Een voorbeeld dus van een zinloos, geldverspillend links projectje. Linksen zijn er heel goed in belastinggeld te verspillen maar zijn niet in staat om maatschappelijke problemen adequaat aan te pakken. Zo zou ik in die wijken waar veel Marokkaans tuig woont geen straatcoaches maar keiharde, gewapende mariniers stationeren. Eens kijken of dat schorem dan nog zo'n grote bek heeft.quote:telegraaf
5-3-2011
AMSTERDAM - Beveiligers op straat, zogenaamde straatcoaches, blijken vooral coaches van zichzelf en dan met name hun eigen portemonnee. Door allerlei fictieve aangiften, zorgen ze dat ze kunnen blijven profiteren van de miljoenensubsidie.
De Telegraaf sprak de afgelopen weken met meerdere (ex-)straatcoaches en jongeren die zeggen dat de miljoenensubsidie die de gemeente verstrekt aan de straatcoaches gerechtvaardigd wordt met meldingen die volkomen uit de duim zijn gezogen. „We krijgen een quotum van zo’n acht meldingen per dag, het liefst met naam van een bekende lastpak erbij, want dat is geloofwaardiger”, zegt een van de straatcoaches uit West. „Maar er zijn dagen dat er helemaal niets gebeurt. Als het regent bijvoorbeeld, dan hangt er niemand op straat rond. Dan moeten we maar wat verzinnen. Onze leidinggevenden moeten toch verantwoorden waar ze die 6,4 miljoen euro subsidie voor nodig hebben.”
Een voormalige straatcoach bevestigt de lezing van zijn oud-collega. „Ik ben ermee gestopt. Vond het vreselijk. De jongeren vertrouwden mij, maar ondertussen moest ik ze erbij lappen terwijl ze niets hadden gedaan. Moest je bijvoorbeeld zeggen dat je die en die op straat had zien blowen. Kregen de ouders van zo’n jongen de politie op bezoek. Nou, laat die gast dan nog maar eens aan zijn vader uitleggen dat-ie niet eens rookt!”„Het geld is goed”, zegt een andere ex-straatcoach uit Slotervaart. „We verdienden 1800 euro en je hoeft niet geschoold te zijn. Dat is lekker verdienen, want we deden vaak helemaal niks. Het gaat vaak om gasten die zelf op het randje zitten en gevoelig zijn voor slechte dingen. Beetje rondhangen, broodjes döner eten, poolen. De meldingen werden toch wel verzonnen. Ik heb zelfs straatcoaches zien blowen. Draaiden ze hun jas om en zag niemand dat ze straatcoach zijn. Eentje liep er zelfs coke te dealen en een ander verkocht gestolen spullen vanuit een kofferbak.”
Deze krant constateerde zelf dat enkele straatcoaches een complete picknick hielden in een parkje, terwijl het regel is dat er alleen in het kantoor gegeten mag worden.Een voormalig probleemjongere, Hicham, vertelt dat hij een gezinsbezoek kreeg en daarin werd beschuldigd van te laat rondhangen, lawaai maken en overlast. „Maar dat was in de maand van de ramadan en toen was ik niet eens op straat. Ik zat alleen maar in de moskee.”De straatcoaches vallen onder de stichting Aanpak Overlast Amsterdam. Daar was men niet in staat tot het geven van een reactie.
Rechts veroorzaakt meestal de problemen (door korte termijn visie en teveel nadruk op economische belangen) en links weet ze meestal niet op te lossen (omdat ze te soft zijn).quote:Op zaterdag 5 maart 2011 07:21 schreef voice-over het volgende:
[..]
Een voorbeeld dus van een zinloos, geldverspillend links projectje. Linksen zijn er heel goed in belastinggeld te verspillen maar zijn niet in staat om maatschappelijke problemen adequaat aan te pakken. Zo zou ik in die wijken waar veel Marokkaans tuig woont geen straatcoaches maar keiharde, gewapende mariniers stationeren. Eens kijken of dat schorem dan nog zo'n grote bek heeft.
En niet te vergeten: het hele idee erachter is dat Marokkaanse straatterroristen niet naar Nederlandse ordebewakers luisteren, maar alleen naar "hun eigen soort". En de overheid speelt daar op inquote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:10 schreef LXIV het volgende:
Haha, ja die straatcoaches. Moeten zelf natuurlijk 'van de straat' zijn, anders werkt het niet.
Wat er eigenlijk gebeurt is dat er uit de groep van Marokkanen die rondhangen er een stuk of 12 gekozen worden die een jasje aantrekken en voortaan 1800 euro per maand krijgen. Die hangen dan gewoon nog steeds rond, maar nu betaald.
ze mogen allen niet meer inbreken of tasje roven , want dan raken ze het baantje kwijt, maar het hoeft ook niet meer, dus het scheelt welquote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:10 schreef LXIV het volgende:
Haha, ja die straatcoaches. Moeten zelf natuurlijk 'van de straat' zijn, anders werkt het niet.
Wat er eigenlijk gebeurt is dat er uit de groep van Marokkanen die rondhangen er een stuk of 12 gekozen worden die een jasje aantrekken en voortaan 1800 euro per maand krijgen. Die hangen dan gewoon nog steeds rond, maar nu betaald.
Ad nauseamquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Selectief quoten om je punt te maken?
Kan jij me namens heel "links" uitleggen waarom "links" toch zo graag zoveel criminelen in het land wil, en vooral niet wil dat het probleem wordt opgelost? Serieus, ik snap het niet! Behalve dan vanuit het blikveld van de criminelen zelf...
Kijk eens bovenaan... daar staat ".nl" ...quote:
Dat gebeurd ook als er goed nieuws is. Lijkt me alleen maar eerlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:28 schreef ReplaR het volgende:
BTW: waarom moet er toch altijd als er slecht nieuws over marokkanen is (en ook echt alleen daarbij) over de bron geklaagd worden.?
Wil je het alleen over de bron hebben? Lijkt me dat je dan beter een topic in GC ofzo kan openen met "de Telegraaf is KUT!!"Ik hou het liever bij het bericht, dus ontopic graagquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook als er goed nieuws is. Lijkt me alleen maar eerlijk.
Kan je mij uitleggen hoe een "straatcoach" ervoor gezorgd heeft dat een Marokkaan je gaat helpen met het starten (hotwiren?) van je auto? Ik zie de link niet...quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:37 schreef paddy het volgende:
En reken er maar op dat we in 2009 een boel ellende hadden hier. Het is nu redelijk gezellig te noemen. Hier openen de Marokkaanse jeugd de deur wanneer zij er staan en ik eraan kom. Hier zijn het de Marokkanen die me helpen met het starten van de auto.
Ze doen meer dan alleen rondlopen. Ze zorgen ervoor dat het niet "mijn en dein" is (wat het wel was) Voor de tijd was het Marokkaanse jeugd versus alles wat anders was. Een andere kleur had (ook donkere mensen waren de pineut en zelfs kinderen) Voor de tijd zou zo'n jongere me uitlachen (heb het niet over ouderen want die zijn überhaupt tof) Nu hielpen ze me.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen hoe een "straatcoach" ervoor gezorgd heeft dat een Marokkaan je gaat helpen met het starten (hotwiren?) van je auto? Ik zie de link niet...
Nou, als ik het verhaal van paddy lees geloof ik er wel in en vermoed ik dat De Telegraaf niet verder heeft gekeken dan enkele uitzonderingen op de regel.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 07:21 schreef voice-over het volgende:
[..]
Een voorbeeld dus van een zinloos, geldverspillend links projectje. Linksen zijn er heel goed in belastinggeld te verspillen maar zijn niet in staat om maatschappelijke problemen adequaat aan te pakken. Zo zou ik in die wijken waar veel Marokkaans tuig woont geen straatcoaches maar keiharde, gewapende mariniers stationeren. Eens kijken of dat schorem dan nog zo'n grote bek heeft.
Minder overlast door inzet straatcoaches.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, als ik het verhaal van paddy lees geloof ik er wel in en vermoed ik dat De Telegraaf niet verder heeft gekeken dan enkele uitzonderingen op de regel.
Heel mooi, hopelijk gaat het ook zo goed in andere steden. Vooral het punt dat de bewoners bij de coaches terecht kunnen met meldingen en klachten lijkt me een grote geruststelling voor die bewoners. Mensen klagen zo vaak dat ze niet worden gehoord, hier is dat dus anders.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Minder overlast door inzet straatcoaches.
Zo heeft de ambtenarij weer een goed idee om zeep geholpen.quote:We krijgen een quotum van zon acht meldingen per dag
Bron?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan jij me namens heel "links" uitleggen waarom "links" toch zo graag zoveel criminelen in het land wil, en vooral niet wil dat het probleem wordt opgelost? Serieus, ik snap het niet! Behalve dan vanuit het blikveld van de criminelen zelf...
je begrijpt natuurlijk wel dat goed nieuws minder scoort dan rampverhalen over criminele straatcoaches die hun pupillen in opdracht laten dealen-stelen-roven?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, als ik het verhaal van paddy lees geloof ik er wel in en vermoed ik dat De Telegraaf niet verder heeft gekeken dan enkele uitzonderingen op de regel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |