abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2012 @ 00:08:24 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106667481
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:03 schreef Berthold het volgende:
pff, wat een zoektocht naar een geschikte kot/studio. Kan me voorstellen dat als je er op tijd mee begint je voor een redelijke prijs wel iets kunt vinden. Kom idd wel 30m2 voor 400 etc tegen maar dat is toch vaak al bezet of jaarcontracten (which i don't need)
Vaak lopen de jaarcontracten van studentenkamers gelijk met het studiejaar. De kans is dus aanwezig dat zo'n 'jaarcontract' best na een half jaar kan aflopen. De huisvestingsdienst hier adviseert gewoon te bellen en te proberen een akkoordje te maken met zo'n verhuurder. Niet geschoten is altijd mis.
  woensdag 11 januari 2012 @ 00:32:55 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_106668361
En veel contracten zijn te ontlopen door zelf een nieuwe huurder te zoeken. 1 maart goed genoeg? :P . Denk ik wel wat boven je budget.
Resistance is futile.
pi_107612494
Zit inmiddels in Schaerbeek. 430 inclusief. Was een beetje stressen drie dagen voordat mn stage begon:). Maar bevalt tot nu toe goed. Enkel wat verder van t centrum(15 min met gele fietsensysteem) weg voor n gezellig biertje. De kamer zul je dus aan iemand anders moeten slijten ;)
  zondag 5 februari 2012 @ 21:11:48 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107647728
Ik zoek nog steeds een huurder voor mijn studio, 600 euro inclusief, 36m2 met balkonnetje, leuke buurt (Place Jourdan) en veel licht. Laat maar horen als je iemand weet!
Resistance is futile.
pi_107649234
Interessant topic, ik zit er zelf over na te denken om na mijn huidige hbo opleiding (logistiek & economie, 3e jaar) verder te gaan studeren in leuven... er is echter nergens iets te vinden over het evt. voortraject dat afgelegd moet worden e.d.

Zijn er hier mensen die een hbo-opleiding in nederland gevolgd hebben en toen verder zijn gaan studeren in belgië, en zo ja: hoe zit het dan met toelatingseisen e.d. (al zal dat natuurlijk per uni en per richting verschillen)?
  zondag 5 februari 2012 @ 21:45:06 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107650203
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:32 schreef FireFoxy247 het volgende:
Interessant topic, ik zit er zelf over na te denken om na mijn huidige hbo opleiding (logistiek & economie, 3e jaar) verder te gaan studeren in leuven... er is echter nergens iets te vinden over het evt. voortraject dat afgelegd moet worden e.d.

Zijn er hier mensen die een hbo-opleiding in nederland gevolgd hebben en toen verder zijn gaan studeren in belgië, en zo ja: hoe zit het dan met toelatingseisen e.d. (al zal dat natuurlijk per uni en per richting verschillen)?
Vergelijkbaar met Nederland, met je P word je vrijwel overal toegelaten.
Resistance is futile.
pi_107663416
Ik heb mijn hbo diploma social work en zou misschien ook in belgie nog wel een studie willen doen

ik krijg dus geen stufi meer. Schrijf je je dan gewoon in bik een hogeschool/uni in Belgie? Kun je verder alles (bijv verzekeringen ed) gewoon door laten lopen als je in Belgie woont? En maakt het niet uit als je dus als een hbo diploma hebt (zoals hier wel met die hoge collegegelden...)
pi_107665002
Over het eventueel hogere collegegeld dat je moet betalen, vind je waarschijnlijk gewoon terug op de website van de uni of gewoon via google.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  maandag 6 februari 2012 @ 22:47:27 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107696836
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 09:25 schreef Kukeluus- het volgende:
Ik heb mijn hbo diploma social work en zou misschien ook in belgie nog wel een studie willen doen

ik krijg dus geen stufi meer. Schrijf je je dan gewoon in bik een hogeschool/uni in Belgie? Kun je verder alles (bijv verzekeringen ed) gewoon door laten lopen als je in Belgie woont? En maakt het niet uit als je dus als een hbo diploma hebt (zoals hier wel met die hoge collegegelden...)
Yep. Collegegeld is hier zo'n 500 euro per jaar, boeken max 300. Zoek hier een bijbaantje en verzeker je voor 100 euro per jaar ziekenfonds. Hospitalisatie (dus alles vanaf 1 nacht in het ziekenhuis) moet je wel aanvullend verzekeren, maar daar weet ik geen bedragen voor want dat gaat via mijn werk. Kamers zijn hier makkelijk te vinden en goedkoper. Alleen boodschappen zijn duurder.
Resistance is futile.
pi_108480914
@ Seven Die Carrefour op de Place Jourdan is best duur idd:). En Antoine heeft aardige frietjes. Echter, de Colruyt heeft zeer vriendelijk prijsjes.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:18:52 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108496116
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:23 schreef Berthold het volgende:
@ Seven Die Carrefour op de Place Jourdan is best duur idd:). En Antoine heeft aardige frietjes. Echter, de Colruyt heeft zeer vriendelijk prijsjes.
Ik ga altijd naar de Lidl, die is nog dichterbij dan Colruyt voor mij. Ik zit precies tussen die twee in. En Maison Antoine heeft de beste frieten!! :9
Resistance is futile.
pi_108499539
Bij dat soort winkels krijg je volgens mij toch wel minder goede produkten. Dat je zelf het spul uit dozen moet pakken is geen probleem, het is alleen spijtig dat dat soort winkels geen A-merken verkoopt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108506173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bij dat soort winkels krijg je volgens mij toch wel minder goede produkten. Dat je zelf het spul uit dozen moet pakken is geen probleem, het is alleen spijtig dat dat soort winkels geen A-merken verkoopt.
Ik dacht dus dat de Lidl overal hetzelfde was, maar van Schotland en Duitsland weet ik nu dat er wél A-merken verkocht worden. Hoewel ik in Nederland nooit naar de Lidl ging, vond ik het in die landen juist weer een hele fijne winkel!

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 28-02-2012 16:37:30 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:30:44 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108506785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Plenty A producten voor weinig bij Lidl. Je moet gewoon weten wat je koopt, brood sla je beter over, maar het diepvriesvlees is bij Lidl vaak prima kwaliteit. Ook wasmiddel kun je er goedkoper krijgen van A merken bijvoorbeeld.
Resistance is futile.
pi_108508568
Bij een wasmiddel merk je vanzelf wel ofdat het je kleding goed reinigt of niet maar hoe weet je wat de kwaliteit is van de voedingsmiddelen? En dan heb ik het natuurlijk niet over koek, snoep en chips.
Ik vergelijk regelmatig de etiketten van produkten van een B-merk (niet het huismerk!), het valt me op dat de samenstelling toch altijd wat anders is, in ongunstige zin.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')