abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93727515
Over een jaar wil ik met man gaan verhuizen. Op funda zien we al een boel leuks voor ons budget.
Maar ook een hoop huizen op een goede lokatie die eronder zitten en flink verbouwd moeten worden...

En daarvan vinden we het lastig om globaal de kosten van in te schatten.

We zijn beiden redelijk handig en dingen zoals tegelen, schilderen, muurtje bouwen, elektraleidingen aanleggen, vloer leggen ed kunnen we wel zelf. Maar de structurele dingen zoals een nieuwe trap plaatsen, nieuwe kozijnen plaatsen (ook in buitenmuren zonder raam of bij een huidige klein raam), dat kunnen we niet.

Een huis uit 1910 van 150m2 dak en wanden isoleren? Geen idee van de kosten. Dubbele openslaande deuren naar de tuin? Geen idee. Nieuw plaatsen van een raam in de buitenmuur?

Zeker omdat we echt weinig echte voorkeur hebben qua woonplaats, zijn er meer dan 35 huizen die ons qua ligging en buurt en prijs geschikt lijken.... Natuurlijk gaan we kijken en zullen er een hoop afvallen, maar dan nog ga je niet bij 10 huizen offertes opvragen, terwijl je ook nog eens een bouwkundige nodig hebt voor de echte structurele veranderingen.

Hoe doen andere mensen dit? Heb jij je huis na aankoop grondig verbouwd en hoe bepaalde je je budget van te voren? En hoe deed je dat voordat je je echt een specifiek huis concentreerde?
pi_93727825
Wat dacht je van een offerte opvragen bij een bedrijf/aannemer?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 6 maart 2011 @ 15:30:54 #3
151515 verita
Happy days
pi_93728094
Bron

Kosten

Een richtlijn voor verbouwkosten is erg moeilijk te geven maar wilt u toch een indicatie dan moet u gaan denken aan:

• simpele verbouwingen waarin veel gehandhaafd blijft: tussen ¤ 500,- en ¤ 1.000,- per m2 verbouw oppervlak.

• ingrijpende verbouwingen van ¤ 1.000,- tot ¤ 2.000,- per vierkante meter te verbouwen oppervlak.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_93728204
De tijd ervoor nemen, en alles uitzoeken.
pi_93730043
Offertes opvragen, en rekening houden met onverwachte kosten.
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 18:23:05 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_93734688
Jullie geven aan best handig te zijn, maar je moet natuurlijk ook in je achterhoofd houden dat verbouwen ook erg veel tijd kost. Kunnen jullie in eigen beheer wel bijvoorbeeld anderhalf jaar een woning verbouwen i.s.m. dubbele woonlasten ? Hoeveel tijd kun je vrij maken ? :)
pi_93735172
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Jullie geven aan best handig te zijn, maar je moet natuurlijk ook in je achterhoofd houden dat verbouwen ook erg veel tijd kost. Kunnen jullie in eigen beheer wel bijvoorbeeld anderhalf jaar een woning verbouwen i.s.m. dubbele woonlasten ? Hoeveel tijd kun je vrij maken ? :)
Ja, dat weet ik ook. En dat is ook een overweging waard: hoeveel tijd kost bv een badkamer aanleggen mij en hoeveel geld zou ik kunnen verdienen ondertussen om iemand ervoor te betalen?

Ik vind wonen in een verbouwing niet erg, heb ik bij mijn ouders thuis jarenlang en in eerste huis ook een half jaar gedaan. Maar mijn man wil dat niet of in ieder geval niet in de belangrijkste ruimtes. Hij vindt dat slaapkamer, keuken, woonkamer, badkamer wel grotendeels af moeten zijn, overige slaapkamers, bijkeuken, tuin enzo is minder belangrijk voor. Maar goed, dat betekent wel dat je minstens 80% af moet hebben voordat je erin trekt. Nu hebben we wel lage lasten in onze huidige woning, dus dat scheelt en kunnen dubbele lasten wel een tijd dragen, maar hoe eerder je verhuist, hoe meer geld je overhoudt om te verbouwen.

Bovendien kijken we naar huizen die van onze huidige woonplaats tot 50 km verder staan, werk en familie zit er namelijk een beetje tussenin. Maar als je nieuwe huis 45 minuten rijden van je huidige huis ligt ga je er minder snel naar toe om even een avondje te klussen.... en duurt het zelf klussen langer.

Allemaal overwegingen om mee te nemen, maar alles bij elkaar wordt het zo niet makkelijk om iets te kiezen.

Dus vandaar dat ik me afvraag hoe anderen dit nu gepland en uitgedacht hebben.
pi_93738067
Kijk 'ns op http://www.watkostbouwen.nl, daar kun je in detail laten berekenen wat nieuwbouw of verbouwing kost. Kies de ruimtes die voor jou van toepassing zijn. en het mooie is: tis nog gratis ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')