quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 20:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:[..]
Als je dat nodig hebt om inspiratie op te doen kan je beter stoppen.
Ja, vast. Daarom zeggen tig mensen "Ik ben geïnspireerd bij de kunsten van Van Gogh, naar aanleiding van zijn schilderijen ben ik op dit gehele idee gekomen, alleen heb ik er een andere draai aan gegeven" om maar een voorbeeld te geven. Juist door kunst/ideeën van anderen kunnen anderen inspiratie opdoen. Dus het heeft wel degelijk zin in mijn ogen.
Maar goed Ontopic (in hoeverre dat nog niet was) :
Gewoon niks gaan forceren, juist als je dat doet komen er geen ideeën. In ieder geval, zo heb ik dat ervaren. Ikzelf maak bijvoorbeeld muziek lyrics, dingen uit me verleden, maar net zo goed dingen uit het heden. Ik forceer hierbij ook niks en laat de teksten maar op me af komen (Gevolg dat ik teksten in me hoofd krijg, terwijl ik wil slapen, en steeds me bed in en uit kan duiken

) Ikzelf heb nu ook even een stop gemaakt, en ga dan weer verder met andere dingen waaruit ik dan weer lyrics kan maken, niet 1 of 2, maar minimaal 3 in één keer wat ik dan weer kan schrijven.
Leef gewoon je leven, en ga er niet bij stil staan (heb je een project is het een ander verhaal, maar nu staat er geen "druk" op

) Ga uit, doe je werk/school whatever. En zoals boven is gezegd, ga beetje over het internet heen struinen. Of ga naar een museum/park/bos/strand wat dan ook, kan genoeg inspiratie voor jou uitkomen, en voor je het weet ben je weer bezig met iets

. Just don't push it