Raad eens wat voor boete je krijgt wanneer je in 4 uur tijd 30 pintjes drinkt, achter het stuur stapt en moet blazen: ¤1000
Een student het drievoudige laten betalen omdat hij zogezegd een jaar later klaar is met studeren, ofdat je het nu wel of niet een boete wil noemen...blijkbaar zijn de wetten in ons kikkerlandje erg willekeurig.
Technisch gezien lijkt het mij een collegegeldverhoging die in de pers en naar de pers toe een boete wordt genoemd omdat hiermee duidelijk wordt aangegeven dat enkel de stoute` studenten die verhoging moeten betalen.
Helaas, of gelukkig (vul maar in), zijn lang niet alle studenten die meer dan een jaar extra studeren stout.
Ik vraag me af ofdat de Nederlandse rechters zulke slordige wetgeving zouden pikken? Geen gradatie naar oorzaken van vertraging, geen differentiatie tussen 1-jarige masters (op zich overigens al belachelijk dat er 1-jarige masters bestaan) en 3-jarige masters, geen berekening ofdat de student met die ¤1700 sowieso niet al de volledige studiekosten zelf heeft betaald...
Hoeveel kan een jaar studeren nu echt kosten?
Nieuwe wet omtrent langstudeerders #5[ Bericht 30% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-03-2011 00:49:46 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL