Mja, ik zie opzich wel iets goeds in het behouden van sociale huurwoningen voor mensen die ook echt niet veel meer kunnen betalen. Maar als je net op de grens zit (wij verdienen geloof ik nog niet eens 34.000 samenquote:Op zondag 6 maart 2011 18:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met woningen met lage huur voor mensen met een inkomen tot 33.000 p/j?
Is wel kut ja, verdien je goed, kun je niet eens fatsoenlijk sparen omdat je duurder 'moet' wonen.
Ik zou dat ook heel vervelend vinden en waarschijnlijk niet kunnen, omdat ik altijd financieel onafhankelijk ben geweest.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind het sowieso vervelend dat mijn vriend al zo lang een veel groter deel van de vaste lasten betaalt![]()
Dat dacht ik al wel.quote:Maar nog n.a.v. je eerdere post: mijn kinderwens is echt veel sterker dan mijn verstand
Ja, die grens bedoelde ik ook! Als je 100.000 euro verdient mag je van mij oprotten uit de huurwoningen.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:50 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, ik zie opzich wel iets goeds in het behouden van sociale huurwoningen voor mensen die ook echt niet veel meer kunnen betalen. Maar als je net op de grens zit (wij verdienen geloof ik nog niet eens 34.000 samen) is het best lullig....
Mja, ik ook, en mijn moeder heeft me ook echt zo opgevoed, maar toen ik eind 2009 ineens de helft van mn cliënten verloor en bijna klaar was met mn studie, heb ik besloten om me te richten op mn scriptie afronden en daarna solliciteren. Vriendje was het daar uiteraard mee eens.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zou dat ook heel vervelend vinden en waarschijnlijk niet kunnen, omdat ik altijd financieel onafhankelijk ben geweest.
Hoewel een man die mijn studie voor me betaalt nu wel heel aantrekkleijk klinkt.
Mijn moeder zei en zegt nog steeds tegen me dat ik een rijke vent moet trouwen, zodat ik niet zo hard hoef te werken.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:59 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, ik ook, en mijn moeder heeft me ook echt zo opgevoed,
Het heeft geen zin om je te zeggen dat je je niet schuldig hoeft te voelen, want dat snap ik wel. Ik zou hetzelfde hebben. Maar je kunt het wel accepteren: jullie hebben het zo afgesproken, jij hebt je best gedaan. En nu ga je meehelpen.quote:en voel ik me ook best schuldig dat ik nog niet bij zoiets als de beltel werk
Truequote:Op zondag 6 maart 2011 19:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mijn moeder zei en zegt nog steeds tegen me dat ik een rijke vent moet trouwen, zodat ik niet zo hard hoef te werken.
[..]
Het heeft geen zin om je te zeggen dat je je niet schuldig hoeft te voelen, want dat snap ik wel. Ik zou hetzelfde hebben. Maar je kunt het wel accepteren: jullie hebben het zo afgesproken, jij hebt je best gedaan. En nu ga je meehelpen.
Dat hoeft op zich toch niet veel te betekenen... toen mijn oudres in verwachting raakten van mijn broer studeerden ze allebei nog, en dan niet in leiden met pappie en mammie die wel alles even zouden betalen. De secretaresse van de SR van de VU heeft nog op hem gepast. Twee jaar later kwam ik al, mijn moeder was ondertussen gestopt met haar studie en mijn pa kreeg zijn eerste echte baan. Uiteindelijk zijn we héél goed terecht gekomen (ik studeer in de States, om maar wat te noemen haha).quote:Op zondag 6 maart 2011 18:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag, ook bij Soempie, hoe zit het dan met financiën en jullie kinderwens?
Zo'n kind kost handenvol geld: de hele kinderkamer, al die luiers, rompers, slabbetjes, voeding, elke paar maanden nieuwe schoenen!
Ik ken wat jonge stellen met een kind, maar daarvan werkt ook de moeder minimaal 25 uur of full-time (en hebben op die manier al wat geld opgespaard vóórdat ze aan een kind begonnen).
Eén vriendin heeft geen werk, wel een hoge hypotheek en zoekt zich depri naar een baan. 't Is geen pretje.
Waarschijnlijk hebben jullie hier al lang en breed over nagedacht, maar ik vraag me af of jullie echt zo graag een kind willen en dan maar liever in 'armoede leven' (wat natuurlijk een relatief begrip is). Of missschien verdienen mr. LB en Wiebel wel hartstikke goed?!
Als jullie hier niet over willen praten, snap ik dat. Ik vroeg het me gewoon af.
Ik ook, en als ik mijn leven opnieuw mocht leven, zou ik het allemaal anders hebben gedaan.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:11 schreef LadyBlack het volgende:
Maar in retrospect heb ik gewoon domme keuzes gemaakt. En dat blijft stom, en ik zal er altijd tegenaan blijven lopen ben ik bang![]()
Geneeskunde was de enige optie (gelukkig heel toevallig ook wat ik altijd al wildequote:Jij hebt een slimme keus gemaakt door geneeskunde te gaan studeren (ik neem tenminste aan dat je het ook leuk vindt)Bijna alles in dat vakgebied verdient goed, en er zijn ook banen die parttime te doen zijn. Dus die rijke vent is leuk, maar alleen nog maar een extraatje dan
De samenvatting op imdb klinkt inderdaad heftigquote:Op zondag 6 maart 2011 19:15 schreef Etcetera het volgende:
Ik zit Crash te kijken. Best heftig soms
maar wel een goede film
Ergens verrast me dit ook nietquote:Op zondag 6 maart 2011 19:17 schreef wyccie het volgende:
Geneeskunde was de enige optie (gelukkig heel toevallig ook wat ik altijd al wilde).
Of ik later ook echt zo veel ga verdien weet ik niet. Eerst die schuld afbetalen. En ik zie mezelf ook wel een heel kneuzig artsenbaantje doen, want ik ben helemaal niet ambitieus. En laatst kwam ik er achter dat je bij Artsen zonder Grenzen (wat me toch wel trekt), een minimumloon verdient.
Jij ook al. Wat een stelletje kneuzen zijn we toch.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:18 schreef Etcetera het volgende:
En als ik alles van te voren had geweten had ik ook andere keuzes gemaakt
Ja, ik verwacht straks een opmerking van MM hieroverquote:Op zondag 6 maart 2011 19:22 schreef wyccie het volgende:
Jij ook al. Wat een stelletje kneuzen zijn we toch.
Maar ik vermoed dat dat voor iedereen geldtquote:Op zondag 6 maart 2011 19:22 schreef wyccie het volgende:
Jij ook al. Wat een stelletje kneuzen zijn we toch.
Nou, ik hoor zo vaak van mensen die wél fouten maken, maar het niet anders hadden gewild omdat ze van hun fouten kunnen leren. Ik vraag me dan af hóe, als je het niet over kan doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:24 schreef Etcetera het volgende:
Maar ik vermoed dat dat voor iedereen geldtIs niet meer dan logisch toch. En als je alles van te voren weet is het leven ook maar saai hoor.
één van mijn favorieten!quote:Op zondag 6 maart 2011 19:15 schreef Etcetera het volgende:
maar wel een goede film
Ik was wel een bewuste keus.Mijn broer niet. Maar 20 jaar geleden waren de dingen idd anders.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:22 schreef wyccie het volgende:
PS, ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar wel lastig. Ook voor jouw ouders was het toch zeker geen pretje tijdens de eerste jaren? En ik begrijp hieruit dat het voor jouw ouders geen bewuste keus was.
Ik wil er wel graag in geloven, en ik heb wel eens van mensen gehoord dat ze me een oude ziel vinden, maar dan heb ik op dit gebied toch nog steeds niet veel geleerdquote:Op zondag 6 maart 2011 19:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nou, ik hoor zo vaak van mensen die wél fouten maken, maar het niet anders hadden gewild omdat ze van hun fouten kunnen leren. Ik vraag me dan af hóe, als je het niet over kan doen.
Eigenlijk is het ook onzin, want ik geloof niet eens in reïncarnatie.
Ook dat lukt me niet. Bij mij is het dood=dood. Heel saai.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:39 schreef LadyBlack het volgende:
Maar het idee van een ziel (dus zonder vooropgezet plan van een grotere kracht / hogere macht) kan ik mij wel enigzins in vinden
Feli, MM, fijn dat het gelukt isquote:Op zondag 6 maart 2011 20:04 schreef MadMaster het volgende:
Sorry dat ik er doorheen dender dames, maar mijn laptop draait nu onder Windows 7 en tot op heden foutloos.
Zal nog wel wat moeten updaten, denk ik, maar de basis is er...
Jullie kunnen nu weer verder beppen...
Dat vind ik ook...quote:
Heb nauwelijks op Twitter gelet vandaagquote:Op zondag 6 maart 2011 20:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
(Etc, heb je er nog iets van opgestoken?)
Dan moet je hem zeker meenemen naar het festival in Grun. Dan vindt 'ie alle whiskies daar nog veeeeel lekkerder.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:29 schreef Etcetera het volgende:
Oh ja, voor ik het vergeet: Meneer Hypo vindt White & MacKay wel lekkere whiskeyHeb eens gevraagd vrijdag
Is dat zoiets als 'dat is niet echt een lekkere whisky'?quote:Op zondag 6 maart 2011 20:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan moet je hem zeker meenemen naar het festival in Grun. Dan vindt 'ie alle whiskies daar nog veeeeel lekkerder.
Als je geen slapende honden wakker wilt maken, moet je hem niet naar dat festival meenemen...
De David Cronenberg uitvoering? die heb ik toen in het filmhuis gezien. Er vertrokken best veel mensen tijdens de film, was ook best wel bizar maar wel een gave filmquote:Op zondag 6 maart 2011 19:15 schreef Etcetera het volgende:
maar wel een goede film
quote:Op zondag 6 maart 2011 20:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Is dat zoiets als 'dat is niet echt een lekkere whisky'?
Euh, er zijn op dat festival bijna alleen maar betere...quote:Op zondag 6 maart 2011 20:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Is dat zoiets als 'dat is niet echt een lekkere whisky'?
Is dat een Caol Ila? If so (en ik denk het wel):quote:Op zondag 6 maart 2011 20:42 schreef Etcetera het volgende:
Oh ja ik heb 'm dit als cadeautje gedaanVond het er leuk uitzien
![]()
bij gebrek aan verstand van whisky moet ik toch ergens een keuze op baseren
[ afbeelding ]
Ik heb geen ideequote:Op zondag 6 maart 2011 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat een Caol Ila? If so (en ik denk het wel):![]()
Dat is wel een peated single malt van Islay, waar ik in mei/juni naar toe ga...
Hij laat het me vast nog wel wetenquote:Hart Brothers brengt ook goede whiskies op de markt.
Hier gaat meneer Hypo blij van worden, als hij van geturfde whisky houdt...
1990 10y...quote:Op zondag 6 maart 2011 21:29 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik heb geen ideede blauwe box was een Islay. Ah, op de site gevonden: mini Caol Ila 1990 10y met Shot Glass
Dat had ik vanmorgen zullen doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:35 schreef iamredleader het volgende:
Belastingaangifte gedaan -weer een sloot geld terug te krijgen
Kun je je nog herinneren dat je me een slijterij in Den Bosch tipte?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
1990 10y...
Dan is 'ie in 1990 gedistilleerd en in 2000 op de markt gekomen.
Leuk, redelijk oude whisky al...
In Grun gekocht bij Pat's Wine & Whisky?
Ik ben het niet eens met je redenering dat je met principes niet bij een commerciële instelling kan werkenquote:Op zondag 6 maart 2011 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, en voordeel van de BelTel vind ik ook dat het geen commerciële instelling is. Daar heb ik toch nog wel iets te veel principes voor namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |