abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93784647
Deze oscar-winnende documentaire geeft goed weer hoe de financiele crisis tot stand is gekomen en hoe wij, de gewone man, genept zijn door een heersende rijke elite die alleen maar om zichzelf geeft. Veel van deze witteboorden criminelen komen aan het woord in deze documentaire en let maar eens goed op hoe ze hun gedrag proberen goed te praten en weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden...

Korte samenvatting:

‘Inside Job’ is the first film to provide a comprehensive analysis of the global financial crisis of 2008, which at a cost over $20 trillion, caused millions of people to lose their jobs and homes in the worst recession since the Great Depression, and nearly resulted in a global financial collapse. Through exhaustive research and extensive interviews with key financial insiders, politicians, journalists, and academics, the film traces the rise of a rogue industry which has corrupted politics, regulation, and academia. It was made on location in the United States, Iceland, England, France, Singapore, and China.

Cijfer IMDB: 8.1

http://www.imdb.com/title/tt1645089/

http://www.insidejob.com/

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 24-07-2011 20:51:00 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_93786167
Thanx voor de tip, heb 'm in de que staan en ga er straks even voor zitten. Het is wel een interessant onderwerp. (helemaal omdat het iedereen aan gaat, ondanks dat de nadruk op de dollar en de US zelf ligt) Heb zeitgeist en enkele moore films al gezien de afgelopen maanden over dit onderwerp.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:48:42 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93786691
Nogal eenzijdige docu.

Het begint goed met een heldere analyse van wat er allemaal is gebeurd, maar dan wordt het een soort goedkope klopjacht. Uiteraard zijn de banken de "bad guys", maar die Michael Moore-iaanse aanpak was jammer. Een docu moet gewoon feiten presenteren en mag best een conclusie suggereren, maar als ze die er proberen in te hameren, dan krijg ik altijd kriebels, zelfs al ben ik het eens met de makers.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_93787963
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nogal eenzijdige docu.

Het begint goed met een heldere analyse van wat er allemaal is gebeurd, maar dan wordt het een soort goedkope klopjacht. Uiteraard zijn de banken de "bad guys", maar die Michael Moore-iaanse aanpak was jammer. Een docu moet gewoon feiten presenteren en mag best een conclusie suggereren, maar als ze die er proberen in te hameren, dan krijg ik altijd kriebels, zelfs al ben ik het eens met de makers.
Nou die houding van de documentaire-maker is juist het gevolg van hoe de politiek en de financiele wereld zelf zijn omgegaan met de gevolgen van de crisis.

De politiek en de financiele wereld hebben de kans gehad om dingen te veranderen. Het mag duidelijk zijn dat de gewone man de dupe is geworden van de inhaligheid van een klein aantal mensen. Daar hoeven we niet eens meer over te discussieren, want dat dat een feit is mag duidelijk zijn.

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat analyseren, want blijkbaar wordt er toch niets gedaan met die analyses. Laat mensen maar eens kwaad worden, want dat recht hebben ze omdat de gewone man een groot onrecht is aangedaan.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:58:19 #5
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_93791387
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nou die houding van de documentaire-maker is juist het gevolg van hoe de politiek en de financiele wereld zelf zijn omgegaan met de gevolgen van de crisis.

De politiek en de financiele wereld hebben de kans gehad om dingen te veranderen. Het mag duidelijk zijn dat de gewone man de dupe is geworden van de inhaligheid van een klein aantal mensen. Daar hoeven we niet eens meer over te discussieren, want dat dat een feit is mag duidelijk zijn.

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat analyseren, want blijkbaar wordt er toch niets gedaan met die analyses. Laat mensen maar eens kwaad worden, want dat recht hebben ze omdat de gewone man een groot onrecht is aangedaan.
Hoeveel geld heb jij er dan aan verloren? Voor zover ik weet zijn alleen hebberige, niet al te slimme, figuren de boot ingegaan.
Je kunt trouwens beter kijken naar "Tabatha's salon takeover", leer je veel meer van met als bonus humor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Opa2012 op 07-03-2011 22:16:38 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_93792814
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:58 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Hoeveel geld heb jij er dan aan verloren? Voor zover ik weet zijn alleen hebberige, niet al te slimme, figuren de boot ingegaan.
Je kunt trouwens beter kijken naar "Tabatha's salon takeover", leer je veel meer van met als bonus humor.
In de VS zijn het niet de hebberige domme mensen die de dupe zijn geworden hoor.... En ik heb er zelf geen geld aan verloren, hoewel onze overheid toch behoorlijk moet bezuinigen en ik er dus wel door beinvloed wordt.
pi_93793473
Tuurlijk wel, staatsschuld wordt ons allemaal vrijwel evenredig in de schoenen geschoven. Interessante docu, binnenkort maar eens kijken.
2.000 miljard, ga er maar aan staan.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:55:55 #8
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_93817536
Het is zelfs 20.000 miljard (20 billion = een 2 met 13 nullen).
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
pi_94019162
schop
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:34:22 #10
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94021029
Ben het niet eens met de claim dat het de eerste docu is die dit onderwerp goed belicht. Het was eigenlijk meer een samenvatting / herhaling van andere (kleinschaligere) docu's/reportages.

Maar goed, het is duidelijk dat er meer geld/invloed achter deze film zit gezien de beelden en mensen die worden geinterviewd. Maakt het allemaal natuurlijk wel wat interessanter om te zien en zal ook wel de reden van de Oscar zijn geweest.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_99773563
Nog steeds een belangrijke docu, dus even een schop :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')