RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 15:45 |
Ik ben van plan een Porsche te gaan kopen als eerste auto (hidden brag) voor max 10K en zag onderstaande op Marktplaats staan. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze auto of toevallig ergens nog meer leuke modellen te koop hebben zien staan?![]() | |
FreezePop | donderdag 10 maart 2011 @ 15:45 |
Veel succes ![]() | |
Stokstaart | donderdag 10 maart 2011 @ 15:46 |
Een Porsche met een VW motor ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 15:48 |
Jeej, de eerste hersenloze opmerking ![]() De 924 (dacht ik) heeft een Audi motor ja.. 944 is gewoon echt een Porsche hoor ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 15:48 |
Owja, toffe wagen ![]() | |
Stokstaart | donderdag 10 maart 2011 @ 15:50 |
The Porsche 924 had originally been a project of VW-Porsche a joint Porsche/Volkswagen company created to develop and produce the 914 which was sold in Europe as both a Porsche and a Volkswagen. In 1972 a replacement for the Volkswagen version of the 914, code named EA-425 began development. The model was to be sold as an Audi as part of the VW-Audi-Porsche marketing arrangement. Although testing had begun in the Spring of 1974 Volkswagen decided to cancel the program due to the expense of production as well as the feeling that the recently released Volkswagen Scirocco would fill the sports coupe sufficiently. At the time Porsche was considering introducing their own water cooled front engine 2+2 coupe to replace the 912E and their model of 914 and Volkswagen's cancellation provided an opportunity. Porsche purchased the design and finished development. The vehicle drove and handled exceptionally well and received positive reviews, but was criticized for the Audi-sourced 2 litre engine; Porsche introduced a Turbocharged 924 to increase performance, but the price was considered too high for the time, which hampered sales. Rather than scrap the design , Porsche decided to develop the 924, as they had with generations of the 911; although model numbers would change, ![]() | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 15:51 |
Stokstaart dit is een 944 ![]() Reden waarom ik een Porsche wil is gewoon de kwaliteit van de wagen. Ik ben ervan overtuigd dat de Porsche motorisch en mechanisch een echte topper is. Ik kan ook een Kia kopen bijvoorbeeld van 8K maar daar zal ik zeker niet zoveel plezier van hebben. | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 15:51 |
Ik zie nergens 944.. | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 15:52 |
http://link.marktplaats.nl/390922729 | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 15:52 |
Kijk alleen wel uit voor het onderhoud, kost veel en moet je zeker niet laten verwaarlozen | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 15:52 |
Om te huilen ![]() Koop liever een originele ![]() | |
Ralphmeister | donderdag 10 maart 2011 @ 15:53 |
In de titel? | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 15:53 |
Valt opzich reuze mee. Ken iemand die heeft een 944 en die betaald qua verzekering en belasting ongeveer 150 euro meer per kwartaal dan wanneer je een Volkswagen zou kopen uit midden 90. Qua onderhoud is een onderhoudsbeurt zeker iets wat jaarlijks plaats moet vinden, maar dat moet eigenlijk bij iedere auto. Motorisch gaan ze echt jaren mee. | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 15:54 |
In de lap tekst van Stokstaart wijsneus ![]() | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 15:56 |
Nadeel van de originele 944 vind ik de lelijke achterkant vandaar dat mijn oog op dit model is gevallen alhoewel de auto hieronder ook niet onaardig is ![]() ![]() Is een 924 | |
MASD | donderdag 10 maart 2011 @ 15:56 |
Jezuschristus, mensen die auto's zo aftakelen mogen ze neerschiten. | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 15:57 |
Tja, je moet er van houden he! Maar die verneukte achterkant van die plastic porsche van die advertentie is echt zo pauper... | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 15:57 |
Je doelt op de 944? Vind hem een zeer nette bodykit hebben, heb lelijkere gezien bij onder andere Volkswagen Golf en Polo dat is echt om te janken. | |
Stokstaart | donderdag 10 maart 2011 @ 16:00 |
Wheeler Dealers had er een aflevering over: Kun je beetje zien waar je op moeten letten qua aanschaf/onderhoud. ![]() Origineel zijn ze trouwens nog wel te doen idd. Niet met zo'n pauper bodykit. ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 16:01 |
Als je dat een Porsche aan wilt doen, koop dan een japanner! Die zijn ervoor gemaakt. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 10 maart 2011 @ 16:02 |
Gave auto's, succes. Zou absoluut niet bezuinigen op de aanschaf en het onderhoud. | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 16:04 |
Origineel zijn ze lelijk met die achterruit zo groot, lijkt wel back to the future ![]() | |
honkhonk | donderdag 10 maart 2011 @ 16:07 |
Precies, gewoon normaal doorposten na je dubbele retard opmerking in het begin ![]() | |
MASD | donderdag 10 maart 2011 @ 16:07 |
JEZUS TS JE MAG BEST DIE PORSCHE NIET SUPER VINDEN MAAR LAAT DE DELOREAN MET RUST. BARBAAR. | |
Stokstaart | donderdag 10 maart 2011 @ 16:09 |
Had gewoon gelijk kniesoor. Zoals altijd trouwens. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 10 maart 2011 @ 16:12 |
![]() Kijk dan, origineel met mooie wielen zijn ze gewoon het mooist naar mijn mening. Als je een mooie bodykit wilt kun je net zo goed een Golf of een Hyundai Coupé kopen. | |
Stokstaart | donderdag 10 maart 2011 @ 16:12 |
Zijn geeneens originele velgen. ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 16:13 |
Ja, maar wat het leuke is. Die grote ruit is inderdaad origineel vervangbaar door dat ding met kleine ruitje.. Weet ni hoe het heet. | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 16:13 |
Idd, teledials ![]() | |
powerflux | donderdag 10 maart 2011 @ 16:14 |
mmm, die wil ik ook nog wel eens een keer (erg graag zelfs). stuk boeiender dan de 924 in allerlei opzichten (motorisch, uiterlijk) maar je zult van knutselen moeten houden, deze wagens zijn vaak goed gebruikt, matig onderhouden en aan de leeftijd _of_ heel erg duur. goedkoop en goed onderhouden zul je niet vinden ![]() oh, en ze zuipen als een ketter. maar dan nog: een echte klassieker | |
ZwartmetSuiker | donderdag 10 maart 2011 @ 16:14 |
Dat zeg ik ook. | |
Palomar | donderdag 10 maart 2011 @ 16:16 |
Vind het nog best mooie wagens. En voor de leeftijd zien ze er nog niet echt gedateerd uit. Maar je moet idd wel een originele hebben. Geen rare bodykits of andere zelf aangebrachte meuk. En verder zijn ze misschien qua aanschafprijs niet zo duur, maar heb je ook al gekeken naar verzekering en wegenbelasting? Volgens mij zijn ze daarin best wel duur. | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 16:24 |
Scheelt 100 euro per kwartaal met een auto uit 90-00 @Powerflux Ze zuipen net zoveel als een Opeltje uit 95 ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 10 maart 2011 @ 16:26 |
1 op 12? Dat meen je. Theoretisch of praktijk? Geloof er geen zak van ![]() | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 16:26 |
Trouwens qua wegenbelasting betaal je 0,00 ![]() | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 16:27 |
Je kan het niet geloven ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 10 maart 2011 @ 16:30 |
\ Okee. Tja 1-10 is alweer heel anders, en zeker bij sportievere auto's zul je vaker onder de 1 op 10 uitkomen, zeker als je motorisch dingen aan gaat passen (ik spreek uit ervaring). | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 16:32 |
Het is wel Porsche oftewel topkwaliteit auto he ![]() ![]() | |
Hyperdude | donderdag 10 maart 2011 @ 16:37 |
Ga dan voor zoiets: http://auto.marktplaats.n(...)click=1#photoGallery Redelijk origineel met redelijke historie Zou zelf een 968 proberen te scoren. Goede Porsche is betaalbaar; slecht exemplaar=geld verbranden. Let dus goed op wat je koopt en laat keuren bij een P. specialist. | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 16:39 |
Geld verbranden zei je? Lol check die advertentie even: LET OP BOVENSTAANDE GEGEVENS KLOPPEN NIET !!!!! (wegens hergebruik adv). | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 16:40 |
Oh wait ik zie het al ![]() Deze had ik al gezien zeer nice ja | |
Stokstaart | donderdag 10 maart 2011 @ 16:40 |
Mooie bak. Alleen de kleur is niet zo. | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 16:42 |
Bekleding is niet origineel jammer ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 maart 2011 @ 16:45 |
Jezus Christus, zulke auto's moet je zo origineel mogelijk kopen en houden. Die Tupperwaremeuk uit de OP is een schande. | |
Hyperdude | donderdag 10 maart 2011 @ 16:50 |
D'r staat ook nog een redelijk originele blauwe 968 voor 9500 bij één of ander scheeuwbedrijf met allemaal hoofdletters. Zo'n advertentie stoot mij ook af. maar de auto kan nog wel aardig zijn. Dit soort auto's kan je nu mi. beter particulier kopen, of bij een specialist die je ook wat zekerheid geeft. | |
Tjabbo | donderdag 10 maart 2011 @ 16:57 |
tip koop geen auto waar van alles aan gedaan is om hem te pimpen. zowel motorisch als optisch. daar krijg je spijt van. heel veel spijt. koop hem zo origineel mogelijk. als je hem daarna wilt stylen of tunen dan weet je in ieder geval hoe dat gebeurd is en als hij dan stuk gaat weet je ook waarom. | |
FalleNk810i | donderdag 10 maart 2011 @ 17:15 |
Waar! Wat wel jammer is dat er dan weer een Porsche verneukt wordt | |
matthisl | donderdag 10 maart 2011 @ 17:51 |
Waarom niet een 911? | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 17:55 |
Omdat die langzamer zijn ![]() | |
matthisl | donderdag 10 maart 2011 @ 18:01 |
Euh.. Oke? | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 18:10 |
170pk ongeveer en een 944 260 pk | |
Hyperdude | donderdag 10 maart 2011 @ 18:59 |
Onder de 15K koop je nauwelijks een fatsoenlijke 911. | |
RiftNL | donderdag 10 maart 2011 @ 19:33 |
Was ook van plan een 944 te kopen ![]() |