Zoals een echte autist beaamt, heb ik een betastudie (elektrotechniek) gekozen na mijn middelbare school, aangezien ik in de propaganda ben getrapt dat er een tekort is aan techneuten en deze lui dus hard nodig zijn voor de samenleving. Economen zouden gewoon sukkels zijn die dachten rijk te worden omdat ze het woord economie hebben gehoord. Oké...

Nu ben ik een bachelordiploma verder en in mijn laatste masterjaar, WAT een spijt heb ik. Techneuten zijn helemaal niet onmisbaar zoals dit land propageert, techneuten krijgen veel minder betaald dan economen. Techneuten krijgen geen auto van de zaak, want wij werken in een stoffig lab. Wij krijgen geen laptop en mobiele telefoon, want wij hebben dat al aangeschaft tijdens onze studie omdat wij gadgetfreaks zijn, toch?

Nee, ingenieurs kunnen wel overal een baan vinden, maar goed betaald krijgen, ho maar. Wij doen het toch voor onze plezier?

Ik kan de recruiters geen ongelijk geven om ingenieurs op hoge posities te zetten. Waarom zouden wij anders voor een knetterharde studie kiezen?
Ik zou ook geen autist die tienen voor exacte vakken heeft gehaald de voorkeur geven op een hoge betaalde managementfunctie, dan een koorbal met iets economisch die in het dispuut en bestuur heeft gezeten en goed kan babbelen. Laat hem maar lekker kruiswoordpuzzels maken in een lab en blij worden met de nieuwste WoW-spel als cadeau.
Met mijn leeftijd van 24 jaar is het nu te laat om helemaal opnieuw te beginnen

antiklacht: zonder autisten bestond FOK! niet eens