Ik wel.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:09 schreef whiplash1990 het volgende:
ik weet niet meer wat de uitkomst was
kan je het ook verklaren, waarom je te pletter gaat?quote:Op zondag 6 maart 2011 18:12 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik wel.
Myth busted, je bent hartstikke dood.
De lift heeft een snelheid van 35 m/sec.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:12 schreef 7sins het volgende:
een beetje domme vraag; relatief sta je toch stil t.o.v. liftvloer?
M.a.w.zeg jij : al sta je op de vloer je , je maakt toch een vrije val??quote:Op zondag 6 maart 2011 18:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De lift heeft een snelheid van 35 m/sec.
Om die snelheid volledig te neutraliseren moet je zodanig afzetten dat je ook 35 m/s gaat.
Dan stoot je dus je hoofd...
Maar stel dat de liftkooi aan de bovenzijde open is, weet je dan hoe hoog je komt met die beginsnelheid?
Precies de 60 meter waar je vandaan kwam
en om die vrije val te kunnen breken (neutraliseren ) moet je met dezelfde snelheid omhoog springen??quote:Op zondag 6 maart 2011 18:26 schreef 7sins het volgende:
[..]
M.a.w.zeg jij : al sta je op de vloer je , je maakt toch een vrije val??
Ik zeg dat je vlak voordat de lift de grond raakt een sprong moet maken alsof je 60 meter hoog uit stand springt. Als je dat kun zit je goed.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:26 schreef 7sins het volgende:
[..]
M.a.w.zeg jij : al sta je op de vloer je , je maakt toch een vrije val??
In een fractie van een seconde afremmen van 125km/h naar 0km/h, dat trekt je lichaam niet, ongeacht je houding.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:08 schreef MdMa98 het volgende:
Is vlak op de vloer liggen geen optie? met je hoofd tegen de vloer (achterkant)
Liggende zou het enigszins beter zijn dan staand omdat de kracht over een groter oppervlakte verdeelt word.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:49 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
In een fractie van een seconde afremmen van 125km/h naar 0km/h, dat trekt je lichaam niet, ongeacht je houding.
Bij Mythbusters kwam het erop neer, dat je met afzetten maar een heel beperkte opwaartse snelheid kan realiseren, waardoor je nog steeds met een erg hoge (en dodelijke) snelheid de vloer raakt.
eindelijk snap ik het, dus het hele probleem is van hoge snelheid in korte tijd stil staan je lichaam het gewoon niet trekt. bedanktquote:Op zondag 6 maart 2011 19:49 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
In een fractie van een seconde afremmen van 125km/h naar 0km/h, dat trekt je lichaam niet, ongeacht je houding.
Bij Mythbusters kwam het erop neer, dat je met afzetten maar een heel beperkte opwaartse snelheid kan realiseren, waardoor je nog steeds met een erg hoge (en dodelijke) snelheid de vloer raakt.
Neehoor, liggend is zeker beter ten opzichte van staand, maar bij dergelijke snelheden maakt de houding niet meer uit voor het resultaat.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:52 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Liggende zou het enigszins beter zijn dan staand omdat de kracht over een groter oppervlakte verdeelt word.
Of zeg ik nu iets heel onlogisch?
Een voetbal is dus altijd eerder beneden dan een knikker?quote:Op zondag 6 maart 2011 20:10 schreef daftme het volgende:
Trouwens, krijg je geen gewichtloosheid toestanden? De lift is zwaarder dan je lichaam dus zal de lift sneller vallen. Of zeg ik nu wat raars?
Dat dan weer niet, omdat een voetbal groter isquote:Op zondag 6 maart 2011 20:49 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een voetbal is dus altijd eerder beneden dan een knikker?
Nee. Alle objecten vallen even snel (in een vacuüm).quote:Op zondag 6 maart 2011 20:10 schreef daftme het volgende:
Trouwens, krijg je geen gewichtloosheid toestanden? De lift is zwaarder dan je lichaam dus zal de lift sneller vallen. Of zeg ik nu wat raars?
De grotere luchtweerstand van de lift speelt geen rol?quote:Op zondag 6 maart 2011 20:55 schreef daftme het volgende:
[..]
Dat dan weer niet, omdat een voetbal groter is. Maar de lift is zwaarder en groter dus leek het mij logisch dat de lift sneller valt dan een persoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |