Ifartnakedd | donderdag 3 maart 2011 @ 22:01 |
Het gaat dan over boskoopse hefbrug. Dit: ![]() Er kunnen alleen voertuigen daar oversteken van minder dan 4 meter hoogt. Dat was dus bij deze vrachtwagen niet het geval. De vrachtwagen moest dus 500 meter achteruit door een drukke/smalle straat. Bij de rotonde wordt zijn rijbewijs door de politie afgepakt(zie filmpje), vinden jullie dit terecht? Ik bedoel iedereen maak weleens fouten toch? Hoe kan dit eigenlijk? Zijn er geen vaste routes waar een vrachtwagen chaffeur zich aan moet houden? | |
Ifartnakedd | donderdag 3 maart 2011 @ 22:01 |
TT: te lage brug | |
ForzaScuderiaFerrari | donderdag 3 maart 2011 @ 22:14 |
De maximale doorrijhoogte wordt aangegeven als je die weg inrijdt of op de route naar die brug toe (als het goed is tenminste). Die vrachtwagenchauffeur had hierop moeten letten (hij/zij wordt geacht te weten hoe hoog zijn/haar vrachtwagen is). Fouten maken kan, maar op het filmpje is ook te zien dat deze chauffeur een aardige puinhoop van het verkeer op die weg en rotonde maakt. Rijbewijs afpakken gaat misschien wat ver, maar dat de politie hier niet blij mee is vind ik begrijpelijk. | |
Meddo | donderdag 3 maart 2011 @ 22:15 |
Op steetview is een omleiding te zien voor vrachtauto's. Was deze er nog? Grappig dat bijna een zelfde vrachtauto in streetview is te zien op die rotonde ![]() | |
Civilian | donderdag 3 maart 2011 @ 22:24 |
En waar in het filmpje zie je precies dat zn rijbewijs afgepakt wordt? | |
Ifartnakedd | donderdag 3 maart 2011 @ 22:48 |
Aan het einde wanneer je hij zijn vrachtwagen in de rotonde geparkeerd heeft. Misschien is dat in het filmpje niet te zien, maar in het echt was dat duidelijk te zien. | |
Meddo | donderdag 3 maart 2011 @ 22:50 |
Ik had het idee dat er halverwege al een agent reed | |
Ifartnakedd | donderdag 3 maart 2011 @ 22:51 |
Welke omleiding bedoel je precies? bij de hefbrug zijn er in ieder geval geen opleidingen. | |
Meddo | donderdag 3 maart 2011 @ 22:53 |
Als je de rotonde op rijdt vanuit de andere richtingen ![]() | |
Ifartnakedd | donderdag 3 maart 2011 @ 22:53 |
Het is toch heel menselijk dat je zo een bord over het hoofd ziet? | |
Meddo | donderdag 3 maart 2011 @ 22:55 |
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,53.89,,1,8.23 http://maps.google.nl/map(...)bp=12,113.43,,1,3.34 niet als je beroepschauffeur bent | |
Ifartnakedd | donderdag 3 maart 2011 @ 22:56 |
Ow nee dat was tijdelijk. Er gaan sowieso dagelijks tientallen zo niet honderden vrachtwagens over de hefbrug. | |
Ifartnakedd | donderdag 3 maart 2011 @ 22:58 |
Die borden waren tijdelijk, er kunnen sowieso wel vrachtwagens over de hefbrug(lager dan 4 meter). Dus ergens moest waarschijnlijk een bord staan met : hefbrug < 4 hoogte. | |
Sounddragon | vrijdag 4 maart 2011 @ 06:31 |
Dat bord staat er ook, en ik weet toevallig uit ervaring dat 4.08 meter er onderdoor past ![]() Owja, een jaartje of 4 - 5 geleden heeft een vrachtwaggel er nog 2 liggers uitgereden, toen is de brug zelfs een poosje dicht geweest, die was dus hoger als 4.08m ![]() | |
vannelle | vrijdag 4 maart 2011 @ 07:13 |
Kee, hij mist een bordje, kan gebeuren. Slordig, maar het kán. Ook een beroepschauffeur is maar een mens en een mens maakt nou eenmaal fouten. Ik vind wel dat hij het erg netjes oplost behalve dat parkeren op de rotonde maar dat zal wel in opdracht van die agent zijn geweest. Ook ik zie totaal niet dat z'n rijbewijs ingenomen is, hij is ook weer redelijk snel van de rotonde af en een rbw innemen lijkt mij iets langer duren dan de tijd die hij daar staat. Bovendien rijdt hij zijn wagen ook weer zelf van de rotonde af. Mocht het wél waar zijn dat hij zijn rbw kwijt is vind ik dat veel te ver gaan. | |
Ivo1985 | vrijdag 4 maart 2011 @ 10:44 |
Meneer de chauffeur mist niet alleen een bordje, maar hij was ook nog eens te hoog beladen. Je mag met een vrachtwagen namelijk zowieso NIET hoger zijn dan 4,00 meter! Jezelf in dit geval klem rijden, betekend dus dat je voor vertrek al een fout hebt gemaakt. Vervolgens begaat meneer de chauffeur door zijn foutieve belading van het voertuig een art. 5 overtreding (veroorzaken van gevaar en/of hinder voor overige weggebruikers). Met een vrachtwagen een paar honderd meter achteruit rijden zorgt op die weg voor behoorlijke hinder. En de noodzaak van het achteruit rijden is verwijtbaar. | |
Benelli | vrijdag 4 maart 2011 @ 13:52 |
Tuurlijk kunnen chauffeurs fouten maken, maar ik vind het terecht dat ze hem in ieder geval even goed aanpakken. Is namelijk niet de enige vrachtwagenchauffeur die dat soort borden 'over het hoofd ziet'... Sta elke week wel eens stil voor de Velsertunnel omdat er zo nodig een te hoge vrachtwagen toch door moet rijden ![]() | |
tong_poh | vrijdag 4 maart 2011 @ 15:05 |
Bij mij in de buurt is er een spoorbrug, die ongeveer 3,8 meter is. Het wordt heel duidelijk van tevoren aangegeven. En toch proberen zoveel vrachtwagenchauffeurs het, terwijl ze weten, dat het krap wordt. Zo vaak komen er vrachtwagens vast te zitten, of ze beschadigen hun eigen vrachtwagen en de brug. Eigenwijs noem ik dat. | |
Marco001 | vrijdag 4 maart 2011 @ 16:56 |
hier in Groningen zijn genoeg tunnels en bruggen waarvan de max. doorrijhoogte pas bij e tunnel word aangegeven; en dan hebben we ook nog een tunnel die lager is als dat op de borden staan. En dat scheelt min. 10cm.. beroepschauffeurs weten dat, alleen huurbussen/truckjes zitten vaak zat vast in die tunnel.. | |
Dromer | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:48 |
Beter dan het helemaal niet zien en de brug naar z'n mallemoer rijden zoals truckers vaak genoeg doen. Tevens kan hij aardig goed achteruit rijden. Ik heb er genoeg meegemaakt die zelfs met alleen een motorwagen geen bochtje achteruit kunnen rijden. | |
Barcaconia | vrijdag 4 maart 2011 @ 19:14 |
Stom dat hij het bordje mist maarja, fouten gebeuren nu eenmaal. Dat is menselijk. Dan is het met een vrachtwagen wat lastig oplossen dus moet je een stukje achteruit. Ik vind eigenlijk dat hij het nog goed oplost zonder al te veel gevaar. Als de politie het ziet kan ik me voorstellen dat je wel een boete krijgt maar rbw kwijt vind ik wel heel erg in deze situatie. | |
Eenskijken | vrijdag 4 maart 2011 @ 21:40 |
vind dat ie het nog wel aardig oplost.. zo lang staat ie er nou ook weer niet. beetje overdreven om 'm te straffen. | |
FoolWithMokey | zaterdag 5 maart 2011 @ 01:50 |
Nou toen ik begon met filmen stond hij al meer dan een half uur stil hoor. | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 01:50 |
Bij jou in de buurt. Jij kent die weg dus en weet na weet ik hoe vaak daarlangs rijden dat dat bordje er staat. Maar iemand die er voor het eerst is? Zal dat niet moeilijker zijn? Zeg eens eerlijk, als jij in onbekend gebied rijdt, hoe vaak heb jij wel eens een bordje gemist? Nooit? Geloof ik niet. Wil degene die nog NOOIT een bordje heeft gemist zich in dit topic melden aub? En die ongeveer 3,8 meter slaat natuurlijk ook nergens op. Van jou, het is tenslotte in jouw buurt en iedereen kent dat bordje, had ik exacte cijfers verwacht. Is het 3,8 of ongeveer 3,8? Jij weet het toch? Ja, en dat doen ze allemaal expres, gewoon om te pesten. ![]() | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 01:52 |
TS is een kloon van je? | |
FoolWithMokey | zaterdag 5 maart 2011 @ 02:24 |
Nee ik ken ts, ik was toen aan het filmen. | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 02:40 |
Dus het is jouw filmpje maar die laat je door iemand anders posten? En buiten dat: uit het filmpje zou moeten blijken dat het rbw is afgepakt. Als filmer kun je dat stukje misschien ff online zetten? | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 02:43 |
Bij een laadadres waar we vaak komen zijn er ook vaak van die Litouwers, Tsjechen of scheer het zelf maar over 1 kam want je weet wat ik bedoel, die er gewoon 3 kwartier over doen om te docken. Echt tenenkrommend | |
FoolWithMokey | zaterdag 5 maart 2011 @ 03:59 |
Ja, hij wou het graag online zetten, ik zie niet waarom dat een probleem is. Nu ik het filmpje terug zie is het niet duidelijk op het filmpje te zien. Maar in ieder geval, tussen 5:48 en 5:52 zie je dat de vrachtwagenchauffeur iets overhandigt aan de agente die naast de vrachtwagen staat. Dat is zijn rijbewijs. Of het rijbewijs ook daadwerkelijk afgepakt wordt, of alleen om even wat notities te maken, dat weet ik ook niet. Maar TS gaat er dus vanuit dat het wel afgepakt is. | |
tong_poh | zaterdag 5 maart 2011 @ 05:00 |
Ik rij niet in een vrachtwagen, dus ik doe me niet de moeite om de exacte hoogte op te slaan in mijn geheugen. Het wordt al vanaf een kilometer ver aangegeven door een groot bord met uitleg. Daarnaast wordt het meerdere keren met andere borden aangegeven. Daarbij is het ook een onderdeel van hun beroep, dat ze het zien. Of zou je het ook op prijs stellen als een piloot of luchtverkeersleider iets over het hoofd ziet? Dus denk eens na als je nog eens zo bijdehand wil doen. | |
wil-bert | zaterdag 5 maart 2011 @ 05:33 |
Dat zeker, kijk vanaf 1:21, dan zie je duidelijk een politiejas. Waarom zouden ze een politieman laten rijden als er ook een beroepschauffeur is? Toevallig zie ik een buitenlands kenteken (Pools?), misschien heeft de vrachtwagenchauffeur ook gedronken (jajaja vooroordeel, ik weet het)? | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 07:41 |
Nee, geen probleem, hooguit verwarrend. Maar was TS er ook bij? Waar baseert hij op dat het rbw afgepakt is? Bij vrijwel elke staandehouding mag je je papiertje en kentekenbewijs laten zien en in geval van een vrachtwagen meerdere papieren. Maar tussen overhandigen ter inzage en inname rbw zit een groot verschil. Maar TS stelt duidelijk dat het rbw ingenomen wordt, ik zou graag van TS horen waarom hij dat zo zeker weet. Tot die tijd doe ik die uitspraak af als flauwekul. | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 08:01 |
Ik rijd dus wel regelmatig in een vrachtwagen en ook ik leer echt niet alle bordjes uit m'n hoofd. Hooguit onthoud je sommige situaties maar vooral als je ergens voor het eerst komt is je aandacht op zo veel dingen gericht dat je makkelijk een bordje kan missen. En borden (niet alleen dat hoogtebord) gelden voor alle verkeersdeelnemers. Als iedereen zich aan de borden en regels zou houden zou het verkeer een stuk prettiger zijn. Zeg nou eens eerlijk, heb jij nog nooit een bord over het hoofd gezien? Het is idd een onderdeel van hun beroep, ben ik met je eens. Maar zeg nou eens eerlijk, maak jij nooit foutjes in je werk? Of ik het op prijs zal stellen is een verkeerde vraag, toch ff een antwoord. Nee, zou ik niet fijn vinden. Maar ga er maar van uit dat het wel gebeurt alleen hoor je daar niet altijd wat over. Maar ook zij zijn mensen en mensen maken nou eenmaal fouten. Dat is gewoon een feit. Klaar. Alleen vallen sommige fouten meer op dan andere. Dit zie ik maar als ontwijking op mijn directe vragen aan jou. Heeft namelijk niks met bijdehand te maken maar met verkeers- en mensenkennis. Volgens mij ontbreekt het jou aan beide. Misschien heb je ook wel iets van elk maar iig niet genoeg om zo'n opmerking te maken. | |
Dromer | zaterdag 5 maart 2011 @ 11:22 |
Op het gevaar af bijdehand genoemd te worden: er zijn meer bordjes dan alleen hoogteaanduidingen die je mogelijk gemist hebt in je leven heb je en nooit gehoord over het grote aantal "near misses" in de luchtvaart? | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 12:01 |
Ik bedoel maar..... Zelfs met het behalen van de theorie en de praktijk voor een bepaald rijbewijs zijn fouten toegestaan, zelfs de wetgever weet dat het mensenwerk is en blijft. Alleen begrijpt niet iedereen dat, blijkbaar zijn er mensen die zelf nooit fouten maken. Persoonlijk ken ik er geen 1, misschien dat ik er in mijn sprookjesboek meer over kan lezen. ![]() | |
Toempf | zaterdag 5 maart 2011 @ 12:18 |
Wat ik me afvraag, die trailer ziet er gewoon uit als een standaardtrailer van 4 meter hoog. Stond de vrachtwagen daadwerkelijk vast onder de brug of durfde de chauffeur er gewoon niet voorzichtig onderdoor? Ik ben ook regelmatig met een trailer van 4 meter onder die brug door gereden zonder problemen. | |
Ivo1985 | zaterdag 5 maart 2011 @ 13:12 |
Wat betreft het bordje over het hoofd zien, ben ik het er mee eens dat het een fout is die gemaakt kan worden en menselijk is. Echter, als deze chauffeur werkelijk op het laatste moment twijfelt of zijn combinatie wel over deze brug kan in verband met de aangegeven doorrijhoogte van 4 meter, dan zijn er 2 opties die in mijn ogen bij een professional niet mogen voorkomen 1: De chauffeur heeft geen idee van de exacte hoogte van zijn combinatie en denk dat de hoogte misschien wel het wettelijk maximum kan overschrijden, maar heeft dit voor vertrek niet nagekeken/gemeten. Als dat het geval is, tijwfelde hij ook al bij het instappen over de exacte hoogte, en dan mag je van een professional verwachten dat hij dan al, DUS VOOR VERTREK, de boel toch even gaat nakijken 2: De chauffeur is willens en wetens op pad gegaan met een combinatie die voor de Europese wetgeving te hoog is. Hij had dan dus zowieso niet op pad moeten gaan, en als je dat dan toch willens en wetens doet, heeft dat gevolgen. Zo'n beetje alle onderdoorgangen in Nederland zijn niet veel hoger dan 4 meter (met 10 tot 20 cm extra ruimte om ruimte te geven aan veerbewegingen van het voertuig). | |
tong_poh | zaterdag 5 maart 2011 @ 14:32 |
Een bordje kun je wel missen. Daarom hebben ze 6 borden waarvan 1 van 2 bij 2 meter in de kleur geel hebben aangebracht. Als je dat allemaal over het hoofd ziet ben je gewoonweg slecht bezig. Tuurlijk heb ik wel eens 1 bord over het hoofd gezien, maar niet 6 stuks waarvan 1 flink de aandacht trekt. Ik maak wel eens foutjes, maar ik neem altijd het zekere voor het onzekere. In mijn werk is het niet zien van 6 waarschuwingen en indien je ze wel ziet, maar negeert of hoopt dat het maar net goed gaat een geval grote nalatigheid. Kun je op staande voet ontslag voor krijgen. Iedereen maakt foutjes. Maar dit is naar mijn mening nalatigheid. Net zoals 5 seconden na het rode licht met 20+ ton door rood rijden wat ik in dezelfde buurt regelmatig zie. Hierop was ik aan het wachten. Natuurlijk moet je een aanval op mijn karakter maken. Dit is voor jouw nodig om te proberen om mij in een hoek te drukken .En dan hopen, dat ik ongenuanceerd reageer. Die plezier gun ik je niet. Ik sta sterk in deze discussie en kan argumenten voor leggen. Mijn verkeerskennis en mensenkennis is juist groot. Maar ja, jij hebt na een paar opmerkingen van mij al een beeld klaar. Ongelooflijk! Ik zou als ik jou was een psycholoog worden. | |
tong_poh | zaterdag 5 maart 2011 @ 14:42 |
Ik heb gehoord over de grote aantal "near misses" in de luchtvaart. Nu kan ik je dit met zekerheid zeggen, dat het grote bullshit is. Er gebeurt vrijwel niks ernstigs in de gehele luchtverkeersleiding wat als echt ernstig gekwalificeerd kan worden. En als er iets gebeurt, dat heeft dat meestal te maken met grove nalatigheid en niet met foutjes. Lees je maar eens in in de Ueberlingen mid air collision. Dat was een aaneenschakeling van nalatigheid, overschatting, tegenstrijdige procedures en misvattingen. Sindsdien zijn er nieuwe procedures bijgekomen. bestaande procedures aangescherpt en protocollen aangepast of geheel herschreven. Ook is er sindsdien veel meer gehamerd op self awereness en het gevaar voor overschatting van mens en hun eigen kundigheid. | |
Dromer | zaterdag 5 maart 2011 @ 17:27 |
Okay... het bullshit argument. ![]() En in het algemeen zou ik sowieso een vrachtwagenchauffeur niet willen vergelijken met een luchtverkeersleider of een piloot. Voor het eerste hoef je alleen maar een rijbewijs te halen en een stapeltje regels uit je hoofd te leren terwijl je voor het tweede een flink hogere opleiding nodig hebt. 6 borden op rij missen of bewust negeren blijft natuurlijk wel vrij stom. | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 17:56 |
En dat allemaal binnen die 500 meter vanaf de rotonde? Nee, tuurlijk niet. Voor de rotonde staan ook al waarschuwingen en verbodsborden. Ongetwijfeld Als er idd zo veel staan ben je slecht bezig als je geen van allen ziet of wel ziet maar negeert. Ben ik met je eens. [..] En andere "foutjes" die achteraf gezien gewoon dom waren? Ik maak ze en geef dat ook gewoon toe. Ik ben geen robot maar een mens. En mensen maken nou eenmaal fouten, ook toen ik nog rij-instructeur was betrapte ik mezelf wel eens op domme acties. Niemand is perfect. Ik weet niet in welke sector je werkt maar in elke sector is onkunde of grove nalatigheid een goede reden voor ontslag. Is geen nalatigheid maar domheid in z'n puurste vorm. 5 seconden is in deze situatie achterlijk lang, de kruising is ws. al weer bezet door ander verkeer. Ook hier ben ik het met je eens maar het topic gaat hier niet over. Excuse me? Jij bent toch degene die mij bijdehand noemt? En nu ben je pissed als ik een weerwoord geef? En ik hoop helemaal niet dat je ongenuanceerd reageert, dat maak je er zelf van. Liever blijf je gewoon ontopic en dan kruisen we dan de degens wel met onderbouwde argumenten. Laat de argumenten maar komen, misschien dat ik er nog wat van leer bovenop al mijn beroepservaring. En dat is niet spottend bedoeld, het zou zo maar kunnen dat jij een argument hebt waar ik geen weerwoord op heb. Laat ze maar komen die argumenten! ![]() De rest van de quote over beeldvorming en psycholoog laat ik maar zitten. Echt te zielig voor woorden en zonde van de tijd. | |
Dromer | zaterdag 5 maart 2011 @ 18:08 |
Misschien over en weer wat minder op de man spelen? | |
blup | zaterdag 5 maart 2011 @ 18:08 |
Wedden dattie daar gewoon onderdoor heeft gepast? Weetje wat pas zuur is, als je met je 4 meter de amsterdamsestraatweg in Utrecht in rijdt en pas bij de brug op merk dat je te hoog bent... Succes met je starre trailer in die straat..! Heb het 1x meegemaakt, ik was zelf 3,7 dus ik kon daar rijden, verderop zag ik al een trailer met gevaren lichten uiteracheruit rijden, dus ik heb mijn wagen dwars op de weggezet zodat er niemand meer door kon rijden zodat niet elke keer mensen achterop reden en het hele circus achteruit moest.. Uiteindelijk heeft die gek het voor elkaar gekregen om zijn starre 3asser hem achteruit dit straatje in te prikken. http://maps.google.nl/map(...)cbp=11,96.27,,0,7.62 knap, ik wist niet wat ik zag ![]() [ Bericht 66% gewijzigd door blup op 05-03-2011 18:16:33 ] | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 18:10 |
Goede samenvatting van mijn laatste stukje tekst. ![]() | |
blup | zaterdag 5 maart 2011 @ 18:11 |
http://maps.google.nl/map(...)000516,0.002567&z=19 zeg jij me maar waar het bord staat.. Voor 4 meter zijn ze geen bord verplicht, het zou wel fair zijn. | |
tong_poh | zaterdag 5 maart 2011 @ 19:15 |
Gelukkig ben je het daarmee met mij eens. Ik heb nooit beweerd, dat ik perfect ben. Ik beweer daarentegen wel, dat ik niet nalatig ben. Daarover zijn we het wel eens. Zie alleen te vaak mensen, die andere mensen uit dezelfde sector een hand boven het hoofd houden terwijl ze weten, dat ze nalatig zijn geweest. Maar ze wijzen wel keihard naar anderen indien zij maar een foutje maken. Ben ik niet met je eens, ik blijf het nalatig vinden. Maar zoals je al zei, daar gaat het topic niet over. Ik ben niet diegene die pissed off is. Mij krijg je niet snel kwaad. Ik heb je trouwens niet in het algemeen bijdehand genoemd, maar dat je opmerking bijdehand was. 1 opmerking maakt je niet bijdehand. Daarom gaf ik aan dat het een goed idee was om eerst eens even goed na te denken voordat je allemaal conclusies ging trekken zonder kennis van de situatie. De quote over beeldvorming en psycholoog was sarcastisch bedoeld. Jij maakt op basis van 2 opmerkingen van mij een conclusie over mijn inzicht in mensen en verkeer. De meeste psychologen doen er daar een stuk langer over. | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 19:54 |
Dan raad ik je aan mijn desbetreffende opmerking nog eens te lezen en dan zonder achterdocht. Denk daar maar eens over na, open minded. Ik typ helemaal niks verkeerd namelijk. Dat we het eventueel niet eens zijn is punt 2 maar daar kan ook gewoon over geargumenteerd worden lijkt mij. Mijn cursus bij de LOI duurde dan ook maar 3 maanden, ik ben een natuurtalent zeggen ze. ![]() Maar blijkbaar heb jij je conclusie(s) over mij ook al getrokken aangezien je niet echt een neutrale benadering hanteert. Dus graag even overnieuw en dan alleen met argumenten, geen (voor)oordelen over de persoon. | |
tong_poh | zaterdag 5 maart 2011 @ 20:05 |
Ik heb het nog 2 keer nagelezen en ik sta bij mijn mening. Sorry, maar ik vond het gewoon bijdehand overkomen. Maar laten we er over ophouden. Wat bedoel je met punt 2? Ik heb helemaal geen conclusie over jouw persoon gemaakt. Ik vond alleen, dat je al heel snel mijn mening afwimpelde zonder echt inzicht te hebben in de situatie die zich bij mij in de buurt voordoet. En dat kwam dus heel bijdehand over. Maar ja zoals ik al zei, laten we daar over ophouden. | |
vannelle | zaterdag 5 maart 2011 @ 21:13 |
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Gelukkig maar. wil ik je best uitleggen maar ik vrees dat ik niet helemaal snap wat je bedoelt. Het is jouw mening, jouw interpretatie van hetgeen je leest, ik vind het allemaal wel best. Als ik mijn mening geef over hoe jij op mij overkomt dan ben je het daar ws. ook niet mee eens. Dus laten we er idd maar over ophouden en ons op dit topic richten. Al vind ik het tegengas wat je geeft wel prettig. Ook al zijn we het niet overal over eens, je denkt er wel over na en leest ook wat er staat. Zouden meer mensen moeten doen. ![]() | |
tong_poh | zaterdag 5 maart 2011 @ 22:08 |
Stel je eens voor hoe saai het zou zijn als we allemaal dezelfde mening hadden. Hahaha, je hoeft niks uit te leggen, ik had iets verkeerd gelezen. heb je gelijk in. Op een forum een discussie hebben is anders als in een kroeg of ergens anders openbaar. Lichaamstaal is hierbij niet aanwezig en intonatie ook niet. Om alleen schrift te interpreteren tijdens een discussie is heel erg moeilijk. Dank je. Tegengas is altijd goed. Ik zeg altijd, dat ik bij mijn mening sta totdat iemand met betere argumenten komt aanzetten. Enige probleem is, dat veel mensen met hun eigen mening strooien alsof het een argument is. Dat vind ik heel vervelend. Zeker als de "tegenpartij" denkt daarmee de discussie af te kunnen sluiten. | |
vannelle | zondag 6 maart 2011 @ 00:54 |
Nou zou ik kunnen typen dat ik ondanks 2x vragen je argumenten nog niet gehoord heb. Maar dat doe ik niet want dat zou offtopic zijn. ![]() Laten we het er maar op houden dat onze meningen verschillen, ik vind het wel goed zo. | |
tong_poh | zondag 6 maart 2011 @ 11:41 |
Wat heb je 2 keer gevraagd? Moet ik er wel bij zeggen, dat als de tegenpartij een argument niet als argument accepteert de discussie niet werkt. |