abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:11:22 #1
314328 Eglesiar
The Avenger
pi_93653631
Hoi!
Sinds anderhalve maand ben ik inspiratieloos en heb ik geen enkel idee wat ik nou moet gaan doen. Laat ik het eens uitleggen… ik ben een creatieveling en verspil mijn kostbare tijd met het maken van 3D animaties, 3D modeling, schrijven, tekenen en andere creatieve dingen. Nu is het zo dat nadat ik een “project” heb afgerond, dat er een korte tijd volgt waarin ik iets nieuws zoek om te doen. Bijvoorbeeld, in 2010 ben ik druk bezig geweest met het schrijven van een boek die ik eind december 2010 klaar had. Na een aantal dagen niksen begon ik een nieuwe uitdaging, namelijk een 3D animatiefilmpje van Lego Pirates of the Caribbean. ( :D )
Daar ben ik zo’n maand mee bezig geweest, maar sinds het af is heb ik geen idee wat ik nou eigenlijk moet gaan doen. Ervaring met writersblock heb ik, maar dit is erger. Het is een soort creatieve/fantasie block en het is best deprimerend om gewoon geen inspiratie te hebben.

Ondertussen heb ik een weekje vrij en die besteed ik door heel te dag te Fok!en ;( of nog erger, door te patiencen.
Mijn patience statistieken:
Gespeeld: 692
Gewonnen: 533

Anywho, heeft iemand misschien tips hoe ik weer een beetje inspiratie kan krijgen? Ik wil me graag weer volledig op een nieuw project kunnen storten.
I've sailed the seven seas,
I've climbed the mountains high,
I've crossed the endless plains,
But still the search goes on.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:31:32 #2
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_93654708
Dus eigenlijk ben je gewoon op zoek naar een nieuwe hobby?
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:35:32 #3
314328 Eglesiar
The Avenger
pi_93654918
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:31 schreef IceBeach het volgende:
Dus eigenlijk ben je gewoon op zoek naar een nieuwe hobby?
Nee, misschien leg ik het niet helemaal duidelijk uit.
Ik wil beginnen aan iets nieuws om te maken of schrijven, alleen weet ik niet wat. Ik heb teveel ideeën, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:36:52 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93654998
Ga eens naar buiten en kijk om je heen.

Of lees een boek.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:48:45 #5
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_93655667
Schrijf dan eens wat ideeën uit en probeer ze te ordenen. ;) Zelf doe ik veel met (conceptuele) fotografie en als ik daar nieuwe ideeën voor heb, probeer ik van te voren te schetsen/op zoek te gaan naar 'props' om het geheel vorm te geven. Zolang ik dat niet doe is het voor mij ook niet te overzien.

Verder wat Hans zegt.
Inspiratie komt bij mij altijd op de momenten dat je het niet verwacht of er niet naar op zoek bent. Bijv. als ik in de stad loop of als ik onder de douche sta.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_93655686
Er zijn online echt een heleboel inspiratie websites voor creatievelingen.
kijk eens op cgartists, styleboost, noupe, smashingmagazine, depthcore, slashthree, etc etc.
en dat is dan alleen het digital art/3d werk/fotografie.

Er zijn ook nog zoveel meer opties.
pi_93656196
Ga eens brainstormen en schrijf de woorden op die het eerst in je opkomen, doe je ogen dicht en kies een woord en verzin daar een projectje omheen :P
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:05:32 #8
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93656639
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:49 schreef lawlhalla het volgende:
Er zijn online echt een heleboel inspiratie websites voor creatievelingen.
kijk eens op cgartists, styleboost, noupe, smashingmagazine, depthcore, slashthree, etc etc.
en dat is dan alleen het digital art/3d werk/fotografie.

Er zijn ook nog zoveel meer opties.
Als je dat nodig hebt om inspiratie op te doen kan je beter stoppen.
pi_93657139
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Onzin. Je haalt nergens betere inspiratie uit dan uit andere mooie dingen. Ik doe zelf architectuur en de nummer 1 inspiratiebron is andere architectuur.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:29:00 #10
314328 Eglesiar
The Avenger
pi_93658109
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:13 schreef Broodjeappelstroop het volgende:

[..]

Onzin. Je haalt nergens betere inspiratie uit dan uit andere mooie dingen. Ik doe zelf architectuur en de nummer 1 inspiratiebron is andere architectuur.
Precies! ^O^ Altijd handig om te zien wat andere mensen weten te maken, zolang je het maar niet na gaat doen.

Bedankt voor de tips verder mensen.
pi_93663615
quote:

[..]

kul.

met die gedachtengang zaten we nog steeds in een grot.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:12:01 #12
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93664645
Laat het los, ga iets heel anders doen. Bezig met school, vrienden, op vakantie.

Dan komt het vanzelf. Niks forceren. Wel veel films kijken, muziek luisteren, en naar bijzondere plekken gaan.
  zondag 6 maart 2011 @ 22:39:11 #13
273002 LoveIsADream
Ní bheidh ais síos
pi_93748950
quote:

[..]

Ja, vast. Daarom zeggen tig mensen "Ik ben geïnspireerd bij de kunsten van Van Gogh, naar aanleiding van zijn schilderijen ben ik op dit gehele idee gekomen, alleen heb ik er een andere draai aan gegeven" om maar een voorbeeld te geven. Juist door kunst/ideeën van anderen kunnen anderen inspiratie opdoen. Dus het heeft wel degelijk zin in mijn ogen.

Maar goed Ontopic (in hoeverre dat nog niet was) :

Gewoon niks gaan forceren, juist als je dat doet komen er geen ideeën. In ieder geval, zo heb ik dat ervaren. Ikzelf maak bijvoorbeeld muziek lyrics, dingen uit me verleden, maar net zo goed dingen uit het heden. Ik forceer hierbij ook niks en laat de teksten maar op me af komen (Gevolg dat ik teksten in me hoofd krijg, terwijl ik wil slapen, en steeds me bed in en uit kan duiken :') ) Ikzelf heb nu ook even een stop gemaakt, en ga dan weer verder met andere dingen waaruit ik dan weer lyrics kan maken, niet 1 of 2, maar minimaal 3 in één keer wat ik dan weer kan schrijven.

Leef gewoon je leven, en ga er niet bij stil staan (heb je een project is het een ander verhaal, maar nu staat er geen "druk" op ;) ) Ga uit, doe je werk/school whatever. En zoals boven is gezegd, ga beetje over het internet heen struinen. Of ga naar een museum/park/bos/strand wat dan ook, kan genoeg inspiratie voor jou uitkomen, en voor je het weet ben je weer bezig met iets ;) . Just don't push it :) ^O^
Tá sé ach an hearted mór ar féidir leo a bheith
cairde fíor.
An meán agus meata,
Ní féidir a fhios agat cad ciallaíonn cairdeas fíor.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:59:18 #14
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93761491
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:39 schreef LoveIsADream het volgende:
Ik forceer hierbij ook niks en laat de teksten maar op me af komen (Gevolg dat ik teksten in me hoofd krijg, terwijl ik wil slapen, en steeds me bed in en uit kan duiken :') )

_O- Zo herkenbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')