abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93878970
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kan. Maar heeft weinig zin.

Of je nu eerst 8 jaar spaart in je huurhut en dan 30 jaar doet over je aflossing, of je woont onmiddelijk naar je zin en je lost wat meer af per maand in 30 jaar. (Of je bent net zo veel kwijt en je neemt een klein deel aflossingsvrij, kan ook nog) Waar jij het best door slaapt, ik geef de voorkeur aan het laatste.
Zonder HRA wordt het al interessanter. De meeste starters gaan volgens mij voor een huisje van 20 mille. Dat is pak 'm beet 25 mille kosten koper. Daar hoef je als thuiswonende of huurder echt geen 8 jaar voor te sparen. :') Helemaal niet als je met z'n tweetjes bent.
pi_93879106
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef Halcon het volgende:
Zonder HRA wordt het al interessanter. De meeste starters gaan volgens mij voor een huisje van 20 mille. Dat is pak 'm beet 25 mille kosten koper. Daar hoef je als thuiswonende of huurder echt geen 8 jaar voor te sparen. :') Helemaal niet als je met z'n tweetjes bent.
We hebben het toch over de mensen met een inkomen tussen de 33.000 en 43.000? Die enkele thuiswoner is niet interessant in dit verhaal. En tweeverdieners die tezamen op dat bedrag komen kunnen zelfs nog minder lenen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93879264
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

We hebben het toch over de mensen met een inkomen tussen de 33.000 en 43.000? Die enkele thuiswoner is niet interessant in dit verhaal. En tweeverdieners die tezamen op dat bedrag komen kunnen zelfs nog minder lenen.
Met 33 mille kun je 1,5 ton lenen. Die pakweg 15 mille k.k. is best wel bij elkaar te sparen.
pi_93879387
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:37 schreef Halcon het volgende:
Met 33 mille kun je 1,5 ton lenen. Die pakweg 15 mille k.k. is best wel bij elkaar te sparen.
Uiteraard is die wel bij elkaar te sparen. Maar 33.000 per jaar is netto 1600 p/mnd. Die mensen sparen echt niet in 2 jaar 15K bij elkaar hoor. Ik denk dat 2K per jaar sparen voor hen al veel is.
pi_93879486
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Uiteraard is die wel bij elkaar te sparen. Maar 33.000 per jaar is netto 1600 p/mnd. Die mensen sparen echt niet in 2 jaar 15K bij elkaar hoor. Ik denk dat 2K per jaar sparen voor hen al veel is.
Ligt een beetje aan je vaste lasten. ¤ 2.000,00 per jaar is wel erg weinig. Je krijgt ook vakantiegeld en een 13e maand. Spaar je dat, dan heb je al meer dan ¤ 2.000,00 in 'n jaar gespaard.
pi_93880046
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Kan. Maar heeft weinig zin.

Of je nu eerst 8 jaar spaart in je huurhut en dan 30 jaar doet over je aflossing, of je woont onmiddelijk naar je zin en je lost wat meer af per maand in 30 jaar. (Of je bent net zo veel kwijt per maand en je neemt een klein deel aflossingsvrij, kan ook nog) Waar jij het best door slaapt, ik geef de voorkeur aan het laatste.
Je bent echt het prototype leenkneus :{w

Juist de makkelijke toegang tot goedkoop geld heeft geleid tot enorme inflatie van de huizenprijzen. Als er eerst gespaard moet worden zet dit een rem op de prijsontwikkeling en is de kans op speculatieve zeepbellen een stuk kleiner. In een fiat systeem waar geld uit het niets gecreëerd word moet er voor gezorgd worden dat geld schaars blijft. Als geld niet meer schaars is dan is het geen geld meer maar WC papier.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93882446
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:49 schreef xenobinol het volgende:
Je bent echt het prototype leenkneus :{w
Als je een klein beetje opgelet had de afgelopen 10.000 posts :P had je geweten dat ik juist wel de KK zelf heb betaald. :Y

(Meer mocht ik niet lenen..... _O- )

[ Bericht 4% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 09-03-2011 22:34:09 ]
pi_93882718
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:40 schreef Halcon het volgende:
Ligt een beetje aan je vaste lasten. ¤ 2.000,00 per jaar is wel erg weinig. Je krijgt ook vakantiegeld en een 13e maand. Spaar je dat, dan heb je al meer dan ¤ 2.000,00 in 'n jaar gespaard.
Het bruto modaal inkomen is volgens het CPB in 2010: ¤ 32500,- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend. Per maand is dat bruto: ¤ 2708,33 - inclusief vakantietoeslag of ¤ 2507.70 excl. vakantietoeslag.

Het netto modaal inkomen is in 2010 ongeveer: ¤ 19367,52- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend.
Per maand is dat netto: ¤ 1613,96,-- inclusief vakantietoeslag of ¤ 1494,41 exclusief vakantietoeslag

Ik zou het al knap vinden als je wel 2K kunt sparen van dat bedrag. (Er vanuit gaande dat je niet thuiswoont uiteraard)
pi_93882837
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het bruto modaal inkomen is volgens het CPB in 2010: ¤ 32500,- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend. Per maand is dat bruto: ¤ 2708,33 - inclusief vakantietoeslag of ¤ 2507.70 excl. vakantietoeslag.

Het netto modaal inkomen is in 2010 ongeveer: ¤ 19367,52- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend.
Per maand is dat netto: ¤ 1613,96,-- inclusief vakantietoeslag of ¤ 1494,41 exclusief vakantietoeslag

Ik zou het al knap vinden als je wel 2K kunt sparen van dat bedrag. (Er vanuit gaande dat je niet thuiswoont uiteraard)
¤ 166 euro per maand ofzo. Moet te doen zijn.
pi_93882918
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:33 schreef Halcon het volgende:
¤ 166 euro per maand ofzo. Moet te doen zijn.
Voor de een misschien wel, de ander moet wellicht de CV al 2 graden lager zetten om zijn hoofd boven water te houden.
pi_93882967
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor de een misschien wel, de ander moet wellicht de CV al 2 graden lager zetten om zijn hoofd boven water te houden.
Dat ligt dan vooral aan het uitgavenpatroon van die ander. Het zijn geen inkomens waarmee je de illusie moet hebben dat je als een koning kunt leven.
pi_93883039
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:35 schreef Halcon het volgende:
Dat ligt dan vooral aan het uitgavenpatroon van die ander. Het zijn geen inkomens waarmee je de illusie moet hebben dat je als een koning kunt leven.
Vertel dat eens aan de vrije sector huisbazen. Die plukken die mensen straks op een vorstelijke manier kaal.
pi_93883082
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vertel dat eens aan de vrije sector huisbazen. Die plukken die mensen straks op een vorstelijke manier kaal.
Daar zijn die mensen zelf bij.
pi_93883260
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:37 schreef Halcon het volgende:
Daar zijn die mensen zelf bij.
Nee, daar gaat het nu juist om. Die mensen mag straks geen woning meer worden aangeboden beneden de 642,- huur per maand. Doe daar 150,- gas&licht bij en 220,- zorgverzekering en je zit al boven de 1000,- Hou je er nog 600,- over om te eten, auto, brandstof, verzekeringen, waterschap, afvalstoffenheffing, kleding en oh ja, ook nog even 166,- per maand sparen... Dat gaat toch gewoon niet?
pi_93883442
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het nu juist om. Die mensen mag straks geen woning meer worden aangeboden beneden de 642,- huur per maand. Doe daar 150,- gas&licht bij en 220,- zorgverzekering en je zit al boven de 1000,- Hou je er nog 600,- over om te eten, auto, brandstof, verzekeringen, waterschap, afvalstoffenheffing, kleding en oh ja, ook nog even 166,- per maand sparen... Dat gaat toch gewoon niet?
Daarom ben ik er ook voorstander van dat de overheid zich niet bemoeit met de huizenmarkt. Niet met de koophuizenmarkt en al helemaal niet met de huurhuizenmarkt.

¤ 220,00 zorgverzekering?

Ja, het is passen en meten, maar dat is inherent aan een dergelijk inkomen. Je zult her en der wat dingen moeten schrappen. Bv. geen auto en geen merkproducten kopen, maar bv. huismerk.
pi_93883691
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:42 schreef Halcon het volgende:
¤ 220,00 zorgverzekering?
Ja, is dat teveel voor 2 personen? (Ik bemoei me niet met dat soort zaken)

quote:
Ja, het is passen en meten, maar dat is inherent aan een dergelijk inkomen. Je zult her en der wat dingen moeten schrappen. Bv. geen auto en geen merkproducten kopen, maar bv. huismerk.
Dat dergelijke inkomen is wel het meest voorkomende inkomen. En velen daarvan hebben gewoon een auto nodig. En huismerkproducten zullen ze vast al wel kopen, kan niet missen zou ik zeggen.
pi_93883743
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je een klein beetje opgelet had de afgelopen 10.000 posts :P had je geweten dat ik juist wel de KK zelf heb betaald. :Y

(Meer mocht ik niet lenen..... _O- )
Het was eerder gericht op de mentaliteit :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93883793
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, is dat teveel voor 2 personen? (Ik bemoei me niet met dat soort zaken)

[..]

Dat dergelijke inkomen is wel het meest voorkomende inkomen. En velen daarvan hebben gewoon een auto nodig. En huismerkproducten zullen ze vast al wel kopen, kan niet missen zou ik zeggen.
Voor twee personen niet. Twee personen hebben doorgaans ook twee inkomens. Dat vergroot de financiële mogelijkheden al iets.
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:12:15 #144
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93893188
Oorlog aan Huisjesmelkers

quote:
De PvdA pleit ervoor dat huisjes melken strafbaar moet worden. Verhuurders die hun panden illegaal volstouwen voor woekerprijzen horen thuis in de gevangenis en dienen veel sneller van hun woning beroofd te worden.
Precies. Aanpakken die criminelen. En natuurlijk ook de huurders die dit allemaal in stand houden! Die zijn uiteraard medeplichtig :Y)

Woningcorporaties waarschuwen huurders niet voor asbest

quote:
Huurders worden bedreigd door asbest, meldt het AD. Uit een inventarisatie van de krant onder asbestinspectie-en saneringsbedrijven blijkt dat niet alle 418 woningcorporaties waarschuwen voor het kankerverwekkende spul. Tijdens het klussen komen de huurders dan onbewust in aanraking met het materiaal.
Haha, huurders en klussen? _O-
Hebben ze eindelijk toestemming om dat ene spijkertje in de muur te slaan, gaan ze vervolgens dood aan asbest :P
Maar goed. Uiteraard houden de WBV's hun snaveltjes dicht. Anders moeten ze de boel gaan saneren, dat kost een hoop centjes en druist in tegen hun huisjesmelkprincipes. Misschien moet iemand dit even aan de PVDA-er uit bovenstaand bericht melden ;)
Mijn huis is gelukkig asbestvrij. Dit was een van de bijzondere aandachtspunten die ik onderzocht en verklaard wilde hebben bij de bouwtechnische keuring. Dit omdat mijn huis ooit ook gebouwd is door een WBV en ik dat tuig voor geen meter vertrouw.

Hey Xeno, niet te diep inademen in je huisje! Vezelrijk leven is niet altijd goed ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door Whuzz op 10-03-2011 08:21:58 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93893403
OMFG, als je kameraad zometeen ook wakker is, kan het feest weer losbarsten.

Prettige dag en succes heren ^)
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:37:55 #146
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93893503
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:31 schreef PierreBetfair het volgende:
OMFG, als je kameraad zometeen ook wakker is, kan het feest weer losbarsten.
Yeah! Ik kan niet wachten! *O*

quote:
Prettige dag en succes heren ^)
Jij ook! En hartelijk bedankt voor je serieuze, informatieve en on-topic bijdrage aan dit topic! :)
pi_93893703
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:12 schreef Whuzz het volgende:
Oorlog aan Huisjesmelkers

[..]

Precies. Aanpakken die criminelen. En natuurlijk ook de huurders die dit allemaal in stand houden! Die zijn uiteraard medeplichtig :Y)

Woningcorporaties waarschuwen huurders niet voor asbest

[..]

Haha, huurders en klussen? _O-
Hebben ze eindelijk toestemming om dat ene spijkertje in de muur te slaan, gaan ze vervolgens dood aan asbest :P
Maar goed. Uiteraard houden de WBV's hun snaveltjes dicht. Anders moeten ze de boel gaan saneren, dat kost een hoop centjes en druist in tegen hun huisjesmelkprincipes. Misschien moet iemand dit even aan de PVDA-er uit bovenstaand bericht melden ;)
Mijn huis is gelukkig asbestvrij. Dit was een van de bijzondere aandachtspunten die ik onderzocht en verklaard wilde hebben bij de bouwtechnische keuring. Dit omdat mijn huis ooit ook gebouwd is door een WBV en ik dat tuig voor geen meter vertrouw.

Hey Xeno, niet te diep inademen in je huisje! Vezelrijk leven is niet altijd goed ;)
Zo, eindelijk is de ontmaskering van de luie huurder die van de WBV dood mag compleet. Moeten ze straks zelf die asbestpanelen eruit slopen zeker _O- of een huurverhoging van 5% slikken om het te laten doen :D

Zo zie je maar weer, met huren heb je de totale vrijheid...........om dood te gaan aan losgekomen asbestplaten _O- OLE!
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:53:49 #148
324665 meth77
to do or not to do
pi_93893722
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo, eindelijk is de ontmaskering van de luie huurder die van de WBV dood mag compleet. Moeten ze straks zelf die asbestpanelen eruit slopen zeker _O- of een huurverhoging van 5% slikken om het te laten doen :D

Zo zie je maar weer, met huren heb je de totale vrijheid...........om dood te gaan aan losgekomen asbestplaten _O- OLE!
Ach ze kunnen ze ook verkopen aan een stel handige starters
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:57:34 #149
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93893789
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:53 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ach ze kunnen ze ook verkopen aan een stel handige starters
Mochten ze willen. Die starters kunnen uit 220k woningen kiezen momenteel. De WBV's zijn slimme criminelen, die blijven voorlopig liever huurders uitknijpen dan te moeten onderhandelen met kieskeurige kopers. En die huurders zijn zojuist NOG makkelijkere slachtoffers geworden, aangezien die beseffen dat ze nergens anders meer heen kunnen. Verhuizen betekend voor velen dat ze gedwongen de vrij huisjesmelk sector in moeten. Van de ene verhuurcrimineel naar de andere :')
pi_93893790
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:09 schreef xenobinol het volgende:
En de OZB belasting gaat elk jaar weer verder omhoog :W
Bij mij is hij gelijk gebleven zelfs. Alleen rioolheffing hebben ze 20% verhoogd :')
En, hoeveel zijn jouw huurkosten omhoog gegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')