abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93855835
Ik vermoed dat ik een vreemde deodorant allergie heb.
Na een periode (kan 2 maanden zijn kan ook 6 maanden zijn) een deodorant van een merk X gebruikt te hebben begin ik te stinken onder mijn oksels.
Als ik dan overstap naar een nieuw merk deo dan heb ik er weer een tijdlang geen last van.
Als ik dan weer overstap naar een deo welke ik in het verleden last van had dan komen de klachten weer terug.
Ik verslijft dus meerdere merken deo per jaar,
Ik heb er nu alweer 5 in het badkamer kastje staan die ik niet meer kan gebruiken.
Ik doe al mijn okselhaar kortknippen en was mijn oksels meerdere keren per dag.
Tevens gebruik ik hibiscrub om mijn oksels te wassen dit op advies van de dokter.
Wat is er mis met me?
Schaam me kapot als ik meur.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_93855855
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:45 schreef dekilo het volgende:
Ik vermoed dat ik een vreemde deodorant allergie heb.
Na een periode (kan 2 maanden zijn kan ook 6 maanden zijn) een deodorant van een merk X gebruikt te hebben begin ik te stinken onder mijn oksels.
Als ik dan overstap naar een nieuw merk deo dan heb ik er weer een tijdlang geen last van.
Als ik dan weer overstap naar een deo welke ik in het verleden last van had dan komen de klachten weer terug.
Ik verslijft dus meerdere merken deo per jaar,
Ik heb er nu alweer 5 in het badkamer kastje staan die ik niet meer kan gebruiken.
Ik doe al mijn okselhaar kortknippen en was mijn oksels meerdere keren per dag.
Tevens gebruik ik hibiscrub om mijn oksels te wassen dit op advies van de dokter.
Wat is er mis met me?
Schaam me kapot als ik meur.
Dan werkt de desbetreffende deodorant bij jou niet, dat wil niet zeggen dat je allergisch bent?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_93856006
Je kan toch ook speciale deo krijgen voor mensen met problemen zoals jij die ervaart?
Huh?
pi_93856034
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:51 schreef Donders het volgende:
Je kan toch ook speciale deo krijgen voor mensen met problemen zoals jij die ervaart?
''Neutral'' volgens mij.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:52:30 #5
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93856050
Volgens mij is het slecht om een paar keer per dag je oksels te wassen en dan scrubben ook? :{.

Misschien kun van Odorex die deo gebruiken die je maar 1 keer in de zoveel dagen hoeft op te doen.
Lijkt me ook niet zo gezond want die bijt letterlijk je poriën dicht. Wie weet ben je er bij gebaat en anders toch weer overleggen met je huisarts. Een scrub is voor dode huidcellen en niet voor oksels.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:56:01 #6
42366 Staal
pi_93856159
Deze bedoel ik: http://www.extradroog.nl/

Zelf een paar jaar terug in de zomer gebruikt. Leek me toen handig.
Gaf een gevoel alsof mijn huid weggevreten werd maar dagenlang geen transpiratie.
Un certain jeune homme
pi_93856174
Ik ben het ermee eens dat een overkill aan wassen niet goed is voor de huid maar stink maar eens vanuit je oksels eens kijken of je je gaat wassen of niet.
Hibiscrub is geen dode huidcellen scrubmiddel maar een desinfectant die ze in ziekenhuizen gebruiken als men de handen gaat wassen voor een ingreep.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_93856195
Vers zweet ruik je niet/nauwelijks.
toch?
pi_93856234
Klote quoten gaat niet en ik heb geen adblocker.
Meteen na het gebruik van deo gaat het stinken!
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:58:57 #10
79966 dekilo
Stam is ok
pi_93856281
Het is niet dat ik overmatig zweet.
Ik heb geen natte zweet plekken.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:00:13 #11
42366 Staal
pi_93856321
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:56 schreef dekilo het volgende:
Ik ben het ermee eens dat een overkill aan wassen niet goed is voor de huid maar stink maar eens vanuit je oksels eens kijken of je je gaat wassen of niet.
Hibiscrub is geen dode huidcellen scrubmiddel maar een desinfectant die ze in ziekenhuizen gebruiken als men de handen gaat wassen voor een ingreep.
Ik snap het heel erg goed. Daar word je ook helemaal gek van. Ik heb er alleen last van in nylon t-shirts of bloesjes moet altijd katoen of linnen zijn.

Maar het kan verschillende redenen hebben. Hormonen kunnen bijv. ook meespelen.
Zou helemaal niet gek zijn om toch weer naar de huisarts te gaan. Zoiets kan namelijk ook een obsessie worden. Dat jij echt iets ruikt maar een ander helemaal niet.
Un certain jeune homme
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:04:50 #12
79966 dekilo
Stam is ok
pi_93856473
Yup!
Ik ga weer naar de huisarts!
Gisteren had ik de gehele dag een werksessie met 6 man in een te kleine meetingroom en ik rook mezelf!
Vreselijk.
Ik had gisteren een tshirt onder het hemd wat idd semi stof was katoen/nylon.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:09:01 #13
42366 Staal
pi_93856612
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:04 schreef dekilo het volgende:
Yup!
Ik ga weer naar de huisarts!
Gisteren had ik de gehele dag een werksessie met 6 man in een te kleine meetingroom en ik rook mezelf!
Vreselijk.
Ik had gisteren een tshirt onder het hemd wat idd semi stof was katoen/nylon.
Goed plan!
Kan me zo voorstellen dat je je dan doodongelukkig voelt en je bovenarmen tegen je lijf houdt.
Best nog kans dat het aan die broeierige nylon ligt. Probeer zeker een poos alleen maar katoen te dragen en ook geen mixen.
Un certain jeune homme
pi_93856883
Sterkte inieder geval!
Huh?
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:54:32 #15
79966 dekilo
Stam is ok
pi_93858288
Alles komt goed!
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:54:48 #16
79966 dekilo
Stam is ok
pi_93858298
Thanks!
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:54:40 #17
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_93876946
Zoutsteensticks van de natuurwinkel die werken heel goed.
Je maakt je oksels nat met water, stick erover, even inlaten trekken/droogdeppen en je bent droog de hele dag, je hebt ze ook te koop met lekkere geurtjes maar dat is een ander merk (urtekram ofzoiets) die vind ik minder effectief.

http://www.mijnbiowinkel.(...)sh-deocristal-stick-(per-stuk).html
pi_93884674
Ik wissel elke dag of 2 dagen van deo, heb er zo'n 3 of 4 tegelijk in gebruik en dan gaat het aardig. Raar fenomeen is het, dat een deo opeens niet meer goed werkt. Heeft bij mij niks met katoenen kleding dragen te maken.

Die minerale deo's werken bij mij totaal niet.
  donderdag 10 maart 2011 @ 00:39:40 #19
42366 Staal
pi_93889119
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik wissel elke dag of 2 dagen van deo, heb er zo'n 3 of 4 tegelijk in gebruik en dan gaat het aardig. Raar fenomeen is het, dat een deo opeens niet meer goed werkt. Heeft bij mij niks met katoenen kleding dragen te maken.

Die minerale deo's werken bij mij totaal niet.
Welke deodorants gebruik jij dan? Drie of vier verschillende, werkt dat dan wel?
Vind het wel apart. Dacht dat de hoofdbestanddelen toch wel overeen kwamen.

Zelf gebruik ik Rexona omdat het geen vlekken geeft. Ik draag vaak donkere kleding.
Un certain jeune homme
pi_93889601
Ik heb nu de roze van The Bodyshop, Rexona cotton dry, Sanex extra control en sanex natur protect in gebruik, allemaal rollers. Ik draag eigenlijk alleen maar donkere kleding en heb gelukkig nooit deovlekken. Dat dan weer niet, maar wel vaak een deoprobleem. Op aanraden van een kennis ben ik begonnen met afwisselen en dat werkt nog het beste. Niet feilloos, maar goed, het is zo beter te doen. En dan nog een 8x4 spraydeo erbij, maar mijn favo is uit productie, dus ik ben een nieuwe zoektocht gestart.
Therme spray en odorex dry, van die spulletjes die je eens in de zoveel dagen gebruikt, dat werkt na een tijd ook niet meer, dus dat gebruik ik nog heel zelden, alleen wanneer het echt, echt nodig is. En het is niet fijn voor je huid.
  donderdag 10 maart 2011 @ 01:27:33 #21
42366 Staal
pi_93890626
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb nu de roze van The Bodyshop, Rexona cotton dry, Sanex extra control en sanex natur protect in gebruik, allemaal rollers. Ik draag eigenlijk alleen maar donkere kleding en heb gelukkig nooit deovlekken. Dat dan weer niet, maar wel vaak een deoprobleem. Op aanraden van een kennis ben ik begonnen met afwisselen en dat werkt nog het beste. Niet feilloos, maar goed, het is zo beter te doen. En dan nog een 8x4 spraydeo erbij, maar mijn favo is uit productie, dus ik ben een nieuwe zoektocht gestart.
Therme spray en odorex dry, van die spulletjes die je eens in de zoveel dagen gebruikt, dat werkt na een tijd ook niet meer, dus dat gebruik ik nog heel zelden, alleen wanneer het echt, echt nodig is. En het is niet fijn voor je huid.
Ja, die Odorex Dry ken ik. Paar jaar terug in de zomer gebruikt. had geen last van overmatige transpiratie maar was lekker makkelijk. Erg slecht voor je huid en ook voor je natuurlijke afvoer want dat is zweten toch wel.

Wat je zo schrijft dan lijk je wel hetzelfde te hebben als TS. Vrij klote want zoiets maakt wel wat onzeker in bepaalde situaties. Wat ik al schreef, zelf heb ik het enkel met nylon. Shirtjes en binnenvoeringen van blazers. Moet dat laatste heel goed bijhouden en heb ook wel eens voor mijn gevoel in een genante situatie gezeten hoor en dat is echt niet leuk.

Ben wel benieuwd wat de huisarts van TS zal voorschrijven. En of hormonen meespelen. Dat is bij vrouwen wel zo, bijv. tijdens de menstruatie.
Un certain jeune homme
pi_93891641
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:58 schreef dekilo het volgende:
Het is niet dat ik overmatig zweet.
Ik heb geen natte zweet plekken.
Waarom dan zo obsessief over deo..? Misschien lees ik er overheen of zo maar deo is toch vooral daar voor bedoeld.

Als het voor de "lucht" is kan je miss proberen om wat deo op je trui/shirt te doen en dat dan eerst laten opdrogen of zo.....
  donderdag 10 maart 2011 @ 02:42:53 #23
42366 Staal
pi_93892140
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 02:12 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Waarom dan zo obsessief over deo..? Misschien lees ik er overheen of zo maar deo is toch vooral daar voor bedoeld.

Als het voor de "lucht" is kan je miss proberen om wat deo op je trui/shirt te doen en dat dan eerst laten opdrogen of zo.....
Denk toch dat het wat anders zit. En parfumdeo op een trui spuiten is toch wel even wat anders als transpiratiegeurtjes tegen gaan. Op de huid dus.

Laten we wel zijn, ieder mens ruikt vanaf de pubertijd. Dan komen de geurtjes vrij. En sociaal gezien is dat not done en daarom gebruiken mensen deodorant. Niet om wat zwaar geparfumeerde Limara / Vogue op je kleding te spuiten en dan denken dat je wel lekker ruikt. Dat is leuk als je tien jaar bent.
Un certain jeune homme
pi_93892526
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2011 02:42 schreef Staal het volgende:

[..]

Denk toch dat het wat anders zit. En parfumdeo op een trui spuiten is toch wel even wat anders als transpiratiegeurtjes tegen gaan. Op de huid dus.

Laten we wel zijn, ieder mens ruikt vanaf de pubertijd. Dan komen de geurtjes vrij. En sociaal gezien is dat not done en daarom gebruiken mensen deodorant. Niet om wat zwaar geparfumeerde Limara / Vogue op je kleding te spuiten en dan denken dat je wel lekker ruikt. Dat is leuk als je tien jaar bent.
Tja als je echt niet tegen deo kan dan moet je toch wat anders verzinnen lijkt me, probeer alleen een beetje mee te denken hier ;)

Als je gewoon elke dag onder de douche gaat valt het bij de meeste mensen wel mee met die geurtjes. Van daar dat ik ook zei dat ik er misschien overheen lees wat dan de bedoeling hiervan zou zijn. Begrijp je opmerking over 10 jarigen ook niet echt, ik heb het wel over iets anders dan die jongetjes die zichzelf een axe-douche geven voordat ze naar buiten gaan zodat je in een straal van 5 meter om hun heen bijna geen adem meer kan halen. Maar goed, het is al laat , ga ook maar eens pitten denk ik :P
  donderdag 10 maart 2011 @ 04:04:42 #25
42366 Staal
pi_93892537
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 03:53 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Tja als je echt niet tegen deo kan dan moet je toch wat anders verzinnen lijkt me, probeer alleen een beetje mee te denken hier ;)

Als je gewoon elke dag onder de douche gaat valt het bij de meeste mensen wel mee met die geurtjes. Van daar dat ik ook zei dat ik er misschien overheen lees wat dan de bedoeling hiervan zou zijn. Begrijp je opmerking over 10 jarigen ook niet echt, ik heb het wel over iets anders dan die jongetjes die zichzelf een axe-douche geven voordat ze naar buiten gaan zodat je in een straal van 5 meter om hun heen bijna geen adem meer kan halen. Maar goed, het is al laat , ga ook maar eens pitten denk ik :P
Je hebt serieus mensen die overmatig transpireren. Echt complete natte overhemden en hoofden. Ik heb zoiemand meegemaakt. Hij stonk trouwens nooit maar het zag er echt niet uit. Leek wel een zenuwenexplosie. Maar ik heb wel twee collega's meegemaakt die er droog uitzagen maar regelrecht naar ouwe soep van een paar dagen stonken. En die hadden vrolijk een partner die er kennelijk niets van zeiden.

Je lost niet alles op met deo, dat geloof ik echt wel. En wat TS zo beschreef is vrij pijnlijk. Dan gaat hij zich alleen daarop concentreren terwijl hij natuurlijk wel aan de weg wil timmeren tijdens zo'n meeting. Onzekerheid over lichaamsgeur helpt daar echt niet bij.

Lekker slapen. :* Ik ga ook maffen trouwens.
Un certain jeune homme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')