De meesten kennen hier vast wel de film Vanilla Sky, remake van het veel betere Spaanse Abre Los Ojos. In deze film raakt Tom Cruise, die eerst knap was, ernstig verminkt bij een ongeluk. Hoewel hij in deze films nog wel meevalt qua verminking (in de spaanse film is het gezicht van de man helemaal vervormd), wordt hij als nog anders behandeld door de wereld. Ik keek deze film laatst weer en moest denken aan Ty Ziegler, de man die door een brand zijn hele gezicht zowat kwijtraakte en er uit zag als een knikker van gesmolten vlees. Hij was soldaat en werkte voor dat hij terug kwam in Irak en was verloofd met een knappe jonge vrouw. Uiteindelijk zijn ze getrouwd, ook na zijn verminking, maar het huwelijk hield niet lang stand. Ze kon het simpelweg niet aan, zo'n man.
![y172169758677342.jpg]()
Een ander voorbeeld is Juliana Wetmore, zij is verminkt geboren , haar gezicht is niet echt een gezicht te noemen, ondanks alle operaties. Ze is nu nog een kind, maar ik maak me zorgen om wat er gebeurt als ze in de puberteit komt en opeens inziet hoe ze er uit ziet....
![images?q=tbn:ANd9GcRBb7do5Sm_RyJfBuf2ndEp3RkzFi6MXib1sbh3jna04vEclEb1]()
Ik vroeg me af hoe jullie zouden reageren als je zwaar verminkt was. Ik zou mijhn vriend bijstaan denk ik, maar misschien zou ik het ook veel te zwaar vinden. Als ik zelf zo verminkt was zou ik zelfmoord plegen, ik zou voor de wereld niets meer zijn dan een verminking...
Er zijn zat lelijke mensen in de wereld, maar lelijk is nog altijd menselijk...