Eh nee, dat is de vraag die iedereen me stelt. Geen idee waarom niet, misschien heb ik een ouderwetse tandarts die graag nog gewone gebruikt en zelf wil kijken of het goed geheeld isquote:
Oja, er kwam inderdaad ontzettend veel bloed uit!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:30 schreef FoolWithMokey het volgende:
Bij alle 4 heb ik precies 0.0% pijn/problemen/complicaties gehad. Mijn ervaring is dus dat het ontzettend meevalt. Het enige erge was het terugrijden naar huis. Ik moet 20 kilometer afleggen, maar mijn mond zat om de 2 minuten vol met bloed en kon het nergens kwijt. Verder was ik ook duizelig van de verdoving waardoor rijden eigenlijk ook niet zo veilig was.
Waarom zo laat?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:21 schreef Chocolate-chick het volgende:
Nee nog niet, schijn ze pas te krijgen op mijn 25e
geenidee, de orthodontist zei het a.d.h.v een foto van mijn gebit.quote:
Tanden? Heb je nu geen gaten in je gebit dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:54 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb geen verstandskiezen laten wegsnijden, maar wel andere tanden die in de weg stonden toen ik mijn beugel kreeg. Er zijn er toen 4 tegelijk uitgehaald. Ik heb eigenlijk van de ingreep op zich geen last gehad, maar van de pijn daarna wel. Het was niet gehecht dus het lag in feite bloot en toen de verdoving uitgewerkt was had ik enorm veel pijn. Maar ik heb dan ook nooit iets meegekregen van pijnstillers of dergelijke, dus mijn kaakchirurg was gewoon slecht.
Duh! Die kies is toch ook weg?quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:20 schreef Donananas het volgende:
[...] nadat mijn verstandskies door de tandarts eruit is gesneden. Nu 10 dagen verder, kiespijn is weg [...].
Dat kalmeringspilletje, waar kan je dat halen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:08 schreef gehotseflotst het volgende:
Ik heb er twee laten verwijderen, nog twee te gaan (![]()
)
De eerste is eruit gesneden bij de kaakchirurg, want die was nog niet doorgekomen. Heb een of ander kalmeringspilletje gevraagd, omdat ik geen fan van tandartsen ben... kon ook niet meer lopen en was heel erg ver heen, mijn moeder is mee geweest en heeft me moeten dragenDaarna een week lang een vierkant hoofd gehad en mijn kaak was op slot gegaan, dus die kon amper open... dus vloeibaar eten met een rietje
![]()
De tweede is er bij de tandarts uit getrokken, die was al doorgekomen. Beetje wrikken, versplinteren en klaar. Helaas zonder verdoving, de tandarts vond dat die kies eruit moest en een paar minuten later was de verstandskies eruit. Maar... helemaal een last van gehad daarna!
De twee die nog te gaan zijn groeien horizontaal, de ondingen
Heeeeeeel erg zeuren bij tandarts en huisartsquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat kalmeringspilletje, waar kan je dat halen?Of was je heel ver heen door iets anders?
Haha dus je kreeg gewoon een soort drugs?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:46 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Heeeeeeel erg zeuren bij tandarts en huisartsToen kreeg ik wat pillen voorgeschreven.
Ik heb geen idee (meer) wat het was, maar als ik weer moet wil ik het weerquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:12 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha dus je kreeg gewoon een soort drugs?
Haha ik heb nergens last van hoor, maar het lijkt me wel heel grappig om gewoon helemaal van de wereld zijn door een kalmeringspilletjequote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:21 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ik heb geen idee (meer) wat het was, maar als ik weer moet wil ik het weer![]()
Dus, gewoon overleggen met je huisarts, misschien kan die wat voorschrijven
Het waren er meerdere, ik wilde er zeker van zijn dat ik niet veel van het hele gedoe mee zou makenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:23 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha ik heb nergens last van hoor, maar het lijkt me wel heel grappig om gewoon helemaal van de wereld zijn door een kalmeringspilletje
Bij mij was er echt geen ruimte om ze door te laten komen en ze waren al wel bijna door. Vandaar dat ze eruit moesten. Er zijn er bij mij 3 verwijderd en 1 kon er blijven zitten, omdat die nog diep in de kaak lag en dat waarschijnlijk ook zo zou blijven. Mocht die toch door gaan komen moet hij er alsnog uit.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:05 schreef hearmeout het volgende:
Waarom eigenlijk altijd preventieve getrek en gesnij?
Ik heb 2 doorgekomen verstandskiezen en 1 die maar voor 5% tevoorschijn is gekomen en nu heel langzaam verder komt.
Tandarts zei dat het misschien een probleem kan worden als hij gaat ontsteken en raadde aan om naar de chirug te gaan maar dat heb ik nog niet gedaan, vooral niet omdat hij nu nog verder er uit aan het komen is. De overige 2 worden er pas uitgehaald als ze gaan rotten.
En zo hoort het in mijn ogen ook. Ik denk stiekem dat het gewoon lekker makkelijk geld verdienen is voor tandartsen.
Anders haal mijn prostaat ook maar vast eruit, dan krijg ik in ieder geval daar geen kanker als ik oud ben.
Had ik ook, ik durfde niet vanwege die eerste ervaring. Kreeg een verwijsbrief 2 jaar geleden voor deze. Maar pas gister istie getrokken. Nou en niet zonder slag of stoot zoals je ziet. Echt een marteling. Nu schijnt dus 95% nergens last van te hebben en natuurlijk behoor ik tot die 5%, had ook niet anders verwachtquote:Op donderdag 7 april 2011 17:48 schreef sylvesterrr het volgende:
3 jaar geleden een verwijsbrief gekregen om naar de kaakchirurg te gaan. Ik heb tot op heden nog geen afspraak gemaakt...
thx voor je reactie.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:15 schreef pussywillow het volgende:
Pijn in de keel en last met slikken had ik beide keren ook ook, ja. Volgens mij is dat meer een gevolg van de verdoving (want je keelgat raakt ook verdoofd) dan van het trekken.
Dat lijkt mij wel wat. Ik wil geen spuitjes in m'n mond (nog nooit nodig gehad). Gaatje boren, vullen e.d. doet de tandarts allemaal zonder verdoving (en ik voel niks).quote:Op donderdag 7 april 2011 18:26 schreef sararaats het volgende:
ik heb m'n wijsheidstanden laten trekken in het ziekenhuis onder narcose
Na het lezen en horen van al die horrorverhalen durfde ik ook niet.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Had ik ook, ik durfde niet vanwege die eerste ervaring. Kreeg een verwijsbrief 2 jaar geleden voor deze. Maar pas gister istie getrokken. Nou en niet zonder slag of stoot zoals je ziet. Echt een marteling. Nu schijnt dus 95% nergens last van te hebben en natuurlijk behoor ik tot die 5%, had ook niet anders verwacht
Pas als het echt gaat ontsteken maakt niets meer je uit en wil je hem er echt uit hebben, geloof me maar. Dan ga je grenzen verleggen omdat je de ontsteking niet aan kan.
Je verwacht toch niet dat gebruikers die dit lezen nog naar de kaakchirurg gaan hè?quote:Op maandag 11 april 2011 02:03 schreef pussywillow het volgende:
Tandvlees open snijden, kaakbot wegboren, kies aan gort boren, stukjes eruit vissen en hechten.
quote:Op zondag 10 april 2011 23:02 schreef Tamashii het volgende:
Dat hoef ik ook niet te weten ook, ben al zo vreselijk bang voor de tandarts en co.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |