abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_572333
quote:
Op 21 december 2000 16:39 schreef Singularity het volgende:
Nou, de c-14 methode in ieder geval niet, die is gewoon gebaseerd op de halfwaarde tijd van het isotoop c-14, die vrij precies is vastgesteld, en aan de hand van de verval producten kan je de leeftijd afleiden, die rammelt echt niet.
En als we "straks" zelf moleculen kunnen maken, werkt deze methode dan ook nog???
  donderdag 21 december 2000 @ 19:48:10 #102
8320 sjoulibsky
Nukes: The one button solution
pi_572833
Zozo... Als je serieus word, roept dit onderwerp veel reacties op, zeg. Ik zal even een aantal onderwerpen aam proberen te snijden.
quote:
umdagreatest schreef:
Jouw beweegredenen om het woord Leviathan te vertalen in Brontosaurus, zou voor mij net zo een beweegreden kunnen zijn om te zeggen dat een koe }o superuiers heeft waarmee zij supersonische stralen kan afvuren waardoor de mens binnen no-time zal worden uitgeroeid ! (Arme koe...) De wetenschap gebruikt op z'n minst nog methoden om een tijdsbestek aan te kunnen duiden. De bijbel is enkel een verzameling letters zonder enig fundering of vaststaand feit.
Ehm... ok, dit is dus nonsense, hier kunnen we dus helemaal niets mee. En jij hebt dus ook niet de Bijbel gepakt om het stuk opzich zelf even te bekijken (wel zo handig als je wilt weten waar je zelf over praat). Geen vaststaande feiten van de Bijbel?! Er zijn genoeg feiten die vaststaan. Alle steden die in de Bijbel genoemd staan, staan vast, en veel gebeurtenissen staan vast. Er zijn genoeg feiten in de Bijbel die parallel blijken te lopen met de werkelijkheid. Jullie evolutionisten doen maar al te graag als of dit helemaal niet zo is.
quote:
Lithion schreef:
De homo habilis (zoals het woord al aangeeft) staat tussen de primaat en de mens in. Vanuit de homo habilis zijn bijvoorbeeld de homo-erectus, de cro-magnon en de homo neanderthensis gekomen. Vóór de Homo Habilis kwam echter nog de Autralopithecus, dat gezien kan worden als het éérste 'station' in de tak van de mensheid.
Het is dus NIET zo dat de homo-habilis voor de aap EN de mens kwam, maar voor de mens. Vanuit de gemeenschappelijke primaat (waar aap en mens samen van afstammen) is de homo-habilis op den duur in de tak richting homo-sapiens sapiens (moderne mens) gekomen. Dus dat apen van de homo-habilis afstammen, dat is niet waar.
Het zou immers raar zijn, als dieren steeds verder zouden evolueren, dat de aap ineens geen gereedschappen meer kan maken/gebruiken. (want dat is waar homo-habilis daadwerkelijk voor staat, 'de handige mens')

Bedankt dat je me dit fftjes duidelijk maakte! Maar na dit alles blijf vast staan: alle schedels die nu nog gevonden worden, zijn in te delen bij apen of mensen. Geeneen schedel valt er tussendoor.
quote:
Singularity schreef:
Nou, de c-14 methode in ieder geval niet, die is gewoon gebaseerd op de halfwaarde tijd van het isotoop c-14, die vrij precies is vastgesteld, en aan de hand van de verval producten kan je de leeftijd afleiden, die rammelt echt niet.
Van alle dateringsmethoden waar de wetenschap gebruik van maakt, is de C-14 methode nog wel de beste. Jammergenoeg weten we niet zeker of er altijd hetzelfde percentage C-14 in de lucht gezeten heeft. Uit metingen blijkt bijvoorbeeld dat er tegenwoordig 25% meer C-14 gemaakt word, dan er vervalt. Daarnaast kan de vervalsnelheid van C-14 drastisch veranderen als er in de buurt van onze planeet een ster ontploft, en er vrije neutronen naar de aarde vliegen die tegen de atomkernen van o.a. C-14 moleculen botsen (dat gebeurt heel vaak in 4,5 miljard jaar). Ook nemen niet alle wezens evenveel C-14 op; sommige levende schelpdieren vertonen een "radiokoolstof"-ouderdom van 2300 jaar.
Ten slotte is de C-14 methode maar tot 8.000 jaar nauwkeurig. Prof. W.F. Libby, de uitvinder van deze methode, zei daarover het volgende: "De eerste geweldige moeilijkheid begint bij 8.000 jaar geleden. Alle oudere bepalingen gaan fouten vertonen, die zich min of meer ophopen naar mate we vanaf 8.000 jaar verder in de tijd terug gaan". Ondanks dit feit proberen wetenschappers deze methode toch te gebruiken om aardlagen te dateren die volgens hun miljoenen jaren oud zijn.
quote:
Singularity schreef:
Verder ook wel raar dat god de mens naar zijn evenbeeld schiep. Kijk maar naar alle oorlogen, misdaad en rotzooi. Komt dus eigenlijk door god
En toen besefte ik dat God de wereld haar zondige gang laat gaan om de mensheid op de proef te stellen en de mensen in te laten zien dat zij in feite niets beter zijn dan de dieren - Prediker 3:18
If you're so real, why are you tryin' so hard to prove it?
  donderdag 21 december 2000 @ 20:22:33 #103
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_572946
Hmm, nu heb ik een lees-opgave voor iedereen die hier voor de evolutietheorie is. Het is niet de bijbel, maar het is wel vrij veel tekst. Lijkt me een interessante wending aan het verhaal te geven... (en alle scheppings-gelovers nu niet meteen roepen van: zie je wel! )

www.srf-tr.org/evolution/evol.html... dit is de site... ik heb net al een groot deel gelezen en er staan toch wel wat verbijsterende dingen in. de moeite waard. (je kunt een melding krijgen om Pan-European Text support te installeren, maar da's nergens voor nodig, komt helemaal niet terug op de site)

Lees vooral even dit hoofdstuk door...
Het verhaal wordt erg goed opgebouwd en is vrij goed gefundeerd naar het lijkt... alleen...

quote:
The only answer is their being afraid of the fact they will have to face in case of abandoning the theory of evolution. The fact they will have to face when they abandon evolution is the fact that man has been created by Allah.
Dat zullen we maar even vergeten Dat er haken en ogen in de evolutie-theorie zitten, dat kan natuurlijk altijd, maar dit vind ik wat voorbarig... swa, letten we niet op...
  donderdag 21 december 2000 @ 20:46:54 #104
8320 sjoulibsky
Nukes: The one button solution
pi_573002
Hé Lithion, coole site... alleen, inderdaad, dat van allah word wat vager. Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat moslims zich hier ook mee bezig houden, maar het is natuurlijk wel logisch.

Voor alle mensen die nog meer over deze discussie willen weten/lezen, ik heb nog een site met links naar pro-creationisme- en evolutie sites:

The Talk.Origins Archive

If you're so real, why are you tryin' so hard to prove it?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')