abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 12:55:59 #1
91830 MaximusTG
pi_93765508
De titel zegt het al; Net zoals vorig jaar gaan we dit jaar weer met een groep naar de Ardennen. We huren daar een groot huis. Nu moet er natuurlijk ook wat gegeten worden. Vorig jaar gingen we met 16 man, voor een weekend van vrijdag heen, zaterdag daar, zondag daar, en maandag weg. Nu gaan we echter langer, vrijdag heen, vrijdag erop terug. 7 keer avondeten dus.
Vorig jaar heb ik lasagne gemaakt, een dag pizza's gebakken, en hebben een aantal anderen de laatste dag pannenkoeken gebakken.
Hebben jullie nog ideeën voor recepten/gerechten die weliswaar niet overdreven lang moeten, maar toch ook weer niet supersimpel alles in 1 pan zijn? We gaan denk ik sowieso weer een keer pizza eten, een keer friet halen bij de lokale frietkot (waarschijnlijk de eerste dag), een keer stokbrood met van alles en nog wat (dacht aan wat zelfgemaakte eiersalade, gehaktballetjes in tomatensaus etc.). Lasagne kan eventueel nog een keertje. Misschien wel een stoofpot, maar ik weet niet of dat praktisch is. Zit volgens mij wel een flink fornuis in, maar weet niks over de pannen en zo.
pi_93765828
vraag aan de personen die meegaan of ze ideeen hebben?
  maandag 7 maart 2011 @ 13:02:39 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93765846
Barbecue____14.gif
  maandag 7 maart 2011 @ 13:03:32 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
  maandag 7 maart 2011 @ 13:04:33 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_93765967
Barbecue inderdaad en pasta :9
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 13:07:03 #7
91830 MaximusTG
pi_93766039
Die mensen die meegingen vroegen juist aan mij of ik ideeen had. Ze zijn niet zo culinair. Krijg je suggesties als witte bonen in tomatensaus uit blik.
Wraps is nog wel een goeie! Ben alleen bang dat dat nogal duur wordt, met al die tortillas. Kan ze natuurlijk zelf maken, maar dat is nogal een werk voor zoveel mensen. Aan de andere kant.. Wel leuk:P.
Chili con carne is ook wel een goeie, maar weet al van iig 1 persoon dat die dat niet lust.
Oh, wat ik trouwens helemaal vergeet te melden, er gaat ook een kind van om en nabij de 2 jaar oud mee. Dus liefst moet het eten aan te passen zijn met minder kruiden etc. dat het voor hem ook eetbaar is ;). Persoonlijk hou ik wel van kruidig eten natuurlijk.
Weet verder niet of we een bbq hebben daar..
  maandag 7 maart 2011 @ 13:11:36 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_93766229
Wij koken regelmatig voor vrienden met kinderen. Ik maak dan precies hetzelfde voor de kinderen, maar dan in een aparte pan zodat ik daar in de kruiden aan kan passen / minderen voor ze.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 13:14:31 #9
91830 MaximusTG
pi_93766357
Ah, ja, zoiets was ik wel van plan. Maar ben nog niet zo goed op de hoogte van wat tegenwoordig nog 'mag' of 'goed' wordt gevonden voor kinderen. Krijg nog wel van zn moeder te horen wat ie wel en niet mag gelukkig ;).

Edit: beetje offtopic, maar als het aan mn vriendin lag hadden we zelf ook zsm een kindje. Weet wel dat ik die dan zoveel mogelijk zelfgekookte pure ingredienten ga geven. En niet van die smakeloze zooi uit een potje.
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 maart 2011 @ 13:15:42 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_93766412
Grote pan pasta.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_93766440
Macaroni
Kip, rijst, ananas en currysaus
Fishticks, puree en iets van rauwe groenten
Pasta, scampi's en groenten (champignonnen of één of andere groentemengeling)
Wokgroenten met kip en couscous
Allemaal simpel en snel :)
pi_93766567
Of een maaltijd soep; bamisoep, erwtensoep, gevulde groentesoep, minestrone soep, bonensoep, linzensoep, etc..

Kun je evt een dag te voren al klaarmaken.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 13:20:14 #13
91830 MaximusTG
pi_93766604
Soep is een goed idee ja! Fishsticks vind ik dan weer een beetje te simpel, maar misschien dat ik wel wat diepvriestilapia haal bij de supermarkt daar. Laagje broodkruim erop, bodem olie in een koekenpan, en ff frituren. Lekker met zelfgemaakte mayo. Moet wel warm te houden zijn in een oven toch?
Oei, kan natuurlijk ook een lekker dikke ragout maken.. Ligt er allemaal net aan wat ze in de aanbieding hebben in Belgie.
pi_93768001
ragout is wel een goede ja. En tortilla's zijn goedkoop hoor. 8 stuks voor ongeveer 1 of 2 euro.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 7 maart 2011 @ 13:55:55 #15
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_93768093
Waarom zijn eenpansgerechten taboe als je ook Lasagne maakt en Chili con Carne overweegt? :P
Anyways, simpele maar lekkere gerechten voor veeeel mensen. Wel erg spannend als je niet weet wat voor pannen je tot je beschikking heb. Ik zou als ik jou was een paar flinke kookpannen meenemen.

• Spaghetti Bolognesse
• Stampot (is een twijfelgeval... Zestien man, dat zijn best veel aardappelen die je mee moet zeulen.)
• Kip boursin met aardappelkroketjes en dorperwten en peentjes.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 14:08:41 #16
91830 MaximusTG
pi_93768610
Tja, ach, ik ben ook wel een beetje moeilijk hoor :p. De lasagne die ik wil maken is nogal bewerkelijk. Is een Toscaanse ragu, met een flinke basis in gehakt. Selderij, wortel, gepelde tomaten. Rode wijn en gedroogd eekhoorntjesbrood. Dat moet best een tijdje lang staan, en dan versmelten alle ingredienten prachtig tot een heerlijke, stevige saus. Maak ik zelf een bechamelsaus dr bij.. Hmm.
Stamppot ga ik niet aan beginnen, het zijn dan wel 11 man, maar dat zijn idd veel aardappels. En dan zijn ze nog niet eens geschild en gestampt!

Dit heb ik nu voorlopig staan:

Vrijdag 18/3: Friet halen bij lokale 'frietkot'
Zaterdag 19/3: Lasagne, eventueel met een groene salade
Zondag 20/3: Stokbrood met salades etc .(bv zelfgemaakte eiersalade, gehaktballetjes in tomatensaus, beetje tapasidee. )
Maandag 21/3: Pizza.
Dinsdag 22/3: Nasi en/of bami met zelfgemaakte sateetjes.
Woensdag 23/3:Goed gevulde soep, tomatensoep, kippensoep, groentesoep etc. Moet dan nog wel iets bij; Brood is natuurlijk een optie, maar misschien een beetje saai. / of wraps met een lekkere vulling uit de oven./ Ragout van suddervlees, met rijst/aardappels en doperwtjes.
Donderdag 24/4: Pannenkoeken!

Edit: Laat ik het anders verwoorden; Ik wil gerechten die lekker zijn, niet té veel werk, maar ook niet weer zo simpel dat het saai/te makkelijk wordt. Het moet wel een beetje een uitdaging blijven. Liefst maak ik trouwens ook het meeste 'from scratch', dus niet met allerlei kruidenmixen etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door MaximusTG op 07-03-2011 14:18:48 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 15:33:13 #17
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_93771949
Shoarmataart? Voor 6 personen:

Ingrediënten
6 plakjes roomboterbladerdeeg (diepvries), ontdooid
2 el olijfolie
2 uien, gesnipperd
(lams)shoarma (ca. 500 g)
1 zak witte kool (300 g, biologisch)
knoflooksaus
1 zak ijsbergsla met tuinkruiden (200 g)

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 180 °C. Leg het bladerdeeg op een met bakpapier beklede bakplaat. Druk de overlappende naden goed aan. 2. Verhit de olie in een wok. Fruit de ui 1 min. Voeg de shoarma toe en bak 3 min. Voeg de kool toe en roerbak 4-5 min. Voeg peper en zout naar smaak toe. 3. Verdeel het shoarmamengsel over de deegbodem. Bak de taart in ca. 30 min. goudbruin en gaar, dek halverwege af met aluminiumfolie. Neem de taart uit de oven. Snijd in 4 stukken en verdeel de sla erover. Serveer met de saus.
:9

..
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_93773435
pasta carbonara :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_93776491
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:33 schreef Exciter101 het volgende:
-knip-
Yikes :N

TS, als je 't echt Belgisch wilt, maak je natuurlijk vol-au-vent (evt bij de soep).
  maandag 7 maart 2011 @ 18:22:50 #20
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93778860
Huzarensalade
Pastasalade
Op z'n oosters een beetje hotpotten met z'n allen (pan op tafel met saus erin, daar kan iedereen dan groentes in flikkeren, rijst erbij serveren, klaar)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 7 maart 2011 @ 18:28:38 #21
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_93779095
Iedere dag een andere stamppot. _O_
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 18:48:40 #22
91830 MaximusTG
pi_93779990
Oei, die vol-au-vent vind ik wel een goed idee!
pi_93781728
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:28 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:28 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
dan zijn dan veel aardappelen per dag voor 7 dagen?
veelaardappelen7
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_93782116
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:48 schreef MaximusTG het volgende:
Oei, die vol-au-vent vind ik wel een goed idee!
Met ballekes :Y)
  maandag 7 maart 2011 @ 20:49:42 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93786765
Burrito's meenemen en dan schalen met meuk op tafel zetten, kan ieder zijn eigen spul erop doen.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:07:52 #26
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93788028
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:07 schreef MaximusTG het volgende:
Die mensen die meegingen vroegen juist aan mij of ik ideeen had. Ze zijn niet zo culinair. Krijg je suggesties als witte bonen in tomatensaus uit blik.
Wraps is nog wel een goeie! Ben alleen bang dat dat nogal duur wordt, met al die tortillas. Kan ze natuurlijk zelf maken, maar dat is nogal een werk voor zoveel mensen. Aan de andere kant.. Wel leuk:P.
Chili con carne is ook wel een goeie, maar weet al van iig 1 persoon dat die dat niet lust.
Oh, wat ik trouwens helemaal vergeet te melden, er gaat ook een kind van om en nabij de 2 jaar oud mee. Dus liefst moet het eten aan te passen zijn met minder kruiden etc. dat het voor hem ook eetbaar is ;). Persoonlijk hou ik wel van kruidig eten natuurlijk.
Weet verder niet of we een bbq hebben daar..
Wraps is toch een van de goedkopere dingen om te maken toch, helemaal als je de wraps ook zelf maakt. En zijn lekker zowel warm als koud (kruidenkaas/kruidenboter/pesto en zalm of lekkere ham + additieven).

En tortilla zitten nou ook niet echt dure ingredienten in, behalve als je de duurste olijfolie gebruikt. Bovendien eten mensen vaak maar een stukje (wij snijden het altijd in taartpunten) en geen borden vol, al verschilt dat per gast natuurlijk :P

edit: laat die koude met zalm maar, ga je duur uit zijn want die zijn fokking lekker :P
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2011 @ 11:05:07 #27
91830 MaximusTG
pi_93807635
Oh, ik weet dus niet wat voor pannen er allemaal zijn, maar ik gok dat dat wel goed zit, als ik de keuken bekijk:

:7
pi_93815401
http://www.okokorecepten.(...)paghetti-amatriciana
:D
zó makkelijk en heeeerlijk. Ook makkelijk te maken in grote hoeveelheden, en met gepelde tomaten uit blik net zo lekker als met verse, onrijpe hollandse tomaten :')
pi_93824680
mag ik een keer komen koken? wat een keuken WOHW
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:46:21 #30
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93824893
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:40 schreef piepkuiken21 het volgende:
mag ik een keer komen koken? wat een keuken WOHW
Tis een keuken in een vakantiehuisje, als ik het goed begrepen heb.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_93825354
Hamburgers!

Van gehakt zelf hamburgers maken, zachte broodjes opensnijden, en dan bakjes voor op tafel met kaas, augurk, tomaat, sla, saus, etc. Dan kun je er nog aardappeltjes uit de oven bij doen, lekker makkelijk :)
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2011 @ 19:07:29 #32
91830 MaximusTG
pi_93825785
Ja, is in een vakantiehuisje. In de ardennen. Gaan met zn 11en, maar huis is voor 21 man :D. En helemaal niet zo duur. Maar ik denk dat ik qua gerechten er al ben. We gaan iig de eerste dag friet halen; de tweede dag wordt het denk ik de lasagne, en voor de rest neem ik gewoon de gerechten die ik al eerder noemen, met een aantal van de suggesties van hierboven, en dan kijken we daar waar de meeste mensen zin in hebben. Veel makkelijker :p.
Maar heb er echt zin, tis echt een super mooie keuken volgens mij. Vorig jaar hadden we ook al zo'n mooie keuken. Dat kunnen die Belgen wel!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:56:29 #33
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_93828453
Mexicaans buffet.
Wraps vullen met kip, gehakt, tomaat, saus, kaas, sla enz enz enz.
Evt. taco's, tortilla chips.

Pannekoeken/poffertjes

soep en brood
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_93829668
ik weet niet hoe oud de kinderen daar zijn. maar voor schillen van veel aardappels kan je er ook een spel van maken.
deden wij met familie (groep van 30 man waarvan 25mensen mee deden). we hadden die dag een soort spelletjes marathon. paar groepjes en dan verschillende spelletjes. met de aardappels moest iedereen om beurten 2 aardappels schillen. groepje dat het snelste klaar is heeft gewonnen. groepje 1 gaat door naar volgende spel, groepje 2 blijft zitten en strijd tegen groepje 3.
zo heeft uiteindelijk iedereen ongeveer 4 aardappels geschild.

en ga geen rekening houden met die 1 of 2 die dingen niet lusten. er blijven vast wel 'restjes' van de vorige dag over wat ze wel lusten.
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2011 @ 16:15:52 #35
91830 MaximusTG
pi_94097863
Nou, we zijn er grotendeels uit hoor. Als we aankomen bakken we/halen we friet. Zaterdag's bak ik pizza's, zondag maak ik nasi en bami met losse satétjes, donderdag eten we pannenkoeken, en voor de rest van de dagen kijken we nog :). Waarschijnlijk nog wel een keer uit eten, en anders wraps of bbq, of gourmet, of soep, of tapas. Laat de boodschappenmensen een mooie berg bloem meenemen, dus wie weet bak ik ook nog wel een keer brood.
En de mooiste grap; ik heb een koksbuis gekocht :P. Doe ik die stiekem aan als ik ga koken. Ben benieuwd naar de reacties :D.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 09:39:15 #36
91830 MaximusTG
pi_94751149
Ik ben ondertussen alweer een paar dagen thuis, en het is allemaal goed gekomen! Het was geworden:
vrijdag friet
zaterdag nasi en bami
zondag pizza
maandag bbq
dinsdag uit eten
woensdag pannenkoeken
donderdag gourmet

De keuken viel trouwens wel tegen hoor, lijkt veel groter op de foto. Vooral het fornuis was klein. Was op van die flessen gas, en dat spul brandt gewoon veel minder goed. Vlam was groot zat, maar koken ho maar. En als je de twee middelste branders in gebruik had paste er bijna niks meer naast. En de pannen waren erg slecht.
Ging op een gegeven moment brood bakken voor bij de gourmet. Ik de ovens aan, voorverwarmen. Kom terug en de lampjes zijn uit, dus ik het brood erin. Valt me opeens op dat het licht in de keuken uit is. Waren de stoppen eruit omdat de afwasmachine tegelijk aanstond.
:+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')