abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4565892
Ik lees al een tijdje mee, en ik moet zeggen dat het me erg boeit. Tijdens het lezen blijft er telkens maar een vraag bij me opkomen.

Hoe communiceer je met geesten?

Als je ze bijvoorbeeld wil vragen om weg te gaan. Voldoet het alleen te 'denken'. Dus dmv telpathie? Of moet je het ook echt hardop zeggen.

Als het dmv telepathie gaat, kunnen ze dan alles wat je denkt oppikken? Ook je diepste geheimen, die je niet aan de buitenwereld zou laten weten? Want wat als een dierbaar familielid, die helaas overleden is, dat oppikt?

Ik heb er al heel vaak over na gedacht, maar ik lijkt telkens in een cirkelredenering te komen, waar ik maar niet uit komt. Wie kan hierop een ander licht werpen?

Ik kijk met genoegen uit naar de serieuze reacties!

groetjes

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_4565989
Maar wat nou als ze niet bestaan?
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_4566174
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:00 schreef The_Wanderer het volgende:
Maar wat nou als ze niet bestaan?

Dat vraagt ze niet, en is dus ook totaal niet interessant voor haar.

Ik kan er denk ik niet echt een goed antwoord op geven. Ik denk dat "May-Be" dat wel kan.

[edit]
Wat ik dan zou aannemen, is dat geesten wel kunnen voelen als jij iets niet wilt, of als jij misschien iets wilt overbrengen je misschien niet eens hoeft te praten daarvoor (dat ze dit misschien aanovoelen ofzo). Ze kunnen volgens mij niet je gedachten lezen...

Maar ik doe hier maar een greep in de lucht hoor...

A Predator is like a very dangerous bird with very sharp teeth.
pi_4566503
met glaasje draaien sowieso..maare ik heb ooit een keer "contact gehad"..iets van 3 maanden geleden..gewoon toen ik ff met een colaatje wou gaan zitten op de bank...:?
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_4566694
Sorry Debs, maar ik doe echt niet aan glaasje draaien...

Dat is veel te gevaarlijk, en daar gaat het nu ook niet om.

En Preddie, ik doe ook een greep in de lucht, het boeit me gewoon heel erg. Maar als May-be nog iets hierover wil vertellen, graag!

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_4566965
nee dat moet je ook echt niet doen nee, denk dat daar alleen maare slechte ( om het zo maar te noemen ) geesten op af komen..want ik heb ervaren van "mijn geest" is dat ze contact zoeken omdat ze zich zelf vervelen zegmaar..het is meer dus dat geesten met jou in contact komen..meestal voel je dat alsof er iemand door de kamer loopt..ze komen ook wel in contact met mensen waar ze nog iets mee af te handelen hebben..maare naast het glaasje draaien zou ik niet weten hoe je in contact moet komen want ze komen dus naar jou toe..maar als je het echt wilt moet je het heel zeker weten en er echt helemaal voor open staan...
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_4568387
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 21:56 schreef Mariposa het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, en ik moet zeggen dat het me erg boeit. Tijdens het lezen blijft er telkens maar een vraag bij me opkomen.

Als je ze bijvoorbeeld wil vragen om weg te gaan. Voldoet het alleen te 'denken'. Dus dmv telpathie? Of moet je het ook echt hardop zeggen.

Mag allebei, als je iets hardop zegt dan denk je er meestal ook sterk aan. In principe zou denken genoeg moeten zijn, maar dan wel met alles, niets dat twijfelt en niets dat ergens anders aan denkt (zoals vriendin, ruzie, enz)
Hiervan weet ik het tenminste zeker. Wellicht dat het met minder ook goed is
quote:
Als het dmv telepathie gaat, kunnen ze dan alles wat je denkt oppikken? Ook je diepste geheimen, die je niet aan de buitenwereld zou laten weten? Want wat als een dierbaar familielid, die helaas overleden is, dat oppikt?

Ik heb er al heel vaak over na gedacht, maar ik lijkt telkens in een cirkelredenering te komen, waar ik maar niet uit komt. Wie kan hierop een ander licht werpen?

groetjes

Hier ben ik dus ook "als de dood" voor.
Voor zover ik heb kunnen merken pikken ze inderdaad mijn gedachten op, maar weet dit alleen zeker van toen ik ze direct aandacht (aansprak, maar dan anders ). Zij hebben mij nooit laten weten op een of andere manier dat zij mijn geheim weten.

Een andere gedachte eroverheen gooien werkt volgens mij ook niet, aangezien je dan nog steeds aan datgene denkt.
En er expres NIET aan denken werkt niet, aangezien je geen NIET kent.
voorbeeld :
denk nu NIET aan een roze olifant....
Waar dacht je aan?? Een roze olifant??? Yeah, ik ben helderziend

Als je ze wegstuurt, denk je waarschijnlijk ook nog aan je geheim en dan weten ze het meteen (vermoed ik, ik weet ook (nog) niet alles)

Ik hoop op dit moment maar dat als ze het oppikken, dat ze het dan niet zo belangrijk vinden omdat dit "maar de materiële wereld" is waar men fouten mag maken. MOET maken, want van je fouten leer je.

quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:08 schreef Preddie het volgende:
Dat vraagt ze niet, en is dus ook totaal niet interessant voor haar.

Ik kan er denk ik niet echt een goed antwoord op geven. Ik denk dat "May-Be" dat wel kan.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Help!!! Help!!
Ik ben plots alwetend... HEEEEEEEEEEELP!!!

Zonder dollen ff, jullie begrijpen toch wel dat ik hier ook voornamelijk zit om samen meer te weten te komen??
Ik kom ook eigenlijk pas net om de hoek kijken.
Ben eigenlijk best wel compunerd, hou veels te veel van programmeren, servertjes, gamen e.d., ik blow een eind in het rond... feest m'n lichaam naar de kl*te, heb 'n saaie baan op de servicedesk van een advocatenkantoor. Sorry, draaf weer 's door, ik bespaar je de rest van m'n levensverhaal.
Maar dat je ff niet denkt dat ik een zweverig figuur ben wat rondloopt in een oranje gewaad met allemaal belletjes die alle kennis heeft e.d.

quote:
[edit]
Wat ik dan zou aannemen, is dat geesten wel kunnen voelen als jij iets niet wilt, of als jij misschien iets wilt overbrengen je misschien niet eens hoeft te praten daarvoor (dat ze dit misschien aanovoelen ofzo). Ze kunnen volgens mij niet je gedachten lezen...

Maar ik doe hier maar een greep in de lucht hoor...

Dat kan net zo goed.... maar sjezus... als het wel kon hoop ik niet dat ze 't de rest van de famillie vertellen

Nu lekker zZzZzZzlapen

pi_4576924
Als ik merk dat er weer es iemand op mn kamer zit dan helpt t niet als ik alleen denk 'ga weg'.
Ik moet t altijd hardop zeggen
(en mn moeder maar denken tegen wie heeft ze t toch)
pi_4577170
quote:

groetjes

Ikzelf doe het in gedachten en het werkt
en ik denk ook dat ze alles kunnen zien...maar ik heb nog nooit met een roddelende geest gesproken
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_4577612
Hm beetje inbreuk op privacy als ze alles kunnen zien en weten wat je denkt.

Naja ik hoop dat ze niet alles zien

pi_4579338
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 21:00 schreef _Draven_ het volgende:
Hm beetje inbreuk op privacy als ze alles kunnen zien en weten wat je denkt.

Naja ik hoop dat ze niet alles zien

Geesten voor de rechter slepen

Haha, "Objection!, i can't read his mind!!!".

pi_4579481
jaaa moet dr toch niet aan denken
sta je ff lekker onder de douche, staat er iemand naar je te kijken
of nog erger... lig je lekker met je vriend(in) in bed
heb je publiek
pi_4581605
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 22:58 schreef _Draven_ het volgende:
jaaa moet dr toch niet aan denken
sta je ff lekker onder de douche, staat er iemand naar je te kijken
of nog erger... lig je lekker met je vriend(in) in bed
heb je publiek
Kan je je het voorstellen dat je op zo'n moment opeens merkt DAT er een geest is??
Geloof me, dan valt je avond in duigen
  vrijdag 14 juni 2002 @ 09:50:38 #14
26341 Mariposa
Telt af...
pi_4582597
Dit is nou ook gedeeltelijk mijn probleem, stel je bent met iets intiems bezig.... Wat dan?!?!

May-be spreek je uit ervaring? Ik hoop het niet voor je.

pi_4582606
Haha, ik zie het helemaal voor me, heb je een one night stand met een meissie. Lig je in bed, oppeens stap je eruit en je gaat roepen "Naar et licht, ga naar het licht!!!, met je armen flapperend "

Zij zou minstends denken dat je niet helemaal in orde bent

pi_4583568
heb t gelukkig nog niet meegemaakt
maar kan me voorstellen dat uh naja net zoiets al dat je moeder ofzo gezellig komt binnenlopen
pi_4583626
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 09:50 schreef Mariposa het volgende:
Dit is nou ook gedeeltelijk mijn probleem, stel je bent met iets intiems bezig.... Wat dan?!?!

May-be spreek je uit ervaring? Ik hoop het niet voor je.

ervaring

Spontaan een slappe..... zij wist nog niets van mijn para-interesses en heb het die avond maar gehouden op "dat ik te bezopen was". Wist zij veel dat ik nauwelijks drink

pi_4583633
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 11:10 schreef _Draven_ het volgende:
heb t gelukkig nog niet meegemaakt
maar kan me voorstellen dat uh naja net zoiets al dat je moeder ofzo gezellig komt binnenlopen
Bijna nog erger, want meestal heeft je partner niks door.....
-edit
"ook" sloeg nergens op

[Dit bericht is gewijzigd door MAY-be op 14-06-2002 11:30]

vrijdag 14 juni 2002 @ 11:36:48 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4584062
quote:

Beide kan.. als je het hardop zegt, denk je het ook eerst namelijk.
Zelf heb ik eens meegemaakt dat ik een geest weg jaagde door in mijn gedachte een wit zaadje te projecteren.. Dat witte zaadje groeide steeds maar groter en groter, en er kwam een helder wit licht uit.
Dat witte licht was op een bepaald moment zo sterk dat de kamer werd verlicht ( nog steeds in mijn gedachte ).
Toen ik naar mijn idee lang genoeg de kamer had verlicht, doofde ik het zaadje.
Het gevolg was dat naar mijn gevoel de kamer weer leeg was. Misschien eens iets om te proberen?

Ik kan hierop "ja" zeggen..
Een keer bij een medium geweest en om een lang verhaal kort te houden.. Op een bepaald moment werd ik gewaarschuwd voor bepaalde zaken.. ik moest er een beetje om lachen ( van binnen ) en toen meteen daarna kregen ik de woorden " maar je trekt je er toch niets van aan ".
Ook wist diegene haast precies hoe mijn leven liep en hoe ik reageerde. " Als je nou in die auto stapt en gaat rijden, denk dan om je bloeddruk! Er is zoveel energie van jou soms in je lijf, zoveel kracht van binnen dat het soms lijkt dat je gaat ontploffen"
Wat dus bij mij overkomt dat ze de kleinste gedachte, en zelf gevoelens " kunnen lezen ".

Ik ook
groetjes

The truth was in here.
pi_4584564
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 11:14 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Bijna nog erger, want meestal heeft je partner niks door.....

Maar kan je dan niet op een manier zorgen dat ze wegblijven?
Doormiddel van een soort 'waarschuwing' ofzo.
pi_4585391
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 11:58 schreef _Draven_ het volgende:
Maar kan je dan niet op een manier zorgen dat ze wegblijven?
Doormiddel van een soort 'waarschuwing' ofzo.
Durf ik niet te zeggen, maar je kan altijd als je je kamer binnenkomt vragen of ze je even alleen kunnen laten...
Zovan : Ik vindt het niet erg dat je hier bent, maar wil af en toe ook een beetje privacy.
Moet wel een teringgeest zijn als ie dan niet luistert.
(maar wie weet maakt het voor een geest niet uit of er wel of geen muur tussenzit )
  vrijdag 14 juni 2002 @ 13:22:30 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4586037
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 12:45 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Durf ik niet te zeggen, maar je kan altijd als je je kamer binnenkomt vragen of ze je even alleen kunnen laten...
Zovan : Ik vindt het niet erg dat je hier bent, maar wil af en toe ook een beetje privacy.
Moet wel een teringgeest zijn als ie dan niet luistert.
(maar wie weet maakt het voor een geest niet uit of er wel of geen muur tussenzit )

Naar mijn idee kun je rustig vragen om wat privacy.. ik denk dat het een beetje gaat zoals in "city of angels"
Ze gaan heus niet overal bij zijn als jij dat niet wilt ( stel je voor dat je intiem aan het rukken bent )
En daarnaast, hun hebben geen menselijk lichaam meer en hebben ook geen behoeftes zoals wij die kennen!
The truth was in here.
pi_4586052
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 13:22 schreef Bastard het volgende:
stel je voor dat je intiem aan het rukken bent
Hoef ik me niet voor te stellen
pi_4586774
Soms als ik 's nachts naar het toilet moet, en ik ben ik de woonkamer dan ruik ik wel eens parfum terwijl er niemand is. De parfum wat ik en mijn moeder draag ruikt totaal anders dus van ons kan het niet zijn.
Of iemand trekt me aan mijn haren, tenminste zo voelt het.

Als dit een geest is... doen ze dit dan alleen om te laten merken dat ze er zijn of willen ze iets anders?

vrijdag 14 juni 2002 @ 14:13:47 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4587010
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 13:58 schreef _Draven_ het volgende:
Soms als ik 's nachts naar het toilet moet, en ik ben ik de woonkamer dan ruik ik wel eens parfum terwijl er niemand is. De parfum wat ik en mijn moeder draag ruikt totaal anders dus van ons kan het niet zijn.
Of iemand trekt me aan mijn haren, tenminste zo voelt het.

Als dit een geest is... doen ze dit dan alleen om te laten merken dat ze er zijn of willen ze iets anders?

Als het een geest is ...
Ik kan me indenken dat een bekende van je die is overgegaan, die altijd een bepaald kenmerkend luchtje gebruikte die achterlaat om jou te laten weten dat alles ok is.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')