abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94101631
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:33 schreef Gilles-de-la-Zwets het volgende:

[..]

Haha die voetbalclub :D

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit Bravo Association Football Club

Mn tv is niet groot genoeg om die afkorting aan te kunnen :'( KTMARMAMPNRBUMAPASSWPBAFC :D
Hmmm... Voel me geroepen om mijn eerder genoemde feitje even te verdedigen, namelijk dat NAC Breda wereldwijd de langste naam heeft. Kom de naam van die Thaise club alleen maar tegen op Nederlandse sites die dat vermelden, waaronder wikipedia en nota bene Fok!

Als je de Thaise wikipedia over deze club door google translate haalt, heet de pagina Bangkok FC, is het eerste wat ze vermelden Bangkok Sports Club en is de officiële naam Bangkok Sports Association. Nergens een vermelding van de officiële naam van Bangkok. Kun je misschien met een goede bron komen?
  maandag 14 maart 2011 @ 17:36:08 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94101768
Ik kwam net op een Amerikaanse site waar het een 'vreemd feit' werd gevonden dat professionele voetballers voor hun leven lang beroemdheden kunnen zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:42:00 #79
206345 Magenta
Full of colour
pi_94101982
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:46 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
En in Singapore is kauwgom verboden en krijg je een dikke boete als je iets op straat gooit.
Hier ook invoeren graag.
~Fin
pi_94102917
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De langste plaatsnaam is: (163 letters) :D

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop
Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan
Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit

Deze plaats bevindt zich in Thailand.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bangkok
(Piet) hey waar woon je??
(ik) ik woon in Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop
Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan
Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit
pi_94103081
Langste plaatsnaam zonder spaties:

Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu (85 letters)

Language: Māori
Translation: "The summit where Tamatea, the man with the big knees, the climber of mountains, the land-swallower who travelled about, played his nose flute to his loved one"

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_94103133
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:09 schreef Aether het volgende:

Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu (85 letters)

Translation: "The summit where Tamatea, the man with the big knees, the climber of mountains, the land-swallower who travelled about, played his nose flute to his loved one"

[ afbeelding ]
Ik vraag me dan maar 1 ding af: Waarom?!
  maandag 14 maart 2011 @ 18:12:05 #83
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_94103179
quote:
Op maandag 14 maart 2011 16:32 schreef Maanvis het volgende:
Wist je dat: FOK! op de 12e plaats staat qua forums in de wereld?
Op welk gebied? Bron?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:17:01 #84
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94103356
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:32 schreef Maanvis het volgende:
Wist je dat: FOK! op de 12e plaats staat qua forums in de wereld?
Vroeger zelfs tweede plaats :Y
pi_94103732
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:09 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
_O-
pi_94105937
• Je lijdt een arachibutyrophobie wanner je bang bent dat er pindakaas tegen je gehemelte zal blijven plakken. [bron: http://www.encyclo.nl/begrip/Arachibutyrofobie]

• De hoogte van de Eifeltoren varieert - afhankelijk van de temperatuur - met 15 centimeter.
[bron: http://www.thefreeresource.com/eiffel-tower-facts-history-timeline-and-resources]

• Een zeester heeft geen hersens. [bron: http://animals.howstuffworks.com/marine-life/starfish-info.htm]

• Een ijsbeer is niet wit. [bron: http://www.polarbearsinternational.org/polar-bears/bear-essentials-polar-style/characteristics/fur-and-skin]
pi_94108784
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Klavertjevier

Een klavertjevier (ook wel klavertje vier of klavervier) is een zeldzame mutatie van een klaver die uit vier deelblaadjes bestaat.

Toch vond ik er wel eens eentje kan ik me herinneren, bijzondere eigenlijk
als je dit leest... :o

Het vinden of het krijgen van een klavertjevier wordt sinds de middeleeuwen beschouwd als
een geluksbrenger.

Niet enkel de zeldzaamheid, maar ook de vorm, die doet denken aan een kruis, zorgt ervoor
dat het klavertjevier als een geluksbrenger beschouwd wordt.

Volgens de legende stelt elk deelblad iets voor: het eerste de hoop, het tweede vertrouwen,
het derde liefde en het vierde vanzelfsprekend geluk.

Afhankelijk van onder andere de bodemsamenstelling en de vervuiling van de ondergrond wordt het voorkomen van klavertjesvier geschat tussen 0,01% en 0,1%.
Een paar jaar terug kon je bij Albert Heijn ook een potje en zaadjes krijgen toen ze het klavertjevierlogo introduceerden. En ook nu zijn bij bepaalde winkels gewoon zaadjes van deze variant te koop.
Ze kunnen deze "mutatie" dus ofwel herkennen, ofwel veroorzaken, ofwel verder kweken. Waarbij de laatste variant gezien de enorme hoeveelheden die ze op voorraad moesten hebben me de meest waarschijnlijke lijkt.
Als iets wat oorspronkelijk een mutatie is, uiteindelijk apart en voorspelbaar gekweekt wordt, wordt het toch uiteindelijk een apart ras. Kijk ook naar bepaalde kleur- of bladvarianten bij rozen/tulpen/fuchsia's enzovoorts, die krijgen uiteindelijk (als ze stabiel gekweekt kunnen worden) ook een eigen naam. En als je met een bepaalde eigenschap (vaak ook ontstaan uit een mutatie) in een dier doorkweekt, krijg je ook uiteindelijk een ander ras.
Gezien de vraag naar klavertjes vier vermoed ik dat dat met deze variant ook wel zal gebeuren.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 14 maart 2011 @ 21:08:20 #88
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94114120
De term 'riding shotgun' (het zitten in de passagiersstoel voorin in de auto) komt van deze tijd:

Wells Fargo was een bedrijf dat veel postkoetsen richting het westen en tussen steden stuurde, de koetsen zaten vol post, geld en soms rijke mensen wat ze een mooi doelwit maakten voor rovers die 'highwaymen' genoemd werden. Om de koets te beschermen ging er een wachter met een shotgun naast de koetsier zitten, dus de wachter was 'riding shotgun'. Als je op het schilderij kijkt kun je zien dat de man rechts een shotgun vast heeft.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:23:18 #89
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94115201
Fear & Loathing in Las Vegas:

Dit verhaal is ontstaan doordat de journalist, Hunter S. Thompson, werkte voor de Rolling Stone en hij moest een crappy motorrace verslaan ergens in de woestijn. Hij was eigenlijk met hele andere dingen bezig terwijl hij eigenlijk had moeten werken en toen hij zijn deadlines niet haalde stuurde hij uitgescheurde bladzijden uit zijn persoonlijke dagboek naar de redactie, om zo toch maar iets gestuurd te hebben.

Een voorbeeld van wat er allemaal in stond:
The sporting editors had also given me $300 in cash, most of which was already spent on extremely dangerous drugs. The trunk of the car looked like a mobile police narcotics lab. We had two bags of grass, 75 pellets of mescaline, five sheets of high-powered blotter acid, a saltshaker half-full of cocaine, and a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers... and also a quart of tequila, a quart of rum, a case of Budweiser, a pint of raw ether and two dozen amyls.

De pagina's werden zonder dat hij het wist gepubliceerd en het zowat het enige verschil met Raoul Duke uit het boek/film en Hunter S. Thompson is de naam.

Hunter S. Thompson:

Johnny 'Raoul Duke' Depp:

[ Bericht 0% gewijzigd door Id_do_her op 14-03-2011 21:32:45 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 21:31:44 #90
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94115747
Sinds dat Barack Obama president van Amerika is speelt hij regelmatig rollen in allerlei strips.

Barack the Barbarian (met de stipversie van Sarah Palin, Red Sarah):

Barack tegen aliens in Drafted:

Een rol in Spiderman:

[ Bericht 7% gewijzigd door Id_do_her op 14-03-2011 21:48:55 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 21:45:45 #91
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94116736
Het vliegtuig, uitgevonden door de Wright broers Wilbur & Orville Wright vonden het vliegtuig uit, ze dachten dat de snellere transport mensen meer met elkaar in verbinding zouden komen en oorlog daardoor niet meer zou ontstaan.

Wilbur overleed in 1912 maar Orville (die het eerste werkende prototype vliegtuig bestuurde) leefde tot 1948, hij zag hoe zijn uitvinding werd gebruikt om hele steden te bombarderen en hoe het gebruikt werd om de atoombommen op Japan te gooien tijdens de tweede wereldoorlog.

Orville Wright:

Een bonusweetje is dat de albatrossen Wilbur en Orville uit De Reddertjes van Disney vernoemd zijn naar de uitvinders van het vliegtuig.

Orville:

Wilbur:

Nog een weetje is dat de albatros de grootste spanwijdte heeft van alle levende vogels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Id_do_her op 14-03-2011 21:50:47 ]
pi_94122153
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:45 schreef Id_do_her het volgende:
Nog een weetje is dat de albatros de grootste spanwijdte heeft van alle levende vogels.
[ afbeelding ]
De Andescondor heeft toch net even ietsje meer (280 tot 320 cm) ten opzichte van de grootste albatros variant (200 tot 240 cm).

Albatrossen zijn wel geniale beesten trouwens.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:59:27 #93
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94122624
en de Argentavis magnificens is de grootste vogel aller tijden die tot nu toe gevonden is, uitgestorven helaas.

7m breed die baas ^O^

maandag 14 maart 2011 @ 23:04:56 #94
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94122974
quote:
12s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:53 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

De Andescondor heeft toch net even ietsje meer (280 tot 320 cm) ten opzichte van de grootste albatros variant (200 tot 240 cm).

Albatrossen zijn wel geniale beesten trouwens.
hmm ik dacht ook de albatros met een spanwijdte van +/- 11ft (wiki)

De andescondor wint het sowieso in vleugeloppervlak omdat die breder zijn. Qua spanwijdte zullen ze iig erg dicht bij elkaar liggen
pi_94123183
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

hmm ik dacht ook de albatros met een spanwijdte van +/- 11ft (wiki)

De andescondor wint het sowieso in vleugeloppervlak omdat die breder zijn. Qua spanwijdte zullen ze iig erg dicht bij elkaar liggen
Twee Engelstalige wiki's gaven dit aan...
Maar het blijft wiki natuurlijk :) ...
  maandag 14 maart 2011 @ 23:26:10 #96
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94124252
Als je gaat zoeken naar bronnen zie je wel overal dat de albatros wel het grootste zou moeten zijn. Ik kan niks meer vertrouwen. :')
  maandag 14 maart 2011 @ 23:27:35 #97
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94124343
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:08 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Twee Engelstalige wiki's gaven dit aan...
Maar het blijft wiki natuurlijk :) ...
Ik moest hieraan denken:
http://tweakers.net/nieuw(...)edia-britannica.html
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:12:46 #98
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_94126744
Dolfijnen en mensen zijn de enige zoogdieren die seks voor de fun hebben.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_94127244
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:12 schreef Biogarde het volgende:
Dolfijnen en mensen zijn de enige zoogdieren die seks voor de fun hebben.
En apen.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:42:42 #100
338697 t-helmonder
dont be afraid of the fridge
pi_94127988
de lengte van je voet is altijd gelijk aan de lengte van je onderarm (moet je eens checken met je schoen ofzo dat is echt vreemd)
als je iets doet doe het dan goed, als je iets niet goed doet doe het dan niet, als je niet weet of het goed afloopt wat je doet sluit je dan op op de toilet en sla met je hoofd tegen de deur roepend ik ben een kansloze helmonder. dat is mijn motto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')