abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93546770
Ik ga voor het eerst thais koken morgen, en nu heb ik bij de toko de benodigde oestersaus meegenomen. Nu kom ik er thuis achter dat deze dik en donker hoort te zijn maar de mijne is licht en waterig? Wat heb ik nou meegenomen en kan ik deze ook gewoon gebruiken voor marinade? ;(
pi_93546884
Als ie heel erg stinkt is het goed. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:35:32 #3
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93547355
Nog nooit gezien, dunne oestersaus.
Doe eens een plaatje van de fles.
Misschien staat ie al op internet als je googel?
pi_93547360
Ik heb ook even op het flesje gekeken, het is nam pla oestersaus, maar ik kan alleen nam pla vissaus vinden. Maar er staat toch echt oystersauce op. ><''
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:39:36 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93547543
Grappig, want nam pla betekent vissaus.
Dus ik denk dat het eerder een soort vissaus gemaakt van oesters is.
Staat er nog een merk op?

Enneuh, nee, dat kun je niet "zomaar" gebruiken, denk ik.
Doe eens het recept ook.
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:04:17 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93548750
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:35 schreef _Loki het volgende:
Ik heb ook even op het flesje gekeken, het is nam pla oestersaus, maar ik kan alleen nam pla vissaus vinden. Maar er staat toch echt oystersauce op. ><''
Wat staat er op de ingredientenlijst?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93548845
http://www.joyoffood.nl/r(...)etnamese-shaken-beef
Deze is het. Nu wilde ik juist oestersaus omdat die minder vissig schijnt te smaken, en dan de vissaus achterwege laten.
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:13:03 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93549117
Ja, nee, als dat flesje wat je hebt heel wat anders is dan oestersaus en meer op vissaus lijkt, dan denk ik niet dat dit recept gaat werken. Och erm.

Ik zou effe wat anders met je bief doen en volgende keer een flesje van Lee Kum Kee halen:

Die linksonder is favoriet, dan die ernaast.
Hoewel natuurlijk in Thaise gerechten je misschien die Thaise oestersaus zou moeten gebruiken (de derde fles) maar die vind ik niet lekker. Anderen trouwens wel, dus dat zegt niks.

Maareuh en enneuh, oestersaus en vissaus zijn alletwee niet echt vissig als je ze gebruikt in een gerecht. :N
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:18:19 #9
45206 Pietverdriet
pi_93549326
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:13 schreef RobinOok het volgende:
Ja, nee, als dat flesje wat je hebt heel wat anders is dan oestersaus en meer op vissaus lijkt, dan denk ik niet dat dit recept gaat werken. Och erm.

Ik zou effe wat anders met je bief doen en volgende keer een flesje van Lee Kum Kee halen:

[ link | afbeelding ]

Hoewel natuurlijk in Thaise gerechten je misschien die Thaise oestersaus zou moeten gebruiken (de derde fles) maar die vind ik niet lekker. Anderen trouwens wel, dus dat zegt niks.

Maareuh en enneuh, oestersaus en vissaus zijn alletwee niet echt vissig als je ze gebruikt in een gerecht. :N
Welke van de 4 wordt van oesters gemaakt?
pi_93549329
Die linksonder had ik nog in m'n handen :')
Nu hoef ik morgen pas heel laat te beginnen op school dus dan ren ik nog even fijn naar de toko om de goede te halen, dan kan het nog de hele middag marineren. Het ziet er trouwens totaaaal niet uit als op die foto :')
Bedankt voor de hulp!

Edit: Nu zit ik m'n gekochte flesje eens goed te bestuderen. Ingrediënten: ansjovis, zout, suiker. Ik heb dus gewoon vissaus gekocht met een oesterfoto.
Dit, het is oyster brand, geen saus. ;(

Uit paniek de verkeerde meegenomen dus, wat wij in de supermarkt hebben aan wijn hebben zij aan sojasaus en vissaus/oestersaus :')

[ Bericht 21% gewijzigd door _Loki op 02-03-2011 18:24:10 ]
pi_93550200
quote:

[ link | afbeelding ]

ik neem altijd de linker ook. gewoon verrukkelijk spul.
ook samen met biefstuk
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:51:02 #12
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93551029
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke van de 4 wordt van oesters gemaakt?
In allemaal zit oester. Alleen niet zoveel.
Zelf maken kan ook, ik deed dat ooit:

Was niet echt een succes. :+
Wel leuk om te doen.
pi_93551651
Oh dat ziet er best wel ranzig uit :')
pi_93554240
quote:

[ link | afbeelding ]

Ik vind die derde ook heel vies, ik heb hier al heel lang een fles staan. Eerder kocht ik een bepaalde oestersaus bij de c1000 die ik nergens meer kan krijgen. Dit was echt een tegenvaller ;( De fles leek overigens wel op die met de panda.. alleen stond er geen panda op. Misschien die maar eens proberen!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_93568497
Wij hadden thuis altijd fles nr2. Volgens mij is nr2 ook een stuk duurder dan nr1 (weet ik niet zeker).

Ik geloof dat het een verschil was tussen oester essence en oester extract. In nr1 zit dus geen oesters, but correct me if i'm wrong.
Life is short, eat dessert first.
pi_93570404

ze beweren dat er nog echt oesters in zitten ook.
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:41:11 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93571154
Ja, tuurlijk. Twijfel je daaraan dan?
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:49:03 #18
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93571648
Die linksonder is inderdaad lekker, de rest ken ik niet.

Overigens heb ik geen vissaus, en kwak meestal een scheutje oestersaus erdoor als er om vissaus gevraagd wordt, maar als het je hoofd ingredient is kan dat wss niet.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:58:29 #19
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93572283
Ik zou echt noooooit oestersaus ipv vissaus gebruiken, die twee lijken echt in niks op elkaar. :o

Vissaus <-> trassi <-> ansjovis misschien, maar oestersaus zit meer in de sojasaushoek, donker, zoet, zout, aards.
pi_93584952
Ik heb net die links onder gehaald, en het ruikt echt zo lekker!
Bijna nootachtig, totaal niet visachtig. En die vissaus valt me ook alles mee.
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:20:22 #21
45206 Pietverdriet
pi_93586668
Goede vissaus smaakt ook niet echt vissig, maar umami
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:29:54 #22
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93587003
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:31 schreef _Loki het volgende:
Ik heb net die links onder gehaald, en het ruikt echt zo lekker!
Bijna nootachtig, totaal niet visachtig. En die vissaus valt me ook alles mee.
Maar let wel op, ook al denk je dat je oestersaus lekker ruikt, als je er teveel van in je gerecht stopt wordt het vies. Oestersaus, vissaus en bijv zwartebonensaus zijn van die sauzen waarbij je je maar beter aan het recept kan houden. :Y
pi_93588559
quote:

[ link | afbeelding ]

Ik heb die derde en vind het wel lekker eigenlijk :o
Maar ik heb niet echt een referentiekader, als ie op is maar weer eens een ander merk proberen.
pi_93604261
:(
quote:

[ link | afbeelding ]

Die linker is de Panda brand van Lee Kum Kee, kost ¤1.95 in de toko en het meest gebruikt in chinese restaurants.
Tweede van links is het flaggeschip van LKK (¤ 3.95 ). Je proeft gewoon een hogere concentratie aan oesterextract.

Maar het aller-, allerlekkerste wat ik ooit hebt geproefd was een merk genaamd Sh Jng Háo Yóu () met een zeer hoog concentraat aan oesters.

Zo'n fles ging in de guldentijdperk over de toonbank voor vijftien gulden.
Helaas mag het niet meer worden geimporteerd, volgens de toko chinees omdat er geen conservering middelen in zit of zoiets dergelijk. ;(

-edit-
Drat :( het fok forum pakt geen pinyin of chinese karakters.
Sha Jing oyster sauce heet 't...
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:49:05 #25
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93604933
Toko's lullen wel vaker uit hun nek als ze iets niet in hun assortiment hebben. ;)
Hoewel ie best gelijk kan hebben gehad hoor. Er zijn wel meer dingen die niet geïmporteerd mogen/mochten worden, maar hoe het precies zit blijft vaag. Kon jarenlang geen conpoy (gedroogde st.jacobsmosseln) vinden, ook omdat het niet zou mogen, maar tegenwoordig is het wel te vinden. Dus misschien die oestersaus ook. Zou graag een fles scoren! Ik hou mijn ogen open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')