Ik ging eerst naar het cwi en toen gemeente maar ze hadden ook geen werk leer aanbod omdat ik me mbo diploma hebquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:38 schreef captainkid het volgende:
[..]
Je bent of naar het CWI gegaan of naar de gemeente.
Probeer eens het CWI als je naar de gemeente bent gegaan en vice versa.
Sowieso, je hebt daar recht op dus die eikel moet z'n muil houden en z'n werk doen.
Oke bedankt voor de tip ik zal de gemeente bellen en vragen of ik geholpen kan worden door iemand andersquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:39 schreef schaal_9 het volgende:
Als je nog geen 23 jaar bent, is het zelfs met een fulltime werkweek niet altijd gemakkelijk om rond te komen (minimumjeugdloon).
De gemeente is verplicht jou een leerwerkaanbod aan te bieden. Daar bovenop een (aanvullende) inkomensvoorziening als je vermogen onder de 5555 euro is. Dat de gemeente niet weet wat voor spullen je in huis hebt is een geen reden om een uitkering af te wijzen, maar een medewerker kan het natuurlijk altijd proberen de klant onjuist te informeren.
Dat moet helemaal niets uitmaken!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:39 schreef Babyborn1 het volgende:
Ik ging eerst naar het cwi en toen gemeente maar ze hadden ook geen werk leer aanbod omdat ik me mbo diploma heb
Ik kreeg ook een WIJ-uitkering toen ik een WO-diploma had, dus dat is onzin!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:39 schreef Babyborn1 het volgende:
[..]
Ik ging eerst naar het cwi en toen gemeente maar ze hadden ook geen werk leer aanbod omdat ik me mbo diploma heb
Terug naar de gemeente!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:19 schreef Babyborn1 het volgende:
Daarom had ik maar bijstand aangevraagd maar omdat ik jonger ben dan 27 word daar erg moeilijk over gedaan
Blijkbaar dus wel, zie OP. En dan mensen gaan oppakken omdat ze op een bankje slapenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:44 schreef PierreBetfair het volgende:
We leven hier in verzorgingsstaat nummer 1. Linksom of rechtsom krijg je altijd geld om in in elk geval in een verwarmd huis een boterham te kunnen eten. Ze laten je hier echt niet verhongeren.
...en dus ga je niks ondernemen, maar alleen klagen op internet?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:48 schreef Babyborn1 het volgende:
ik ben er nu al 5 maanden mee bezig dus heb weinig vertrouwen in
okee, gelijk een klacht/ bezwaarschrift indienen. kunnen ze wel tegen iedereen zeggen, weet niet wat jij allemaal op marktplaats verkoopt en nog hebt liggen. dit is een complete onzin reden, jij mag gewoon wat verkopen, als je je inkomsten maar doorgeeft aan de bijstand, als je uiteindelijk een uitkering hebt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:33 schreef Babyborn1 het volgende:
Ik zij dat ik ermee was gestopt en had al me verdienste daarvan laten zien maar die klootzak zij gewoon ik weet niet wat je nog thuis heb liggen aan spullen dus het is afgewezen
Lul toch niet zo dom.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:52 schreef Byte_Me het volgende:
als je wil werken kun je morgen beginnen, zo lang je maar niet kieskeurig bent wat voor werk je wil doen.
Dat geloof ik ook wel, maar gezien de postgeschiedenis van TS, waarin ie in elk topic spamde over een bepaalde webwinkel vraag ik me af of hij niet toch wat meer verkocht dan "af en toe iets via marktplaats".quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:54 schreef Mishu het volgende:
Dit gebeurt echt hoor. Kijk maar eens naar de ombudsman. Gemeentemensen zijn soms net mensen.
Tja, op een gegeven moment ben je alle Afrikaanse geen Nederlands pratende allochtonen wel zat die in hun traditioneel gewaad een uitkering komen aanvragen. Die mensen daar stompen enorm af.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:59 schreef Isabeau het volgende:
Maar dat klopt toch van geen kant, Mishu? Hij heeft gewoon wettelijk recht op steun (financieel en zoeken naar werk), dan kan je toch als gemeente niet denken: hahahah, we gaan eerst zeggen dat het niet kan roflcopter!
Want dan komen mensen dus in de financiele problemen en moet je die weer helpen (of ze komen op straat etc). We betalen toch sociale premies om dit soort mensen die even zonder werk zitten te helpen? Verdorie, dat heeft hij zelf ook nota bene betaald toen hij nog een baan had!
jij leeft 20 jaar geleden, als je geen uitkering krijgt dan laten ze je gewoon zwerver worden, de enigste kans die de ts heeft is werk, bij de gemeente gaat het echt te lang duren. en dan krijg je nog te weinig geld om die achterstand in te lopen, met een MBO-ict moet er gewoon echt werk te vinden zijn!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:44 schreef PierreBetfair het volgende:
We leven hier in verzorgingsstaat nummer 1. Linksom of rechtsom krijg je altijd geld om in in elk geval in een verwarmd huis een boterham te kunnen eten. Ze laten je hier echt niet verhongeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |