quote:
Op donderdag 3 maart 2011 01:46 schreef Sandersson het volgende:Beste fokkers..
Heb sinds vanmiddag eigenlijk pas FUT ontdekt, want dacht altijd dat dit geld kostte haha..
Ik snap de basis wel een beetje, maar daar blijft het ook wel bij. Ik snap dat je team zoveel mogelijk moet spelen met spelers die bij elkaar passen qua systeem/taal/competitie etc. Maar wat ik niet begrijp is de rest eigenlijk.
Hoe kom je aan die goede spelers? Want aan de hand van de wedstrijden ontvang je maar weinig munten. Kopen jullie met die munten spelers uit de pakketjes die je kunt kopen in de store of handelen jullie door spelers los te kopen (zo ja, waar en hoe gaat dit in zijn werk). Daarnaast lijkt het online spelen van FUT nog niet echt soepel te lopen, want er zijn niet zoveel tegenstanders. Spelen jullie je wedstrijden online of individueel? En doen jullie ook wel eens die toernooien (en zo ja, hoe werkt dat dan?)
Kortom: eigenlijk heb ik een hele handleiding nodig. Heb wel de twee vorige edities van dit topic doorgelezen maar daar word ik niet veel wijzer van, behalve dan dat ik hetgeen lees wat ik al wist qua standaard dingen. Verder lees ik veel afkortingen zoals IF enzo.
Wie heeft er voor mij een korte uitleg of een site waarin alles duidelijk staat uitgelegd (liefst in NL)!
thanks!
IF = In Form
Elke week is er een lijst van 18 spelers die in vorm zijn. Deze week zitten daar onder andere Stekelenburg en Wijnaldum bij.
SIF = Second In Form
Als de speler nogmaals een week in vorm was.
UP/UG of iets dergelijks refereert aan de upgraded kaart. Bij de transferupdate na de winterstop hebben een aantal spelers betere stats gekregen voor de standaardkaartjes. Dit geldt onder andere voor spelers als Cavani, Silva, Eto'o, Krasic. Het is dus belangrijk om goed te kijken op welke speler je biedt, en of ze het dus wel waard zijn.
Geld verdienen; wedstrijden spelen levert inderdaad niet echt veel op. In ieder geval sowieso niet genoeg om echt goede spelers te kopen. Natuurlijk, met beperkte middelen kom je nog steeds een heel eind maar FUT zou FUT niet zijn als ze niet proberen je te verleiden tot het kopen van pakjes met echt geld. Denk dat een hoop mensen op FUT dit ook wel doen. Natuurlijk kun je ook pakjes kopen met je wedstrijdcoins maar de kans dat er iets goeds tussen zit is dusdanig klein dat je beter gewoon kunt sparen voor de speler die je wil hebben.
Sommige van de "rijke" mensen, zijn ook gewoon rijk door een flinke portie geluk. Als je een pakje koopt en je hebt meteen een C. Ronaldo bijvoorbeeld dan zit je voor de rest van het spel gebakken. In FUT is het wel gewoon zo dat als je eenmaal knaken hebt, het ook makkelijker is om knaken te verdienen. De armen blijven arm en de rijken worden rijker.

Tactieken voor het verdienen van geld van langzaam naar sneller (en dus ook van risicoloos naar risicovol):
Discard-value kopen: Gouden kaarten hebben standaard een discard waarde van 300+extra voor elk punt boven de 75. Een kaart van 75 is dus 300 en van 79 of iets dergelijks misschien 320 of iets dergelijks. Als je dus maximaal 300 biedt voor een kaart van 75 of hoger, maak je nooit verlies. Als je de speler niet leuk vindt, discard je 'm gewoon en krijg je 300 + een beetje terug. Zeldzame gouden kaarten zijn het dubbele waard in discard value. Daar kun je dus maximaal 600 voor bieden zonder enige kans op verlies.
59th-minute bargains: Neem een maximaal bedrag aan BIN dat je wil uitgeven en ga naar 59m59s en kijk of er spelers onder de marktprijs opgezet worden. Dit is een zeer frustrerende maar lucratieve manier van handelen. Frustrerend omdat het lang duurt voor je bij de 59e minuut bent. (Afhankelijk van je filters kunnen het honderden pagina's zijn. En je wil een ruime filter want je wil koopjes en die zijn zeldzaam.) Daarnaast doen tientallen zo niet honderden mensen dit, dus zodra een speler er op komt, heb je maximaal vijf seconden om de speler te selecteren naar beneden te drukken en op buy now te drukken. Enige kennis van de waardes van spelers is wel vereist, al kan zelfs de grootste idioot nog weten dat je een Xavi met een buy-now van 5000 meteen moet kopen.
Mid-night bidding: Spreekt voor zich, weinig mensen online, minder bieders dus lagere prijzen. Heb bijvoorbeeld net mijn Pepe voor de helft van de "normale" prijs gekocht.
Pakjes kopen: Erg risicovol omdat het volledig op geluk is gebaseerd. Tuurlijk is het leuk om pakjes te openen, beetje het kindgevoel, maar daarna zie je dat je allemaal kutkaarten hebt gekregen. Als je de aankoopwaarde van je pakje terug kunt verdienen mag je al in je handjes knijpen. Het is in potentie wel de lucratiefste natuurlijk omdat als je een geniale speler krijgt, je er maar 7500 voor hebt betaald. (Probleem is alleen dat daar enkele tot tientallen kutpakjes aan vooraf gaan met wat pech.

Goedkoop is duurkoop...)
Op zich is het jammer dat je het nu pas hebt ontdekt aangezien er afgelopen maand een heel lucratief toernooi was voor 6000 coins online en 3000 offline. Aangezien je offline altijd wel wint, kon je makkelijk even 10-20000 bij elkaar ballen. Op dit moment is online wat problematisch (XBOX 360) vanwege een hardnekkige bug maar die is als het goed is zsm verholpen. Dit is ook de reden dat je online weinig mensen zult aantreffen. Om geld te verdienen kun je offline toernooien spelen. Pak wel toernooien met minstens 1000 als toernooibonus anders schiet het niet op. Je zult ongeveer 400-500 per wedstrijd pakken. Dus ongeveer 3000 per toernooi. Je bent echt ook wel weer de helft kwijt aan contracten dus echt veel verdienen is lastig op die manier.
59th minute is wmb de lucratiefste maar ook vervelendste manier. Prijsfixen is lucratief maar erg risicovol en mid-night bidding gaat ten koste van je slaap. Ik zou zeggen, kies de minst slechte manier.

Als je nog vragen hebt, horen we 't wel.

Oja als iemand nog zin heeft in potjes op 360, mijn gamertag is:
Harregarre