Met pijn in mijn hart zet ik hier mijn Diversion 900 uit 1997 te koop.
Gezien het feit dat er een BMW R1100GS in de plaats is gekomen, is het niet nodig om 2 bikkels als motor aan te houden, financieel gezien. Als ik 't financieel had kunnen bolwerken had ik ze allebei gehouden... maargoed.. zo zit 't nu eenmaal niet.
Gegevens:Lief, rustig maar toch stoer, ehm.. wacht..
Bouwjaar: 1997
Kilometerstand: 108.000km
Kleur: Bordeaux rood
Aandrijving: Cardan
Verbruik: 1:18 gemiddeld
Koffers: 2 stuks, merk SHAD (je kunt een verhuisbedrijf beginnen)
Banden: Michilin Pilot Road 2 met nog RUIM voldoende profiel: voor vakantie 2010 vervangen.
Vervangen (reeds): uitlaatsysteem vanaf de bochten in januari 2009 (bij Termaat in Nijmegen, Yamaha Dealer, origineel Yamaha), kuipframe en topkuip begin dit jaar na een omvalongelukje.
Nog te vervangen (noodzaak): balhoofdlagers
Nog te vervangen (optioneel): doorgeroeste middenbok. Ik heb hem zelf nooit vervangen aangezien ik hem zelden op de middenbok zet. Ook zijn de knipperlichten niet helemaal 'mooi' meer, ze werken nog wel prima.
Defect: Brandstofmeterpijltje, is bij wel mee Divjes zo. Reservelamp werkt echter nog wel prima: gewoon zo ergens rond de 300km gaat hij branden en dan daarna binnen 40km tanken en je zit goed.
Heb de motor nu 2,5 jaar in mijn bezit en er zo'n 45.000km bij gezet. De motor loopt als een zonnetje, hij start áltijd en rijdt als je de charmes van zo'n Div erkent, heerlijk.
Prijs:
Richtprijs: 1900 euroFoto's:
![1.jpg]()
De rechterkant
![2.jpg]()
De linkerkant
![3.jpg]()
De achterkant!
![4.jpg]()
En de voorkant!
![5.jpg]()
Het blok..
![6.jpg]()
Tellerpartij/dashboard
![7.jpg]()
Kofferrekje
![8.jpg]()
Zijkant kofferrekje
![9.jpg]()
beschadiging dashboardverbinding met kuip
![10.jpg]()
Beschadiging knipper
![12.jpg]()
Rechterdemper met wat deukjes
![13.jpg]()
Linkerdemper
![14.jpg]()
Wat krasjes op de topkuip
De koffer op de foto zit er helaas niet bij inbegrepen. Omdat de koffer van mijn BMW lek is neem ik deze koffer mee. Maar hij was geloof ik 139 euro en heb 'm via internet gekocht, kan 't bedrijf nog even opzoeken. Zat ergens in Noord-Holland. De andere twee koffers van de foto's in de OP zitten er wel bij

Het is niet meer 'de mooiste', hij is gewoon gebruikt waar hij voor is: als werkpaard voor woon-werk en vakanties. Maar ik doe 'm met pijn in 't hart weg!