abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:39:24 #226
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_93658763
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Ben jij niet mollig geworden omdat je te veel rommel at? Dus ipv je meegebrachte brood, een frietje ging halen of een zak chips? En dan had je 's avonds geen trek meer in normaal eten met veel groenten? Want het lijkt misschien wel of onze lijstjes veel zijn, maar dat valt mee aangezien we er van afvallen.

Wat jij nu doet, dus overdag heel weinig eten en eigenlijk maar 1 normale maaltijd per dag eten, is ongezond en je vertieft er je metabolisme mee: op den duur zal je steeds minder moeten eten om nog af te vallen, aangezien je lichaam in de spaarstand gaat: dus in het begin ga je wel afvallen, maar het is niet op de goede manier, misschien ben je 3 weken eerder op je streefgewicht, dan iemand die lekker en gezond eet en daarbij sport, maar het zal veel en veel moeilijker zijn om er af te houden. Dat is één.
Wat zorgelijker is, is dat je dat hele dunne zo mooi vindt. Dat is écht niet mooi. Die meisjes zijn niet meer ongesteld, voelen zich de hele dag slap, zijn alleen nog maar met niet-eten bezig. En voor wat? Op den duur zijn ze dun, maar zo ongelukkig. Bij jouw lengte is alles tussen de 55 en 65 prima. En als je er een kilootje of 5 af wilt, op een gezonde langzame manier: geen enkel probleem, maar laat het dan daarbij. En ga sporten. Dat maakt vrolijk en dan voel je ook dat je wat gepresteerd hebt.
Daardoor ben ik inderdaad mollig geworden ja.
M'n ma neemt sinds kort vaker wortelsalade mee, dus ik denk dat ik dat 's middags maar als tussendoortje neem, als ik dan ook écht wat moet eten. En inderdaad, ik vind dat mooi. In het begin toen ik voor het eerst op een pro-ana website keek, uit nieuwsgierigheid, schrok ik me dood. Toen vond ik het nog écht heel lelijk. Op een gegeven moment trokken die sites m'n aandacht steeds meer, en keek ik steeds vaker en begon ik die graat magere lijven steeds mooier te vinden.
Ik ben me er heel goed van bewust dat het ongezond en slecht is, maar ik blijf het mooi vinden, helaas.

Sowieso zal ik meer (gezondere dingen) moeten gaan eten, want doordat ik steeds zo weinig eet, heb ik elke keer hypo's waardoor ik ongezond spul met veel suiker naar binnen moet werken, en dat helpt ook niet echt. :P
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_93659637
Logisch dat je je dan dik en opgeblazen voelt en je eten omhoog komt/je misselijk wordt. Heb ik ook een tijdje gehad.. Gezond eten, regelmatig eten, genoeg eten, niet te veel suikers en het komt goed en je valt nog af ook!
Worry is a misuse of imagination
pi_93659639

Ik weet dat het plaatje mentaal in je hoofd vertaald wordt en dat ik waarschijnlijk met een ander plaatje geen enkele boodschap ga afgeven, maar ik wil het toch proberen.
Dít is wat ik mooi vind, gewoon best heupen, curves.. het verschil tussen een echte vrouw en een meisje van 12.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:57:45 #229
331 Merel
Be here now.
pi_93659911
Ik kan jullie trots melden dat ik zojuist van m'n bed naar de bank ben verhuisd en zo wat ga eten :o
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_93659938
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:57 schreef Merel het volgende:
Ik kan jullie trots melden dat ik zojuist van m'n bed naar de bank ben verhuisd en zo wat ga eten :o
heldin _O_
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_93659971
Dappere Merel :) Goedzo vrouw!
pi_93659974
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:57 schreef Merel het volgende:
Jeej!
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:02:52 #233
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_93660237
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:53 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet dat het plaatje mentaal in je hoofd vertaald wordt en dat ik waarschijnlijk met een ander plaatje geen enkele boodschap ga afgeven, maar ik wil het toch proberen.
Dít is wat ik mooi vind, gewoon best heupen, curves.. het verschil tussen een echte vrouw en een meisje van 12.
Ik vind het niet lelijk, dat niet. Maar dit is wat ik mooi vind, echt mooi...:
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:03:06 #234
331 Merel
Be here now.
pi_93660255
Hm sorry, zag nadat ik gepost had pas wat Xantalien geschreven had. In dat licht misschien niet zo handig om dat zo neer te zetten. Want zo'n dag als dit is natuurlijk niet normaal.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_93660491
Let op, een LIJST

• griekse yoghurt & muesli
• uurtje Hond wandelen & beesten eten geven
• bakje mie met pindasaus
• uurtje fietsen (langzaam) met Hond
• 1 pak cracottes met mayonaise
• 10 krekkers chocoladepasta
• 10 + 3 km hardlopen
• 2 mandarijnen
• 1 pak diepvriesspinazie a la creme
• 1 blik sperziebonen
• 1 stukje chocolade
• uurtje Hond wandelen & beesten eten geven
• avondeten: gehakt + rode saus (en een deel van dat blik sperziebonen)
• toe: beetje yoghurt & jam

Ik hoop dat ik niks vergeten ben :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:07:34 #236
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_93660534
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:02 schreef Xantalien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Brrrrrrrrr. Niet gezond.....

Het lijkt me verstandiger dat je dat soort sites afsluit en er niet meer op kijkt. :) En evt. hulp van een psycholoog daarbij zoekt, want dat is moeilijk. Maar op de lange termijn ben je dan echt beter af. Je gezondheid is meer waard. En daarbij zeker je metabolisme, want anders moet je steeds minder eten om op gewicht te blijven en af te vallen. En vergeet het mentale aspect daarbij niet: zelfhaat is niet gezond.

Enfin, ik ga naar de kroeg. Bier, hier kom ik. :7
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:09:28 #237
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93660649
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:02 schreef Xantalien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waarom? Wat is er mooi aan?

Ik vind het niet mooi, ik vind het namelijk onvrouwelijk, ongezond en hard aandoen. Geef mij Marilyn dan maar idd!
Ik gok dat het inderdaad een goed idee is om even een tripje naar de psych en de diëtist te maken. Je weet dat het ongezond is, je weet dat anorexia dodelijk kan zijn en dat mensen die dit hebben niet gelukkig zijn en dan niet alleen ongelukkig met hun gewicht. Dat je dan toch naar pro-ana sites gaat snap ik niet. Tijd om deze gedachten aan te pakken dan, nu je nog relatief gezond bent.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:12:16 #238
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_93660827
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:07 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Brrrrrrrrr. Niet gezond.....

Het lijkt me verstandiger dat je dat soort sites afsluit en er niet meer op kijkt. :) En evt. hulp van een psycholoog daarbij zoekt, want dat is moeilijk. Maar op de lange termijn ben je dan echt beter af. Je gezondheid is meer waard. En daarbij zeker je metabolisme, want anders moet je steeds minder eten om op gewicht te blijven en af te vallen. En vergeet het mentale aspect daarbij niet: zelfhaat is niet gezond.

Enfin, ik ga naar de kroeg. Bier, hier kom ik. :7
Ik snap 't. Ik ga sowieso met de diëtiste praten, en ik denk dat ik de sites ook maar even aan het licht breng, dat ik er veel op kijk/keek.
pi_93660853
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 21:02 schreef Xantalien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vind je niet, je bent ziek en het heet anorexia
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:13:43 #240
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_93660916
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Waarom? Wat is er mooi aan?

Ik vind het niet mooi, ik vind het namelijk onvrouwelijk, ongezond en hard aandoen. Geef mij Marilyn dan maar idd!
Ik gok dat het inderdaad een goed idee is om even een tripje naar de psych en de diëtist te maken. Je weet dat het ongezond is, je weet dat anorexia dodelijk kan zijn en dat mensen die dit hebben niet gelukkig zijn en dan niet alleen ongelukkig met hun gewicht. Dat je dan toch naar pro-ana sites gaat snap ik niet. Tijd om deze gedachten aan te pakken dan, nu je nog relatief gezond bent.
Ik vind het platte juist mooi. Geen idee waarom eigenlijk, nu ik er zo over na denk.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:15:25 #241
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_93661018
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:13 schreef Xantalien het volgende:

[..]

Ik vind het platte juist mooi. Geen idee waarom eigenlijk, nu ik er zo over na denk.
Dat is kinderlijk.... Geef mij maar een flink stel tetten.

Dit vind ik mooi:

Slank maar wel met vrouwelijke vormen.
pi_93661059
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:13 schreef Xantalien het volgende:

[..]

Er is ook geen "waarom" voor mooi.
Er zijn wel goede redenen om dit niet mooi te vinden, waarvan de belangrijkste: zelfbescherming. Het is besmettelijk, en dat is zonde van je leven. Ontsnap nu je nog kan ;).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:17:09 #243
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_93661113
Oh ja. Bier.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:17:33 #244
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93661132
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Er zijn wel goede redenen om dit niet mooi te vinden, waarvan de belangrijkste: zelfbescherming. Het is besmettelijk, en dat is zonde van je leven. Ontsnap nu je nog kan ;).
Hm ja heb je ook gelijk in, stomme vraag was het eigenlijk. Ik snap het alleen niet zo, vandaar denk ik.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:17:50 #245
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_93661150
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:16 schreef sigme het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dit vind ik mooi:
[ afbeelding ]

Nja, posten in dit topic heeft me wel duidelijk gemaakt dat die sites iets meer met me doen dan dat ik eigenlijk zelf dacht.. :P
pi_93661249
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 21:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dit vind ik mooi:
[ afbeelding ]

Veel mooier dan dit wordt het niet:)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:19:59 #247
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93661269
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:17 schreef Xantalien het volgende:

[..]

[..]

Nja, posten in dit topic heeft me wel duidelijk gemaakt dat die sites iets meer met me doen dan dat ik eigenlijk zelf dacht.. :P
Dat is al een belangrijke eerste stap :Y. Er iets aan (willen) doen is vaak lastiger, maar het overleggen met je diëtiste is een goed begin.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_93661288
Tijd voor actie dan, je realiseert het je nu nog. Maandag meteen via je huisarts een dooverwijzing naar de psycholoog regelen.
pi_93661406
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hm ja heb je ook gelijk in, stomme vraag was het eigenlijk. Ik snap het alleen niet zo, vandaar denk ik.
Oh ja, ik zie nu dat het een antwoord was op jouw vraag. De vraag is niet verkeerd, het geeft veel ruimte voor antwoorden (weinig sturend).
En ik kon er een mooi preekje aan plakken, dus bedankt voor de voorzet .
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:24:32 #250
331 Merel
Be here now.
pi_93661533
Het is gewoon idioot hoe snel je lijf gewend raakt aan te weinig eten, waardoor normale hoeveelheden eten opeens zo moeilijk wordt.

Ik moet bekennen dat ik net ook op de weegschaal ben gaan na meer dan 24 uur niet eten om het resultaat te zien. En ik had niet eens honger, krijg nu ook m'n bord niet leeg. Lijven en hoofden werken maar vreemd als het om gewicht en zelfbeeld gaat.

(Voor Xantalien: ik mag idioot eten want ik heb hartverscheurend liefdesverdriet. Jij mag dat niet! 8-) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')