abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93901172
Nu twijfel ik of ik 'm ga kopen :') Volgens mij valt hij, gezien de eerste indrukken, redelijk tegen..
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:47:38 #52
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_93901189
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:19 schreef Fhaan het volgende:
na een goed paar uur spelen kan je al wel zeggen of een game indrukwekkend is of niet naar mijn mening :)
Uiteraard. Maar dan verwacht ik eigenlijk wat relativerende opmerkingen erbij. Zoals: "Over het verhaal ben ik nu nog niet echt te spreken, maar ik ben dan ook nog maar een paar uur bezig." Iets in die geest. Vooral bij een game die waarschijnlijk minstens 30 uur lang is.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:59:49 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_93901745
Van wat ik er zo van lees is het een leuk spel voor mensen die wat nieuws willen en een bagger spel voor mensen die wat ouds willen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:00:32 #54
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_93901777
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:47 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dan verwacht ik eigenlijk wat relativerende opmerkingen erbij. Zoals: "Over het verhaal ben ik nu nog niet echt te spreken, maar ik ben dan ook nog maar een paar uur bezig." Iets in die geest. Vooral bij een game die waarschijnlijk minstens 30 uur lang is.
Enige klacht die ik na een uurtje heb is dat het me nu nog te makkelijk is. Geen idee of boss monsters sterker zijn dat dit grunt volk.

Qua beeld ziet het er weer mooi uit hoor :)
Menu en besturing lijken me goed doordacht.

Maar -mijn- meetlat is sinds een tijdje Demon's Souls als het om rpg gaat. Daarvoor was het Planescape: Torment ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:01:42 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_93901822
BW heeft gezegd dat normal in DAO nu nightmare niveau is. Dus als je het daar op normal had gezet kun je hem nu wellicht beter op nightmare zetten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93902394
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:01 schreef speknek het volgende:
BW heeft gezegd dat normal in DAO nu nightmare niveau is. Dus als je het daar op normal had gezet kun je hem nu wellicht beter op nightmare zetten.
Vreemd aangezien normal in DA:O al erg makelijk was.
Blessed is the mind too small for doubt.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:32:42 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_93902879
Mja, de game had nog wel eens de neiging je ineens dood te laten gaan als je niet oplette en plotseling vijanden gespawned werden, en aangezien de autosave nogal brak was moest je dan twintig minuten opnieuw spelen. Sommige mensen zitten daar niet op te wachten.
pi_93903830
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:47 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Tja, als ik een boek van 500 bladzijden lees dan verwacht ik toch na bladzijde nummertje 100 wel geboeit te zijn. bij een verhaal van een game is dat toch wel een beetje anders gelukkig (je hebt de afleiding van random monstertjes die je bruut mag afslachten, hoezee!) maar ik vind dat je na een uur of 10 toch wel mag zeggen dat het verhaal niet optimaal is, kan misschien nog beter worden dat wel. Maar zelfs dan mag je nog klagen over de langzame opbouw van het verhaal

edit:

ikzelf klaag nog niet over het verhaal trouwens :D tis gewoon geen "Wauw" spel, maar alsnog vermaak zoals ik al zei :)
pi_93904282
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:01 schreef speknek het volgende:
Kan je nu al zeggen dat dit niet klopt. Je hebt nu ook dat je denkt alles verslagen te hebben en komt er opeens een tweede of derde lading tegenstanders aangerend. Qua boss monsters heb ik pas 3 battles gehad die uitdagend waren. 2x tegen dragons waarbij de eerste even wennen was en de tweede had hulp van kleine dragonlings wat het lastiger maakte. Tweede was in een klein kamertje met een golem die regelmatig assistentie kreeg van een horde shades. Derde was eindbaas van de Deep Roads. Maar als je Petrify gebruikt met de upgrades dat de tegenstander -30defence heeft + Hex zodat alle hits criticals zijn dan ga je er inderdaad hard door heen ondanks alles. Maar dit was in deel 1 ook het geval als je virulent walking bomb e.d. gebruikte. Of tegen de eindbaas van de game een paar hexes zodat hij niet meer kon regenereren, alles crits was etc. Qua moeilijkheidsgraad valt het mee. Heb meer het idee dat er te weinig bosses zijn om een uitdaging met regelmaat te kunnen leveren. Vecht merendeels tegen het grunt/minion volk.

Mages hebben low HP and gaan gewoon dood als je even niet op let. Die Merril is echt meester daar in. Anders en Bethany blijven gewoon in leven, maar die hebben ook heal capaciteitn.

Ga nu richting de 20 in-game uren en verhaal begint nu pas langzaam aan op gang te komen.
pi_93904753
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:00 schreef wdn het volgende:

[..]

Enige klacht die ik na een uurtje heb is dat het me nu nog te makkelijk is. Geen idee of boss monsters sterker zijn dat dit grunt volk.
Ben net ingemaakt door een grote
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. :D
----
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:21:48 #61
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_93904780
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:21 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi dat bied hoop >:)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_93904939
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:21 schreef wdn het volgende:

[..]

Mooi dat bied hoop >:)
Vond het anders niet leuk. Hele spel alle vijanden makkelijk. Word je opeens zelf van kant gemaakt.
Hij had ook amper treasure. 7 farthings, een quest item en nog iets.
----
pi_93911486
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:21 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

SPOILER
Lol eerste keer had ik dat ook. Daarna even tactics aangepast en wat vaker controle over Merril genomen. toen ging het rap met dat beest hehe

even een break om te eten, sporten en dan weer verder gamen rofl.
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:51:09 #64
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_93911521
Nou, ik denk niet dat ie vandaag nog binnenkomt. Nog een dagje geduld. -O-
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_93911952
Nou, flinke stuk al gespeeld en eerlijkgezegd ben ik er niet heel erg over te spreken. De basis van een goede rpg zit er duidelijk in maar alles voelt een beetje afgeragt en overhaast aan. Paar kritiekpunten:

- Veel herhalingen van dezelfde dungeon. In het begin kom je in een grot en die grot ben ik ondertussen al 3 x opnieuw tegengekomen.
- Het leveldesign is wat.... ongeinspireerd. Het ziet er niet lelijk uit maar voor mijn gevoel had het allemaal wel wát gepoetster eruit mogen zien. Nu is het wat leegjes en zielloos.
- De sfeer. Ik kan niet echt duidelijk aangeven waar het daarmee mis gaat maar als je het vergelijkt met Kotor of Mass Effect (of zelfs baldur's gate) voelt het allemaal lang niet zo sfeervol aan.

Ik wil niet beweren dat het een slecht spel is trouwens hoor. De liefhebbers van bioware rpg's (inclusief mezelf dus) zullen sowieso wel weer een hoop plezier beleven hier aan, maar het voelt voor mij gewoon als een grappig tussendoortje. Iets wat ik één keer uitspeel en dan snel weer uninstall om ruimte vrij te maken.
Conscience do cost.
pi_93912173
Met welke companions kan je het beste spelen? Iemand advice? Of met welke companions spelen jullie uberhaupt? Zet het even in een spoiler :P
pi_93913058
De ''Bad Boy Special'' :'( en Serendipity |:(

[ Bericht 32% gewijzigd door Cikx op 10-03-2011 17:28:40 ]
pi_93914201
De mijne is er nog niet :( :( :(
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_93914567
Net de Signature Edition gekocht bij de Bart Smit, was nog gewoon op voorraad :D
pi_93915020
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:03 schreef jepperdeprep het volgende:
Met welke companions kan je het beste spelen? Iemand advice? Of met welke companions spelen jullie uberhaupt? Zet het even in een spoiler :P
SPOILER
Of toch du vader?
pi_93915612
Iemand nog meer last van dat als je het spel wilt opstarten hij direct vast loopt?
pi_93915622
PC?
Of toch du vader?
pi_93915641
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef Luchtkoker het volgende:
PC?
Yup, heb een redelijk goede PC met Directx11
pi_93915663
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:10 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Conscience do cost.
pi_93915860
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:27 schreef ems. het volgende:

[..]

SPOILER
Ah oke, bedankt :D Varric it is.
Of toch du vader?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')