abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:22:48 #151
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94598773
Dat kan ik je ook niet vertellen, maar je emoties kunnen gewoon de overhand nemen, en dat moet je ook wel toelaten denk ik..

Ben je in shock door zijn verhaal, of omdat ie uberhaupt reageert?
pi_94600497
Ja allebei, ik snap hoe hij zich voelt.
En dat vind echt erg voor hem.
Vooral die laatste zin dat ie het niet kan geloven vind ik best sneu
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:06:54 #153
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94600728
Dan hebben jullie in elk geval elkaar om je verhaal kwijt te kunnen, en te steunen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:10:23 #154
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94600868
Hoi TS,

Ik wilde ff kort reageren, ik heb zelf ook een vrij extreme jeugd gehad en wil je laten weten dat het ondanks zoiets toch echt mogelijk is een tof leven op te bouwen. Ik ben er het levende bewijs van. Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Een tip: zolang je met wrok naar je ouders zit kun je het niet verwerken, probeer, hoe krankzinnig het nu misschien ook klinkt, ze te vergeven wat ze hebben gedaan. Dan kun jij ook verder, anders blijf je in die woede en wrok hangen. Je bent nu volwassen en verantwoordelijk voor je eigen geluk, wat er vroeger is gebeurd daar verander je nu niets meer aan.
pi_94601617
Ja maar vergeven is lastig als ze dus nog op dezelfde manier bezig zijn als tien jaar geleden.
Ze hebben het profiel van een stel oplichters zonder gevoel.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:40:02 #156
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_94602267
goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt met je broer. ^O^
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:46:34 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94602568
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 15:10 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hoi TS,

Ik wilde ff kort reageren, ik heb zelf ook een vrij extreme jeugd gehad en wil je laten weten dat het ondanks zoiets toch echt mogelijk is een tof leven op te bouwen. Ik ben er het levende bewijs van. Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Een tip: zolang je met wrok naar je ouders zit kun je het niet verwerken, probeer, hoe krankzinnig het nu misschien ook klinkt, ze te vergeven wat ze hebben gedaan. Dan kun jij ook verder, anders blijf je in die woede en wrok hangen. Je bent nu volwassen en verantwoordelijk voor je eigen geluk, wat er vroeger is gebeurd daar verander je nu niets meer aan.
En zeker nu we weten dat ze voor je broer geen haar beter zijn geweest. Die mensen begrijpen blijkbaar echt niets van kinderen goed en prettig grootbanken.

Meteen vergeven is misschien een stap te ver, maar accepteren dat het niet beter gaat worden lijkt me een goed begin.

Sterkte Rick! Ik leef met je mee.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94602847
Oh wat erg allemaal..
Ik vind het heel knap dat je er in ieder geval over kunt spreken, ik denk dat het heel belangrijk is dat je broer en jij er samen over praten en elkaar steunen. Jullie hebben allebei een hele moeilijke tijd achter de rug.
Ik wens je heel veel sterkte!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:58:49 #159
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94603121
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:25 schreef lipper het volgende:
Ja maar vergeven is lastig als ze dus nog op dezelfde manier bezig zijn als tien jaar geleden.
Ze hebben het profiel van een stel oplichters zonder gevoel.
Maar laat je door op deze manier te denken je eigen geluk niet heel erg afhangen van hen? Het klinkt misschien hard, maar waarom verwacht je iets van hen terwijl ze je al je hele leven met al hun gedragingen hebben bevestigd dat ze nooit jouw verwachtingen waar gaan maken? Je moet je verwachtingen echt bij gaan stellen anders blijf je teleurgesteld, boos en gefrustreerd.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:00:11 #160
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94603189
Vergeven is trouwens niet makkelijk, zelf zit ik nog midden in zo'n proces. Maar ik merk wel dat nu ik begin te accepteren dat mijn moeder geen fijne moeder is (zacht uitgedrukt) ik een stuk meer rust heb en me niet meer steeds zo gekwetst voel.
pi_94604360
Maar je kan pas vergeven als iemand laat zien dat ie spijt heeft.
Ik kan het later gaan accepteren maar vergeven word hem niet denk ik
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:01:21 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94605834
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 16:25 schreef lipper het volgende:
Maar je kan pas vergeven als iemand laat zien dat ie spijt heeft.
Ik kan het later gaan accepteren maar vergeven word hem niet denk ik
Ook zonder spijt toegeven kan je iemand vergeven. Maar dat is nu nog niet belangrijk en heeft geen zin om je daar nu druk over te maken. Als je het kan gaan accepteren ben je al een heel eind!
pi_94704212
Vandaag afspraak met de dokter gemaakt voor een doorverwijzing naar een psyholoog.
Vandaag ook mezelf aanmelden bij een sportschool, ff de frustratie eruit sporten.
En dan van de week wat drinken met me broer.
Ik kijk er naar uit en zie er tegenop.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:00:58 #164
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94705799
Waar zie je precies tegenop?
pi_94706098
Ja tegen alles, hier kan ik het wel neerzetten, niemand die me ziet.
Maar in levende lijve schaam ik me kapot voor alles.
Ik haat het om alles constant uit te moeten leggen.
Of het is zo'n zweverige softie die op alles ja dat is vervelend zegt.
Me brier weer zien lijkt me ook ongemakkelijk.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:45:18 #166
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94707321
Ik denk niet dat je psycholoog dat tegen je gaat zeggen. En als ie dat wel doet mag ie zichzelf eerder malloot noemen. Jij hoeft je nergens voor te schamen, je hebt er niets aan kunnen doen, en je kan er niets meer aan veranderen, aan het verleden.
Je kunt je toekomst bepalen en dat kun je pas als je t verleden kan afsluiten. Hoe 'beschamend'ook. Iedereen heeft een rugzak, en die van jou weegt wat zwaarder, nou en? Psycholoog wordt ervoor betaald om jou te helpen.

Je broer weer zien is inderdaad niet makkelijk denk ik, maar je kunt hem dat wel al vtv vertellen, dat je het moeilijk vind om elkaar weer te zien, maar dat je er wel heel erg naar uitkijkt. Vertel hem dat gewoon, wat heb je te verliezen door eerlijk te zijn?
  maandag 28 maart 2011 @ 12:07:06 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94708091
quote:
Op maandag 28 maart 2011 11:10 schreef lipper het volgende:
Ja tegen alles, hier kan ik het wel neerzetten, niemand die me ziet.
Maar in levende lijve schaam ik me kapot voor alles.
Ik haat het om alles constant uit te moeten leggen.
Of het is zo'n zweverige softie die op alles ja dat is vervelend zegt.
Me brier weer zien lijkt me ook ongemakkelijk.
Vaak zijn de psychs er best goed in om te zorgen dat je je daar ok voelt om te kletsen. Ze oordelen nergens over, dat is fijn. En ze hebben waarschijnlijk wel meer verhalen gehoord van mensen die aparte dingen hebben meegemaakt. Waarbij je zelf misschien denkt: oh dan heb ik zeker niets om me voor te schamen.

En je broer: die is waarschijnlijk net zo nerveus als jij. En wat swiffer zegt, vertel hem gewoon dat het ongemakkelijk voelt. Heb je hem telefonisch al gesproken? Al is het maar om tijd en plaats af te spreken. Misschien kan dat ook wat van dat rare gevoel wegnemen?
pi_94723072
Hoi TS goed te lezen (ook al vliegt het je enorm aan allemaal) dat er beweging in alles gaat komen.

Neem de goede raad ter harte die je van menig krijgt hier en zet hem op :)

Het kan alleen maar beter worden ^O^ :)
pi_94749668
Nou gister me stiefvader gesproken, had het nummer van me broer gekregen.
Maar hij deden heel raar er viel niet met hem te praten.
Maar het kwam er op neer dat het voor me ouders allemaal niet meer hoeft.
Me broer had afgezegd die moest werken ineens.
Een paar weken gelden stond de deur bij me ouders nog open en nu hoeft het al niet meer.
Het blijft raar als iemand je zo aan de kant kan zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door lipper op 29-03-2011 09:51:48 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:56:52 #170
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94750425
huh? Wil je broer nu niet meer praten? zit je stiefvader ertussen? hoe zit dat dan? heeft je broer nog goed contact met jullie moeder + stiefpa?

misschien zegt je stiefvader dit maar om jou bij je broer weg te houden? Die vindt het natuurlijk niet fijn als de waarheid over hem boven tafel komt. Kan je je broer nog rechtstreeks mailen of bellen? of heb je die ook gesproken en wil die zelf ook niet meer? (geindoctrineerd door stiefpa over hoe slecht jij bent??????)

Ik snap je berichtje niet helemaal dus als ik onzin heb zitten kletsen nu omdat ik het verkeerd heb begrepen, negeer mn post maar ;)
pi_94751413
Mijn brier moest onverwachts werken dus die afspraak ging niet door.
Mijn broer is opgelicht door mijn ouders, hij had een bv op hun naam staan.
Mijn broer zit met een belastingschuld van 30.000.
Daarbij beheerde ze de erfenis van mijn broers vriendin en haar zusje van een ton.
Maar dat is gestolen volgens mijn ouders. Maar dat gelooft me broer niet dus die hebben elkaar ook al lang niet gesproken.
En me stiefvader weet dondersgoed dat ie fout zit want het enigste dat hij zegt is dat hij geen problemen heeft. Of dat mijn probleem of die van me broer zijn probleem is.
Hij stelt zich onmogelijk op.
En onze moeder wil of durft of helemaal niet te spreken.
Vind het altijd moelijk om dit soort dingen om te schrijven.
Omdat er zoveel dwars zit gaat het vaak van de hak op de tak.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:08:01 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94751858
Ah zo, nu begrijp ik het. je stiefpa heeft de deur dichtgegooid, niet je broer :)

Maar de afspraak met je broer komt later nog wel dan? Ik hoop het wel!

je stiefvader gooit denk ik juist de deur dicht omdat hij ergens wel weet dat hij fout zit, maar hij wil daar niet mee geconfronteerd worden. Jij hebt hem door, maar hij wil naar zichzelf de schone schijn ophouden dat hij niets misdaan heeft (mensen liegen erg graag tegen zichzelf!)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:10:42 #173
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_94753982
Wat mij erg geholpen heeft om dingen te verwerken waarvan ik dacht dat ik die niet verwerken kon is kleine verhaaltjes schrijven.
Niet over wat ik mee gemaakt heb ( daar durf ik niet eens aan te denken) maar wat ik voelde in die tijd.
Zo kreeg ik op een rijtje wat ik voelde en dacht, en verwerkte het, liet me begrijpen waarom ik en zoals ik ben.
Mij heeft het heel erg geholpen. :) misschien helpt t jou ook :)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_94755247
Ja wat me zou helpen is dat ik niet altijd alleen ben.
Ben het helemaal zat om alles altijd alleen te moeten doen.
De laatste tijd trek ik dat echt niet meer.
Altijd maar wachten tot het beter word.
Overdag op me werk ben ik nog positief maar s'avonds thuis zakt het weg en ben ik weer eenzaam. En het vervelendste is dat het geen gevoel is maar echt zo is.
Op me verjaardag ook, iedere 5 min kijken of ik een bericht op Hyves heb op een mailtje maar helemaal niks.
En dan kijk ik bij me zusje en die heeft er wel 100.
En is misschien heel kinderachtig maar ik ben echt jaloers dan.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:00:07 #175
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_94755834
Dat begrijp ik.
Maar als je met zoveel onverwerkte emoties en gevoelens zit word contact maken met anderen er niet makkelijker op.
Die woede en frustratie straal je toch uit, en dat schrikt af.

Tegen alleen wezen helpt maar een ding, en dat is onder de mensen komen.
Zoek een hobby uiten de deur , iets samen met anderen.
(nog iets wat mij goed hielp :) , ik en geëmigreerd en kende werkelijk niemand. Ik ben dus op de plaatselijke zangvereniging gegaan...(en ik kan dus écht niet zingen) alleen maar om in contact met andere mensen te komen.
Vriendschap moet groeien, maar nu, na 3 jaar kan ik zeggen dat ik echte vrienden heb gekregen.)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')