abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:09:20 #1
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_93637171
quote:
'Scholen weren nu al zorgleerlingen'
Uitgegeven: 4 maart 2011 10:41
Laatst gewijzigd: 4 maart 2011 10:49

UTRECHT - De Chronisch zieken en Gehandicapten Raad (CG-Raad) heeft een aantal meldingen gekregen van ouders wier kinderen niet welkom zijn op de school van hun keuze.

''De bezuinigingsmaatregelen in het passend onderwijs gaan pas in in 2012, maar werpen nu al hun schaduw af. Sommige scholen weren al kinderen voor het schooljaar 2011-2012'', zei Ad Poppelaars, directeur van de CG-Raad.

Hij bevestigde hiermee een bericht in Sp!ts van vrijdag.

Ook scholen voor speciaal onderwijs zijn op hun hoede. ''Ze weten dat ze het straks met minder geld en minder leerkrachten moeten gaan doen. Ze adviseren ouders nu alvast om na te denken over alternatieve oplossingen voor hun kinderen.''

Melding

Een moeder heeft al melding gedaan bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Vanaf 2012 moeten ouders kinderen die extra zorg nodig hebben, aanmelden bij een school van hun voorkeur.
Die bepaalt dan in welke school in de regio de kinderen geplaatst worden. ''Als een school een kind weigert, zou dat wel eens in strijd kunnen zijn met de Wet gelijke behandeling. Dat laten we nu uitzoeken door de CGB'', aldus Poppelaars.

Rugzakje

De bezuinigingen in het passend onderwijs komen er omdat steeds meer kinderen gebruik maken van een zogeheten rugzakje, een extra budget voor kinderen met een handicap of een beperking.
''Dat zijn vooral kinderen met autisme en met psychiatrische stoornissen. Dat wordt steeds beter en sneller gediagnosticeerd. Daar worden kinderen met een lichamelijke handicap nu helaas de dupe van.''

© ANP
Bron: Nu.nl

Ik begin een patroon te zien bij dit kabinet. Je neemt een in basis goede regeling waar veel misbruik van wordt gemaakt (zie bijv. ook Wajong) en in plaats van dat je het misbruik aanpakt en de regels aanscherpt, schaf je de hele regeling maar compleet af. Met dit als resultaat.

Veel botter wordt die bijl niet.

Discuss!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_93639832
Dit zag iedereen natuurlijk al aankomen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_93641072
Vooral klagen met Wet Gelijke Behandeling :')

Volgens mij zouden die ouders niet blij zijn als ze opeens geen subsidie meer krijgen voor hun chronisch zieke kind. Dan moet er opeens ongelijk behandeld worden.
pi_93641184
Je hebt mensen die een subsidie of uitkering misbruiken, die houden zich schuil in een groep mensen die het wel nodig hebben en er recht op hebben en het VVD/CDA beleid is om er dan met een groot kanon op te schieten. Collateral damage wordt later wel weer goed gemaakt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:08:22 #5
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_93642579
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:36 schreef Hamilcar het volgende:
Je hebt mensen die een subsidie of uitkering misbruiken, die houden zich schuil in een groep mensen die het wel nodig hebben en er recht op hebben en het VVD/CDA beleid is om er dan met een groot kanon op te schieten. Collateral damage wordt later wel weer goed gemaakt.
Maar ondertussen zijn we een paar jaar, een paar miljoen en een groot aantal sociale problemen verder.

Kill them all, let God sort it out :Y
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_93645346
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:36 schreef Hamilcar het volgende:
De goeden lijden altijd onder de slechten, dat zie je overal en altijd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93645664
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar ondertussen zijn we een paar jaar, een paar miljoen en een groot aantal sociale problemen verder.

Kill them all, let God sort it out :Y
Ten eerste heeft God hier niks mee te maken en niemand anders dan de mens zelf draagt in deze verantwoordelijkheid. Ten tweede kan je mensen die deze overheidsbijdrage nodig hebben niet straffen voor het feit dat anderen onterecht zich deze bijdrage eigen maken. Ik neem aan dat je zelf weleens onrechtvaardig behandeld bent? Dan hoef ik je niet uit te leggen waarom niemand zo'n behandeling verdient.
pi_93645842
Vroeger kon je naar een gewone school ondanks je 'handicap'. Nu krijg je een stempel en is de rest van je leven verneukt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:20:00 #9
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93648850
Waarom zou iemand 'misbruik' willen maken van zon regeling? Zo'n etiketje verneukt veel voor een kind.
pi_93648971
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:18 schreef bijdehand het volgende:
Vroeger kon je naar een gewone school ondanks je 'handicap'. Nu krijg je een stempel en is de rest van je leven verneukt.
Als ik vroeger druk was en de boel sloopte dan kreeg ik een draai om de oren, tegenwoordig krijg je een rugzakje met geld mee en krijg je het stempel speciaal :D
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:25:33 #11
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93649057
Lekker tendentieus dit stukje tekst. :')
quote:
De bezuinigingen in het passend onderwijs komen er omdat steeds meer kinderen gebruik maken van een zogeheten rugzakje, een extra budget voor kinderen met een handicap of een beperking.
''Dat zijn vooral kinderen met autisme en met psychiatrische stoornissen. Dat wordt steeds beter en sneller gediagnosticeerd. Daar worden kinderen met een lichamelijke handicap nu helaas de dupe van.''
Alsof de Echt Zielige Kinderen slachtoffer zijn van een tsunami aan autistische aanstellerts.
pi_93649201
quote:
Eensch :Y
Twiddel
pi_93650704
quote:
Waarschijnlijk heeft het grootste deel gewoon geen handicap maar wordt ze dit aangepraat door ouders/psychologen/leraren/et cetera. In een verwoede poging om verantwoordelijkheid te ontlopen proberen ouders maar die stempel op hun kindje te krijgen zodat ze eindelijk weten wat er "mis" is met hun kind. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen, maar niet het beste voor het kind lijkt mij.

Even alle echte gevallen van handicaps ter zijde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93652179
'Waarschijnlijk' zijnde jouw onderbuik-interpretatie van, am I rite? Dat is nogeens fijn beleid voeren.
pi_93652637
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als ik vroeger druk was en de boel sloopte dan kreeg ik een draai om de oren, tegenwoordig krijg je een rugzakje met geld mee en krijg je het stempel speciaal :D
Ja, zo ging dat bij ons ook. Je was druk en dan kreeg je een boze schreeuwpartij van de leraar of ze dreigden je ouders te bellen. Of je mocht niet naar buiten in het speelkwartier. Nu zeggen ze dat het niet aan de ouders ligt, maar omdat het kind speciaal is. Flikker toch op. Je moet een gebrek aan opvoeding (van zowel de leraren als de ouders) niet afwentelen op het kind. Je verneukt zo heel zijn/haar toekomst ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:48:31 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_93652639
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:01 schreef waht het volgende:
Waarschijnlijk heeft het grootste deel gewoon geen handicap maar wordt ze dit aangepraat door ouders/psychologen/leraren/et cetera. In een verwoede poging om verantwoordelijkheid te ontlopen proberen ouders maar die stempel op hun kindje te krijgen zodat ze eindelijk weten wat er "mis" is met hun kind. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen, maar niet het beste voor het kind lijkt mij.
Dat is een gedachte die mij ook niet los laat. Tegenwoordig als je als ukkie een beetje druk bent dan krijg je het stempel ADHD. Voor iedere vorm van 'afwijkend' gedrag lijkt een diagnose te zijn, met bijbehorend rugzakje.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_93652653
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:01 schreef waht het volgende:

[..]

Even alle echte gevallen van handicaps ter zijde.
Eens.
pi_93652990
Fijn dat jij ook vanuit je luie armstoel de werkelijkheid dicteert, Bijdehand.
pi_93653085
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:57 schreef Hamilcar het volgende:
De constatering dat kinderen tegenwoordig erg snel een labeltje op krijgen geplakt komt niet uit de lucht vallen geloof ik.
pi_93653217
Mijn moeder probeert met alle geweld mijn broertje een stempeltje met Asperger te laten krijgen. Gelukkig heeft mijn vader dat tegengehouden.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_93653241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:57 schreef Hamilcar het volgende:
Sorry, meneer indigosterrenkind
pi_93653273
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:02 schreef RabbitHeart het volgende:
Mijn moeder probeert met alle geweld mijn broertje een stempeltje met Asperger te laten krijgen. Gelukkig heeft mijn vader dat tegengehouden.
Haha, dat hoor ik vaker. Gewoon als het kind wat lagere punten haalt of sociaal niet super is, dan een stempeltje. Want dan is het niet de schuld van de ouders maar van de aandoening. Sneu he? :?
pi_93653402
Ik vind het ontzettend sneu. Mijn broertje gaat gewoon naar het VWO, heeft vriendjes en vriendinnetjes. Vorig jaar werd hij wel gepest, maar dat kan ook mensen zonder Asperger overkomen.

Kijk, af en toe vertoont hij wat afwijkend gedrag. Maar dat is mijn inziens niet erg genoeg om hem zo'n zware stempel te geven.
pi_93653536
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:07 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik vind het ontzettend sneu. Mijn broertje gaat gewoon naar het VWO, heeft vriendjes en vriendinnetjes. Vorig jaar werd hij wel gepest, maar dat kan ook mensen zonder Asperger overkomen.

Kijk, af en toe vertoont hij wat afwijkend gedrag. Maar dat is mijn inziens niet erg genoeg om hem zo'n zware stempel te geven.
Sneu voor hem hoor, dat wel. Maar om nou zo'n label opgeplakt te krijgen... vergroot je kansen later ook niet echt he. En afwijkend gedrag vertoont iedereen wel eens, ikzelf ook :P
pi_93653681
Ja dat is heel normaal.

Mijn moeder is alleen nogal dramatisch af en toe. Ze heeft mij en mijn twee andere zusjes ook al een label opgedrongen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')