Ik hoor ook veel positiefs over de Marshall Class 5. Een goedkope 5-watt buizenversterker. Nadeel is dat hij alleen clean heeft. Je zou dus een overdrive- of distortionpedaaltje moeten gebruiken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:18 schreef Braddie het volgende:
Net een preek van m`n ma gehad, dat ik een kleiner versterkertje moet bestellen.
Wat is een leuke kleine(max 10 watt) versterker? het liefst buizen(maar hoeft niet persee) en eventueel met een ingebouwd effect unitje?
Wel eens gehoord van "bezint eer ge begint"?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:18 schreef Braddie het volgende:
Net een preek van m`n ma gehad, dat ik een kleiner versterkertje moet bestellen.
Wat is een leuke kleine(max 10 watt) versterker? het liefst buizen(maar hoeft niet persee) en eventueel met een ingebouwd effect unitje?
Ik wil een fijn warm geluid hebben, en toch de mogelijkheid om eventueel wat effecten te gebruiken...quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van "bezint eer ge begint"?
Wat wil je nou eigenlijk, wat ga je er mee doen?
Dat was ikquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Oef, mooie tele! Van speurders was die toch?
Of was dat iemand anders?...
Geen idee want ik had nog nooit* op een telecaster gespeeld.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:18 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Dat was ik
Is uiteindelijk niet doorgegaan.
Maarre Nimby, is die LC nou echt zo'n goeie replica van een Fender Tele? Want op gitaarnet was iedereen er helemaal lyrisch over...
Als je een leuk buizenversterkertje zoekt, probeer dan aan een Crate Palomino V8 te komen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil een fijn warm geluid hebben, en toch de mogelijkheid om eventueel wat effecten te gebruiken...
En het liefst een Brian May like tone hebben offcourse, daarom wilde ik die AC30, maar die vind mams te groot.
ook een AC-15 is te groot.
De hals zit idd dik in de lak maar dat vind ik niet erg ik kan met zowel blanke als gelakte halzen overweg. het toetsenbord is niet gelakt trouwens.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:27 schreef Muchachooo het volgende:
En de hals? Veel mensen klagen over dat ie zo smal is, en dat er een een veel te dikke laklaag op zit...
niet persee clean, maar een gewoon een kanaals versterker, als de oude marshall slp. die moeten alleen met volume op 5 of hoger staan voor het randje/drive! de class 5 heeft precies hetzelfde, maar dan op relatief laag volume. voor thuis alsnog flink hard. er komt binnenkort trouwens een vernieuwde versie van uit, met betere onderdelen en een head versie! (GAS!!!)quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:49 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik hoor ook veel positiefs over de Marshall Class 5. Een goedkope 5-watt buizenversterker. Nadeel is dat hij alleen clean heeft. Je zou dus een overdrive- of distortionpedaaltje moeten gebruiken.
[ afbeelding ]
blackstar maakt veelzijdige versterkertjes, ook voor thuis...quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:18 schreef Braddie het volgende:
Ik heb zo'n V5quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je een leuk buizenversterkertje zoekt, probeer dan aan een Crate Palomino V8 te komen.
Nieuw waren ze spotgoedkoop en erg goed. Ze zijn alleen erg lastig te vinden.
Je moet wel de oude serie hebben. De nieuwere (V5 geloof ik) zijn een stuk minder.
Had je beter een V8 kunnen nemenquote:
Ik zou een Vox AC-30 proberen...quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:18 schreef Braddie het volgende:
Being...quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:56 schreef Muchachooo het volgende:
Oeh en ik vind net een tweedehands Fender USA Strat in de kleur die ik al tijden zoek
Charcoal Frost Metallic. Zitten Texas Specials in (dat zijn niet de stock pups of wel?), inclusief straplocks en hardcase. Vraagprijs vind ik wel wat aan de hoge kant: 850 euroquote:
True, ik was in die tijd een beetje betoverd door die buizenklank dus het was een beetje een impuls aankoop. Neemt niet weg dat hij op een humbucker gitaar niet super slecht klinktquote:
Als je clean speelt op redelijk laag volume is hij toch best nog wel goed?quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:54 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
True, ik was in die tijd een beetje betoverd door die buizenklank dus het was een beetje een impuls aankoop. Neemt niet weg dat hij op een humbucker gitaar niet super slecht klinktKan wel stellen dat dit mijn grootste miskoop geweest moet zijn, en dat terwijl hij 3x zo duur was als mijn beste versterkeraankoop (die Roland Spirit
)
Voor 500 euro breng ik hem morgen bij je langsquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:38 schreef The_Dean het volgende:
Ik moet ook maar eens zoiets hebben voor thuis.
Wat vroeg je ook alweer voor je V8 Brother?
En dan rijd ik meteen door naar de winkel om een Tiny Terror combo te halenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |