abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:50:05 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93641798
Het vorige deel: Slank #1379: Met een :* voor Merel

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Viking84 op 04-03-2011 18:34:32 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_93641831
Hoi.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, daar twijfel ik aan, maar vooral of ik 'm wel echt zou dragen. Er hangen al wat te veel jurkjes alleen maar mooi te zijn aan m'n kast. :').
Hmmm, ik zou hem dan proberen en kijken of je hem ook casual kunt dragen. Ik heb veel jurkjes die ik zowel casual als opgetut kan dragen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_93641882
Dat is dan weer een voordeel van niet meer werken, ik hoef niet meer downdressen :D
pi_93641914
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:52 schreef MarMar het volgende:
Dat is dan weer een voordeel van niet meer werken, ik hoef niet meer downdressen :D
Het nadeel daarvan is weer: hoe tut jij je nog op voor een feestje? :P
pi_93641958
Nou ja, hakken moeten er sowieso bij, en ik heb lastige voeten waardoor ik niet zo lang op hakken kan lopen. Ik moet elke dag wel vrij lange stukken lopen, dus dat is gewoon niet prettig.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_93641977
En een first, voor mij: ik ga een foto ophangen van Baardmans. Nu maar hopen dat ik de boel niet jinx, hiermee.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_93642034
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het nadeel daarvan is weer: hoe tut jij je nog op voor een feestje? :P
whehe, nah meestal zit ik maar in een legging/langetrui of pyjama op de bank.. dus als ik dress doe ik dat ook meteen goed :P Het is sowieso al een feestje als ik daar fit genoeg voor ben :)
pi_93642106
Oh sorry, ik had 't niet gezien.
Vik, dankjewel ^O^

Ik zal de sluitpost even herhalen dan:

Ha, de kortingscode is ook bij jullie aangekomen ?

Ik heb een eindje hardgelopen, wat een prachtig weer.
• 10km met 10,2 km/u
• eindje wandelen
• 3km met 10,4 km/u
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:05:47 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93642461
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:57 schreef sigme het volgende:
Vik, dankjewel ^O^

• 10km met 10,2 km/u
• eindje wandelen
• 3km met 10,4 km/u
_O_
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:06:27 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93642485
quote:
Vik, dankjewel ^O^

• 10km met 10,2 km/u
• eindje wandelen
• 3km met 10,4 km/u
Netjes hoor!

En hier is het idd ook erg mooi weer! Morgen ga ik weer hardlopen als m'n rug dan weer normaal doet :).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:07:36 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_93642538
ik heb maar een heel klein beetje spierpijn van het hardlopen gisteren 8-) ga zondag denk ik weer, hoop dat het dan nog zo'n mooi weer is!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:08:04 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93642562
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:07 schreef Blurred86 het volgende:
ik heb maar een heel klein beetje spierpijn van het hardlopen gisteren 8-) ga zondag denk ik weer, hoop dat het dan nog zo'n mooi weer is!
Nu.nl laat voor zondag, maandag en dinsdag een zonnetje zien! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_93642636
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nou ja, hakken moeten er sowieso bij, en ik heb lastige voeten waardoor ik niet zo lang op hakken kan lopen. Ik moet elke dag wel vrij lange stukken lopen, dus dat is gewoon niet prettig.
Je kan er volgens mij ook prima ballerina's onder aan hoor.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:14:50 #14
229513 Blurred86
Live Positive
pi_93642858
shit ik heb een dom foutje in mijn scriptie ontdekt en ik heb het al laten printen en inbinden ;( typisch hoor :') nou ja gelukkig is het maar een klein foutje en hopelijk merkt niemand het!

nu ga ik er niet. meer. naar. kijken.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:16:37 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93642925
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:14 schreef Blurred86 het volgende:
shit ik heb een dom foutje in mijn scriptie ontdekt en ik heb het al laten printen en inbinden ;( typisch hoor :') nou ja gelukkig is het maar een klein foutje en hopelijk merkt niemand het!

nu ga ik er niet. meer. naar. kijken.
Dat overkwam Nachtwacht ook en die heeft toen die scriptie als een Razende Roeland weer uit het postvakje van z'n docent gevist, opnieuw geprint en opnieuw laten inbinden ('s avonds :')). Maar dat waren ook wel grote fouten: tabelverwijzingen die niet klopten enzo.

En niet meer naar kijken idd!
Niet meer actief op Fok!
pi_93643122
Ik zag ook na mijn scriptie in de binden ineens allemaal spelfouten :') nou ja.

Ooh ik ben zo opgelucht over wat ik over die zorgverzekering heb gelezen! Morgen gelijk even bellen over hoe we dat gaan doen :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:21:56 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93643161
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:21 schreef Perruche het volgende:
Ik zag ook na mijn scriptie in de binden ineens allemaal spelfouten :') nou ja.

Ooh ik ben zo opgelucht over wat ik over die zorgverzekering heb gelezen! Morgen gelijk even bellen over hoe we dat gaan doen :)
*O*.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:30:40 #18
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93643577
Perruche, goed nieuws! *O*
quote:
Vik, dankjewel ^O^

• 10km met 10,2 km/u
• eindje wandelen
• 3km met 10,4 km/u
_O_ .

Tentamen ging heel slecht -O-. Ik heb nog nooit zo'n slecht gevoel gehad over een tentamen. Het was ook totaal geen goede afspiegeling van de stof van mij betreft. Gelukkig denken veel mensen er zo over volgens mij.

Nu even wachten tot de antwoordsleutel bekend wordt gemaakt (had er eigenlijk al moeten zijn), dan kan ik zien hoe goed/slecht mijn gokkwaliteiten en intuïtie zijn :').

Nou ja, nu vier dagen vrij *O*.
Your body. Your soul. Your rituals.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:32:46 #19
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93643676
Hopelijk blijft het dit weer de komende dagen. Ik geniet ervan om buiten te zijn. Heerlijk!
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_93643868
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*O*.
Ja echt! En ook zo toevallig, dit nieuw is op 28 feb. op de website van het CZV gekomen. het is zo lekker als dingen soms even meezitten :)
pi_93644006
pffffff echt wat een klote dag qua servers en software die totaal niet mee werken :r
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:44:58 #22
331 Merel
Be here now.
pi_93644217
Vanmiddag nog best wel wat werk gedaan. Maar ik ben vandaag m'n bed nog niet uit geweest :@
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_93644430
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:44 schreef Merel het volgende:
Vanmiddag nog best wel wat werk gedaan. Maar ik ben vandaag m'n bed nog niet uit geweest :@
Ga eens wat lekkers eten? Glaasje jus, lekker broodje van de bakker halen, krantje kopen, even door het zonnetje lopen?

Ik weet dat je er geen zin in hebt en dat je het liefst met je hoofd onder de dekens zou willen liggen, maar je voelt je echt beter daarna. :*
pi_93644450
o hai...
Ja doei.
pi_93644497
En jay w/ voor de baan van Peruche's vriend, ben ook wel benieuwd wat hij gaat doen!

Ook diep respect voor de 13 km van Sigme! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')