abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:55:06 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93876969
Het vorige deel: Slank #1386 - Waar Jagar de zon geleend heeft!

Dus heb ik worstjes op mijn borstjes
Preitjes op m'n dijtjes
Karbonades en salades op m'n bil
Ja worstjes op m'n borstjes
Bietjes op m n knietjes
En op mijn hoofd een haantje uit de gril

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_93877059
Ach, het is wel geheel in stijl.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_93877252
pi_93877465
Haha.

Trouwunsss, wat vinden jullie van deze schoenen: http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=1096069
Te mannelijk? Ik ben wel van plan om ze van de zomer alleen onder jurkjes en andere vrouwelijke outfits te dragen. Ze zijn er ook in het zwart.

En ik heb net 2 handjes pistache nootjes naar binnen gewerkt nog, en nu zit ik vandaag nog maar op 1250 kcal.. :{ Ik moet gewoon anders gaan lunchen en ontbijten ofzo.
pi_93877565
Mijn kookboek heet de weg tot het hart.

Lijst
• brinta
• 7km 11,3 km/u
• 3 boterhammen boter & pindakaas
• slepen met hout
• broodmaaltijd 6 sneden brood, 1 kaiserbroodje
• bezigheden
• avondeten: gebakken aardappeltjes, zuurkool, gebakken varkenshaasje
• toe: griesmeelpudding met druivengelei
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:08:32 #6
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93877649
Bezigheden, dat klinkt spannend :+.
Your body. Your soul. Your rituals.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:08:54 #7
331 Merel
Be here now.
pi_93877669
Lijstje:

O - :@
L - kop kippensoep, boterham rookvlees met een gekookt eitje, glas melk
T - appel, banaan, beker vivit, 4 pepermuntjes, glas limonade
D - sushi, glaasje drambuie

Gisteren met een vriend gegeten, vanavond met m'n broer, morgen weer met een vriend... Ben blij met mensen die voor me zorgen en ervoor zorgen dat ik tenminste wat eet (eetafspraken zijn goed!), want overdag is het echt bagger. Gewoon nul hongergevoel :?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Vis een optie? woensdag 9 maart 2011 @ 21:10:45 #8
70532 loveli
N
pi_93877789
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:06 schreef sigme het volgende:
Mijn kookboek heet de weg tot het hart.
De korste weg naar het hart van de man is door z'n ribbenkast.
crap in = crap out
pi_93877806
Hoi, ik wil ook wel meer bezigheden. :')
  Vis een optie? woensdag 9 maart 2011 @ 21:11:46 #10
70532 loveli
N
pi_93877838
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:05 schreef Siral het volgende:
Haha.

Trouwunsss, wat vinden jullie van deze schoenen: http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=1096069
Te mannelijk?
Ja.
crap in = crap out
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:15:20 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93878026
Ik had worstjes op m'n borstjes een leukere TT gevonden :P.

En wat is het hier de laatste tijd rustig 's avonds! :o.

Ik ben even Tussen kunst en kitsch aan het kijken (en jaloers aan het zijn op mensen die voorwerpen uit pre-christelijke tijden in hun bezit hebben }:|) en zometeen ga ik in gesprek nog even wat dingen doorlezen voor m'n gesprek :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93878061
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja.
ok duidelijk :( :D
pi_93878067
ik was eten (nachos con todo!) en tv kijken en nu Glee O+

en ik ben er zwaar aan 't denken om m'n Nikon D90 te verkopen :@ want: geld :X
Ja doei.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:17:07 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93878131
@Vik: ja, maar dan krijg ik weer gemopper van de mensen die op hun werk fok!ken :P.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:17:13 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93878137
En ik wil ook bezigheden :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_93878558
Heb je ook een vriendje dat je amper meer ziet sinds zn nieuwe studie? :'( :')
pi_93878942
Ik was dat programma van Ali B aan het kijken, best leuk!
Wel een beetje in een melancholieke bui nu. :')
Are you pondering what I'm pondering?
pi_93878975
Ik heb ski stress. :@

Waar koop ik een en heeft iemand daar een plaatje van?
En waar koop ik goede sokken?
En heb ik thermo ondergoed nodig?
En waar een goede bril? Ik heb wel een zonnebril en de een zegt dat dat voldoende is maar de ander zegt dat ik opeens in een sneeuwstorm kan belanden?

En is een ski trui ook fijn? Ik wil zo een Noorse wollen haha
Worry is a misuse of imagination
pi_93879014
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb je ook een vriendje dat je amper meer ziet sinds zn nieuwe studie? :'( :')
Jij hebt er tenminste eentje. :P
pi_93879053
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef Probability het volgende:
Ik heb ski stress. :@

Waar koop ik een en heeft iemand daar een plaatje van?
En waar koop ik goede sokken?
En heb ik thermo ondergoed nodig?
En waar een goede bril? Ik heb wel een zonnebril en de een zegt dat dat voldoende is maar de ander zegt dat ik opeens in een sneeuwstorm kan belanden?

En is een ski trui ook fijn? Ik wil zo een Noorse wollen haha
Ik zou even naar de Decathlon gaan, daar kun je dat wel kopen. Thermo ondergoed is wel fijn. En je hebt echt een goede zonnebril nodig.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:35:40 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93879179
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:16 schreef motorbloempje het volgende:
ik was eten (nachos con todo!) en tv kijken en nu Glee O+

en ik ben er zwaar aan 't denken om m'n Nikon D90 te verkopen :@ want: geld :X
Mootje, zit je in geldnood dan? Ik dacht dat je best wat spaarcentjes had, dus dan zou ik niks verkopen waar je nog plezier van kunt hebben.

Tevens WTF@TT >:O

En mn Club Dance juf gaat weg :o Bah en ze geeft het zo leuk! Wel weer lekker dansjes gedaan 8-)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_93879334
Zo, mijn eerste boek op mijn neue ereader uitgelezen :7 Dat er nog maar vele mogen volgen 8-)
Maar een gewoon boek leest toch ietsje lekkerder. Een tweedehands boek dan he, nieuwe boeken vind ik ook niet zo lekker lezen.

Komt vast omdat ik ben opgegroeid met biebboeken en boeken van de rommelmarkt :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_93879479
Mariaaaaa, wilde jij dat SPQR boekje nog kwijt? *)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_93879495
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:38 schreef Syrena het volgende:
Zo, mijn eerste boek op mijn neue ereader uitgelezen :7 Dat er nog maar vele mogen volgen 8-)
Maar een gewoon boek leest toch ietsje lekkerder. Een tweedehands boek dan he, nieuwe boeken vind ik ook niet zo lekker lezen.

Komt vast omdat ik ben opgegroeid met biebboeken en boeken van de rommelmarkt :9
Welke heb je gekocht? ^O^
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_93879518
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:35 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Mootje, zit je in geldnood dan? Ik dacht dat je best wat spaarcentjes had, dus dan zou ik niks verkopen waar je nog plezier van kunt hebben.

Tevens WTF@TT >:O

En mn Club Dance juf gaat weg :o Bah en ze geeft het zo leuk! Wel weer lekker dansjes gedaan 8-)
'we' hebben wel wat :P zelf heb ik niet zoveel (meer) totdat ik m'n 2e motor verkocht heb :') :X
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')