En dit kan ook prima op een hoofdwaterleiding? Is de druk daar niet veel hoger, komen we dan niet in de problemen?quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:17 schreef exlurker het volgende:
Natuurlijk is dat te doen als je een beetje handig bent en liever niet wil solderen dan kan je altijd deze verloopsok of als het beter uitkomt de verloopknie gebruiken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou altijd mijn vader kunnen bellen als er iets mis gaat, maar die woont hier 300 kilometer vandaan en onze band is niet geweldig. Maar als het echt moet...quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef DroogDok het volgende:
Als je het water af kan sluiten is het inderdaad simpel zelf te doen, misschien verstandig om er iemand bij te betrekken die ook een beetje verstand van zaken heeft, zodat je bij onverwachte problemen een beetje kan overleggen.
Als de knelkoppelingen goed gemonteerd zijn kunnen die de waterdruk heel goed aan, ze wrden ook gebruikt voor de warmwaterleiding waar de druk op kan lopen tot 8 atm.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:22 schreef Messina het volgende:
[..]
En dit kan ook prima op een hoofdwaterleiding? Is de druk daar niet veel hoger, komen we dan niet in de problemen?
Ik maak me misschien teveel zorgen
Helemaal goed, dat gaat het wel goedkomen, want in de badkamer is het ook gelukt!quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:27 schreef exlurker het volgende:
[..]
Als de knelkoppelingen goed gemonteerd zijn kunnen die de waterdruk heel goed aan, ze wrden ook gebruikt voor de warmwaterleiding waar de druk op kan lopen tot 8 atm.
Dat kloptquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
8 atm zegt ts niet veel gok ik.
is prima zelf te doen. zorgen dat je ruim voldoende materiaal in huis hebt.
Door volledig te zijn in de beginpost wilde ik dit soort vragen voorkomen. Ik heb daar ook al gemeldt dat ik het waterbedrijf reeds gecontacteerd hadquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:36 schreef Casos het volgende:
Volgens mij mag je, ondanks toezegging van je VVE, niet zomaar zelf aan het deel voor de meter klussen. Wie zegt hen dat je ondertussen niet gelijk een paar kuub water aftapt? Wie sluit het water sowieso af?
Volgens "de technische man" zit er beneden (in de VVE-berging) inderdaad ook een meter, met afsluitmogelijkheid. En volgens het waterbedrijf mogen we aan die leidingen voor de meter niet zitten, want die zijn wel van hun. Maar daar hoeven we helemaal niet te zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:43 schreef Casos het volgende:
Blijft er nog wel een vraag staan, wie gaat het water afsluiten? Of zit er in je kelder ergens nog een watermeter voor alle appartementen samen en kan je daar ook afsluiten?
Zelf doorgeven.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
gokje, de watermeter in het toilet nemen ze ook nooit op?
TS moet er wel rekening mee houden dat knelkoppelingen niet onbereikbaar mogen worden weggewerkt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:17 schreef exlurker het volgende:
Natuurlijk is dat te doen als je een beetje handig bent en liever niet wil solderen dan kan je altijd deze verloopsok of als het beter uitkomt de verloopknie gebruiken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wel eerst op lekkage testenquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Knelkoppelingen moet je natuurlijk wel in het zicht houden, en niet wegwerken achter een voorzetwand o.i.d. gesoldeerde leidingen mag je gewoon wegwerken
Waarom, het probleem is toch niet dat het water niet afgesloten kan worden?quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:42 schreef densmee het volgende:
je kunt natuurlijk ook een bevriezingsapparaat huren als je genoeg ruimte hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |