abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93738643
Ik heb de laatste jaren een aantal antidepressiva geslikt, maar allen zorgden ze ervoor dat ik de hele dag trek had en dat ik veel makkelijker dan normaal kilo's aankwam. Van de laatste die dan wel het best helpt, ben ik inmiddels al bijna 15kg aangekomen en voel me vaak lui. Dit in 8 maanden. Lexapro is dat.
Oke geen andere nare bijwerkingen zoals extreem zweten en hartkloppingen, maar ik was door andere AD ook al 20kg aangekomen in korte tijd. De psychiater doet vast wel zijn best om me psychisch te helpen, maarja..
Juist door dat luie gevoel en steeds aankomen ga ik me ongelukkig voelen. Ik was tot enkele jaren terug continue aan het sporten en bezig met uiterlijk. Toen had ik erg veel last van stress. Nu word ik dikker, maar dan minder last van stress.

Dus mijn vraag:
Weet er iemand een antidepressiva medicijn waar je juist niet dik en lui van wordt?? Ik heb van nature ook al veel aanleg om snel vet aan te zetten

Oja, ik post dit niet in 'centraal' medicijnen, want daar krijg ik vaak te weinig reacties en dit gaat meer over dik worden en de consequenties daarvan.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:14:55 #2
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_93738864
Prozac neemt je eetlust weg.
pi_93739971
Prozac was geen favoriet van mijn psych, omdat het zo lang werkt. Maarja, ik wil proberen af te vallen en wil me minder afgevlakt en lui voelen. Dus als het helpt..
De uren nadat ik mijn lexapro heb ingenomen voel ik me afgevlakt, hongerig en lui.
Zelfs alcohol heb ik nog nooit zoveel gedronken sinds dit spul slik.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:36:32 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93740237
Omdat het zo lang werkt? Huh? Fluoxetine, prozac dus, wordt ook bij boulimia gebruikt. Het dempt de eetlust een beetje.
pi_93740900
Een halfwaardetijd van 8 dagen. Hij zei, als het dan mis gaat zit het nog 2 weken in je bloed.
Andere middelen werken bijv. 30 uur en verdwijnen vrij snel als je stopt.
Maar ik ga even vragen of er iets kan veranderen, want dit is geen leven zo.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:50:36 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93741165
Ik ben trouwens van fluoxetine toch aangekomen op 1 of andere manier. Omdat ik me op school ging focussen enzo.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:25:11 #7
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_93743528
Ja nee, depressie/angst is leuker.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_93743736
Dit soort middelen hebben bij iedereen weer andere bijwerkingen..
Ik vind het zo gek dat lexapro bij mij precies de verkeerde remmingen wegneemt. Ik doe ook: makkelijk geld uitgeven, minder schoonmaken in huis, minder sporten -dit was misschien een soort dwang, maar was lichamelijk fitter.

Misschien eens vragen om fluoxetine.. Ik ben vrijgezel en zoals ik er nu uitzie moet ik zelf achter de meiden aan ipv dat ze naar mij komen :(
pi_93744475
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:25 schreef Psy-freak het volgende:
Ja nee, depressie/angst is leuker.
Ja nou, ik heb afgelopen donderdag evengoed steeds last gehad van angst, spierpijn, duizeligheid en als je dan nog het idee erbij hebt dat die 50 kilo er nooit meer af wil, niet meer aantrekkelijk bent...door die stomme pil, dan voel ik me evengoed soms totaal hopeloos, uitzichtloos.
  zondag 6 maart 2011 @ 22:01:46 #10
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_93746420
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:36 schreef romski het volgende:

[..]

Ja nou, ik heb afgelopen donderdag evengoed steeds last gehad van angst, spierpijn, duizeligheid en als je dan nog het idee erbij hebt dat die 50 kilo er nooit meer af wil, niet meer aantrekkelijk bent...door die stomme pil, dan voel ik me evengoed soms totaal hopeloos, uitzichtloos.
Dan bel je je huisarts?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_93747386
Er zijn antidepressiva waar de gewichtstoename minder op de voorgrond staat. Dit zijn alleen geen eerste keus middelen (en ook geen tweede, derde, vierde for that matter :P).

Ben je wel goed ingesteld op je huidige (Lexapro?) antidepressivum?
Edit: aan je vorige post te zien heb je nog wel last...

Wat doe je trouwens zelf eraan? Ga je wel eens sporten? Geef je altijd toe aan de toegenomen eetlust?
Denk dat je het inderdaad het beste met je huisarts kan overleggen als ik je vorige post zo lees.

[ Bericht 28% gewijzigd door JackieBrown op 06-03-2011 22:28:53 ]
pi_93749839
Huisarts, nee doe ik niet zo snel. Ik had eerst het idee dat het griep was door die duizeligheid. s'avonds sloeg het om in paniek en rare gedachten hoe ik makkelijk overal vanaf ben. Misschien dat het aan de vermoeidheid lag ofzo.
Ook spelen er dingen waar ik nooit rust van kan krijgen in mijn hoofd. Ik sta ermee op en ga ermee slapen, ik word wakker en voel druk van buitenaf, levendige dromen erbij wat zwaar vermoeiend is.
Ik schrik al als ik zie dat ik langer dan 2 uur achter elkaar geslapen heb s'nachts, omdat ik normaal zo'n beetje elke 1,5 uur wakker word, kijken of ik echt thuis in bed lig en weer kan gaan slapen. Zo ben ik, ik kan moeilijk dingen loslaten of naast me neerleggen.
Gesprekken helpen niet.

Lexapro was ik redelijk op ingesteld, 7 maanden, een hoop dingen gingen beter, behalve dat ik thuis meer last kreeg van zombie-gevoel en lusteloos. De laatste 6 weken licht afgebouwd en het ging steeds beter. Dit wil ik omdat ik geen alcohol probleem wil, mijn eetlust, fitheid, uiterlijk en ik wil dat ze op mijn werk niet teveel merken als ik vermoeid raak.

Edit:
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:15 schreef JackieBrown het volgende:
Edit: aan je vorige post te zien heb je nog wel last...

Wat doe je trouwens zelf eraan? Ga je wel eens sporten? Geef je altijd toe aan de toegenomen eetlust?
Denk dat je het inderdaad het beste met je huisarts kan overleggen als ik je vorige post zo lees.
Sporten nu 2-3x per week, was tot voor mijn burnout 5-6x per week, bijna topsport te noemen..

Ik moet binnenkort naar de psychiater, huisarts is voor andere dingen.
pi_93752113
Ja psychiater natuurlijk, beetje gedachteloos neergezet.

Maar je bent nu dus Lexapro aan het afbouwen? Waarom wil je dan een AD weten waar je niet van aankomt? Overweeg je weer te beginnen of over te stappen?

Fluoxetine is al genoemd. Verder wat ik weet is bupropion (Zyban), maar zoals ik al zei is dat geen voorkeursmiddel bij depressie. Wordt meestal pas overwogen als andere middelen niet (voldoende) werkzaam zijn of te veel bijwerkingen geven.
Maar je kan je erover inlezen in ieder geval :)
  maandag 7 maart 2011 @ 00:04:54 #14
273002 LoveIsADream
Ní bheidh ais síos
pi_93753176
Nog niet met je psychiater besproken? Lijkt mij het beste. Probeer dit bespreekbaar te maken met je psychiater. Hij/zij weet beter wat voor medicijnen dit tegen kunnen gaan. Ligt ook eraan hoe heftig je reageert op medicijnen.
Mijn pa zelf slikt af en toe wel eens Oxazepam, is een medicijn tegen stress/spanning en ongerustheid, mijn vader heeft bij dit middel niet echt bijwerkingen, in ieder geval niet dat hij hiervan aankomt, maar wel rugpijn en hoofdpijn. Maar me vader reageert nogal heftig op medicijnen. Daarnaast slikt hij dagelijks Remeron maar die zijn echt gemaakt voor slaap problemen, en daarvan komt hij wel aan, krijgt hij ook eetlust van.
Je zou eens kunnen informeren naar Oxazepam? Misschien dat jouw psychiater het jou niet aanraadt, maar je kan het altijd proberen?
Maar maak het wel bespreekbaar met je psychiater en ga erover in gesprek. Van je eerste probleem ben je zo goed als vanaf, maar nu krijg je een ander probleem erbij waarbij je je weer rot voelt, dus gewoon bespreekbaar maken en in overleg met hem/haar gaan kijken naar een ander alternatief waarbij je deze klachten niet krijgt!.

Succes :)
Tá sé ach an hearted mór ar féidir leo a bheith
cairde fíor.
An meán agus meata,
Ní féidir a fhios agat cad ciallaíonn cairdeas fíor.
  maandag 7 maart 2011 @ 00:20:33 #15
273002 LoveIsADream
Ní bheidh ais síos
pi_93753872
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:04 schreef LoveIsADream het volgende:
Nog niet met je psychiater besproken? Lijkt mij het beste. Probeer dit bespreekbaar te maken met je psychiater. Hij/zij weet beter wat voor medicijnen dit tegen kunnen gaan. Ligt ook eraan hoe heftig je reageert op medicijnen.
Mijn pa zelf slikt af en toe wel eens Oxazepam, is een medicijn tegen stress/spanning en ongerustheid, mijn vader heeft bij dit middel niet echt bijwerkingen, in ieder geval niet dat hij hiervan aankomt, maar wel rugpijn en hoofdpijn. Maar me vader reageert nogal heftig op medicijnen. Daarnaast slikt hij dagelijks Remeron maar die zijn echt gemaakt voor slaap problemen, en daarvan komt hij wel aan, krijgt hij ook eetlust van.
Je zou eens kunnen informeren naar Oxazepam? Misschien dat jouw psychiater het jou niet aanraadt, maar je kan het altijd proberen?
Maar maak het wel bespreekbaar met je psychiater en ga erover in gesprek. Van je eerste probleem ben je zo goed als vanaf, maar nu krijg je een ander probleem erbij waarbij je je weer rot voelt, dus gewoon bespreekbaar maken en in overleg met hem/haar gaan kijken naar een ander alternatief waarbij je deze klachten niet krijgt!.

Succes :)
Hmm, even terug komend op dit, misschien niet echt een goed idee voor jou. Je wordt er wel erg slaperig van, ook niet bevoordelijk voor jou denk ik? ;) Meeste wat ik tegen kom is Lexapro, Paroxetine, seroxat, Prozac, efexor, citalopram enz. enz. Probeer anders op die namen informatie te zoeken op internet? Kijk dat anders even door en zoals ik zei, bespreek het dan met je Psychiater ;) ^O^
Tá sé ach an hearted mór ar féidir leo a bheith
cairde fíor.
An meán agus meata,
Ní féidir a fhios agat cad ciallaíonn cairdeas fíor.
pi_93754143
Oxazepam heeft geen antidepressief effect.

Lexapro, paroxetine, seroxat, efexor, allemaal van bewezen dat ze leiden tot toegenomen eetlust en gewichtstoename.

Prozac (fluoxetine) zoals ik al zei, is dat minder gemeld en ook van citalopram is het minder bekend, maar bij beide middelen toch niet geheel onbekend. Bij deze verschilt het weer, personen die er gevoelig voor zijn komen er toch van aan.
pi_93763160
Ik ga het zeker met mijn psychiater bespreken. Tegen rusteloosheid/zenuwen heb ik al Tranxene. Is ook iets als oxazepam, maar veel lichter en minder versuffend. Oxazepam gaf mij wel meer eetlust trouwens. Maar dat kon ik nog wel weerstaan.
Bij die antidepressiva niet, dan kon het me op die momenten gewoon niks schelen. Net als met alcohol, gewoon in 1x het idee van ach wat maakt het uit. Dit wil ik gewoon helemaal niet meer.
Daarom wou ik eens proberen die lexapro licht af te bouwen. Tot ik op een halve zat (van totaal 20mg naar 10mg gegaan in 5-6 weken) sinds een dag of 10 nu.
Wel wat minder eetlust, dat is dus oke. Maar zoals het aanvoelt, ik word wat drukker en voel me iets minder lui, maar ben er niet tevreden over.

Ik gebruik nu zo'n 2 jaar AD, steeds andere geprobeerd en ja ook remeron.. Wat een zooi is dat. Nu 8 maanden Lexapro dus dacht er wel vanaf te kunnen. Voor mijn gevoel kan dit dus nog niet. Teveel aan mijn hoofd. Nu ook dat ik zoveel ben aangekomen en ik me er niet toe kan zetten om af te vallen. Steeds 10 kilo eraf, 10 kilo erbij..
Daarom kan ik beter overstappen op iets wat eetlust onderdrukt en een beetje lichte dosis. Ik ben psychisch al enorm veel hersteld. Maar ik weet, als ik stop word ik weer deprie omdat ik zo dik ben geworden en zie ik geen uitweg.
Als ik met Prozac hieruit kom, al zou het voor een half jaar zijn, dan is dat het proberen waard misschien.
pi_93763664
Ik had lexapro, ook van aangekomen. Als je stopt lijkt me dat je weer afvalt. Tussendoor gewoon sporten, ook al heb je geen zin. Ik sport nu ook 2 a 3 keer in de week.
pi_93763955
Ik kan wel gaan stoppen, maar terugvallen in een depressie is absoluut geen optie voor mij. Ik moet kunnen werken ook, 40 uur per week.
Ik weet bijna zeker dat ik nog niet helemaal zonder kan. Nu ik op de helft zit, 10mg, merk ik dat ik me soms drukker maak om dingen die het niet waard zijn.
pi_93777210
Je stopt natuurlijk ook niet om af te vallen, maar als je weer "gezond" bent stop je en dan val jeaf. Ik vind mijn lichaam nu ook minder mooi met 10 kilo er bij, maar ik sport gewoon, en ik accepteer dat ik wat vetrolletjes heb. Ik kan er niks aan doen, het zijn de medicijnen.
pi_93795811
Tsja die 10 kilo? Wees blij.. Daar teken ik voor. Was het maar waar, dat heb ik er zo af.. Ik had het over 50 kilo erbij, dat moet er bij mij nu dus eerst af. Dan heb ik nog een beetje vetrolletjes. Om weer rond de 15-16% vet te zitten wat ik was, dan zal ik totaal zo'n 65 kg kwijt moeten. Tenminste, als ik niet teveel spiermassa verlies.
Dit kan, want ik weet dat ik me 'gezond' kan voelen tijdens gebruik van AD. Als die eeuwige bodemloze honger maar weg is..
Dan kan ik afvallen, het is me vaker gelukt. Ik ben in mijn leven al 2x 30+ kg afgevallen, de 1e keer kwam ik in een jaar weer aan en ben intensief gaan fitnessen, bodybuilding en cardio. Dus de laatste keer zei ik dat ik nooit meer zo dik zou worden. En nu? Nu dit.
Stel je voor dat ik Lexapro nog langer moet slikken, dan ben ik straks 200 kilo.
pi_93796436
Van ssri's kreeg ik heel erg last van eindeloze honger. Overigens had ik dat bij prozac ook, maar het staat er inderdaad om bekend dat dat minder last geeft van die bijwerking.
Nu slik ik een tricyclisch antidepressivum en heb ik er geen last meer van. Misschien kan je het met je arts overleggen om een middel te kiezen uit een andere groep. Zo erg aankomen is ook niet gezond...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:35:49 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93799657
quote:
Op maandag 7 maart 2011 12:10 schreef romski het volgende:
Ik kan wel gaan stoppen, maar terugvallen in een depressie is absoluut geen optie voor mij. Ik moet kunnen werken ook, 40 uur per week.
Ik weet bijna zeker dat ik nog niet helemaal zonder kan. Nu ik op de helft zit, 10mg, merk ik dat ik me soms drukker maak om dingen die het niet waard zijn.
Dit heb ik ook heel erg. Je blijft afhankelijk van dat spul.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:16:19 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93804961
Als ik zoveel aankwam dan zou ik me afvragen of het nog zin heeft om antidepressiva te gebruiken. Als je zo dik bent dan kun je andere externe factoren die je leven leuker maken (een vriendin krijgen, leuk werk vinden, teamsporten) wel vergeten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:28:23 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93816559
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')