Dit.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vraag gewoon je geld terug en bestel hem ergens anders?
Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef Omniej het volgende:
Ik heb een paar weken terug bij een (bekende en doorgaans goede) internetwinkel een geheugenkaart besteld. Het ging om een bedrag van zo'n 50 euro en daarvoor zou ik een 16 GB geheugenkaart met een snelheid van 60 Mb/s krijgen.
Nu meldt de betreffende winkel mij dat ze de geheugenkaart niet meer kunnen leveren (ondanks dat uit een eerdere mail bleek dat ze 'm nog wel geleverd zouden moeten krijgen, maar dat de levertijd vanuit hun leverancier onbekend was - toen heb ik aangegeven dat ik gewoon even zou wachten).
De winkel biedt mij nu twee opties: annuleren of een alternatief, maar het 'alternatief' zou een 16 GB kaart van 30 MB/s zijn, die net zoals de door mij oorspronkelijk bestelde kaart zo'n 50 euro zou moeten gaan kosten. Even duur dus, maar twee keer zo langzaam.
Ik heb het vermoeden dat ze de kaarten zelf duurder in hebben moeten kopen bij hun leverancier o.i.d. en ze hem daarom niet meer voor de prijs willen leveren waarvoor ik hem een paar weken geleden besteld heb. Het is in elk geval duidelijk dat ze op een annulering van mijn bestelling aan proberen te sturen.... Maar wat zijn nu werkelijk m'n rechten hier?
Moet de winkel mij gewoon een geheugenkaart met dezelfde capaciteit en dezelfde snelheid leveren als die ik besteld heb, of is dit gewoon een gevalletje 'pech gehad' voor mij? Ik ben ervan op de hoogte dat een winkel in principe niet hoeft te leveren als de vermelde prijs duidelijk te laag was, maar 50 euro voor een CF-geheugenkaart lijkt mij op zich geen vreemde prijs.
Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?
Samenvatting voor de luie lezer:
- Geheugenkaart besteld
- Winkel zegt dat 'ie niet meer geleverd kan worden
- Ik kan kiezen voor annuleren, of voor een twee keer zo langzaam maar even duur alternatief.
- Uiteraard wil ik gewoon de snelle kaart voor de prijs waarvoor ik hem besteld heb, maar is dat mogelijk?
Ik mis het 'veel duurdere alternatief' uit de TT in je OPquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef Omniej het volgende:
Ik heb een paar weken terug bij een (bekende en doorgaans goede) internetwinkel een geheugenkaart besteld. Het ging om een bedrag van zo'n 50 euro en daarvoor zou ik een 16 GB geheugenkaart met een snelheid van 60 Mb/s krijgen.
Nu meldt de betreffende winkel mij dat ze de geheugenkaart niet meer kunnen leveren (ondanks dat uit een eerdere mail bleek dat ze 'm nog wel geleverd zouden moeten krijgen, maar dat de levertijd vanuit hun leverancier onbekend was - toen heb ik aangegeven dat ik gewoon even zou wachten).
De winkel biedt mij nu twee opties: annuleren of een alternatief, maar het 'alternatief' zou een 16 GB kaart van 30 MB/s zijn, die net zoals de door mij oorspronkelijk bestelde kaart zo'n 50 euro zou moeten gaan kosten. Even duur dus, maar twee keer zo langzaam.
Ik heb het vermoeden dat ze de kaarten zelf duurder in hebben moeten kopen bij hun leverancier o.i.d. en ze hem daarom niet meer voor de prijs willen leveren waarvoor ik hem een paar weken geleden besteld heb. Het is in elk geval duidelijk dat ze op een annulering van mijn bestelling aan proberen te sturen.... Maar wat zijn nu werkelijk m'n rechten hier?
Moet de winkel mij gewoon een geheugenkaart met dezelfde capaciteit en dezelfde snelheid leveren als die ik besteld heb, of is dit gewoon een gevalletje 'pech gehad' voor mij? Ik ben ervan op de hoogte dat een winkel in principe niet hoeft te leveren als de vermelde prijs duidelijk te laag was, maar 50 euro voor een CF-geheugenkaart lijkt mij op zich geen vreemde prijs.
Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?
Samenvatting voor de luie lezer:
- Geheugenkaart besteld
- Winkel zegt dat 'ie niet meer geleverd kan worden
- Ik kan kiezen voor annuleren, of voor een twee keer zo langzaam maar even duur alternatief.
- Uiteraard wil ik gewoon de snelle kaart voor de prijs waarvoor ik hem besteld heb, maar is dat mogelijk?
quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.
Je gaat toch ook geen stufi aanvragen en na met je opleiding te zijn begonnen erachter komen dat ze de voorwaarden willen veranderen... oh wacht
Het punt is natuurlijk dat hij hier juist fors goedkoper was dan elders, maar tegelijkertijd was de prijs niet onrealistisch laag.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vraag gewoon je geld terug en bestel hem ergens anders?
60 MB/s voor 50 euro besteld, huidige alternatief is 30 MB/s voor 50 euro.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:38 schreef r_one het volgende:
Ik mis het 'veel duurdere alternatief' uit de TT in je OP
Dat gaat nog een leuk spelletje worden dan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:35 schreef Doodkapje het volgende:
Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.
Informeren bij SanDisk > internetwinkel bellen en ze "geruststellen" dat de 16 Gb 60 Mb/sec CF wel geleverd kan worden > Sigaar + Oban en met de voetjes omhoog wachten tot ze terugmailenquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:53 schreef Omniej het volgende:
[..]
Bekend verhaal blijkbaar bij deze winkels?
Het alternatief is dus niet 'veel duurder' maar ('even duur' en) 'veel langzamer'.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:52 schreef Omniej het volgende:
60 MB/s voor 50 euro besteld, huidige alternatief is 30 MB/s voor 50 euro.
'Twee keer zo duur', 2 keer 50 euro is 100 euro, ik lees nergens over een CF-card van 100 euro.quote:Twee keer zo duur noem ik 'veel duurder', maar ik vind het ook geen probleem als jij daar anders over denkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Klopt, en dat lees je dan weer wél terug in de OP.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:09 schreef r_one het volgende:
Het alternatief is dus niet 'veel duurder' maar ('even duur' en) 'veel langzamer'.
Het is niet te zeggen dat ze die kaarten rechtstreeks bij sandisk vandaan halen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Informeren bij SanDisk > internetwinkel bellen en ze "geruststellen" dat de 16 Gb 60 Mb/sec CF wel geleverd kan worden > Sigaar + Oban en met de voetjes omhoog wachten tot ze terugmailen
Ze geven aan het produkt niet meer te leveren, je krijgt je geld terug en jij blijft door zaniken? WTF !!quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:25 schreef Omniej het volgende:
Anyway, ik ga maar eens informeren bij de winkel. Wilde eigenlijk eerst wat duidelijker krijgen hoe sterk ik sta, maar hier word ik dus niet echt wijzer van.
Dat ik bij een eventuele annulering m'n geld terugkrijg lijkt me nogal evident - het is niet zo dat ze me daar een gunst mee doen ofzo. Waar het mij om gaat is dat ik een koopovereenkomst met ze heb, en het toch enigszins vreemd is dat een winkel even later kan melden "Ja sorry we leveren 'm gewoon niet meer", terwijl het om een product gaat dat gewoon leverbaar zou móeten zijn. Geen EOL product ofzo.quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:04 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ze geven aan het produkt niet meer te leveren, je krijgt je geld terug en jij blijft door zaniken? WTF !!
Je OP misschien wel maar je TT niet. Het dekt de lading niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:25 schreef Omniej het volgende:
Klopt, en dat lees je dan weer wél terug in de OP.Derde alinea, laatste zin. Ik geloof dat m'n OP toch duidelijk genoeg is...
"Product niet leverbaar; alternatief veel slomer" had prima in de TT gepast.quote:"Het alternatief is in euro's weliswaar even duur maar de snelheid van de kaart in MB/s is twee keer zo laag" paste nou eenmaal niet in de TT.
Dat dekt de lading ook niet. Tenzij het alternatief 25-30 euro was geweest, maar dat is niet het geval.quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:23 schreef r_one het volgende:
"Product niet leverbaar; alternatief veel slomer" had prima in de TT gepast.
Hoezo niet? Het geboden alternatief is toch ook slomer (bij gelijkblijvende prijs)?quote:
Iddquote:Wat een gemuggenzift
Het kan zijn dat de leverancier niet kan leveren of het uit het assortiment heeft gehaald. Blijkbaar kunnen ze niet leveren en hebben ze geen goed alternatief voor je. Dat ze de koop annuleren is dus logisch.quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat ik bij een eventuele annulering m'n geld terugkrijg lijkt me nogal evident - het is niet zo dat ze me daar een gunst mee doen ofzo. Waar het mij om gaat is dat ik een koopovereenkomst met ze heb, en het toch enigszins vreemd is dat een winkel even later kan melden "Ja sorry we leveren 'm gewoon niet meer", terwijl het om een product gaat dat gewoon leverbaar zou móeten zijn. Geen EOL product ofzo.
Uhu, en ben insider geweest dus vandaarquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:53 schreef Omniej het volgende:
[..]
Bekend verhaal blijkbaar bij deze winkels?
I see, en valt er nog wat tegen te doen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:52 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
Uhu, en ben insider geweest dus vandaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |