Hooligans bahquote:FC Twente-fans belagen FC Utrecht-spelers
UTRECHT - De verloren bekerwedstrijd van FC Utrecht bij FC Twente heeft een vervelend staartje gekregen.
De FC Utrecht-spelers Sarota, Demouge en Vorstermans liepen na het duel naar hun auto. Een groep van 150 Twente-supporters liep achter hen aan.
Vorstermans werd vastgepakt en kreeg een aantal schoppen. Hij raakte niet gewond.
Of er aangifte is gedaan en of er mensen zijn aangehouden is niet bekend.
reageer op dit artikel | print artikel
Laatste update: donderdag 3 maart 2011 11:34 uur
© RTV Utrecht
Daar zal vast wel een logische verklaring voor zijn..quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:03 schreef Rekkie het volgende:
Waarom ga ze dan ook niet met een bus..... gezamenlijk?
Mij ontgaat de logische verklaring totaal. Of het zijn inderdaad een stel van die egoïsten die niet samen in een bus kunnen zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:06 schreef The-Splendid het volgende:
[..]
Daar zal vast wel een logische verklaring voor zijn..
Dat belagen snap ik dan weer niet, zeker gezien het feit dat Twente gewonnen heeft
20-03-'11 Fc Twente - Nec. Even stilgelgd omdat er steeds vuurwerk werd afgestoken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:19 schreef Seam het volgende:
Had ik niet verwacht van de Twente core. Maar goed rotte plekken bij supporters zijn er altijd.
Andere orde? Laagste van het laagste is het.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef Seam het volgende:
Spelers aanvallen vind ik wel van een andere orde dan spreekkoren en vuurwerk hoorMaar goed, het is inderdaad wel opvallend.
Logisch om niet met z'n allen met de bus naar Utrecht te gaan?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:06 schreef The-Splendid het volgende:
[..]
Daar zal vast wel een logische verklaring voor zijn..
Dat belagen snap ik dan weer niet, zeker gezien het feit dat Twente gewonnen heeft
Hoezo verdient FC Twente nu weer een lesje?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
FC Twente verdiend een lesje. Maar dat komt. De haat wordt steeds groter
Tja, zo gaat dat toch in de voetbalwereld?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hoezo verdient FC Twente nu weer een lesje?
Ik zie niet wat dit met de club heeft maken.
Als supporters rondom het stadion zich misdragen is de club eindverantwoordelijk. Zij moeten garant staan voor de veiligheid.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hoezo verdient FC Twente nu weer een lesje?
Ik zie niet wat dit met de club heeft maken.
Grappig dat je dit supporters noemtquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:00 schreef msnk het volgende:
[..]
Als supporters rondom het stadion zich misdragen is de club eindverantwoordelijk. Zij moeten garant staan voor de veiligheid.
Of zijn er andere regels voor FCT?
Wat maakt het uit hoe ik ze noem? Ieder club heeft ze en ieder club moet de verantwoordelijkheid dragen voor de wandaden die zij begaan. Twente dus ookquote:
Zeg ik dan dat Twente dat niet moet doen.... al vind ik dit geen verantwoordelijkheid van de club.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:21 schreef msnk het volgende:
[..]
Wat maakt het uit hoe ik ze noem? Ieder club heeft ze en ieder club moet de verantwoordelijkheid dragen voor de wandaden die zij begaan. Twente dus ook
Wat een tegenstrijdigheid in twee zinnenquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat Twente dat niet moet doen.... al vind ik dit geen verantwoordelijkheid van de club.
Dit zijn supporters onderling, goed voorbeeld is dat Ajax met 150 man het jeugdteam aanvielquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:26 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
20-03-'11 Fc Twente - Nec. Even stilgelgd omdat er steeds vuurwerk werd afgestoken.
27-03-'11 Az - Fc Twente. Gestaakt vanwege spreekkoren(?)
02-03-'11 Fc Twente - Fc utrecht. Twente supporters vallen spelers Fc utrecht aan.
Wat zullen ze dit weekend voor ons in petto hebben ?
Tuurlijk joh dat is een oplossing!quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:31 schreef zatoichi het volgende:
Blijkbaar is het dus een risico voor de spelers om een uitwedstrijd tegen twente te spelen; voortaan moeten dus alle wedstrijden tussen Utrecht en Twente in de Galgenwaard worden gespeeld; lijkt me een gepaste oplossing!
Dit dus, ik schaam me echt kapot voor dat soort lui. Die idioten moeten echt een levenslang stadionverbod krijgen, maar het zal wel weer te moeilijk zijn om te bewijzen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:01 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
De indrukken uit het twentsche land dat ze daar zo braaf zijn hebben ze in één week te grabbel gegooid!
quote:Spelers aangevallen door Twentesupporters
2011-03-03 13:15:00
Na afloop van de bekerwedstrijd in Enschede tegen FC Twente zijn enkele spelers aangevallen door aanhangers van de thuisclub. Het incident vond plaats toen de spelers, die niet tot de wedstrijdselectie behoorden, na afloop naar hun parkeerplaats liepen.
FC Utrecht stelt een onderzoek in naar het voorval en kijkt of er aangifte wordt gedaan tegen de supporters van FC Twente. Wat vaststaat is dat de club een officiële klacht indient bij de KNVB over de situatie rondom het stadion in Enschede. FC Utrecht is van mening dat de spelers die niet bij de selectie zitten, maar wel de wedstrijd bijwonen andere plaatsen in het stadion moeten krijgen en ook over parkeerplaatsen op het stadionterrein moeten kunnen beschikken, hetgeen nu niet het geval was.
Twente speelde thuis dus die werden niet als Vee behandeld, dat gebeurd met het veevervoer de combi-regeling voor de uitwedstrijden!quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:03 schreef Chase_Utley het volgende:
"Het is maar een klein deel dat het voor de grote groep verpest."
En maar niet begrijpen waarom ze als vee worden behandeld.
Ik mag hopen dat we zelf ook een onderzoek instellen hier. Het gedrag van Douglas paste al niet bij de club, laat staan dit soort mongolen.quote:
Dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:10 schreef doodsbek het volgende:
[..]
Twente speelde thuis dus die werden niet als Vee behandeld, dat gebeurd met het veevervoer de combi-regeling voor de uitwedstrijden!
bron Voetbalzone!quote:Adam Sarota heeft als eerste gereageerd op de voorvallen van woensdagavond in Enschede. De Australiër reed, samen met Ismo Vorstermans en Frank Demouge, naar de uitwedstrijd van hun club FC Utrecht om daar op de tribune plaats te nemen. Na afloop werden de drie slachtoffer van supporters van FC Twente en werden er rake klappen uitgedeeld. We liepen met zijn vieren terug naar de auto om naar huis te rijden, toen we een soort van supportershome passeerden. Daar stonden twee groepen iets uit elkaar. Wij moesten er dus wel tussendoor lopen, begint Sarota zijn verhaal op de website van Sport-Promotion.
Toen we zo'n beetje in het midden waren, werd er plotseling geroepen dat er Utrechters waren. Toen brak de chaos los. Er werd getrokken, geduwd en gescholden. We hebben het op een lopen gezet. Het was compleet onoverzichtelijk wat er gebeurde, maar we zagen wel dat er gevochten werd. We zijn naar de hoofdingang van het stadion gerend, waar bewaking stond. Daar merkten we dat we Ismo kwijt waren, aldus Sarota, die net als de anderen niet geselecteerd was voor het bekerduel en daarom op eigen gelegenheid was afgereisd.
Daar waar Sarota, Demouge en de broer van Tommy Oar (die ook mee was) weg konden komen, was Vorstermans minder gelukkig. Hij kreeg slagen tegen zijn hoofd en werd geschopt door Twente-fans. Een kwartier later konden we alsnog bij onze auto komen en troffen we Ismo weer. We hadden geprobeerd hem te bellen, maar dat lukte niet. Zijn telefoon is tijdens de vechtpartij gestolen of hij is hem verloren. We zijn direct ingestapt en zijn weggereden. Met Ismo. Hij had een aardige bult op zijn hoofd en was aangeslagen. Dat waren we allemaal.
Donderdagmorgen brak lichte paniek uit bij Utrecht, toen Vostermans niet op de training van de club kwam opdagen. Telefonisch was hij ook niet bereikbaar en bij een bezoek aan zijn huis bleek hij niet aanwezig. Misschien dat hij alsnog naar de dokter is gegaan. Buiten die bult en de emotie, zag hij er verder wel oké uit, toen we terugreden, zegt Sarota. Volgens hem zagen de supporters van FC Twente hen niet direct aan voor spelers. Althans, dat vermoedt hij. Er werd geroepen dat er Utrechters liepen, dus ga ik er vanuit dat zij aan fans van ons dachten.
Maar beangstigend was het. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en hoop het ook nooit meer mee te maken. En wat denk je van de broer van Tommy Oar? Die was nog nooit in Nederland geweest. Dit was zijn eerste bezoek aan een Nederlandse voetbalwedstrijd. Die zal hij nooit meer vergeten. Maar dat geldt voor ons allemaal trouwens. Vandaag of anders morgen zullen de spelers aangifte doen bij de politie.
FC Utrecht
Via de officiële kanalen laat FC Utrecht zelf weten dat het een onderzoek instelt naar de gebeurtenissen. "De club kijkt of er aangifte wordt gedaan tegen de supporters van FC Twente. Wat vaststaat, is dat de club een officiële klacht indient bij de KNVB over de situatie rondom het stadion in Enschede. FC Utrecht is van mening dat de spelers die niet bij de selectie zitten, maar wel de wedstrijd bijwonen andere plaatsen in het stadion moeten krijgen en ook over parkeerplaatsen op het stadionterrein moeten kunnen beschikken, hetgeen nu niet het geval was.
Gaat niet alleen om de 'supporters.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:10 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Dit dus, ik schaam me echt kapot voor dat soort lui. Die idioten moeten echt een levenslang stadionverbod krijgen, maar het zal wel weer te moeilijk zijn om te bewijzen.
Twente heeft even succes gehad en gelijk kunnen ze niet meer tegen hun verlies.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:20 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om de 'supporters.
Douglas en Preud'homme gingen tegen AZ helemaal 'los'
En gister speelden er nog een paar van Twente niet 'fair'
Zelfs niet als ze winnenquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:25 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Twente heeft even succes gehad en gelijk kunnen ze niet meer tegen hun verlies.
Hehe kan niet uitblijven. Chek http://www.fcutrecht.net/?view=2866 maar eens.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:50 schreef PBateman1978 het volgende:
Heel sneu, en hier gaat ongetwijfeld een reactie op komen.
Die Utrecht-fans zijn nu op eens ook fan van Ajax gewordenquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:56 schreef Groningert het volgende:
[..]
Hehe kan niet uitblijven. Chek http://www.fcutrecht.net/?view=2866 maar eens.
Haha het moet niet gekker worden. Zal wel een 110% anti-ajax en 120% anti-twente zijn nuquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:57 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Die Utrecht-fans zijn nu op eens ook fan van Ajax geworden
"Een advies voor Frank de Boer: laat je niet in je ...ster neuken door die NSB-ers. Hup Ajaks!!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |