abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93543579
Ik heb een paar weken terug bij een (bekende en doorgaans goede) internetwinkel een geheugenkaart besteld. Het ging om een bedrag van zo'n 50 euro en daarvoor zou ik een 16 GB geheugenkaart met een snelheid van 60 Mb/s krijgen.

Nu meldt de betreffende winkel mij dat ze de geheugenkaart niet meer kunnen leveren (ondanks dat uit een eerdere mail bleek dat ze 'm nog wel geleverd zouden moeten krijgen, maar dat de levertijd vanuit hun leverancier onbekend was - toen heb ik aangegeven dat ik gewoon even zou wachten).

De winkel biedt mij nu twee opties: annuleren of een alternatief, maar het 'alternatief' zou een 16 GB kaart van 30 MB/s zijn, die net zoals de door mij oorspronkelijk bestelde kaart zo'n 50 euro zou moeten gaan kosten. Even duur dus, maar twee keer zo langzaam.

Ik heb het vermoeden dat ze de kaarten zelf duurder in hebben moeten kopen bij hun leverancier o.i.d. en ze hem daarom niet meer voor de prijs willen leveren waarvoor ik hem een paar weken geleden besteld heb. Het is in elk geval duidelijk dat ze op een annulering van mijn bestelling aan proberen te sturen.... Maar wat zijn nu werkelijk m'n rechten hier? :?

Moet de winkel mij gewoon een geheugenkaart met dezelfde capaciteit en dezelfde snelheid leveren als die ik besteld heb, of is dit gewoon een gevalletje 'pech gehad' voor mij? Ik ben ervan op de hoogte dat een winkel in principe niet hoeft te leveren als de vermelde prijs duidelijk te laag was, maar 50 euro voor een CF-geheugenkaart lijkt mij op zich geen vreemde prijs.

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen? :P

Samenvatting voor de luie lezer:
- Geheugenkaart besteld
- Winkel zegt dat 'ie niet meer geleverd kan worden
- Ik kan kiezen voor annuleren, of voor een twee keer zo langzaam maar even duur alternatief.
- Uiteraard wil ik gewoon de snelle kaart voor de prijs waarvoor ik hem besteld heb, maar is dat mogelijk? :?
pi_93544182
Vraag gewoon je geld terug en bestel hem ergens anders?
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:35:47 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_93544504
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vraag gewoon je geld terug en bestel hem ergens anders?
Dit.
Annuleren dus.
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:35:55 #4
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93544513
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef Omniej het volgende:
Ik heb een paar weken terug bij een (bekende en doorgaans goede) internetwinkel een geheugenkaart besteld. Het ging om een bedrag van zo'n 50 euro en daarvoor zou ik een 16 GB geheugenkaart met een snelheid van 60 Mb/s krijgen.

Nu meldt de betreffende winkel mij dat ze de geheugenkaart niet meer kunnen leveren (ondanks dat uit een eerdere mail bleek dat ze 'm nog wel geleverd zouden moeten krijgen, maar dat de levertijd vanuit hun leverancier onbekend was - toen heb ik aangegeven dat ik gewoon even zou wachten).

De winkel biedt mij nu twee opties: annuleren of een alternatief, maar het 'alternatief' zou een 16 GB kaart van 30 MB/s zijn, die net zoals de door mij oorspronkelijk bestelde kaart zo'n 50 euro zou moeten gaan kosten. Even duur dus, maar twee keer zo langzaam.

Ik heb het vermoeden dat ze de kaarten zelf duurder in hebben moeten kopen bij hun leverancier o.i.d. en ze hem daarom niet meer voor de prijs willen leveren waarvoor ik hem een paar weken geleden besteld heb. Het is in elk geval duidelijk dat ze op een annulering van mijn bestelling aan proberen te sturen.... Maar wat zijn nu werkelijk m'n rechten hier? :?

Moet de winkel mij gewoon een geheugenkaart met dezelfde capaciteit en dezelfde snelheid leveren als die ik besteld heb, of is dit gewoon een gevalletje 'pech gehad' voor mij? Ik ben ervan op de hoogte dat een winkel in principe niet hoeft te leveren als de vermelde prijs duidelijk te laag was, maar 50 euro voor een CF-geheugenkaart lijkt mij op zich geen vreemde prijs.

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen? :P

Samenvatting voor de luie lezer:
- Geheugenkaart besteld
- Winkel zegt dat 'ie niet meer geleverd kan worden
- Ik kan kiezen voor annuleren, of voor een twee keer zo langzaam maar even duur alternatief.
- Uiteraard wil ik gewoon de snelle kaart voor de prijs waarvoor ik hem besteld heb, maar is dat mogelijk? :?
Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.

Je gaat toch ook geen stufi aanvragen en na met je opleiding te zijn begonnen erachter komen dat ze de voorwaarden willen veranderen... oh wacht :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_93544626
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef Omniej het volgende:
Ik heb een paar weken terug bij een (bekende en doorgaans goede) internetwinkel een geheugenkaart besteld. Het ging om een bedrag van zo'n 50 euro en daarvoor zou ik een 16 GB geheugenkaart met een snelheid van 60 Mb/s krijgen.

Nu meldt de betreffende winkel mij dat ze de geheugenkaart niet meer kunnen leveren (ondanks dat uit een eerdere mail bleek dat ze 'm nog wel geleverd zouden moeten krijgen, maar dat de levertijd vanuit hun leverancier onbekend was - toen heb ik aangegeven dat ik gewoon even zou wachten).

De winkel biedt mij nu twee opties: annuleren of een alternatief, maar het 'alternatief' zou een 16 GB kaart van 30 MB/s zijn, die net zoals de door mij oorspronkelijk bestelde kaart zo'n 50 euro zou moeten gaan kosten. Even duur dus, maar twee keer zo langzaam.

Ik heb het vermoeden dat ze de kaarten zelf duurder in hebben moeten kopen bij hun leverancier o.i.d. en ze hem daarom niet meer voor de prijs willen leveren waarvoor ik hem een paar weken geleden besteld heb. Het is in elk geval duidelijk dat ze op een annulering van mijn bestelling aan proberen te sturen.... Maar wat zijn nu werkelijk m'n rechten hier? :?

Moet de winkel mij gewoon een geheugenkaart met dezelfde capaciteit en dezelfde snelheid leveren als die ik besteld heb, of is dit gewoon een gevalletje 'pech gehad' voor mij? Ik ben ervan op de hoogte dat een winkel in principe niet hoeft te leveren als de vermelde prijs duidelijk te laag was, maar 50 euro voor een CF-geheugenkaart lijkt mij op zich geen vreemde prijs.

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen? :P

Samenvatting voor de luie lezer:
- Geheugenkaart besteld
- Winkel zegt dat 'ie niet meer geleverd kan worden
- Ik kan kiezen voor annuleren, of voor een twee keer zo langzaam maar even duur alternatief.
- Uiteraard wil ik gewoon de snelle kaart voor de prijs waarvoor ik hem besteld heb, maar is dat mogelijk? :?
Ik mis het 'veel duurdere alternatief' uit de TT in je OP :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_93544971
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:35 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.

Je gaat toch ook geen stufi aanvragen en na met je opleiding te zijn begonnen erachter komen dat ze de voorwaarden willen veranderen... oh wacht :')
_O-

Maar wat al gezegd is; als het product weer leverbaar wordt (voor hogere prijs) zou het weer op de site moeten komen, maar je kunt alsof het product voor die 50 euro eisen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_93545354
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vraag gewoon je geld terug en bestel hem ergens anders?
Het punt is natuurlijk dat hij hier juist fors goedkoper was dan elders, maar tegelijkertijd was de prijs niet onrealistisch laag.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:38 schreef r_one het volgende:
Ik mis het 'veel duurdere alternatief' uit de TT in je OP :?
60 MB/s voor 50 euro besteld, huidige alternatief is 30 MB/s voor 50 euro.

Twee keer zo duur noem ik 'veel duurder', maar ik vind het ook geen probleem als jij daar anders over denkt. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:35 schreef Doodkapje het volgende:
Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.
Dat gaat nog een leuk spelletje worden dan. :D Op dit moment staat het product niet meer in hun assortiment - ik ben op zich wel benieuwd of hij pas weer terugkomt zodra ze mijn order afgesloten hebben. :')
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:52:58 #8
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_93545378
Salland Automatisering of Azerty?
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_93545399
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:52 schreef kabelhaspel het volgende:
Salland Automatisering of Azerty?
Bekend verhaal blijkbaar bij deze winkels? :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:00:24 #10
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93545741
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

Bekend verhaal blijkbaar bij deze winkels? :)
Informeren bij SanDisk > internetwinkel bellen en ze "geruststellen" dat de 16 Gb 60 Mb/sec CF wel geleverd kan worden > Sigaar + Oban en met de voetjes omhoog wachten tot ze terugmailen ;)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_93546198
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:52 schreef Omniej het volgende:
60 MB/s voor 50 euro besteld, huidige alternatief is 30 MB/s voor 50 euro.
Het alternatief is dus niet 'veel duurder' maar ('even duur' en) 'veel langzamer'.
quote:
Twee keer zo duur noem ik 'veel duurder', maar ik vind het ook geen probleem als jij daar anders over denkt. :)
'Twee keer zo duur', 2 keer 50 euro is 100 euro, ik lees nergens over een CF-card van 100 euro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_93546420
Al zou je het volste recht hebben op de snellere geheugenkaart voor het lage bedrag, je kunt het toch nooit gemakkelijk claimen. Dus zet het uit je hoofd en annuleer je bestelling.
pi_93546540
Geheugenkaart rectaal inbrengen voor extra speed
pi_93546904
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:09 schreef r_one het volgende:
Het alternatief is dus niet 'veel duurder' maar ('even duur' en) 'veel langzamer'.
Klopt, en dat lees je dan weer wél terug in de OP. :') Derde alinea, laatste zin. Ik geloof dat m'n OP toch duidelijk genoeg is... "Het alternatief is in euro's weliswaar even duur maar de snelheid van de kaart in MB/s is twee keer zo laag" paste nou eenmaal niet in de TT.

Anyway, ik ga maar eens informeren bij de winkel. Wilde eigenlijk eerst wat duidelijker krijgen hoe sterk ik sta, maar hier word ik dus niet echt wijzer van. :P
pi_93548477
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 17:00 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Informeren bij SanDisk > internetwinkel bellen en ze "geruststellen" dat de 16 Gb 60 Mb/sec CF wel geleverd kan worden > Sigaar + Oban en met de voetjes omhoog wachten tot ze terugmailen ;)
Het is niet te zeggen dat ze die kaarten rechtstreeks bij sandisk vandaan halen.

Verder heeft TS het recht om zijn aankoopbedrag terug te krijgen, verder zie ik het probleem niet zo.
pi_93548740
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:25 schreef Omniej het volgende:

Anyway, ik ga maar eens informeren bij de winkel. Wilde eigenlijk eerst wat duidelijker krijgen hoe sterk ik sta, maar hier word ik dus niet echt wijzer van. :P
Ze geven aan het produkt niet meer te leveren, je krijgt je geld terug en jij blijft door zaniken? WTF !!
pi_93549181
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:04 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ze geven aan het produkt niet meer te leveren, je krijgt je geld terug en jij blijft door zaniken? WTF !!
Dat ik bij een eventuele annulering m'n geld terugkrijg lijkt me nogal evident - het is niet zo dat ze me daar een gunst mee doen ofzo. Waar het mij om gaat is dat ik een koopovereenkomst met ze heb, en het toch enigszins vreemd is dat een winkel even later kan melden "Ja sorry we leveren 'm gewoon niet meer", terwijl het om een product gaat dat gewoon leverbaar zou móeten zijn. Geen EOL product ofzo.
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:16:17 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93549234
op is op, weg is pech en jij hebt gewoon pech want het is op :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93549587
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:25 schreef Omniej het volgende:
Klopt, en dat lees je dan weer wél terug in de OP. :') Derde alinea, laatste zin. Ik geloof dat m'n OP toch duidelijk genoeg is...
Je OP misschien wel maar je TT niet. Het dekt de lading niet.
quote:
"Het alternatief is in euro's weliswaar even duur maar de snelheid van de kaart in MB/s is twee keer zo laag" paste nou eenmaal niet in de TT.
"Product niet leverbaar; alternatief veel slomer" had prima in de TT gepast.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_93551442
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:23 schreef r_one het volgende:
"Product niet leverbaar; alternatief veel slomer" had prima in de TT gepast.
Dat dekt de lading ook niet. Tenzij het alternatief 25-30 euro was geweest, maar dat is niet het geval.

Wat een gemuggenzift sowieso over de TT, alsjeblieft zeg. :')
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:00:46 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93551584
Anyway, wettelijk gezien heb je recht op je geld terug. Dat bieden ze aan, dus ze voldoen aan de wet :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93553045
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat dekt de lading ook niet.
Hoezo niet? Het geboden alternatief is toch ook slomer (bij gelijkblijvende prijs)?
quote:
Wat een gemuggenzift
Idd :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_93553866
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:14 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat ik bij een eventuele annulering m'n geld terugkrijg lijkt me nogal evident - het is niet zo dat ze me daar een gunst mee doen ofzo. Waar het mij om gaat is dat ik een koopovereenkomst met ze heb, en het toch enigszins vreemd is dat een winkel even later kan melden "Ja sorry we leveren 'm gewoon niet meer", terwijl het om een product gaat dat gewoon leverbaar zou móeten zijn. Geen EOL product ofzo.
Het kan zijn dat de leverancier niet kan leveren of het uit het assortiment heeft gehaald. Blijkbaar kunnen ze niet leveren en hebben ze geen goed alternatief voor je. Dat ze de koop annuleren is dus logisch.
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:52:07 #24
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_93580622
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

Bekend verhaal blijkbaar bij deze winkels? :)
Uhu, en ben insider geweest dus vandaar :P
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_93580642
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:52 schreef kabelhaspel het volgende:

[..]

Uhu, en ben insider geweest dus vandaar :P
I see, en valt er nog wat tegen te doen? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')