abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93896649
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:42 schreef Zelva het volgende:
Zo snap ik van vegetariėrs ook nooit dat ze wel gewoon groente eten. Is ook leven dat je ruw afbreekt. Planten zijn alleen iets minder aaibaar.
Het verschil tussen planten en dieren niet kennen. :') Vegetariėrs gaat het echt niet om het leven hoor, maar om het milieu of het dierenleed.
pi_93896676
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Want dat filmpje uit de OP, daar doen ze het voor de lol? Die medewerker die in huilen uitbarst, dat was van het lachen?
Ik heb het daar niet over het filmpje, maar over zijn algemene beeld van dierenleed. Hij lijkt er namelijk totaal onverschillig in te zijn.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:47:22 #153
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_93896795
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:43 schreef gamezz het volgende:

[..]

Het verschil tussen planten en dieren niet kennen. :') Vegetariėrs gaat het echt niet om het leven hoor, maar om het milieu of het dierenleed.
Waarom komen vegetariėrs dan niet in actie tegen de leeuwen die antilopes verscheuren, das ook gewoon puur dierenleed.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:49:45 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_93896879
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ik heb het daar niet over het filmpje, maar over zijn algemene beeld van dierenleed. Hij lijkt er namelijk totaal onverschillig in te zijn.
Ik lees nergens dat hij dieren mishandelen voor de lol helemaal geen probleem vindt, maar dan zal ik wel verkeerd lezen hč.
pi_93896894
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waarom komen vegetariėrs dan niet in actie tegen de leeuwen die antilopes verscheuren, das ook gewoon puur dierenleed.
Moet je niet aan mij vragen. Er zijn zoveel redenen waarom sommige mensen vegetariėr zijn.
De vleesindustrie is bijvoorbeeld enorm slecht voor het milieu.
pi_93896941
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 01:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dan verlies je įlle varkens. Die boeren kunnen geen 3 miljoen varkens onderhouden, terwijl daar nul komma nul inkomsten tegenover staan. Daar zit je dan met je drie miljoen varkens die je evengoed moet afmaken. Zo ontzettend kortzichtige uitspraak weer. En het ergste nog, het worden er veel meer dan drie miljoen, want op deze manier slaat de ziekte ook over naar de varkensboerderijen (en ander vee) die niet besmet zijn. Plus dat die andere boeren maanden langer in de shit zitten omdat ze niet kunnen exporteren.

Wel een effectieve methode om de hele varkenssector definitief om zeep te helpen dat wel, maar dat is dan ook de verscholen reden dat mensen zulke waanideeėn voorstellen.
Ok, dat dan niet, dan de enting die er al vanaf 1940 is....gewoon verplicht stellen bij alle nutsdieren en klaar is klara, amerika en italie moeten gewoon niet zo zeuren hierbij, het is voor hun dat dit niet mag, misschien nog wat landen, maar de meeste zijn ok met de enting opzich.

Je zet op de andere manier(gewoon uitzieken) idd die boerderijen even tijdelijk stil, zonder behadeling gaat 1 a 2 % van de veestapel misschien dood, de rest niet.
Isolatie is wel belangerijk om verdere besmetting te voorkomen.
Maar ik vraag me af wat meer kost, een hele nieuwe veestapel aan moeten schaffen, of even de boel stilzetten en daarna doorgaan met dezelfde veestapel.
Dat stilstaan gebeurd toch al, want ruimen betekend ook even geen inkomsten hebben, dat wordt gecompenseerd door de overheid, dan kan de overheid ook het tijdelijke stilstaan en in isolatie gaan compenseren.
Het ruimen gaat ook niet snel, bedrijven staan vaak weken stil dan, de dieren zijn al ziek dan, er zijn geen inkomsten tot de ruiming in het geheel voorbij is(niet alleen op dat betreffende bedrijf) en dan pas kan na goede ontsmetting een nieuwe veestapel aangeschaft worden.
De ziekte zelf duurt niet heel veel langer dan dit.

Als ze snel en adequaat werken hoeft het niet eens over de hele veestapel heen te gaan, isolatie en een goede hygiene, een ziekenboeg zou verplicht moeten zijn voor veebedrijven(een afgesloten ruimte voor isolatie van zieke dieren) en eigenlijk ook het hebben van verschillende compartinenten die echt van elkaar afgesloten zijn(zo voorkom je dat je hele veestapel ziek wordt).

Er is gewoon een andere regelgeving nodig hierbij, wat mij betrefd wordt het enten van nutsdieren voor mkz verplicht, gewoon een exportregel, dan ben je van het ruimen af.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_93896950
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat hij dieren mishandelen voor de lol helemaal geen probleem vindt, maar dan zal ik wel verkeerd lezen hč.
Dat maak ik uit zijn reacties op. En als hij dat wel een probleem zou vinden, zou dat hypocriet zijn.
Maar daarom wacht ik zijn reactie af.
pi_93897141
quote:

[..]

Omdat die leeuw doodgaat als hij dat niet doet en wij niet doodgaan als we geen vlees eten?
Die leeuw kan niet echt anders, wij wel, dat maakt een enorm verschil.
Diezelfde leeuw zet zijn staart in een bepaalde houding als hij voldaan is en loopt gewoon tussen de antilopes door die dan veilig zijn, die pakt wat ze nodig heeft voor haarzelf en haar groep, wij consumeren tot we een ons wegen, maken het industrieel en onze prooi heeft geen enkele kans om te ontsnappen of op andere manier de dans der dood te ontspringen.

Er zit een enorm verschil tussen wat leeuwen doen en wat wij in de bio-industrie doen, noodzaak is daarin het grootste verschil.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2011 @ 12:34:31 #159
230491 Zith
pls tip
pi_93900679
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:51 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat maak ik uit zijn reacties op. En als hij dat wel een probleem zou vinden, zou dat hypocriet zijn.
Maar daarom wacht ik zijn reactie af.
Dieren voor de lol mishandelen, of slachtdieren op brute, pijnlijke wijze doden bent ik tegen, want het is niet economisch verantwoord. Het vlees zal van slechtere kwaliteit zijn door de stress. Maar naast dat ik het niet slim zou vinden voel ik me er niet slecht door.

http://www.chinasmack.com(...)cage-set-on-fire.jpg

Is zielig, onnodig, maar ik voel er geen band mee, wind me er niet over op, en wens de eigenaar ook geen verbrandingsdood toe.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:16:27 #160
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_93907157
quote:

[..]

Zielige manier van je gelijk willen halen.
pi_93907566
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:34 schreef Zith het volgende:
en wens de eigenaar ook geen verbrandingsdood toe.
Ik wel... sterker nog... ik zou zo het vuurtje aan kunnen steken. Feitelijk ben ik dus niet ziekelijker dan de dader :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93910630
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:34 schreef Zith het volgende:

[..]

Dieren voor de lol mishandelen, of slachtdieren op brute, pijnlijke wijze doden bent ik tegen, want het is niet economisch verantwoord. Het vlees zal van slechtere kwaliteit zijn door de stress. Maar naast dat ik het niet slim zou vinden voel ik me er niet slecht door.

http://www.chinasmack.com(...)cage-set-on-fire.jpg

Is zielig, onnodig, maar ik voel er geen band mee, wind me er niet over op, en wens de eigenaar ook geen verbrandingsdood toe.
Nee, ik heb het dan even niet over dieren die nog een bepaald nut dienen. Bijvoorbeeld huisdieren of zieke dieren die niet meer geschikt zijn voor de slacht.
Uit jouw reactie kan ik concluderen dat, als niemand er economisch op achteruit gaat, iemand een dier dus wel voor de lol op de meest afschuwelijke manier mag mishandelen.

Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, maar die visie toont weinig moreel besef en respect voor ander leven. Eigenlijk puur egoļsme; zolang jij er niet op achteruit gaat vind je alles best.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2011 @ 16:48:36 #163
230491 Zith
pls tip
pi_93911393
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:32 schreef gamezz het volgende:

[..]

Uit jouw reactie kan ik concluderen dat, als niemand er economisch op achteruit gaat, iemand een dier dus wel voor de lol op de meest afschuwelijke manier mag mishandelen.
Ik zou er niet mee zitten nee.
quote:
Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, maar die visie toont weinig moreel besef en respect voor ander leven. Eigenlijk puur egoļsme; zolang jij er niet op achteruit gaat vind je alles best.
Voor een dierenleven ja. Dat mag je best zo vinden, moreel 'dieren' besef heeft weinig nut wat mij betreft, en waarom egoistisch zijn slecht is zou ik ook niet echt weten, behalve dan natuurlijk dat men opgroeit dat 'het slecht is'. Ik blijf wel op mijn eigen turf, vermaak me prima in het leven :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_93912369
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:48 schreef Zith het volgende:
Voor een dierenleven ja. Dat mag je best zo vinden, moreel 'dieren' besef heeft weinig nut wat mij betreft, en waarom egoistisch zijn slecht is zou ik ook niet echt weten, behalve dan natuurlijk dat men opgroeit dat 'het slecht is'. Ik blijf wel op mijn eigen turf, vermaak me prima in het leven :)
Klopt, het heeft voor jou ook geen enkel nut. Vanuit jouw egoļstische denken gezien.
Men groeit niet voor niets zo op, blijkbaar zit die moraal er bij mensen toch van nature in.
Egoļsme is altijd slecht wat mij betreft, en is denk ik ook het grootste gevaar voor de maatschappij. Maar dat gaat teveel off-topic.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:18:25 #165
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_93976111
God straft meteen de Aziaten voor al dit gruwelijke dierenleed.
Eindelijk gerechtigheid _O_
Alleen snap ik niet dat de dood van een paar honderd Japanners zo groot wordt uitgelicht in de media en je over deze varkensholocaust waarbij miljoenen slachtoffers vielen niets hoort.
pi_93976661
Nou kijk als die varkens afgemaakt moeten worden.. OK, das nog tot daar aan toe.
Maar toch niet zo levend begraven?? Kom op zeg! Geef ze dan een spuit, of een pin door het hoofd, zodat ze in 1 keer verlost worden.

Maar dit soort acties vind ik dan best wel zielig voor de beestjes..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_93977385
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef WallOfStars het volgende:
zich hierover druk maken,
terwijl.....dit

[ afbeelding ]

Vele vele malen erger is. En dat boeit niet genoeg om er wat aan te doen.
hou op met zielig doen.
Mag je het ook allebei erg vinden?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:42:08 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93977531
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mag je het ook allebei erg vinden?
Die varkens is gewoon dom, een haaltje door de keel en ze hebben slechts 1 minuut pijn

Dat van die kinderen is vreselijk, en dat zijn er miljoenen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:43:34 #169
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_93977605
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef WallOfStars het volgende:
zich hierover druk maken,
terwijl.....dit

[ afbeelding ]

Vele vele malen erger is. En dat boeit niet genoeg om er wat aan te doen.
hou op met zielig doen.
Honger komt net zo goed in het dierenrijk voor hoor. En deze Afrikanen lopen niet het risico dat ze door jagers worden neergeschoten zoals bij wild het geval is.
Maar massamoorden is van compleet andere orde, moedwillig dieren pijn laten leiden. Vuige kut-Aziaten, ik wens ze stuk voor stuk hetzelfde lot toe :r
pi_93981587
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die varkens is gewoon dom, een haaltje door de keel en ze hebben slechts 1 minuut pijn

Dat van die kinderen is vreselijk, en dat zijn er miljoenen
Nee en bij de varkens gaat het niet om miljoenen :')
Verschil... de mens doet de varkens expres kwaad omdat ze het leuk vinden.

Arme kinderen is niet expres en proberen ze al 10tallen jaren te verhelpen, alleen is het een hopeloze zaak door de bevolking zelf.
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 23:22:52 #171
138438 crew  Pizzakoppo
pi_93983300
quote:

[..]

Jij bent echt kk dom :')
pi_93983363
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:54 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

wtf heeft Japan nu weer weer met Korea te maken. Volgens die argumentatie zou je zweden ook moeten straffen voor de holocaust van nazi-duitsland.....
Misschien had Microtubuli dit in zijn achterhoofd:
Japanse vissers slachten 23.000 dolfijnen
pi_93983501
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:18 schreef Microtubuli het volgende:
God straft meteen de Aziaten voor al dit gruwelijke dierenleed.
Eindelijk gerechtigheid _O_
Alleen snap ik niet dat de dood van een paar honderd Japanners zo groot wordt uitgelicht in de media en je over deze varkensholocaust waarbij miljoenen slachtoffers vielen niets hoort.
En wat denk je van al die walvissen en dolfijnen die ze jaarlijks afslachten.

''fuck you dolphin!!''
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:53:22 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93984950
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:48 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nee en bij de varkens gaat het niet om miljoenen :')
Verschil... de mens doet de varkens expres kwaad omdat ze het leuk vinden.

Arme kinderen is niet expres en proberen ze al 10tallen jaren te verhelpen, alleen is het een hopeloze zaak door de bevolking zelf.
nee de varkens die normaal geslacht worden merken niets, daarom is deze actie erg dom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93985004
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de varkens die normaal geslacht worden merken niets, daarom is deze actie erg dom
Dat weet ik maar ik heb t over deze actie.
Dat is gewoon zinloos andere wezens laten pijnlijden.. voor de fun ofzo... want ik zie de noodzaak niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')