Wanneer houden we eens op met dit idealistisch gedoe. Het werkt gewoon niet, waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Straatcoaches, mensen die in achterstandswijken de 'boel bij elkaar' proberen te houden, blijken vooral goed te zijn in het profiteren van de verstrekte miljoenensubsidies.
Volgens De Telegraaf doen veel van dit soort 'buurtvaders' allerlei fictieve aangiften.
Geloofwaardiger
De coaches verzinnen meldingen van wangedrag door straattuig en komen zo in aanmerking voor de subsidies, aldus de krant.
'We krijgen een quotum van zo’n acht meldingen per dag, het liefst met naam van een bekende lastpak erbij, want dat is geloofwaardiger,' zegt een straatcoach uit Amsterdam-West.
'Maar er zijn dagen dat er helemaal niets gebeurt. Als het regent bijvoorbeeld, dan hangt er niemand op straat rond. Dan moeten we maar wat verzinnen. Onze leidinggevenden moeten toch verantwoorden waar ze die 6,4 miljoen euro subsidie voor nodig hebben,' aldus de buurtvader.
Blowen
Een voormalige straatcoach bevestigt: 'Ik ben ermee gestopt. Vond het vreselijk. De jongeren vertrouwden mij, maar ondertussen moest ik ze erbij lappen terwijl ze niets hadden gedaan. Moest je bijvoorbeeld zeggen dat je die en die op straat had zien blowen.'
'Het geld is goed,' zegt een andere ex-straatcoach uit Slotervaart. 'We verdienden 1.800 euro en je hoeft niet geschoold te zijn. Dat is lekker verdienen, want we deden vaak helemaal niks. Ik heb zelfs straatcoaches zien blowen. Draaiden ze hun jas om en zag niemand dat ze straatcoach zijn. Eentje liep er zelfs coke te dealen.'
De straatcoach is bedacht door de PvdA. Oud-minister Ella Vogelaar (PvdA, Wijken) was de voornaamste promotor van dit initiatief.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:54 schreef longinus het volgende:
Tja, gemakkelijk geld lokt dat uit, ik dacht dat die straat coaches het vrijwillig deden zodat de buurt niet verpauperd, blijken ze dik te verdienen.
natuurlijk lokt een prestatiebeloning onzin uit, dat werkt gewoon niet.
Het is wel van een treurig niveau, ja, maar het is dan ook gericht op het het-sneeuwt-dus-global-warming-is-een-hoax-volk.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:54 schreef Zeeland het volgende:
Wat een slecht artikel op basis van 3 à 4 personen.Hiermee beweer ik natuurlijk niet dat ze ongelijk hebben, maar van een landelijke krant mag je meer diepgang verwachten.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:00 schreef BrammetjeBraam het volgende:
1800 euro voor een beetje op straat hangen en met jongeren ouwehoeren?
waar kan ik solliciteren?
Het is voor die gasten vast makkelijker geld verdienen dan WC-tjes schoonmaken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:07 schreef Monidique het volgende:
Je moet wel een ontzettende kutbaan hebben als dit aantrekkelijk klinkt.
www.straatcoach.nlquote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:00 schreef BrammetjeBraam het volgende:
Met een normale baan verdien je beter hoorquote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:00 schreef BrammetjeBraam het volgende:
Mwoah, als drugsdealer bijvoorbeeld is het natuurlijk wel een geschikte 'cover'.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:14 schreef erikkll het volgende:
[..]
Met een normale baan verdien je beter hoor
Ik vind het in principe wel klinken als een goedkope manier om straatschoffies in de gaten te houdenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:15 schreef Morendo het volgende:
Wat een kut-initiatief eigenlijk. Maar ja, de PvdA he.
In ieder geval 1.000 x beter dan de stadscommando's.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik vind het in principe wel klinken als een goedkope manier om straatschoffies in de gaten te houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |