abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93857600
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Civilian het volgende:

[..]

Jij wil beweren dat wanneer jij meer dan 't minimumloon verdient, je je uitkering behoudt? Guess again
Tot ongeveer 1400euro krijg je aanvulling vanuit de wajong en volgens mij is het minumumloon geen 1400euro.
Vroeger was het zo dat hetf financieel geen donder uitmaakte of je thuiszat of (deels) ging werken, maar dat is veranderd en werken loont altijd nu.
-
pi_93857613
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Zwollesjappie het volgende:

Ik heb adhd en een gedragsprobleem, werk is voor mij beter vol te houden als ik was minder uur kan maken in de week.

Ik word er heus niet rijk mee, en ik zou nooit meer dan het minimumloon krijgen dus wat is het probleem...
WTF dus iedereen met ADHD krijgt een aanvullende uitkering? De halve jeugd heeft last van adhd (zogenaamd, want het is allemaal bullshit, ouders kunnen hun kinderen gewoon niet opvoeden).

Ik dacht dat ze juist strenger werden bij het UWV...............en dan gaan ze dit soort jochies in een uitkering gooien. Wauw, ik heb regelmatig spijt dat ik niet op ome Geert heb gestemd
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:38:43 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93857684
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

WTF dus iedereen met ADHD krijgt een aanvullende uitkering? De halve jeugd heeft last van adhd (zogenaamd, want het is allemaal bullshit, ouders kunnen hun kinderen gewoon niet opvoeden).

Ik dacht dat ze juist strenger werden bij het UWV...............en dan gaan ze dit soort jochies in een uitkering gooien. Wauw, ik heb regelmatig spijt dat ik niet op ome Geert heb gestemd
Ze zijn wel strenger geworden, maar alleen voor de mensen die het écht nodig hebben. En dat omdat de slecht opgevoede jeugd graag gratis zakgeld opeist.
pi_93857692
het stickertje ADHD is echt nadelig voor de paar kinderen die écht iets hebben, maar 't is makkelijker om te roepen dat 'iedereen het heeft', dan dat je bij jezelf/de ouders te rade gaat om te zien waar het fout gaat in de opvoeding...

vroeger waren kinderen gewoon 'druk' en kregen ze een pak slaag als ze niet luisteren.. tegenwoordig wordt iedereen bestickerd en doodgeknuffeld :r
Ja doei.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:40:01 #30
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93857738
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Civilian het volgende:

[..]

Jij wil beweren dat wanneer jij meer dan 't minimumloon verdient, je je uitkering behoudt? Guess again
Dat weet ik wel zeker bij de Wajong.
En werken loont voor deze jongen sowieso, levert hem 135 euro extra op t.o.v thuiszitten met z'n Wajong-uitkering. (636 om 501 euro) en dan heb ik het enkel over het financiële.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:45:45 #31
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_93857953
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:40 schreef Lastpost het volgende:

[..]

En werken loont voor deze jongen sowieso, levert hem 135 euro extra op t.o.v thuiszitten met z'n Wajong-uitkering. (636 om 501 euro) en dan heb ik het enkel over het financiële.
Dan zullen ze met verschillende maatstaven werken. Ik heb een tijdje een Wajong gehad, was ingeschaald bij 80-100% Ik mocht 20% bijverdienen en elke cent meer werd netjes gekort op mn uitkering.
Dat was een jaar of 3 geleden trouwens.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_93858024
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:40 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Niet als je het volledige fulltime minimum loon verdiend. Wanneer je zelfstandig het minimumloon verdiend voor 40 uur per week dan krijg je geen cent Wajong van het UWV hoor.
Werk je maar 20 uur per week dan krijg je 20 uur per week 100% minimum loon van je werkgever en 20 uur per week 75% minimumloon van het UWV.

Zodra je fulltime gaat werken dan krijg je echt geen extraatje hoor, wel blijf je nog 5 jaar lang recht houden mocht het allemaal niet lukken, maar als je 5 jaar lang fulltime aan de slag bent dan ben je "genezen" en moet je bij terugval weer door de hele molen.
-weg-
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:51:54 #33
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93858192
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En dat laatste kun jij schijnbaar prima anders zou je nou niet ook al fulltime werken.
Lekker kort door de bocht weer zeg.
Mijn vriendin kan ook prima fulltime werken, alleen heeft ze wel een werkgever nodig die akkoord gaat met de omstandigheden die haar 'labeltje' met zich meebrengen.
Zolang alles prima verloopt merk je geen verschil tussen haar en al die andere werknemers en lijkt de uitkering onterecht, maar dat is nou net het punt, met die 'subsidie' zijn er dingen te regelen met werkgevers, kun je een keer naar huis als het teveel wordt of je afmelden als het niet meer gaat op een dag en daar kun je niet mee aankomen bij een 'normale' werkgever die niets extra's voor jou ontvangt.

Zo simpel is het gewoon, 9 op de 10 werkende Wajongers zouden ook prima kunnen werken zonder die uitkering an sic (het geld dus), maar niet zonder allerlei bijzondere regelingen voor werkgevers die iemand in dienst nemen met allerlei medische/psychische problemen, dan liever een gezond iemand zegt zo'n werkgever dan en ik zou niet anders doen.

En laten we vooral doen alsof al die Wajongers die werken (!) teren op onze belastingcenten, want zoveel extra krijg je niet als je werkt hoor, lekker stimulerend trouwens.
En dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan mogelijkheden op doorgroei op de arbeidsmarkt, geloosd worden omdat ze anders in vaste dienst moeten komen, een beroerd inkomen levenslang en door dat labeltje anders aangekeken worden, terwijl ze het nodig hebben om aan de bak te komen en te blijven.
pi_93858408
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:45 schreef Civilian het volgende:

[..]

Dan zullen ze met verschillende maatstaven werken. Ik heb een tijdje een Wajong gehad, was ingeschaald bij 80-100% Ik mocht 20% bijverdienen en elke cent meer werd netjes gekort op mn uitkering.
Dat was een jaar of 3 geleden trouwens.
Dat is veranderd inderdaad, vroeger loonde het niet om te gaan werken, nu gelukkig wel. :)
-
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:58:53 #35
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_93858453
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:57 schreef splendor het volgende:

[..]

Dat is veranderd inderdaad, vroeger loonde het niet om te gaan werken, nu gelukkig wel. :)
Ik ken een oud klasgenoot idd en heb de oude uitkering, hij is binnen en doet geen flikker idd. :) Maar of je daar blij mee moet zijn, hij is autist en speeld wow :P
Ik hou van werken, gewoon bezig zijn. :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:58:59 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93858459
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:51 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Mijn vriendin kan ook prima fulltime werken, alleen heeft ze wel een werkgever nodig die akkoord gaat met de omstandigheden die haar 'labeltje' met zich meebrengen.
Zolang alles prima verloopt merk je geen verschil tussen haar en al die andere werknemers en lijkt de uitkering onterecht, maar dat is nou net het punt, met die 'subsidie' zijn er dingen te regelen met werkgevers, kun je een keer naar huis als het teveel wordt of je afmelden als het niet meer gaat op een dag en daar kun je niet mee aankomen bij een 'normale' werkgever die niets extra's voor jou ontvangt.

Zo simpel is het gewoon, 9 op de 10 werkende Wajongers zouden ook prima kunnen werken zonder die uitkering an sic (het geld dus), maar niet zonder allerlei bijzondere regelingen voor werkgevers die iemand in dienst nemen met allerlei medische/psychische problemen, dan liever een gezond iemand zegt zo'n werkgever dan en ik zou niet anders doen.

En laten we vooral doen alsof al die Wajongers die werken (!) teren op onze belastingcenten, want zoveel extra krijg je niet als je werkt hoor, lekker stimulerend trouwens.
En dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan mogelijkheden op doorgroei op de arbeidsmarkt, geloosd worden omdat ze anders in vaste dienst moeten komen, een beroerd inkomen levenslang en door dat labeltje anders aangekeken worden, terwijl ze het nodig hebben om aan de bak te komen en te blijven.
Je zult mij nooit horen zeggen dat het niet handig is voor sommige mensen, vooral mensen die ineens naar huis zouden moeten inderdaad. Maar zie jij ook maar iets uit je betoog terug in het verhaal van TS? Het enige dat ie zegt is:

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Zwollesjappie het volgende:

[..]
Ik heb adhd en een gedragsprobleem, werk is voor mij beter vol te houden als ik was minder uur kan maken in de week.
Ja leuk, maar dat geldt voor elke persoon. Ziek of niet ziek.

Hij lijkt het gewoon handig te vinden dat ie minder hoeft te werken voor evenveel geld :{ En dat soort mensen mogen ze van mij gelijk uit de wajong donderen, om mensen die het wel écht nodig hebben maar nu (nog) buiten de boot vallen er eindelijk mee te kunnen helpen.
pi_93858478
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:51 schreef Lastpost het volgende:

Iemand met ADHD hoort per definite geen uitkering te krijgen. Het gaat om een beetje een druk kind van 17 jaar. Hier jongen, heb je een uitkering. Ik snap er echt geen reet van.
pi_93858650
Waarom hoor je nooit dat iemand van 40+ adhd heeft? Is het een aandoening die na je pubertijd vanzelf verdwijnt?
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:06:40 #39
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93858700
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:59 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Iemand met ADHD hoort per definite geen uitkering te krijgen. Het gaat om een beetje een druk kind van 17 jaar. Hier jongen, heb je een uitkering. Ik snap er echt geen reet van.
Ik heb zelf ook ADHD en ik merk dat iedereen in mijn omgeving dan aankomt met "Ach lekker druk, gezellig toch", terwijl het voor mij veel meer problemen met zich meebrengt dan enkel het drukke.
Constant 'afwezig', geen taken af kunnen ronden, onderbreken van mensen, constant iets nieuws starten, veel te impulsief, vermoeid en slap gevoel, probleem om in slaap te komen en ga zo maar door.

Dat zijn niet bepaald de wensenlijstjes van werkgevers, nu heb ik zelf geen behoefte aan een uitkering en ben ik gewoon geswitched van baan om er m'n voordeel uit te halen, maar ik kan me prima voorstellen dat het voor velen een flinke belemmering is en veel meer (!) energie kost om een dag te werken dan een normaal iemand zonder die omstandigheden.
Ik kreeg de diagnose ook pas enkele jaren geleden, puur omdat m'n ouders me altijd een druk vervelend pestjong vonden en dat zijn er wel meer, dus was de oplossing gewoon lekker laten gaan, had gewild dat ze het eerder gevonden hadden in ieder geval en dan niet voor een Wajong-uitkering. :+
pi_93858710
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:05 schreef PierreBetfair het volgende:
Waarom hoor je nooit dat iemand van 40+ adhd heeft? Is het een aandoening die na je pubertijd vanzelf verdwijnt?
Ik ken er genoeg van 40+ , maar echte ADHD is dan ook iets anders dan gewoon druk zijn.
-weg-
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:10:07 #41
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_93858817
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:07 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg van 40+ , maar echte ADHD is dan ook iets anders dan gewoon druk zijn.
Ik heb vooral moeite met slapen idd maar dat komt door tinnitus, met uitgaan te dicht bij een box gestaan, en heb daar een piep/ruis voor het leven aan overgehouden..

Voor de rest kost ik meer aandacht, omdat ik sneller boos kan worden en ergens in kan doorslaan, te druk idd heb ook ritalin. :)
pi_93858917
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:06 schreef Lastpost het volgende:

Constant 'afwezig', geen taken af kunnen ronden, onderbreken van mensen, constant iets nieuws starten, veel te impulsief, vermoeid en slap gevoel, probleem om in slaap te komen en ga zo maar door.

Niemand die mij wijsmaakt dat dat een aangeboren kwaal is. Je hebt om een of andere reden geen rust in je donder, achterhaal die reden en ga daar aan werken.

succes.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:15:05 #43
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_93859006
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:13 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Niemand die mij wijsmaakt dat dat een aangeboren kwaal is. Je hebt om een of andere reden geen rust in je donder, achterhaal die reden en ga daar aan werken.

succes.
:') :')
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:15:58 #44
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_93859048
Bedankt, ik heb mijn antwoord al.
pi_93859138
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:14 schreef Zwollesjappie het volgende:
ik ben begin april 18
Dan wordt het tijd om je geboortedatum op Fok! aan te passen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:20:33 #46
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93859216
Je zult de komende jaren het geld nog hard nodig hebben, vermoed ik, dus het lijkt me niet zo snugger om nu buitensporig veel geld uit te geven aan een scootertje.
pi_93859256
quote:
15s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:20 schreef Menu_69 het volgende:
Je zult de komende jaren het geld nog hard nodig hebben, vermoed ik, dus het lijkt me niet zo snugger om nu buitensporig veel geld uit te geven aan een scootertje.
Als ie er terug mee naar Turkije scootert is het wel een goede investering.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:21:52 #48
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_93859264
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:18 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd om je geboortedatum op Fok! aan te passen.
ja klopt alleen lukt dat niet, ik kan ook mijn ondertittel niet aanpassen omdat er geen knop staat met: Opslaan ofzo,

[ Bericht 14% gewijzigd door Zwollesjappie op 10-03-2011 18:58:59 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:23:23 #49
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93859308
quote:

[..]

succes.
Tja, dan moet je maar eens met wetenschappers praten die jou iets meer kunnen vertellen over aangeboren hersenafwijkingen en de rol die de genen spelen bij bijv Adhd. Net zoals autisme aangeboren en onveranderbaar is.
pi_93859444
quote:

[..]

succes.
Die een of andere reden is dus een aangeboren en aantoonbare fuck up in de hersenen, chemische balans van bepaalde stofjes enzo. Dat er wellicht veel foute diagnoses worden uitgedeeld of dat er ADHD'ers zijn die wel tot op acceptabel niveau kunnen meedraaien doet niet af aan de stoornis.

Het bestaat, evenals het onbegrip of de onwetende maar ook de foute of te snelle diagnose of het puur aannemen dat een druk kind ADHD heeft.

Ik ben het er ook niet mee eens dat de Wajong op jonge leeftijd wordt gegeven aan mensen die ogenschijnlijk nog in een groei zitten en kansrijk zijn.
Zelf heb ik mijn Wajong ook pas op mijn 29e aangevraagd, op die leeftijd kan je gewoon niet meer blijven vastlopen, zeker niet als er meer dan normaal behoefte is aan structuur.

Maar tegenwoordig zijn ze ook al lang niet meer zo makkelijk hoor bij het UWV en ligt de nadruk op reintegratie/werken bij de Wajong nog hoger dan voorheen. Dus wat dat betreft zijn er wel goede ontwikkelingen.
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')