abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:42:21 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93641434
2010 was een prima jaar voor Wii met toppers als Super Mario Galaxy 2 en Donkey Kong Country Returns. 2011 lijkt stukken minder te worden.

Naast The Legend of Zelda: Skyward Sword komen er enkel twee Kirby games die misschien de moeite zijn:

Epic Yarn

'New Kirby'

Vorig deel: [Wii #229] Grapjes met Woody
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_93641954

quote:
Nintendo teases Zelda anniversary game
Nintendo has promised gamers it'll create "something" to honour the 25th anniversary of the Legend of Zelda series – but stopped short of saying what.

Nintendo boss Satoru Iwata teased the project – and showed a The Legend of Zelda 25th Anniversary image – during his keynote presentation at the Game Developers Conference yesterday.

All we know is that game developer legend Shigeru Miyamoto is working on the "something", and gamers will see what it is this year.

For now we'll have to make do with upcoming Wii game The Legend of Zelda: Skyward Sword. Yesterday Iwata unveiled a new gameplay trailer, showcasing the odd new gameplay element.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:55:42 #3
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_93642018
Ik heb Kirby's epic yarn gisteren gekocht. WAT EEN FAAL SPEL! Dus een nieuw Kirby spel voor de Wii? nou nee, laat maar.

(waarom een faal spel?

1. je kan niet dood, verliest alleen wat kristallen in dat level en die kan je dan meestal gewoon weer oppakken
2. diverse bazen waarbij het niet duidelijk is wat je moet doen - wat niet uitmaakt omdat je tóch niet dood kunt, dus je blijft gewoon van alles proberen tot de baas dood is
3. duidelijk op [kleine] kinderen gericht, maar dan zijn er stukjes waar je zelfs als hardcore gamer flink wat moeite mee kan hebben [lage zwaartekracht aan - uit gebied met meervoudig te gebruiken schakelaars die getimed terugschakelen! Argh!] ---- dus kinderen lopen gegarandeerd vast
4. een voice over met één verteller. Die de 'slechterik' net zo vlak uitspreekt als heel de rest. En ALLEEN in het Engels, dus kinderen zullen er geen reet van verstaan.

daarom dus een FAAL spel. Al heb ik er best lol mee, hoor)
pi_93642278
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:55 schreef Beardy het volgende:
1. je kan niet dood, verliest alleen wat kristallen in dat level en die kan je dan meestal gewoon weer oppakken
Mee eens, al is het verliezen van kristallen ook frustrerend ;)
quote:
3. duidelijk op [kleine] kinderen gericht
Felle kleuren ≠ kleine kinderen
quote:
maar dan zijn er stukjes waar je zelfs als hardcore gamer flink wat moeite mee kan hebben [lage zwaartekracht aan - uit gebied met meervoudig te gebruiken schakelaars die getimed terugschakelen! Argh!] ---- dus kinderen lopen gegarandeerd vast

4. een voice over met één verteller. Die de 'slechterik' net zo vlak uitspreekt als heel de rest. En ALLEEN in het Engels, dus kinderen zullen er geen reet van verstaan.
Beide mee eens.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:27:54 #5
309210 Beardy
pi_93643439
Bedoelde met dat op kinderen gericht specifiek het niet kunnen doodgaan hier - al heeft het spel een PEGI van 3 (jaar of ouder) - om vervolgens aan te geven waarom het voor [kleine, die 3 weer] dus nou weer NIET geschikt is.

Dat is ook mijn grootste probleem met dat spel; ik kan mij geen duidelijk beeld vormen van degenen voor wie het bedoeld is. Het is te moeilijk voor de echte casual gamer (hier en daar), veel te makkelijk voor de meer ervaren speler (op een paar frustrerende stukkies na), je moet behoorlijk Engels kennen om het te volgen (de grapjes zijn tekstgrapjes - dat Kirby buikpijn gaat krijgen van het eten van zo veel taart) en dat maakt het denk ik minder geschikt voor de oudere (nou okee, bejaarde) spelers.

Het spel kan met één of twee personen gespeeld worden, dus misschien is DAT de doelgroep; ouder met [heel jong] kind samen spelend, waarbij de ouder vooral helpt en het verhaaltje vertaalt? Maar DAN mis ik heel expliciet een 'pauzeer het verhaaltje, blader desnoods in het verhaaltje [de filmpjes]' functie.

( even een vette OFF TOPIC - die nieuwe Killzone reclame, ik moet daar zó om lachen. Min of meer ernstig spel, moeilijk, spannend .... en dan met een controller met een kerstballampje er op. Iedere PS3 bezitter die ooit de Wii 'kiddy' heeft genoemd zie ik dan direct voor me met dat ding bezig. )
pi_93643896
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:27 schreef Beardy het volgende:
Bedoelde met dat op kinderen gericht specifiek het niet kunnen doodgaan hier
OK
quote:
al heeft het spel een PEGI van 3 (jaar of ouder) - om vervolgens aan te geven waarom het voor [kleine, die 3 weer] dus nou weer NIET geschikt is.
PEGI zegt in de praktijk niet veel. De leeftijd geeft alleen aan of er bijv. schokkende beelden in voor kunnen komen maar zegt niets over de moeilijkheidsgraad.
quote:
Dat is ook mijn grootste probleem met dat spel; ik kan mij geen duidelijk beeld vormen van degenen voor wie het bedoeld is.
Casual en iedereen die de grafisch stijl kan waarderen.
quote:
je moet behoorlijk Engels kennen om het te volgen (de grapjes zijn tekstgrapjes - dat Kirby buikpijn gaat krijgen van het eten van zo veel taart) en dat maakt het denk ik minder geschikt voor de oudere (nou okee, bejaarde) spelers.
Dat is bij wel meer Nintendo-spellen een nadeel.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:39:58 #7
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93644003
Tekstgrapjes en verhaal zijn echt niet interessant voor de jongere gamer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:54:36 #8
309210 Beardy
pi_93644692
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ben ik half met je eens. Veel kiddy dingen zijn slim gemaakt (Shrek of zo); het - slappe - verhaaltje en de meeste figuren voor de kinderen, wat slimme grapjes en verwijzingen voor de oudere kijkers (de moet meekijken ouders en zo dus vaak). Ik moest toch wel glimlachen om dat Kirby buikpijn geintje!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:58:57 #9
47102 Elvi
miemkwien
pi_93644896
Volgens mij is Kirby Epic Yarn dan wel weer leuk ter ontspanning. Ik kan heel gefrustreerd raken van Mario, terwijl ik dat "ter ontspanning" doe.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:01:16 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93645024
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:58 schreef Elvi het volgende:
Volgens mij is Kirby Epic Yarn dan wel weer leuk ter ontspanning. Ik kan heel gefrustreerd raken van Mario, terwijl ik dat "ter ontspanning" doe.
Heb je Donkey Kong al gespeeld? Daar raak ik zelfs gefrustreerd :')
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:08:28 #11
309210 Beardy
pi_93645382
Oh ja, Donkey Kong is af en toe héérlijk frustrerend (vooral als je een letter ziet en het ding maar niet weet te pakken). Ook in Mario zijn er van die dingen (die ****** slang die als een stoomtrein klinkt)...

Da's trouwens gelijk nog een Kirby extra klacht (en niet alleen Kirby dus); 'bazen' die je meerdere keren moet raken. De Teletubbies herhalen activiteiten na een paar seconden. In baasgevechten heb je heel vaak dat je een bepaalde actie meermaals moet doen (vier keer bij Dedede - dat is dus in ieder geval één keer te veel). Oud Hollands gezegde; drie maal is scheepsrecht!

Het zou wat anders zijn als die 'baas' door die opeenvolgende aanvallen zou veranderen (en dan niet zeuren nu dat bij Dedede er een draadje minder is na iedere aanval alsjeblieft, of bij die slang bij Mario een rode bult minder)
pi_93645449
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tekstgrappen gaan meestal voorbij aan (hele) jonge kinderen, maar het verhaal is wel interessant. Zeker bij een spel als Kirby dat in deze stijl wordt verteld.
pi_93647410
De verteller in Kirby is juist tof!
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_93648472
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:53 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Ah, toch een Zelda-feestje dit jaar! Mooi, al gok ik op een 3DS met een goud kleurtje en Triforce-symbool en een Wiimote met een gelijke behandeling. Maar ik ben benieuwd. Ik begin toch wel steeds meer zin te krijgen in Skyward Sword eigenlijk. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_93648753
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:11 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Ah, toch een Zelda-feestje dit jaar! Mooi, al gok ik op een 3DS met een goud kleurtje en Triforce-symbool en een Wiimote met een gelijke behandeling. Maar ik ben benieuwd. Ik begin toch wel steeds meer zin te krijgen in Skyward Sword eigenlijk. :)
Volgens mij waren ze het vergeten ;)
Ik gok op een 3DS met voorgeïnstalleerde 1e Zelda.
pi_93688929
Dat dansspel met Michael Jackson nummers lag hier gewoon voor 10 euro bij de AH :o
pi_93763947
Nou zijn geruchten ook maar gewoon geruchten..
Maar toch :9

quote:
Aankondiging Wii 2 op komende E3-beurs'

AMSTERDAM – Nintendo zal de opvolger van de Wii aankondigen op de komende E3-gamebeurs, die van 7 tot 9 juli in Los Angeles wordt gehouden. De Wii 2 zal dan meteen een release-datum krijgen.

Dit meldt gamersite 3Anime op basis van geruchten. Ook zouden er details van de console uitgelekt. Zo beschikt de Wii 2 over een ingebouwde projector en een 3d-camera zoals Kinect heeft.

Ook heeft de console een Blu-ray drive, een gerucht dat sinds november 2009 bestaat.

Vorige week meldde Nintendo-baas Satoru Iwata nog dat er pas een opvolger van de huidige Wii komt als ontwikkelaars niet meer met verassingen komen.

Reggie Fils-Aime, president van Nintendo Amerika, zei in november vorig jaar dat er pas over een opvolger wordt gepraat als er 45 miljoen exemplaren van de huidige Wii in de VS zijn verkocht.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 7 maart 2011 @ 12:12:28 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_93764005
Waarom is niet dood kunnen gaan voor kids? Ik denk dat die gamevernieuwingen helemaal niet zo kunnen apprecieren als wij volwassenen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:37:53 #19
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93808744
Nieuwe Zelda?

Ik heb al tijden geen Wii games meer gekocht. Moet eigenlijk ff lijstje hebben, kan ik MP gaan afspeuren zodat ik iig de klassiekers in huis heb. Zijn er vast niet veel.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:05:05 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_93854634
quote:
"We have had to effectively prepare for the launch of 3DS as well as effectively prepare for the launch of Pokémon Black and White," Reggie Fils-Aime told IGN.

"Candidly, we've pushed out some Wii launches so we can focus on our handheld business. We're already juggling two big balls. To add a third would be a little bit challenging. Or a fourth or a fifth."
The Regginator kickt niet alleen ass en taket names, maar hij jugglet ook nog eens two big balls _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:10:29 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93856653
Wereld 4 in DKCR zuigt. Ik ga Super Guide gebruiken voor de eindbaas daar denk ik.
pi_93897610
quote:
Ubisoft Won't Release Swinger-Party Game in the U.K.
We Dare, the Wii party game whose marketing suggests it's much naughtier than it really is, won't be released in the United Kingdom. Publisher Ubisoft is pulling the game back after a rating found it suitable for kids 12 and up.

Politicians and press in Great Britain were, of course, in high dudgeon (is there any other kind of dudgeon?) over We Dare's minigames, which seemed to encourage spanking, striptease and other suggestive acts most wouldn't want their 12-year-old doing, in the context of a video game or anything else. Still, the game received a 12+ rating from PEGI, the European equivalent of North America's ESRB, drawing fire from opinion-makers in the U.K.

"Following the public reaction to the 12+ rating of We Dare, Ubisoft has made the decision not to sell the game in the United Kingdom," Ubisoft told The Daily Telegraph.

For those in the U.S., the game was never going to be released here. Ubisoft knew much better than to try that shit with our mainstream media and our current political climate.
pi_93899321
quote:
8s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wereld 4 in DKCR zuigt. Ik ga Super Guide gebruiken voor de eindbaas daar denk ik.
Is dat die met die mijnkarretjes? Daar zit ik ook vast :r
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:42:49 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93913887
quote:
13s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:58 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Is dat die met die mijnkarretjes? Daar zit ik ook vast :r
Yup. Heel wereld 4 zuigt een beetje door die karretjes... In mijn herinnering was dat toch beter/leuker... Naja, met Super Guide kan ik er gewoon voorbij, ff een boterham smeren en weer verder gamen :D
pi_93915422
quote:
99s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Yup. Heel wereld 4 zuigt een beetje door die karretjes... In mijn herinnering was dat toch beter/leuker... Naja, met Super Guide kan ik er gewoon voorbij, ff een boterham smeren en weer verder gamen :D
Ik gebruik dat principieel niet. :(
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')