader echter ook 61.000 euro betalen. 'Ik heb dat geld niet liggen. Hoe dat afloopt moet in hoger beroep worden uitgesproken', reageert ze. Ook van het verwijt van de rechter dat ze niet genoeg respect voor haar vader had, vindt Constanza nergens op slaan. 'Ik hou nog van hem.'
Ach gos die arme meid. Zo veel onrecht op haar pad.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:59 schreef Mylene het volgende:
Constanza is met haar Mohammed op vakantie in Spanje. Ze vindt de straf te hoog, is er helemaal niet blij mee, en gaat in hoger beroep. Ze blijft volhouden dat ze onschuldig is. Dat ze wel vaker vergat het alarm aan te zetten, dus waarom toen die ene keer niet. De 61.000 euro die ze haar vader moet betalen kan ze ook niet. Op de vraag van Evert of ze van haar vader houdt duurt het even voordat ze ''natuurlijk'' antwoord. Verder heeft ze vandaag geen contact gehad met de Breukhovens.
allemaal de schuld van hans, hij doet verkankerd en heeft geen respect voor moquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ach gos die arme meid. Zo veel onrecht op haar pad.En dan op je vakantie die tijding krijgen. Ook mooi verpest. Er wordt haar werkelijk niets gegund.
quote:Constanza Breukhoven maakt zich op voor strijd
door Evert Santegoeds
AMSTERDAM - Ergens onder de zon komen ze tot zichzelf en elkaar, na bijna een half jaar gescheiden te zijn geweest. Constanza Breukhoven en Mohamed ’Mo’ Kantou maken plannen voor de nabije toekomst voor zichzelf en hun twee kinderen, dochtertje Soraiya (4) en zoontje Semmy (3).
Op advies van Bureau Jeugdzorg verblijven de kleuters nu bij oma Connie Breukhoven, die het liefst wil dat ze tot aan het eind van hun lagere schooltijd onder haar hoede blijven. In een exclusief gesprek met Evert Santegoeds ontvouwen Constanza en Mo hun toekomstplannen. Eenmalig…
"Ik wil sowieso in hoger beroep. Dat hadden mijn advocaat en ik al besloten. Ik blijf nu nog een paar dagen hier om de spanning van de laatste weken even van me af te zetten. Maar dan wil ik graag naar huis, naar mijn kinderen”, vertelt Constanza.
Mohamed: „Dat Connie voor onze kinderen heeft gezorgd toen wij in detentie zaten is prachtig, maar nu zijn we weer vrij. Dan horen Soraiya en Semmy weer bij hun vader en moeder te zijn. Dat willen de kinderen zelf ook. De laatste keer, de dag voor we op vakantie vertrokken, toen ik Soraiya en Semmy terug naar Connie bracht, wilden ze de auto niet uit, wilden ze bij me blijven. Ik heb ze toen verteld dat papa en mama nog heel even weg moesten om een huisje voor ons allemaal te vinden, en dat we dan weer allemaal samen in dat huisje gaan wonen. Ze straalden ”
Wat jullie willen, kan ook?
Constanza: „Soraiya en Semmy staan nu onder toezicht van Bureau Jeugdzorg. De afspraak met alle partijen is dat ze tot maximaal 1 november bij Connie blijven en dat er dan een nieuwe beslissing wordt genomen. Maar als wij vóór die tijd onze zaakjes op orde hebben, kunnen we direct een verzoek indienen om de kinderen meteen weer bij ons te krijgen."
Mohamed: „Ik ben al bezig met een huis te huren en met werk. Dat komt echt allemaal heel snel rond. Begin volgende week zijn we terug in Nederland en voor het nieuwe schooljaar begint, willen we weer een gelukkig gezinnetje zijn. Net als in de jaren vóór de zaak van de kluisroof. De kinderen moeten het schooljaar in onze nieuwe woonplaats beginnen en niet op een school in Amsterdam, waar Connie woont.”
quote:Shanna Breukhoven diep teleurgesteld
AMSTERDAM - Shanna Breukhoven, de jongere zus van de veroordeelde Constanza, is duidelijk diep teleurgesteld in het oordeel van de rechter. „Wat overblijft is 240 uur werkstraf en dat vind ik véél te laag”, reageert de stewardess emotioneel, nadat ze de uitspraak over de miljoenenroof uit de kluis van haar vader heeft gehoord.
Vervolgt: „Tja, wat moet ik zeggen? Als ze vijf jaar had gekregen, was ik ook die mening toegedaan. De emotionele schade die Constanza heeft aangericht, is onherstelbaar. Ik ben eerlijk gezegd helemaal klaar met mijn zus! Het enige dat ik er nog over wil zeggen, is dat ik de hele situatie vooral verschrikkelijk vind voor mijn ouders.”
Broer Marvin reageert gelaten wanneer hij het vonnis van de rechtbank verneemt. „Deze uitspraak is gedaan door een onafhankelijke rechterlijke macht. Ik ben blij dat ze haar in ieder geval voor een deel hebben aangerekend wat haar ten laste was gelegd, want dat betekent dat er een kern van waarheid in zit”, vertelt hij aan Pagina Privé. „Wat ik denk, is dat onze familie nu tijd nodig heeft om het vonnis te laten bezinken.”
Ik wist ook niet wat ik zag!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 08:40 schreef Copycat het volgende:
Lekker poseren met een cocktail in je hand. Ik heb altijd al het idee gehad dat die Constanza een stukje chromosoom te veel had.
Ze hebben kennelijk wel geld voor een welverdiende vakantiequote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:21 schreef doeka het volgende:
[..]
Ik wist ook niet wat ik zag!
Wat ik mij nu afvraag: Cons moet ¤ 61.000,- terugbetalen, maar waar is het geld dan allemaal gebleven? Er is bewezen dat ze het hebben gedaan, want ze zijn veroordeeld. Maar waar zijn de centen? Of komen ze er van af met de betaling van een boete? Dan loont het bijna om ergens een kluis te gaan kraken met mijn thermische lans!
bronquote:Constanza 'in de wacht'
De kans is zo goed als nihil dat Constanza Breukhovens wens om haar kinderen Soraiya (4) en Semmy (3) binnenkort huiswaarts te laten keren in vervulling gaat. Het traject waarin de kleintjes van de veroordeelde Constanza zitten, gaat nog maanden en misschien zelfs wel jaren duren!
„Soraiya en Semmy blijven tot 1 november bij oma Conny en dan wordt er een nieuwe beslissing genomen”, zei Constanza zaterdag exclusief in deze krant. „Maar als wij vóór die tijd onze zaakjes op orde hebben, kunnen we direct een verzoek indienen om de kinderen meteen weer bij ons te krijgen.” Toch ligt het niet zo eenvoudig als Constanza denkt…
Om de twee terug te laten keren naar papa en mama, die door de rechter medeplichtig werd bevonden aan de kluisroof van 2,5 miljoen in het huis van haar vader Hans, is een 'terug-naar-huisplaatsingstraject' nodig. Navraag bij Jeugdzorg leert dat daarvoor meer nodig is dan een baan en een huis. „Het gaat om stabiliteit die langere tijd aanwezig moet zijn.”
En omdat Soraiya en Semmy zich juist in deze jonge fase van hun leven hechten aan oma Conny, bij wie ze sinds eind vorig jaar wonen, is de kans volgens Jeugdzorg aanwezig dat ze tot hun zevende jaar, wanneer de hechtingsperiode voorbij is, bij haar blijven wonen… „Het gaat erom dat er een veilige, stabiele situatie voor de kinderen is. Dát is wat telt voor de kinderrechter, die uiteindelijk een beslissing in het belang van de kinderen gaat nemen.”
„Als wordt besloten dat de kinderen weer naar hun biologische ouders gaan, zal dit heel zorgvuldig worden opgebouwd. Eerst één dag, dan eens een weekeinde en dan steeds een beetje langer. Net zolang totdat de kinderen weer zijn gewend aan hun eigen ouders en blijkt dat daar een evenwichtige en veilige opgroeisituatie is. En Conny zal zeker een rol blijven spelen in het leven van de kinderen omdat ze zo lang hun steun en toeverlaat is geweest.”
Of Constanza en Mohamed doordrongen zijn van het feit dat voor de kinderen in ieder geval wordt gezocht naar een 'oplossing op maat', is nog maar de vraag. Mo liet immers zaterdag weten: „De kinderen moeten het schooljaar in onze nieuwe woonplaats beginnen en niet op een school in Amsterdam, waar Conny woont.”
quote:Dochter 2: betaalt niet
De andere dochter van Connie en Hans, Shanna, heeft ook een probleem. Ze kocht voor E 1000,- kleding in een Amsterdamse boetiek. Maar betalen deed ze niet. Toen de eigenaresse haar aansprak, scheurde ze snel weg op haar roze scooter.
Er is nu een deurwaarder aan te pas gekomen om het bedrag te vorderen. In theorie kan die haar appartement laten veilen als ze niet betaalt. De boetiekdame heeft Connie nog niet aangesproken op haar dochters rekening.
Ze vindt dat Shanna het zelf maar moet oplossen, maar moppert wel over zo veel onbeleefdheid. Helaas trof Story Shanna niet thuis toen ze om uitleg wilden vragen. De dochter zou in het buitenland zitten. Daar heeft ze wel geld voor dus.
Bedoel je Connie?!quote:Op maandag 11 juli 2011 19:33 schreef Grunge. het volgende:
Wat een naar wijf, zeg. Volgens mij is het zo dat twee van die kinderen rot zijn en twee lief (heel kort door de bocht). Gelukkig hebben ze Shanna en Marvin (waarom weet ik dit)
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |