quote:Nintendo teases Zelda anniversary game
Nintendo has promised gamers it'll create "something" to honour the 25th anniversary of the Legend of Zelda series – but stopped short of saying what.
Nintendo boss Satoru Iwata teased the project – and showed a The Legend of Zelda 25th Anniversary image – during his keynote presentation at the Game Developers Conference yesterday.
All we know is that game developer legend Shigeru Miyamoto is working on the "something", and gamers will see what it is this year.
For now we'll have to make do with upcoming Wii game The Legend of Zelda: Skyward Sword. Yesterday Iwata unveiled a new gameplay trailer, showcasing the odd new gameplay element.
Mee eens, al is het verliezen van kristallen ook frustrerendquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:55 schreef Beardy het volgende:
1. je kan niet dood, verliest alleen wat kristallen in dat level en die kan je dan meestal gewoon weer oppakken
Felle kleuren ≠ kleine kinderenquote:3. duidelijk op [kleine] kinderen gericht
Beide mee eens.quote:maar dan zijn er stukjes waar je zelfs als hardcore gamer flink wat moeite mee kan hebben [lage zwaartekracht aan - uit gebied met meervoudig te gebruiken schakelaars die getimed terugschakelen! Argh!] ---- dus kinderen lopen gegarandeerd vast
4. een voice over met één verteller. Die de 'slechterik' net zo vlak uitspreekt als heel de rest. En ALLEEN in het Engels, dus kinderen zullen er geen reet van verstaan.
OKquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:27 schreef Beardy het volgende:
Bedoelde met dat op kinderen gericht specifiek het niet kunnen doodgaan hier
PEGI zegt in de praktijk niet veel. De leeftijd geeft alleen aan of er bijv. schokkende beelden in voor kunnen komen maar zegt niets over de moeilijkheidsgraad.quote:al heeft het spel een PEGI van 3 (jaar of ouder) - om vervolgens aan te geven waarom het voor [kleine, die 3 weer] dus nou weer NIET geschikt is.
Casual en iedereen die de grafisch stijl kan waarderen.quote:Dat is ook mijn grootste probleem met dat spel; ik kan mij geen duidelijk beeld vormen van degenen voor wie het bedoeld is.
Dat is bij wel meer Nintendo-spellen een nadeel.quote:je moet behoorlijk Engels kennen om het te volgen (de grapjes zijn tekstgrapjes - dat Kirby buikpijn gaat krijgen van het eten van zo veel taart) en dat maakt het denk ik minder geschikt voor de oudere (nou okee, bejaarde) spelers.
Ben ik half met je eens. Veel kiddy dingen zijn slim gemaakt (Shrek of zo); het - slappe - verhaaltje en de meeste figuren voor de kinderen, wat slimme grapjes en verwijzingen voor de oudere kijkers (de moet meekijken ouders en zo dus vaak). Ik moest toch wel glimlachen om dat Kirby buikpijn geintje!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tekstgrapjes en verhaal zijn echt niet interessant voor de jongere gamer.
Heb je Donkey Kong al gespeeld? Daar raak ik zelfs gefrustreerdquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:58 schreef Elvi het volgende:
Volgens mij is Kirby Epic Yarn dan wel weer leuk ter ontspanning. Ik kan heel gefrustreerd raken van Mario, terwijl ik dat "ter ontspanning" doe.
Tekstgrappen gaan meestal voorbij aan (hele) jonge kinderen, maar het verhaal is wel interessant. Zeker bij een spel als Kirby dat in deze stijl wordt verteld.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tekstgrapjes en verhaal zijn echt niet interessant voor de jongere gamer.
Ah, toch een Zelda-feestje dit jaar! Mooi, al gok ik op een 3DS met een goud kleurtje en Triforce-symbool en een Wiimote met een gelijke behandeling. Maar ik ben benieuwd. Ik begin toch wel steeds meer zin te krijgen in Skyward Sword eigenlijk.quote:
Volgens mij waren ze het vergetenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:11 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ah, toch een Zelda-feestje dit jaar! Mooi, al gok ik op een 3DS met een goud kleurtje en Triforce-symbool en een Wiimote met een gelijke behandeling. Maar ik ben benieuwd. Ik begin toch wel steeds meer zin te krijgen in Skyward Sword eigenlijk.
quote:Aankondiging Wii 2 op komende E3-beurs'
AMSTERDAM – Nintendo zal de opvolger van de Wii aankondigen op de komende E3-gamebeurs, die van 7 tot 9 juli in Los Angeles wordt gehouden. De Wii 2 zal dan meteen een release-datum krijgen.
Dit meldt gamersite 3Anime op basis van geruchten. Ook zouden er details van de console uitgelekt. Zo beschikt de Wii 2 over een ingebouwde projector en een 3d-camera zoals Kinect heeft.
Ook heeft de console een Blu-ray drive, een gerucht dat sinds november 2009 bestaat.
Vorige week meldde Nintendo-baas Satoru Iwata nog dat er pas een opvolger van de huidige Wii komt als ontwikkelaars niet meer met verassingen komen.
Reggie Fils-Aime, president van Nintendo Amerika, zei in november vorig jaar dat er pas over een opvolger wordt gepraat als er 45 miljoen exemplaren van de huidige Wii in de VS zijn verkocht.
The Regginator kickt niet alleen ass en taket names, maar hij jugglet ook nog eens two big ballsquote:"We have had to effectively prepare for the launch of 3DS as well as effectively prepare for the launch of Pokémon Black and White," Reggie Fils-Aime told IGN.
"Candidly, we've pushed out some Wii launches so we can focus on our handheld business. We're already juggling two big balls. To add a third would be a little bit challenging. Or a fourth or a fifth."
quote:Ubisoft Won't Release Swinger-Party Game in the U.K.
We Dare, the Wii party game whose marketing suggests it's much naughtier than it really is, won't be released in the United Kingdom. Publisher Ubisoft is pulling the game back after a rating found it suitable for kids 12 and up.
Politicians and press in Great Britain were, of course, in high dudgeon (is there any other kind of dudgeon?) over We Dare's minigames, which seemed to encourage spanking, striptease and other suggestive acts most wouldn't want their 12-year-old doing, in the context of a video game or anything else. Still, the game received a 12+ rating from PEGI, the European equivalent of North America's ESRB, drawing fire from opinion-makers in the U.K.
"Following the public reaction to the 12+ rating of We Dare, Ubisoft has made the decision not to sell the game in the United Kingdom," Ubisoft told The Daily Telegraph.
For those in the U.S., the game was never going to be released here. Ubisoft knew much better than to try that shit with our mainstream media and our current political climate.
Is dat die met die mijnkarretjes? Daar zit ik ook vastquote:Op woensdag 9 maart 2011 13:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wereld 4 in DKCR zuigt. Ik ga Super Guide gebruiken voor de eindbaas daar denk ik.
Yup. Heel wereld 4 zuigt een beetje door die karretjes... In mijn herinnering was dat toch beter/leuker... Naja, met Super Guide kan ik er gewoon voorbij, ff een boterham smeren en weer verder gamenquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:58 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Is dat die met die mijnkarretjes? Daar zit ik ook vast
Ik gebruik dat principieel niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Yup. Heel wereld 4 zuigt een beetje door die karretjes... In mijn herinnering was dat toch beter/leuker... Naja, met Super Guide kan ik er gewoon voorbij, ff een boterham smeren en weer verder gamen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |