Vaak lopen de jaarcontracten van studentenkamers gelijk met het studiejaar. De kans is dus aanwezig dat zo'n 'jaarcontract' best na een half jaar kan aflopen. De huisvestingsdienst hier adviseert gewoon te bellen en te proberen een akkoordje te maken met zo'n verhuurder. Niet geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:03 schreef Berthold het volgende:
pff, wat een zoektocht naar een geschikte kot/studio. Kan me voorstellen dat als je er op tijd mee begint je voor een redelijke prijs wel iets kunt vinden. Kom idd wel 30m2 voor 400 etc tegen maar dat is toch vaak al bezet of jaarcontracten (which i don't need)
Vergelijkbaar met Nederland, met je P word je vrijwel overal toegelaten.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:32 schreef FireFoxy247 het volgende:
Interessant topic, ik zit er zelf over na te denken om na mijn huidige hbo opleiding (logistiek & economie, 3e jaar) verder te gaan studeren in leuven... er is echter nergens iets te vinden over het evt. voortraject dat afgelegd moet worden e.d.
Zijn er hier mensen die een hbo-opleiding in nederland gevolgd hebben en toen verder zijn gaan studeren in belgië, en zo ja: hoe zit het dan met toelatingseisen e.d. (al zal dat natuurlijk per uni en per richting verschillen)?
Yep. Collegegeld is hier zo'n 500 euro per jaar, boeken max 300. Zoek hier een bijbaantje en verzeker je voor 100 euro per jaar ziekenfonds. Hospitalisatie (dus alles vanaf 1 nacht in het ziekenhuis) moet je wel aanvullend verzekeren, maar daar weet ik geen bedragen voor want dat gaat via mijn werk. Kamers zijn hier makkelijk te vinden en goedkoper. Alleen boodschappen zijn duurder.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:25 schreef Kukeluus- het volgende:
Ik heb mijn hbo diploma social work en zou misschien ook in belgie nog wel een studie willen doen
ik krijg dus geen stufi meer. Schrijf je je dan gewoon in bik een hogeschool/uni in Belgie? Kun je verder alles (bijv verzekeringen ed) gewoon door laten lopen als je in Belgie woont? En maakt het niet uit als je dus als een hbo diploma hebt (zoals hier wel met die hoge collegegelden...)
Ik ga altijd naar de Lidl, die is nog dichterbij dan Colruyt voor mij. Ik zit precies tussen die twee in. En Maison Antoine heeft de beste frieten!!quote:Op maandag 27 februari 2012 21:23 schreef Berthold het volgende:
@ Seven Die Carrefour op de Place Jourdan is best duur idd:). En Antoine heeft aardige frietjes. Echter, de Colruyt heeft zeer vriendelijk prijsjes.
Ik dacht dus dat de Lidl overal hetzelfde was, maar van Schotland en Duitsland weet ik nu dat er wél A-merken verkocht worden. Hoewel ik in Nederland nooit naar de Lidl ging, vond ik het in die landen juist weer een hele fijne winkel!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bij dat soort winkels krijg je volgens mij toch wel minder goede produkten. Dat je zelf het spul uit dozen moet pakken is geen probleem, het is alleen spijtig dat dat soort winkels geen A-merken verkoopt.
Plenty A producten voor weinig bij Lidl. Je moet gewoon weten wat je koopt, brood sla je beter over, maar het diepvriesvlees is bij Lidl vaak prima kwaliteit. Ook wasmiddel kun je er goedkoper krijgen van A merken bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bij dat soort winkels krijg je volgens mij toch wel minder goede produkten. Dat je zelf het spul uit dozen moet pakken is geen probleem, het is alleen spijtig dat dat soort winkels geen A-merken verkoopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |