De lening geldt inderdaad niet als ontvangen studiefinanciering. Je hoeft alleen maar je basisbeurs + prestatiebeurs op te geven.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, thanks
Ik ontving gewoon de basisbeurs en de prestatiebeurs + een aangepaste lening. Ik neem aan dat ik de lening niet hoef op te geven, dus dat zou betekenen dat het normbedrag gewoon klopt?
En ik heb ook een schuld bij de IB-groep. Kan ik die ook opgeven of pas vanaf het moment dat ik ga terugbetalen? (dat doe ik nu nog niet nml)
Gewoon proberen en als het niet lukt hier de vragen stellen of de juiste mensen een PM sturen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hoorde dat je nu een vooraf ingevulde aangifte kan doen via belastingdienst.nl en dat je dan zelf deze bij moet vullen. Heeft er iemand ervaring mee? Ik ga dit jaar voor het eerst zelf mijn belastingaangifte doen omdat degene die het altijd voor mij deed altijd te laat is en dan weer uitstel vraagt.
Of zeggen jullie van het is niet te doen, kijk of je iemand kan vinden die het alsnog voor je doet?
Je google is kapot?quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:03 schreef SnuggLe het volgende:
Aanrechtsubsidie? Tell me...hoe, wie, wat...hoeveel?
Is onzin, niet aftrekbaar.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:11 schreef xaban06 het volgende:
Afgelopen jaar (2010) getrouwd, rond de EUR 10.000 uitgegeven aan de bruiloft. Mij werd geadviseerd om alle bonnen/facturen te bewaren, omdat een deel aftrekbaar zou zijn. Ik geloof er zelf geen snars van. Wie weet hier meer over?
Wel handigquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:54 schreef Shugosha het volgende:
[..]
afschrijving van duurzame goederen zoals een computer
U kunt deze afschrijvingen alleen als kosten aftrekken als u
dat goed ook gebruikt voor uw studie of opleiding.
Dus ja zolang je het maar voor de opleiding gebruikt hebt.
Source: http://download.belasting(...)2010_ib2751t02fd.pdf
Trouwen is fiscaal gewoon niet aantrekkelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:11 schreef xaban06 het volgende:
Afgelopen jaar (2010) getrouwd, rond de EUR 10.000 uitgegeven aan de bruiloft. Mij werd geadviseerd om alle bonnen/facturen te bewaren, omdat een deel aftrekbaar zou zijn. Ik geloof er zelf geen snars van. Wie weet hier meer over?
ow.. Nou dat was een kort huwelijk danquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Trouwen is fiscaal gewoon niet aantrekkelijk.
Dan kom je bij mijn weten niet eens bij de vraag van de schulden uit (correct me if I'm wrong)quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:06 schreef du_ke het volgende:
Als je saldo op je rekeningen minder is dan die 20.661 heeft het toch geen nut je studieschuld op te voeren? En moet je in die box drie ook je eigen huis opvoeren? Dat zit toch al in het deel waar je de WOZ waarde opgeeft?
Leek mij ook al hoorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 06:44 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Dan kom je bij mijn weten niet eens bij de vraag van de schulden uit (correct me if I'm wrong)
Je eigen huis voer je al in box 1 op, die mag je dus niet in box 3 nog eens opvoeren.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:31 schreef Dunckie het volgende:
Ik lees overal dat je wanneer je voor 1 april aangifte doet de teruggave voor 1 juni juli tegemoet kunt zien. Hoe zit het als je uitstel aanvraagt en ergens in april aangifte doet? Binnen wat voor termijn kun je dan je teruggaaf verwachten? (eenmanszaak + prive aangifte)
Stel nou dat jij je spaargeld op 31 december 2009 in een nieuw huis stopt, dan hoef je daar in 2010 geen belasting meer over te betalen. Dus die datum is wel belangrijk. Zal in de praktijk wel niet zo heel vaak voorkomen..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:04 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik vroeg me trouwens, puur uit interesse, af waarom de fiscus eigenlijk wil dat je je vermogen op 1/1 en 31/12 invult. Het vermogen op 1/1 kunnen ze in principe toch uit je vorige aangifte halen. Dit uiteraard als je al langer aangifte doet. Of kun je op een of andere manier verschillen krijgen dus 31-12-2009 en 1-1-2010?
Zou me overigens niets verbazen als een verschil daarin een leuke 'automatische check' van de fiscus is..
Goeie vraag! Ik heb dezelfde vraag. En uitstel vragen dat kan toch digitaal, althans dat heb ik me laten vertellen?quote:
Er zijn andere redenen die een huwelijk wel aantrekkelijk maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow.. Nou dat was een kort huwelijk dan
de vraag is er boven al beantwoord.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:18 schreef samara het volgende:
[..]
Goeie vraag! Ik heb dezelfde vraag. En uitstel vragen dat kan toch digitaal, althans dat heb ik me laten vertellen?
ow?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:29 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Er zijn andere redenen die een huwelijk wel aantrekkelijk maken.
Staat bij box 1 Werk en Woning (bovenaan in het menu) wel je inkomen ingevuld? Anders daar gewoon je inkomen alsnog invullen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb de vooraf ingevulde gegevens door de BD gedownload en ben nu bezig met de elektronische aangifte. Als ik kijk bij 'overzicht van de aangifte' staat het verzamelinkomen op 0. Dit is niet goed maar ik kan het niet aanpassen?
Heb je de ingevulde gegevens (jaaropgaven, aftrekposten) wel gecontroleerd?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb de vooraf ingevulde gegevens door de BD gedownload en ben nu bezig met de elektronische aangifte. Als ik kijk bij 'overzicht van de aangifte' staat het verzamelinkomen op 0. Dit is niet goed maar ik kan het niet aanpassen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |