Hallo!
Ik las al een aantal jaar mee op het forum, maar was nooit actief. Ik heb vandaag een account aangemaakt omdat ik graag wat advies zou willen op het volgende probleem:
Op exchange heb ik hele leuke jongen ontmoet, die uiteindelijk mijn vriend is geworden. We zijn nu allebei weer thuis (ik hier, hij in Duitsland), maar zijn gedrag waar ik me in de VS niet aan irriteerde zorgt nu voor twijfels.
Hij speelt erg veel games, waaronder WoW en heeft hierdoor een raar ritme. Hij zou eigenlijk zijn scriptie af moeten maken en druk bezig zijn met een baan zoeken, netwerken, etc. In plaats daarvan slaapt hij tot 1 of 2 uur in de middag, gamed hij de rest van de dag en nacht en gaat om 5 's ochtends weer slapen. Hij zegt dat hij niet zo gemotiveerd is en begint aan zijn scriptie als hij een baan heeft (die hij op deze manier niet echt gaat vinden).
Daarnaast is hij extreem verwend (eigen deel in huis, BMW, zakgeld, etc), zijn ouders betalen alles voor hem hoewel hij 27 is. Ik ben zelf ook wel verwend, op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik het niet beschouw als iets dat normaal is en vind ik het belangrijk dat ik erg mijn best doe, een bijbaantje heb voor uitgaan, etc.
Als ik hem bezoek (wat veel tijd, moeite en geld kost) veranderd hij helemaal niets aan zijn ritme, wat me ook best wel irriteert. Hij laat me alleen ontbijten met zijn moeder, doet een tukje in de middag omdat hij zo moe is omdat hij er 'vroeg' uit moest, gamed van 10 tot 2 snachts en vraagt dan pas of ik zin heb om wat te doen. Toen hij naar mij toe kwam had hij ook 20kg aan (grotendeels) computerspullen mee, inclusief modem en de hele mikmak. Een van de dagen was hij 17uur achter dat ding en hij hield pas op met typen toen ik zei dat ik het echt niet vond kunnen tijdens het eten.
Als hij komt zorg ik dat ik mijn kamer in orde en gezellig heb, haal ik eten waarvan ik denk dat hij het lekker vindt, kook voor hem, zorg voor leuke lingerie om hem te verassen, etc. maar ik heb het gevoel dat die effort wel van twee kanten moet komen. Daarom ben ik onder andere opgehouden met cadeautjes want ik zocht telkens hele leuke dingen voor hem uit met kaartjes erbij, maar krijg daar niet echt wat op terug.
Ik ben niet een vriendin die veel zeurt, maar ik wil wel graag gewaardeerd worden. Het zit niet in me om die verzorgende en leuke dingen die ik voor mijn vriend doe als 'chantage' te gebruiken, dus ik zal daar ook niet mee ophouden. We hebben het hier wel over gehad, en hij zegt te willen veranderen, maar ik heb er een hard hoofd in. Wat me helemaal zorgen maakt is dat hij weet dat er een aantal andere jongens ook geinteresseerd zijn, maar dat hij desondanks geen extra moeite lijkt te doen. Moet ik hem nog een kans geven of moet ik er gewoon mee ophouden?
Het is een beetje een langer verhaal geworden dan ik hoopte, sorry!
I hope you guys are ready for some pie!