abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93734119
Een hele goede avond, FOK!vrinden. Croupouque hier, met een behoorlijk gênante vraag.

Ik heb hier namelijk een leuk stoeltje staan met een hele lelijke stoffering en dacht bij mezelf: "Ha! Dat voorzie ik zelf wel even van een nieuwe stof!" Dolenthousiast en vliegensvlug wist ik de oude blauwe bekleding te verwijderen, tot ik stuitte op twee vreemde schroeven (of bouten) die de laatste restjes stof en schuim beklemd houden. Wil ik de stoel opnieuw bekleden, dan moet ik een manier verzinnen om deze schroeven los te krijgen. Maar dat blijkt, zoals de titel van dit topic al doet vermoeden, gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Achterkant:

Voorkant:

Immanuel Kant:

Ik hoop dat hier een schroefjeskenner of boutoloog aanwezig is die mij zonder na te hoeven denken het juiste antwoord weet te geven. Mijn dank is nú al groot.
  Trouwste user 2022 zondag 6 maart 2011 @ 18:08:40 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_93734171
Waarom noemen ze lekker poepen bouten ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 6 maart 2011 @ 18:09:15 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_93734197
Pak een nijptang, klem hem stevig om dat schroefje heen en ga dan draaien of eraan snokken?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_93734236
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:09 schreef porsche1 het volgende:
Pak een nijptang, klem hem stevig om dat schroefje heen en ga dan draaien of eraan snokken?
Dat heb ik reeds geprobeerd, zonder resultaat.
  Boks-Chick zondag 6 maart 2011 @ 18:10:06 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93734241
Dat is een soort klinknagel. Gebruik(t)en we in de paarden ook om leer aan elkaar vast te maken. We verwijderden dat met zo'n tang die lijkt op zo'n elektratang.
lolwut
pi_93734267
waarschijnlijk moet je een imbus ding hebben. denk ik.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_93734303
Uitboren
  Boks-Chick zondag 6 maart 2011 @ 18:12:11 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93734320
Oeh, kijk eens hier? klinknagels verwijderen, hoe doe je dat????

ik zocht ff op google of ik me wat kon herinneren wat voor tang. Doch het leer is zacht, dat is een heel stuk makkelijker dan hout.
lolwut
pi_93734326
Kun je er zo uittrekken met de achterkant van een hamer.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zondag 6 maart 2011 @ 18:12:29 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_93734331
Dat is een soort popnagel. Uitboren inderdaad en daarna moet je opnieuw een nagel erin zetten (of boutje/moertje)
  zondag 6 maart 2011 @ 18:15:57 #11
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_93734457
Hoe moeilijk kan het zijn :?
Pak/leen een dremel en slijp het rondje ietsjes door midden, pak een schroevendraaier et voila.

Ipv een dremel kun je ook gewoon een scherpe schroevendraaier erop zetten en met een hamer een lijntje erin tikken.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_93734677
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:15 schreef kabelhaspel het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn :?
Pak/leen een dremel en slijp het rondje ietsjes door midden, pak een schroevendraaier et voila.

Ipv een dremel kun je ook gewoon een scherpe schroevendraaier erop zetten en met een hamer een lijntje erin tikken.
Ik hoopte stiekem dat ik, op de stof na, de stoel en de onderdelen niet hoefde te beschadigen. Het zitvlak is immers wél gemonteerd met schroeven die ik zo weer vast kan draaien. Maar als het niet anders kan, dan moet het maar.
pi_93734919
Is geen schroefje, dus krijg je ook niet met de methode schroeven los, duh
Breekijzer of uitboren

Wat ik zie is naar mijn mening een klinknagel, deze metalen pennen, worden aan het eindstuk door hoge trillingen/geweld vervormt zodat ze aan het eindstuk uitzetten, gebruien ze ook in vliegtuigen, gietijzeren verbindingen, moderne variant is een pop-nagel.
pi_93735229
Voor de mensen die niet weten hoe een klinknagel eruit ziet,
Deze zijn nog niet vastgeklonken,

Deze wel

En hiermee zou je de gemiddelde klinknagel mee vast kunnen zetten

(Werkt op lucht)
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 19:09:19 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_93736187
Lijkt inderdaad veel op een klinknagel, met een 4 mm metaalboor uitboren is de enige oplossing.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:16:25 #16
180174 Diemux
People vs Me
pi_93736429
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Lijkt inderdaad veel op een klinknagel, met een 4 mm metaalboor uitboren is de enige oplossing.
5mm mag ook ;) Je moet een boortje hebben dat een milimeter of 2-3 groter is dan het "gaatje". Langzaam schrapen (zoals je metaal hoort te boren) tot dat de kop los springt. Vaak schiet de rest van de nagel er dan aan de andere kant uit, zo niet, even met een spijkertje o.i.d. eruit duwen.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:32:38 #17
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_93739957
Wat je ook gaat ondernemen om dat 'ding' los te krijgen, ik raad dit spulletje aan om het schroefje/klinknagel/whatever eerst wat losser te krijgen: http://www.slotenonline.nl/abus-spray-p-116.html

Ik heb er in ieder geval heel goede ervaringen mee om vanalles 'metaal' los te weken. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_93741471
Ik zou er heel even de slijptol tegenaan houden. Maar je kunt natuurlijk ook een langdurige methode uitkiezen. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 6 maart 2011 @ 21:07:16 #19
180174 Diemux
People vs Me
pi_93742331
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik zou er heel even de slijptol tegenaan houden. Maar je kunt natuurlijk ook een langdurige methode uitkiezen. :D
Bij een slijptol loop je risico het hout te beschadigen. Uitboren is veiliger.
pi_93744216
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:07 schreef Diemux het volgende:

Bij een slijptol loop je risico het hout te beschadigen. Uitboren is veiliger.
Ja doei. Een slijpschijf vrijwel plat ertegenaan en het kan niet misgaan. Mocht het dan toch nog misgaan, trek dan de stekker van de slijpschijf uit het stopcontact, knip het snoer zo kort mogelijk bij het apparaat af, en ga op zoek naar kinderbestek voor je met een vork in je oog prikt tijdens het eten. :D
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 18:16:57 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_93778639
Slijptol is wel een beetje overkill voor dit soort dingen die je eenvoudiger uit kunt boren; niet alles in de wereld hoeft met groot geweld te gebeuren :P
pi_93778899
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja doei. Een slijpschijf vrijwel plat ertegenaan en het kan niet misgaan. Mocht het dan toch nog misgaan, trek dan de stekker van de slijpschijf uit het stopcontact, knip het snoer zo kort mogelijk bij het apparaat af, en ga op zoek naar kinderbestek voor je met een vork in je oog prikt tijdens het eten. :D
Hier spreekt een ervaren metaalbewerker. Je doet hier nu net of er met een slijptol niets mis kan gaan, maar een slijptol is nu net een van de gevaarlijkste stukken gereedschap die de "klusser" alreeds de nodige ziekenhuisopnames hebben gekost. Cirkelzaag is er ook zo een.

Deze opmerkingen van jou zie ik dan ook als: "Holle vaten klinken het hardst"
60 HRC
pi_93779552
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:23 schreef HardMetal het volgende:
Hier spreekt een ervaren metaalbewerker. Je doet hier nu net of er met een slijptol niets mis kan gaan, maar een slijptol is nu net een van de gevaarlijkste stukken gereedschap die de "klusser" alreeds de nodige ziekenhuisopnames hebben gekost. Cirkelzaag is er ook zo een.

Deze opmerkingen van jou zie ik dan ook als: "Holle vaten klinken het hardst"
Dan boor jij hem toch lekker uit. Dramaqueen. ;)
pi_93786205
idd, uitboren is de enige zinnige suggestie die je hier kunt doen, de rest getuigt van onkunde.
60 HRC
pi_93870019
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:41 schreef HardMetal het volgende:
de rest getuigt van onkunde.
Als jij liever boort dan even dit stukje afslijpen:

Dan heb je helemaal gelijk. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')