quote:
Op zondag 6 maart 2011 18:23 schreef Vonkenboer het volgende:Jullie geven aan best handig te zijn, maar je moet natuurlijk ook in je achterhoofd houden dat verbouwen ook erg veel tijd kost. Kunnen jullie in eigen beheer wel bijvoorbeeld anderhalf jaar een woning verbouwen i.s.m. dubbele woonlasten ? Hoeveel tijd kun je vrij maken ?

Ja, dat weet ik ook. En dat is ook een overweging waard: hoeveel tijd kost bv een badkamer aanleggen mij en hoeveel geld zou ik kunnen verdienen ondertussen om iemand ervoor te betalen?
Ik vind wonen in een verbouwing niet erg, heb ik bij mijn ouders thuis jarenlang en in eerste huis ook een half jaar gedaan. Maar mijn man wil dat niet of in ieder geval niet in de belangrijkste ruimtes. Hij vindt dat slaapkamer, keuken, woonkamer, badkamer wel grotendeels af moeten zijn, overige slaapkamers, bijkeuken, tuin enzo is minder belangrijk voor. Maar goed, dat betekent wel dat je minstens 80% af moet hebben voordat je erin trekt. Nu hebben we wel lage lasten in onze huidige woning, dus dat scheelt en kunnen dubbele lasten wel een tijd dragen, maar hoe eerder je verhuist, hoe meer geld je overhoudt om te verbouwen.
Bovendien kijken we naar huizen die van onze huidige woonplaats tot 50 km verder staan, werk en familie zit er namelijk een beetje tussenin. Maar als je nieuwe huis 45 minuten rijden van je huidige huis ligt ga je er minder snel naar toe om even een avondje te klussen.... en duurt het zelf klussen langer.
Allemaal overwegingen om mee te nemen, maar alles bij elkaar wordt het zo niet makkelijk om iets te kiezen.
Dus vandaar dat ik me afvraag hoe anderen dit nu gepland en uitgedacht hebben.